ترکیب رنگ مو چیست؟ قوانین ترکیب رنگ مو؟ ترکیب رنگ مو در خانه؟ در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با پاسخ به پرسش های فوق ارائه می‌شود | نازی رخ

معنی ترکیب رنگ مو چیست ؟

داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای تمامی خانم‌ها چه جوان و نوجوان و چه مسن و میان سال دارای اهمیت ویژه‌ای است. همانطور که همگی می‌دانیم برای داشتن ظاهری زیبا روش‌های زیادی وجود دارد مثل استفاده از لوازم آرایش صورت، رسیدگی و مراقبت از پوست و مو. از دیگر روش‌های زیبایی که نسبت به دیگر تکنیک‌ها آسیب کمتری به بدن وارد می‌کند و ماندگاری بسیار طولانی‌تری دارد، رنگ آمیزی و زیبایی مو است. برای رنگ آمیزی مو هر خانمی باید یکسری تصمیمات مهم و انتخاب‌هایی داشته باشد که تاثیر مستقیمی بر زیبایی‌ وی خواهد داشت. از جمله این تصمیمات می‌توان به انتخاب رنگ و آرایشگر اشاره کرد. همانطور که می‌دانید امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی رنگ‌های متنوع و مخصوصی برای رنگ آمیزی و زیبایی مو به وجود آمده‌اند که دارای طیف‌های متنوع و زیبایی هستند و انتخاب رنگ مو را برای خانم‌ها بسیار آسان‌تر کرده‌اند.

با اینکه رنگ‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارد اما بازهم بعضی خانم‌ها ترجیح می‌دهند که خودشان ترکیب رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند تا رنگی خاص و متمایز به موهای خود بزنند. با توجه به این نکته ترکیب رنگ مو را می‌‍توان به انتخاب 2 سایه مختلف رنگ مو برای ایجاد یک رنگ موی جدید با استفاده از اکسیدان تعریف کرد.

پیشنهاد ویژه: رنگ موی دنی وان

چرا برای ترکیب رنگ باید دو رنگ مو باهم مخلوط شوند ؟

آرایشگران و رنگ کاران حرفه‌ای به ندرت پیش می‌آید که یک رنگ را بر روی موهای شما اعمال کنند. آن‌ها برای رنگ آمیزی موی شما از ترکیب کردن طیف‌های مختلف رنگ مو استفاده می‌کنند تا به یک رنگ عالی با روشنایی و ته رنگ مناسب مورد نظر شما دست پیدا کنند.ترکیب کردن 2 رنگ مو یک آزادی باورنکردنی در به وجود آوردن رنگ مورد نظر شما و همچنین توانایی دیکته کردن رنگ موی مورد علاقه و سلیقه شما را در میزان روشنی/تاریکی رنگ مو و میزان درخشندگی آن می دهد.

قوانین و نکات ترکیب رنگ مو

داشتن رنگ مویی خاص و جذاب همیشه جزو یکی از خواسته‌های قلبی هر خانمی است. این خواسته تا حدود زیادی با ترکیب رنگ مو برطرف می‌شود. همانند تمامی تکنیک‌ها و روش‌های آرایشی، ترکیب رنگ مو نیز از یکسری قوانین پیروی می‌کند که در صورت رعایت نشدن ممکن است باعث ایجاد نتیجه نامطلوبی بشود که جبران آن کمی سخت است. به عنوان مثال درک صحیح رنگ‌های گرم و سرد، تاثیر نور بر ترکیب رنگ‌ها، شناخت دایره رنگ مو و خنثی کردن رنگ مو از جمله قوانین و نکاتی است که در زمینه ترکیب رنگ مو باید با آن‌ها آشنا باشید تا دچار مشکل نشوید.

برای راهنمایی بهتر شما در زیر به یکسری قوانین کلی در ترکیب رنگ مو اشاره می‌کنیم:

  1. قانون اول ترکیب موانتخاب رنگ اصلی نزدیک به رنگ مورد نظر شما

مهم ترین قانون در ترکیب رنگ مو و در عین حال ساده‌ترین راه برای رسیدن به ترکیب رنگ موی مورد نظر، انتخاب رنگ پایه مشابه آن رنگی که مدنظر دارید. در مرحله بعد با استفاده از رنگ دیگر به تغییر رنگ پایه بپردازید تا جایی که به رنگ مورد نظر خود برسید و به رنگ دوم به دید تنظیم کننده نگاه کنید و با استفاده از آن به تغییر رنگ بپردازید تا به رنگ مورد نظر خود برسید. با استفاده از رنگ ثانویه شما می‌توانید تاریکی یا روشنی و تیره و روشن‌تر شدن رنگ مورد نظر خود را تنظیم کنید و همچنین با افزودن طیف خاصی از رنگ مثل خاکستری یا بژ و طلایی یا قرمز برای خنک‌تر و گرم‌تر کردن رنگ نهایی می‌تواند کمک بسزایی به شما بکند.

پیشنهاد ویژه: رنگ موی آدونیس

نکته مهم: رنگ‌های اولیه شامل 3 رنگ اصلی زرد، آبی و قرمز می‌شود که از ترکیب شدن هیچ رنگی بدست نمی‌آیند. به رنگ اولیه، رنگ خالص یا درجه یک نیز می‌گویند.

رنگ‌های ثانویه شامل 3 رنگ بنفش، نارنجی و سبز می‌شود که در دایره رنگ قرار دارند و از ترکیب دو رنگ اولیه بدست می‌آید. به رنگ دوم، رنگ ثانویه یا درجه دوم نیز می‌گویند.

رنگ اصلی یا اولیه رنگ‌های ثانویه ثانویه
آبی آبی + زرد سبز
قرمز آبی + قرمز بنفش
زرد زرد + قرمز نارنجی
  1. قانون دوم ترکیب مورعایت نسبت ترکیب بین رنگ و اکسیدان

رنگ مو و اکسیدان همیشه به صورت 50/50 با یکدیگر مخلوط می‌شوند تا رنگ متناسب رنگ آمیزی مو بدست آید. این درصد بستگی به برند رنگ مو مورد استفاده و نتایجی که از ترکیب رنگ مو مورد نظر شما می‌باشد، دارد. این مطلب به این نکته اشاره دارد که که هر میزان رنگ که با یکدیگر مخلوط می‌کنید چه از یک رنگ چه چندین رنگ باید این تناسب را به دقت رعایت کنید زیرا در بدست آوردن نتیجه خیلی موثر است. در هنگام ترکیب رنگ مو با یکدیگر و اکسیدان سعی کنید از ظروف مخصوص پلاستیکی رنگ مو و برس مخصوص رنگ مو پلاستیکی استفاده کنید چراکه در بعضی موارد استفاده از ظروف فلزی یا ابزار فلزی باعث واکنش دادن مواد رنگ مو با آن ظرف شده و در ایجاد رنگ نهایی تاثیر گذار خواهد بود. حتما در ایجاد مخلوطی همگن از رنگ موها و اکسیدان اطمینان حاصل کنید و سپس به رنگ آمیزی مو بپردازید.

  1. قانون سوم ترکیب موعدم ترکیب دو رنگ با برند مختلف باهم

امروزه رنگ موها با برندها و تکنولوژی متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نکته مهمی که در هنگام ترکیب رنگ مو باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچگاه نباید دو یا هر چند رنگ را با برند متفاوت نباید ترکیب کنید چراکه باعث نتیجه نامطلوبی می‌شود. این نکته را باید در استفاده از اکسیدان نیز رعایت کنید. علت این امر تکنولوژی ساخت و مواد اولیه مصرف شده در هر رنگ مو با برند متفاوت است. اگر این رنگ و اکسیدان با برند متفاوت با یکدیگر دارای فرمولاسیون متفاوت باشند باعث تخریب رنگدانه‌های رنگ مو می‌شود و در نتیجه باعث عدم کارایی آن بر روی مو می‌شود.

ساده‌ترین و بهترین ترکیب رنگ مو انتخاب رنگ‌ها از یک مارک و طیف رنگ است، زیرا این بهترین حالت برای اطمینان از سازگاری رنگ‌ها با یکدیگر می‌باشد. علاوه بر عدم ترکیب دو رنگ با برند مختلف، از مخلوط کردن رنگ‌ با بافت‌های مختلف نظیر ژل با کرم یا کرم با رنگ موی مایع نیز خودداری کنید چراکه ترکیب آن‌ها در یک مخلوط همگن احتمالاً برای شما چالش برانگیز خواهد بود.

  1. قانون چهارم ترکیب رنگ موبازی با ته رنگ‌ها برای پوشاندن موهای خاکستری

رنگ کردن موهای خاکستری اغلب برای آرایشگران و رنگ کاران امری دشوار و چالش برانگیز است چراکه درشت‌تر از موهای معمولی به نظر می‌رسند و به دلیل داشتن رنگ روشن‌تر موهای خاکستری، رنگ کردن آن‌ها نسبت به موهای با رنگ دیگر دشوارتر است این مشکل با انتخاب رنگ موی مناسب قابل حل است. رنگ‌های تن به تن و نیمه دائمی اغلب موهای خاکستری را نمی‌پوشانند. اگر از رنگ دائمی برای پوشاندن موهای خاکستری استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ تیره تر را با رنگ طلایی روشن ترکیب کنید تا با موهای خاکستری ترکیب شود و حدود 4 یا 5 هفته باقی بماند. اگر قصد داریددر عین حال که رنگ موهای اصلی خود را حفظ کنید موهای خاکستری خود را در بین موهای اصلی خود استتار کنید، همیشه رنگ مویی را برگزینید که کمی روشن‌تر از رنگ موی اصلی موهای شما باشد تا در کل رنگ موهایتان تیره‌تر نشود.

  1. قانون پنجم ترکیب رنگ موتست رشته مو برای اطمینان از صحت انتخاب رنگ

اگر در نتیجه مخلوط کردن رنگ مو شک دارید و نمی‌دانید که آیا انتخاب رنگ درستی انجام دادید یا خیر، بهترین راه برای کسب اطمینان و تست رنگ مویی که ترکیب کرده‌اید، انجام تست رشته مو است. یکی از تار موهای خود را از پشت گردن خود جایی که در دید نباشد، ببرید و مقدار کمی از رنگ ترکیبی خود را آماده کنید و سپس بر روی آن رشته مو جدا شده رنگ مورد نظر را بمالید و مقداری صبر کنید تا رنگ تاثیر خود را بر تار موی مورد نظر بگذارد و شما نتیجه حاصل از ترکیب رنگ مو را خواهید دید و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید.

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه

با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها رنگ موی مورد نظر خود را در منزل ترکیب کنید و با استفاده از تست رشته مو صحت انتخاب خود را می‌توانید بررسی کنید. پس از بررسی و اطمینان از درستی انتخاب می‌توانید با استفاده از برس رنگ مو موهای خود را به راحتی رنگ آمیزی کنید و بر زیبایی موهای خود بیافزایید.

برای ترکیب رنگ مو نیازمند رنگ موی باکیفیت هستید که برای تهیه این محصول می‌توانید به سایت فروشگاه نازی رخ که نمایندگی فروش محصولات دنی وان بوده مراجعه و هم رنگ موی موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید و هم از مشورت با مشاوران رایگان سایت نازی رخ در زمینه رنگ مو بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید