مدل موهای پسرانه از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. برای آنکه بتوانید مدل موی مناسب صورت تان را پیدا کنید ابتدا لازم است فرم صورت خود را بشناسید. جدیدترین مدل موهای پسرانه متناسب با هر فرم صورت را در این بخش از مد پارس مگ مشاهده کنید.

مدل موی پسرانه - جدیدترین مدل موهای پسرانه

چگونه فرم و شکل صورت را تشخیص بدهیم ؟

همان طور که گفته شد اولین مرحله برای انتخاب مدل مو براساس فرم صورت مردانه ، آگاه بودن از شکل ظاهری صورت می باشد. در ابتدا اگر موهای بلندی دارید تمام آنها را به پشت سر هدایت کنید تا بهتر بتوانید فرم صورت خود را تشخیص بدهید.

برای تشخیص فرم صورت باید به ویژگی های شخصی مانند ابعاد طول صورت، عرض پیشانی، عرض گونه ها و خط فک و چانه دقت کنید. همچنین باتوجه به تصویر فوق این کار برای شما راحت تر می شود. حال که می توانید مدل مو براساس فرم صورت مردانه را آسان تر انتخاب کنید.

مدل موی پسرانه صورت مستطیلی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

جدیدترین مدل موهای پسرانه برای صورت مستطیلی شکل

در این نوع صورت‌ها همانطور که از نامشان پیداست، پیشانی، چانه و گونه‌ها تقریبا به‌صورت یک‌دست عریض هستند و طول صورت نیز زیاد است. یکی از نکاتی که باید درراستای انتخاب مدل موی مناسب خود به آن دقت کنید، این است که باعث نشود طول صورتتان، بیشتر از آنچه که هست، به‌نظر برسد.

از مدل مو‌های پف‌دار اجتناب کنید. باید مدل مویی را انتخاب کنید که تمایز زیادی میان بالای مو و بغل موهایتان ایجاد نکند. فرق کج (Side Parts) مناسب مو‌های شماست. اگر موهایتان را به‌سمت عقب بدهید یا وقتی موی بلند دارید، اگر پس از عقب دادن موها، آن را دم‎‌اسبی ببندید هم تناسب صورتتان حفظ می‌شود.

به‌یاد داشته باشید که هنگام استایل دادن به موهایتان، از حجم اضافه مو پرهیز کنید و بهتر است که موهایتان صاف باشند. برای این کار می‌توانید از ماسک و روغن مو استفاده کنید.

مدل موی پسرانه صورت بیضی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

فرم صورت بیضی شکل

اگر چانه‌ای باریک و کوچک و پیشانی و گونه‌های عریض‌تری دارید، صورتتان بیضی شکل است. خب شما خوش‌شانس هستید، زیرا مدل مو‌های مختلفی وجود دارند که به صورت شما می‌آیند، فقط کافیست یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مدل موی کوییف (Quiff) (مدل مویی که از انتها به‌سمت جلو شانه می‌شود و قسمت‌های جلویی به‌عقب رانده می‌شود) (دو عکس ردیف بالای تصویر مربوط به این مطلب)، گزینه خوبی است، اما اگر مو‌های بلندی دارید یا دوست دارید که مدل مو‌های مدرن را هم تجربه کنید، باز هم انتخاب‌های دیگری وجود دارد.

مدل موی پمپادور (pompadour) (مدلی که در آن مو‌ها به‌سمت بالا و دور از صورت کشیده می‌شود و غالبا به‌سمت عقب است) (تصویر پایین، سمت راست) یکی از همین گزینه‌هاست. نکته جالب توجه اینجاست که حتی سر تراشیده یا مو‌های بسیار کوتاه هم به صورت‌های بیضی شکل می‌آید.

مدل موی پسرانه صورت مربعی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

جدیدترین مدل موهای پسرانه برای فرم صورت مربعی شکل

صورت مربعی، تقریبا شبیه به صورت مستطیلی است، با این تفاوت که طول صورت، کوتاهتر بوده و صورت به مربع نزدیکتر است. معمولا در این نوع صورت‌ها، فک افراد، بزرگ و قوی است و می‌توان به‌عنوان یکی از گزینه‌های زیبایی، با انتخاب مدل موی مناسب، برروی آن تاکید کرد، اما نه بیش‌ازحد.

مدل موی آندرکات (Undercut) (بغل و زیر مو‌ها کوتاه می‌شود و قسمت بالای مو به‌اندازه‌ای بلند و پرپشت است که تقریبا کوتاهی مو را می‌پوشاند)، گزینه خوبی برای این نوع صورت‌هاست. معمولا صورت‌های مربعی شکل با مدل مو‌های مختلف، تغییر می‌کنند، بنابراین از انتخاب مدل‌های جدید نترسید.

در این نوع صورت‌ها برخلاف صورت‌های مستطیلی شکل، حجم زیاد مو مشکلی ایجاد نمی‌کند. مدل موی کویف، چه به‌صورت کلاسیک و چه به‌صورت مدرن، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. فرق کج هم گزینه خوبی است، به‌شرطی که یک طرفش حجم بیشتری داشته باشد.

مدل موی صورت قلبی شکل - جدیدترین مدل موهای پسرانه

قلبی شکل

در این نوع صورت‌ها، پیشانی عریض است، چانه‌ها باریک و صورت، کشیده و شبیه قلب است. وقتی که قصد دارید مول مویی برای صورت قلبی شکل خود انتخاب کنید، به‌یاد داشته باشید که باید بخش بالایی صورتتان را با بخش پایینی‌اش یکدست و متوازن کنید، بنابراین حفظ تناسب، یکی از مهمترین کارهاست.

شما باید مطمئن شوید که چانه‌تان چندان باریک به‌نظر نمی‌آید. مدل موی فرینج (Fringe) (جلو مو‌های بلند که تقریبا روی صورت می‌آید و می‌تواند صاف یا موج‌دار باشد) (تصاویر پایین عکس) یا کویف، گزینه‌های خوبی هستند. فقط باید به‌یاد داشته باشید که حتما از محصولات چرب‌کننده مو استفاده کنید تا موهایتان صاف شود و به سرتان بچسبد و زوایای نامناسبی در صورتتان ایجاد نشود.

مدل موی مناسب صورت الماسی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

الماسی شکل ؛ جدیدترین مدل موهای پسرانه

صورت‌های الماسی شکل، پیشانی کم‌عرض، چانه کوتاه و باریک و گونه‌های عریض دارند و طول صورت در آن‌ها کمی بلند است. فرق کج، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مردانی با صورت الماسی شکل است؛ به‌شرطی که مدل مو‌ها کمی حجیم و شلوغ باشد که به صورت، شکل بهتری بدهد. مدل موی فرینج زاویه‌ای هم باعث می‌شود که نسبت‌های گونه و پیشانی شما عریض‌تر شده و به‌همین دلیل، تناسب صورتتان حفظ شود.

مدل موی پسرانه صورت گرد - جدیدترین مدل موهای پسرانه

دایره‌ای شکل

همانطور که از نام این نوع صورت پیداست، به‌شکل دایره است. این نوع صورت‌ها زاویه‌ای ندارند، عرض تمامی بخش‌های صورت، تقریبا یکسان است و صورت، گرد است. مدل موی شما باید به‌گونه‌ای باشد که در صورتتان زاویه ایجاد شود و صورتتان را که به‌طور طبیعی است، دارای بعد کند.

شما برای زاویه دادن به صورتتان، باید مدل مویی را انتخاب کنید که نسبت بخش بالایی آن به دو طرف سر، بیشتر باشد؛ مثل مدل موی پمپادور که صورت‌های بدون زاویه‌ای را که اصطلاحا به آن بیبی‌فیس (صورت بچگانه) می‌گویند، زاویه‌دار می‌کند. به‌یاد داشته باشید که مدل موی فرق کج هم صورت را زاویه‌دار می‌کند و چهره را بزرگسالتر نشان می‌دهد.

برای مدل مو‌های صورت‌های گرد می‌توانید از مدل فرنچ کراپ (موی فرانسوی کم‌پشت و برش‌خورده) (French crop) نیز استفاده کنید.

مدل موی مناسب صورت مثلثی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

مثلثی شکل

این نوع صورت‌ها انواع متفاوتی دارند؛ مثلث یا مثلث برعکس. در مثلث معمولی، عرض پیشانی، زیاد است و تا به قسمت چانه می‌رسد، کم‌کم از عرض کم می‌شود و در مثلث برعکس هم عکس این قضیه صادق است.

وقتی که پای استایل دادن به صورت‌های مثلثی شکل وسط می‌آید، بهتر است که مو‌ها ضخیم‌تر و پرپشت‌تر باشند. سعی کنید که استراتژیک تصمیم بگیرید و مدل مویی را انتخاب کنید که فکتان را عریضتر و پیشانیتان را باریکتر نشان دهد. مدل مو‌های مختلفی، متناسب با صورت‌های مثلثی شکل وجود دارند.

مدل موی کویف، فاکسهوک (Faux hawk) (مو‌های کناره‌های سر کوتاه یا خالی است و وسط مو بلند است)، پمپادور یا حتی مودل مو‌های بلند و مو‌های فرفری بلند، به صورت شما تناسب و زیبایی می‌دهند.

به‌یاد داشته باشید که باید با استفاده از مواد آرایشی، بهداشتی، به مو‌های خود حجم بدهید و با پرپشت‌تر نشان دادن موها، تناسب چهره‌تان را حفظ کنید.

مدل موی فشن - جدیدترین مدل موهای پسرانه

جدیدترین مدل موهای پسرانه برای صورت دوکی شکل

صورت دوکی شکل، تقریبا به صورت مستطیلی شکل شباهت دارد، با این تفاوت که کشیده‌تر است و عرض پیشانی و چانه هم کمتر است.

مدل مویی برای این نوع صورت مناسب است که کمی از طول آن کم کند و به اجزای صورت تناسب ببخشد، بنابراین باید برای این نوع صورت‌ها از ریختن مو‌ها در اطراف صورت و یا استایل مو به‌صورتی که بخش بالایی آن حجیم و بلند باشد و همینطور از کوتاه کردن بیش از حد مو‌های دوطرف سر، پرهیز کرد.

اگر مو‌های فر یا مجعد دارید، می‌توانید آن را به‌صورت شلوغ و نامنظم و با اندازه بلند در اطراف صورتتان پخش کنید. مدل موی فرق کج برای این نوع صورت‌ها گزینه مناسبی است؛ به‌شرطی که موی اطراف سر کوتاه نباشد و کمی به‌صورت شلخته و شلوغ استایل بگیرد.

مدل موی فرینج هم به‌شرطی برای صورت‌های دوکی شکل مناسب است که جلوی مو بلندتر بوده و کمی از پیشانی را بپوشاند و اطراف نیز کوتاه نشود. اگر مو‌های بلندی دارید، می‌توانید آن را بدون اینکه محکم و صاف بکشید، به‌صورت کمی شلخته و پف‌کرده در پشت‌سرتان دم‌اسبی ببندید.

مدل موی جدید مردانه - جدیدترین مدل موهای پسرانه

گلابی شکل

در تعریف این نوع صورت می‌توان گفت، صورتی که زاویه‌های چندان تیزی ندارد و گونه‌ها و غبغب آن گوشتی و تپل است، بخش بالای سر هم گرد نیست و کمی زاویه دارد. عرض صورت نیز زیادتر است.

مدل مو‌هایی برای این نوع صورت‌ها مناسب است که کمی از چاقی قسمت پایینی صورت کم کند و از عرض صورت بکاهد؛ مثل مدل مو‌های بسیار کوتاه؛ سر تراشیده و نیز مو‌های روغن زده که به‌سمت عقب شانه می‌شوند و حجم ندارند.

جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل موی سزار - جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل موی سزار

مدل موی سزار بسیار پرطرفدار است و خود انواع مختلفی دارد. این مدل موی کوتاه مردانه از چتری کوتاهی برخوردار است و برای انواع مختلف موها (چه ضخیم و چه نازک) قابل اجرا است. البته به طور ویژه مدل موی سزار برای موهای نازک انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا موها را حجیم تر نشان می دهد.

مدل موی فرینج -جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل موی فرینج از جدیدترین مدل موهای پسرانه

این مدل مو که مدتی از مد افتاده بود، دوباره روی بورس آمده و در سال ۲۰۲۲ ترند شده است. تعریف مدل فرینج بسیار ساده است، زیرا هر مدل مویی که جلوی بلندی داشته باشد و بتوان آن را به عقب یا بالا درست کرد، به نوعی فرینج است. مدل فرینج می‌ تواند به صورت کوتاه، بلند، زاویه دار، صاف و یا حتی لایه لایه استایل زده شود.

مدل موی آشفته - جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل موی پسرانه آشفته

یکی از مدل‌هایی که انتظار داریم در سال آینده حسابی گل‌ کند و طرفدار داشته باشد، مدل موی پسرانه ساده برای عید است. این مدل‌ مو را می‌توان به سبک‌های مختلفی حالت داد. یکی از این حالت‌ها که زیبایی خاصی به چهره آقاپسرها می‌دهد، مدل موی پسرانه آشفته است. در این مدل باید اطراف مو را به مقداری کوتاه کنید که سفیدی سر دیده نشود.

سپس بالای سر را به میزان ۳ انگشت بلند نگه دارید. در نهایت قسمت جلوی موها را به شیوه‌ای آشفته و پریشان شانه کنید. جذابیت این مدل در ناهماهنگی آن است. به همین دلیل حسابی موهای جلو را پریشان کنید تا گل‌پسر شما در مهمانی‌ها حسابی بدرخشد و خاص شود.

مدل موی ماهوتی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل موی ماهوتی (Crew Cut)

این مدل مو به طور ویژه در پسرهای کم سن و سال بسیار طرفدار دارد و انواع جدید آن در سال جدید مد شده اند. در مدل موی ماهوتی، مو در قسمت جلویی بلندتر و به تدریج که به عقب می ‌رسد، کاملا از مو خالی می ‌شود. بغل های سر نیز کاملا کوتاه شده و اصطلاحا سفید می شوند.

مدل موی کمانی از جدیدترین مدل موهای پسرانه

انتظار داریم مدل موهایی که به بالا شانه می‌شوند در سال آینده بیشتر طرفدار پیدا کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید به استقبال مُدهای جدید بروید، مدل موی پسرانه کمانی گزینه مناسبی برای شماست. این مدل بدون شک به یکی از انواع مدل موی پسرانه عید امسال تبدیل خواهد شد. در این مدل باید دور موها را کاملاً سفید کنید.

مدل موی کمانی - جدیدترین مدل موهای پسرانه

سپس بالای مو به اندازه ۳ تا ۴ بند انگشت بلند نگه داشته شود. در نهایت فرق سر را باز کنید و موها را به سمت پشت حالت دهید. این حالت باید شکلی کمان‌مانند برای موها ایجاد کند. هر چقدر کمان موهای گل‌پسر شما خوش‌حالت‌تر شود، چهره ایشان جذابیتی خاص‌تر پیدا می‌کند.

مدل موی بافت گندمی (شاخه ای)

موی شاخه ای یکی از اصلی ترین انواع مدل موی مردانه است که به شکل های مختلفی روی سر پیاده می شود و در عین حال برای بسیاری صورت ها مناسب است. پسرانی که موهای ضخیم، نسبتا فر یا کاملا فر دارند به طور ویژه از این مدل استفاده می کنند.

مدل موی فر پسرانه - جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل پسرانه مخصوص موهای وزدار

انتخاب بهترین مدل موی پسرانه برای عید کار دشواری است. اگر گل‌پسر شما موهای بسیار معجد و وِزداری دارد، این انتخاب دشوارتر هم می‌شود. با این حال غم به دل خودتان راه ندهید. همان‌گونه که می‌دانید رسم داریم بهترین مدل‌ها و سبک‌های دنیای مُد و زیبایی را برای همراهان مشکل‌پسند خود معرفی کنیم.

کافی است از آرایشگر درخواست کنید تا موهای وِزدار پسر دلبندتان را به بالا حالت دهد. دور موها را نیز حسابی کوتاه کند تا نیمه‌سفید شود. سپس جلوی سر را با تیغ صاف کند و حالتی قاب‌مانند به موهای این قسمت بدهد. در این مدل موها باید دست کم ۴ تا ۵ بندانگشت بلند باشد. بلندی بیشتر موها، جلوه‌ای بامزه و تو دل برو به صورت آقا پسرهای جوان می‌دهد.

مدل موی موهاک از جدیدترین مدل موهای پسرانه

یکی از جدیدترین مدل های موی پسرانه که بین پسران دبیرستانی و حتی ورزشکاران بسیار رایج است. در مدل موی موهاک، موی سر کاملا از بالا به سمت عقب هدایت شده است. این مدل با هر نوع مویی سازگار است و می تواند کم پشت یا پرپشت، بلند یا کوتاه باشد.

مدل موی باز -جدیدترین مدل موهای پسرانه

مدل موی باز (Buzz)

یکی از مدل موهایی که ذاتا بسیار کوتاه است، همین مدل باز می باشد. در واقع اگر می خواهید که موهای خود را خیلی کوتاه کنید، مدل باز یک پیشنهاد جذاب و در عین حال بسیار جدید است. مدل باز به طور ویژه برای افرادی که علاقه ندارند ساعات زیادی را صرف حالت دادن به موهای خود بکنند، بسیار عالی است.

مدل موی کُپ پسرانه

مدل موی پسرانه عید زمانی جذاب می‌شود که مدلی بهاری انتخاب کنید. انصافاً باید گفت مدلی‌ به اندازه کُپ سراغ نداریم که بهارانه باشد. این مدل‌ مو سالهاست که به عنوان یکی از انواع مدل مو پسرانه برای عید شناخته می‌شود. به همین دلیل مطمئن باشید در سال جدید نیز مدل موی کپ پسرانه حسابی مُد می‌شود.

مدل موی جاستین تمبرلیک - جدیدترین مدل موهای پسرانه

محبوبیت این مدل باعث شده تا سبک‌های مختلفی را در آن ببینیم. با این حال همان‌گونه که می‌دانید، کوتاهی موهای کنار سر حرف اول را در موی مدل کپ پسرانه می‌زند. در این مدل بهتر است جلوی مو را به اندازه ۲ انگشت بلند بگذارید و به بالا و طرف مخالف فرق سر شانه کنید. توجه داشته باشید که کوتاهی موها در این مدل اهمیت زیادی دارد.

مدل موی مریخی از جدیدترین مدل موهای پسرانه

یکی از محبوب ترین انواع مدل مو در سال ۲۰۲۲، همین مدل موی مریخی است. در مدل مریخی می توانید هر طور که علاقه دارید موهای خود را حالت دهید و از ظاهر آنها لذت ببرید. مدل مریخی به خصوص برای افرادی که موهای زبر و ضخیم دارند یک انتخاب مناسب است. در این مدل معمولا جلوی مو جلوتر از سطح پیشانی قرار می گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید