آیا شما هم از طرفداران دستگاه‌های شرکت اپل هستید یا به‌تازگی می‌خواهید از سیستم‌عامل‌های iOS استفاده کنید؟ در واقع فرقی نمی‌کند، شاید این سؤال هم برای شما پیش آمده باشد که چگونه اپل آیدی بسازیم؟ به طور کلی به یاد داشته باشید که برای ورود به سیستم و استفاده از دستگاه‌ها و سرویس‌های اپل، مانند iPhone ،iPad Mac ،iCloud ،App Store ،iTunes و … به اپل آیدی نیاز دارید. البته ساخت اپل آیدی کاملا رایگان است؛ در این متن هر آنچه را که باید در مورد روش‌های دریافت Apple ID بدانید، برای شما توضیح می‌دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چگونه اپل آیدی بسازیم

اپل آیدی چیست؟

چگونه اپل آیدی بسازیم؟ برای پاسخ به این سؤال، ابتدا بهتر است با چیستی Apple ID آشنا شوید. به طور کلی اپل آیدی، شامل آدرس ایمیل و گذرواژه‌ای است که برای ورود به سیستم سرویس‌های مختلف اپل مانند اپ‌استور، اپل موزیک، آی کلود، فیس تایم و … استفاده می‌کنید.

از این رو اگر با ساخت اپل آیدی آشنا نباشید یا Apple ID خود را فراموش کرده باشید، به بسیاری از امکانات سرویس‌های شرکت اپل دسترسی نداشته و حتی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را هم دریافت نمی‌کنید. با یک حساب کاربری اپل شما می‌توانید روی همه دستگاه‌های این شرکت فعالیت کنید.

کاربرد اپل آیدی چیست؟

خرید اپل ایدی ارزان قیمت با ایمیل شخصی، کلید دروازه ورود شما به همه سرویس‌ها و دستگاه‌های شرکت Apple است؛ اما به طور خلاصه کاربرد‌های آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • همگام‌سازی محتوایی مانند مخاطبین، عکس‌ها، فایل‌ها و پیام‌ها
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات کاربر در صورت فعال‌بودن سرویس‌های iCloud
  • مکان‌یابی دستگاه گم شده یا دزدیده شده با سرویس Find My
  • خرید و دانلود برنامه‌ها و بازی‌ها از فروشگاه اپل
  • استفاده آسان و یکپارچه از خدماتی مانند Apple Music، Apple Arcade و Apple TV+
  • فعال‌سازی قفل از راه دور دستگاه دزدیده شده

آموزش ساخت اپل ایدی

آموزش روش ساخت اپل آیدی با گوشی

قبل از اینکه در این روش به سؤال چگونه اپل آیدی بسازیم؟ پاسخ دهیم، بهتر است بدانید برای ساخت اپل آیدی با گوشی، به یک شماره‌تلفن معتبر خارجی نیاز دارید. برای این منظور می‌توانید از شماره یکی از دوستان خود در خارج از کشور استفاده کنید یا از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که امکان ساخت شماره‌های مجازی را به شما می‌دهند، کمک بگیرید.

پس از به دست آوردن شماره معتبر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در دستگاه اپل خود وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید.
  2. سپس روی گزینه Sign in to your iPhone/iPad کلیک کنید.
  3. در این مرحله گزینه Don’t have an Apple ID or forget it را انتخاب کنید.
  4. اکنون روی Create Apple ID کلیک کنید.
  5. در صفحه بعدی اطلاعاتی مانند نام (First name)، نام خانوادگی (Last name) و تاریخ تولدتان (Date of birth) را وارد کنید و روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
  6. در این مرحله از ساخت اپل آیدی با گوشی، یک ایمیل معتبر وارد کنید و رمز عبور (Password) موردنظرتان را بنویسید. سپس مراحل تأیید (Verify) ایمیل را انجام دهید.
  7. در بخش بعدی یا از شما سؤالات امنیتی پرسیده شده یا باید شماره‌تلفن خود را وارد کنید. در واقع این قسمت به تنظیمات Keychain در گوشی شما بستگی دارد: الف) اگر سؤالات امنیتی پرسیده شد؛ باید در هر مرحله 3 سؤال (Question) را انتخاب کرده و پاسخ (Answer) آن را وارد کنید و روی گزینه Next کلیک کنید. ب) اگر شماره معتبر از شما درخواست کرد؛ ابتدا شماره‌تلفن را وارد کرده و برای تأیید (VERIFY USING) آن، یا گزینه پیامک (Text message) یا تماس تلفنی (Phone call) را انتخاب کنید. پس از آن که کد تأیید برای شما ارسال شد، آن را وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.
  8. برای موافقت با شرایط و مقررات اپل، روی گزینه Agree کلیک کنید.
  9. در نهایت چند لحظه بعد، مراحل ساخت اپل آیدی با گوشی تکمیل می‌شود.

ساخت اپل ایدی

آموزش نحوه ساخت اپل آیدی در سایت اپل

در ادامه پاسخ به سؤال چگونه اپل آیدی بسازیم؟ نوبت به ساخت رایگان Apple ID از طریق سایت اپل و بخش مدیریت اپل آیدی است. برای این روش نیاز به داشتن یک شماره‌تلفن معتبر خارجی بوده که پیش‌تر در مورد دریافت آن توضیح دادیم. اگر به یک آدرس خارج از کشور هم نیاز داشتید، می‌توانید با استفاده از جستجوی عبارت Fake Address Generator در گوگل از سایت‌های ساخت آدرس جعلی به دست آورید.

حالا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه اصلی سایت اپل، روی گزینه Create Your Apple ID کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد، اطلاعات شخصی خود مانند نام (First name)، نام خانوادگی (Last name)، تاریخ تولدتان (Date of birth) و کشور (Country/Region) که معمولا باید آمریکا (United States) باشد را وارد کنید.
  3. اکنون یک آدرس ایمیل معتبر به همراه رمز عبور وارد کنید.
  4. ایمیلی حاوی یک کد تأیید برای شما ارسال می‌شود، آن را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس روی گزینه Continue ضربه بزنید.
  5. شماره‌تلفن (Phone number) معتبری که از قبل دریافت کرده‌اید را وارد کنید. روش تأیید شماره (Verify with) را هم گزینه Text message انتخاب کنید.
  6. کد امنیتی که به شماره شما ارسال شده را وارد کنید و روی گزینه Continue بزنید.
  7. چند لحظه بعد اپل آیدی شما ساخته می‌شود.

سخن آخر

در متن بالا به‌صورت کامل و گام‌به‌گام به سؤال چگونه اپل آیدی بسازیم؟ پاسخ دادیم. شما با ساخت اپل آیدی با گوشی iPhone و سایت اپل آشنا شدید. همان‌طور که به آن اشاره شد، اگر از دستگاه اپل استفاده می‌کنید یا می‌خواهید از امکانات سرویس‌های Apple مانند Apple TV+ یا Apple Music بهره‌مند شوید، باید Apple ID داشته باشید.

با داشتن Apple ID می‌توانید، آیفون خود را با برنامه Find My ردیابی کرده و از آن محافظت کنید. در واقع اگر دستگاه شما گم یا دزدیده شود، اپل آیدی مرتبط با دستگاه اپل بسیار ارزشمند است؛ زیرا می‌توان آن را با این برنامه ردیابی کرد. از طرفی با کمک قابلیتی به نام Activation Lock که با Apple ID در ارتباط است، می‌توان از فعال‌سازی مجدد یک حساب کاربری جدید توسط شخصی که آیفون شما را دزدیده، مانع شد. شما از کدام کاربردهای اپل آیدی استفاده می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید