امروزه برای نظارت بر مکان‌ های مختلف از دوربین‌ های مداربسته استفاده می‌کنند. همان طور که می‌دانید معمولا در شرکت های مختلف، ساختمان ها، ویلاهای شخصی، ادارات، دانشگاه ها و… از این سیستم‌ های نظارتی بهره می‌برند. با توجه به این که مسائل امنیتی و نظارتی از مسائل مهمی محسوب می‌شوند، می‌توان گفت چنین سیستمی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

با وجود مزایای این دوربین‌ ها و استقبال مردم از آن‌ ها، فروش دوربین مداربسته نسبت به گذشته با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. در حال حاضر در اکثر محیط‌ های کاری، آموزشی، کارخانه ها، منازل و… شاهد استفاده از این سیستم نظارتی هستیم. وجود دوربین‌ های مداربسته به گونه‌ای باعث آسودگی خیال افراد از امنیت آن محیط می‌شود.

بسیاری از افرادی که قصد استفاده از دوربین مداربسته برای محیط مورد نظر خود دارند، به دنبال کسب اطلاعاتی درباره فروش دوربین مداربسته و نصب آن هستند؛ به همین خاطر در ادامه این مطلب سعی داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

فاکتورهای مهم در خرید دوربین مداربسته

هنگام خرید دوربین مداربسته برای داشتن بهترین انتخاب لازم است که چند مسئله مهم را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال سیستمی با کیفیت و مناسب هستید، باید به کیفیت و کارایی تمام اجزای آن دقت کنید. در صورت انتخاب اشتباه و توجه نکردن به این موارد نتیجه‌ای که از دوربین مداربسته مشاهده می‌کنید، آن چیزی نخواهد بود که انتظار داشتید.

فاکتورها و نکات مهمی مانند نوع دوربین مداربسته که انتخاب می‌کنید، چگونگی دید آن در شب و زمان تاریکی، هارد دیسک، دستگاه ضبط کننده و… همگی باید زمان خرید مورد توجه شما باشند. علاوه بر این‌ ها، یکی دیگر از مسائلی که اهمیت بالایی دارد، برند دوربین مداربسته است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته

فروش دوربین مداربسته با قیمت های مختلفی انجام می‌شود که عوامل مختلفی بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند. قیمت این سیستم‌های نظارتی از مهم‌ ترین مسائل برای خریداران آن‌ هاست که گاهی حتی می‌تواند نشان دهنده میزان کیفیت سیستم خریداری شده باشد. آشنایی با عوامل موثر بر قیمت سبب می‌شود که شما بتوانید انتخابی متناسب انجام دهید. در زیر چند عامل مهم در قیمت دوربین مداربسته را برای شما بیان می‌کنیم.

برند دوربین مداربسته

به جرات می‌توان گفت از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته، برند و شرکت سازنده آن محسوب می‌شود. امروزه تعداد زیادی شرکت سازنده دوربین مداربسته وجود دارد. هنگام خرید دوربین مدار بسته به دلیل تنوع در برند‌های آن‌ها، ممکن است در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین برند دچار سرگردانی شوید؛ به همین دلیل بهتر است ابتدا درباره برند‌های مختلف اطلاعاتی به دست آورید. در ادامه توضیحاتی در خصوص برند‌های مختلف برای شما عنوان خواهیم کرد.

  • برند‌هایی با قیمت بالا: به طور معمول آمریکا، ژاپن و کشورهای اروپایی ارائه دهنده برند‌های دوربین مداربسته با قیمت بالا هستند. این گونه برند‌ها دوام بیشتری دارند و کمتر دچار آسیب و خرابی می‌شوند. به نسبت قیمت بالایی که دارند کیفیت خوبی هم از خود نشان می‌دهند. اما به خاطر بالا بودن هزینه، طرفداران زیادی ندارد و معمولا افراد خاصی به این برند‌ها توجه نشان می‌دهند.
  • برندهای با قیمت متوسط (میان رده): اکثر این برندهای دوربین مداربسته توسط کشور چین ارائه می‌شوند. برند‌های میان رده دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند و از قیمت بسیار خوبی برخوردارند. این کیفیت و قیمت مناسب سبب شده که به عنوان برند‌های پرطرفدار و محبوب شناخته شوند.

این برندها گارانتی و پشتیبانی بسیار عالی دارند. محصولات این برندها به تعداد زیادی در بازار موجود است. اما تنها عیب آن این است که نمی‌توان تنظیماتش را به زبان فارسی تغییر داد.

  • برند‌های بی نام (متفرقه): کسانی که قیمت پایین دوربین برای آن‌ها بسیار مهم است، به سراغ چنین برندهایی می‌روند. این برند‌ها در واقع نام خاصی ندارند یا این که با یک نام کاملا نامعتبر و ناشناخته به فروش می‌رسند. این نوع برند‌ها در واقع خریدن ندارند؛ زیرا میزان خرابی آن بسیار زیاد است و کیفیت خود را به مرور از دست می‌دهد. این برند‌ها گارانتی مناسبی ندارند و نمی‌توان برنامه‌های لازم برای آن را پیدا کرد.

نوع دوربین مداربسته و تجهبیزات آن

یکی دیگر از عواملی که در قیمت دوربین‌های مدار بسته نقش دارد، نوع دوربین و تجهیزات آن است. هر چه قدر این دوربین‌ها از قابلیت‌های بیشتری برخوردار باشند، قیمت آن‌ها هم بالاتر می‌رود. البته باید بدانید که بالا بودن قیمت این تجهیزات حتما نشان دهنده مناسب بودن آن‌ها نخواهد بود. برای نصب دوربین باید شرایط و مسائل دیگر هم بررسی شود تا متناسب با آن بتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

محل نصب و تعداد

از دیگر مواردی که می‌تواند قیمت و هزینه دوربین مدار بسته را افزایش دهد، تعداد دوربین‌ها و محلی است که برای آن، قصد نصب دوربین دارید. برای نصب دوربین‌های بیشتر، شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. علاوه بر این، نصب این دوربین‌ها در محل مورد نظر شما با توجه به شرایط آن، هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت.

نصب انواع دوربین های مداربسته

با توجه به این که فروش دوربین مداربسته در انواع متنوعی صورت می‌گیرد، در مکان‌های مختلف، مدل‌های متناسبی از آن‌ها نصب می‌شود. برای دسترسی آسان به خدمات نصب دوربین مداربسته می‌توانید به سایت ایران جابینو مراجعه کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین شرکت نصب دوربین مداربسته را پیدا کنید. در زیر ما شما را با نصب انواع مختلف دوربین‌های مداربسته آشنا می‌کنیم.

دوربین‌ های مداربسته آنالوگ

نصب این نوع دوربین‌ ها با استفاده از کابل کواکسیال انجام می‌شود. در این نوع از دوربین‌ ها، یک کابل از دوربین به دستگاه DVR متصل می‌شود. در مدل‌ های قدیمی‌، این دوربین‌ ها کیفیت آن‌ها مناسب نبود و در نهایت تصاویر نشان داده شده وضوح خوبی نداشتند. اما جدیدا این نوع دوربین‌ ها پس از نصب کیفیت بالایی دارند و آن خروجی مورد انتظار را پدید می‌آورد.

دوربین‌ های مدار بسته IP

نصب این مدل از دوربین‌ های مداربسته کار سختی نیست و در مقایسه با انواع دیگر راحت‌ تر است. برای نصب این نوع دوربین از کابل شبکه استفاده می‌کنند. پس از نصب این نوع دوربین‌ ها، کیفیت بالای آن‌ ها را می‌توانید مشاهده کنید. مانند مدل آنالوگ، می‌توانید با کابل، اتصال را با دستگاه ذخیره ساز برقرار کنید یا این که از سوئیچ‌ های جداگانه برای این کار استفاده نمایید.

دوربین‌ های مداربسته بیسیم

در نصب این نوع از دوربین‌ های مداربسته، به کابل احتیاجی نخواهد بود. برای نصب این نوع دوربین فرستنده و گیرنده وایرلس نیاز است. تصاویر با کیفیت را از طریق این دوربین‌ ها، بدون اتصال کابلی، می‌توان مشاهده کرد.

نکاتی مهم در نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین‌های مداربسته بهتر است یکسری نکات را مد نظر داشته باشید تا علاوه بر افزایش طول عمر سیستم‌های نظارتی بتوانید به بهترین صورت از آن‌ها بهره‌مند شوید. در زیر چند نکته مهم را در این خصوص عنوان می‌کنیم.

  • کابل‌های به کار رفته را با استفاده از لوله فلکسی بپوشانید تا دیده نشوند.
  • به زاویه نصب دوربین‌ ها دقت کنید تا در مکان درستی قرار گرفته باشند.
  • به منظره دید دوربین مداربسته توجه نمایید تا اگر وسیله‌ای در دید آن محدودیت ایجاد کرده است را ببینید.
  • سعی کنید دوربین‌ ها را در جای مناسبی نصب کنید که شرایط آب و هوایی موجب آسیب به آن‌ها نشود.
  • دوربین‌ ها را با فاصله مناسب نصب کنید تا امکان دسترسی افراد متفرقه به آن محدود شود.

جمع‌بندی

با بیان این مطالب سعی کردیم که درباره نصب دوربین‌های مداربسته و عوامل تاثیر گذار بر قیمت فروش دوربین مداربسته اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم تا هنگامی که قصد نصب دوربین‌های مداربسته داشتید، بتوانید به درستی تصمیم بگیرید. ایران جابینو به آدرس https://www.iranjobino.com به عنوان یک بانک اطلاعاتی می‌تواند در انتخاب بهترین مرکز برای نصب دوربین‌ های مدار بسته به شما کمک کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید