خانم دکتر غزال بیات مخترع جوان ایرانی موفق شد در آگوست 2022 مدال طلای مسابقات اختراعات سوئیس را از آن خود کند

به گزارش پارس نیوز، خانم دکترغزال بیات Ghazal Bayat متولد 31 خرداد 1374 شهر تهران ، فارغ التحصیل دکترای حرفه ای رشته دامپزشکی دانشگاه تهران است که بر خلاف مسیر تحصیلی خود فقط بدلیل علاقه به حوزه پلیمر ، توانست با اختراعی تحت عنوان ” تشخیص کیفیت سطح قطعات پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین اکسترود شده توسط یادگیری ماشینی با استفاده از هوش مصنوعی ” مدال طلای مسابقات اختراعات کشور سوئیس ویژه اعضای فدراسیون مخترعین را از آن خود کند .

این مسابقات که با همکاری و حمایت سازمان مالکیت فکری جهانی WIPO و فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعین WIIPA و تلاش های بی بدیل ( شرکت افق پژوهش نیکان ) ، با حضور بیش از 650 اختراع از 35 کشور برگزار شده است .

البته به گفته ایشان حضور و همکاری دوستانشان در رشته پلیمر در ایشان ایجاد انگیزه کرده که به تحقیق هر چه بیشتر در زمینه پلیمر در کنار تحصیل در رشته دامپزشکی بپردازد و ایده های جدید در زمینه پلیمر نیز داشته باشد . البته این امر بسیار دشوار و زمانبر بوده ولی بدلیل علاقه به این رشته این مهم امکان پذیر شده است و در نهایت منجر به اخذ مدال طلای مسابقات مخترعین کشور سوئیس شده است .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید