همه ما نیاز داریم پس از مدتی کار، فعالیت و تلاش مقداری هم تفریح داشته باشیم و به فعالیت مورد علاقه مان بپردازیم. تفریح نه تنها باعث سرگرمی می شود، بلکه با رفع خستگی انرژی ما را نیز حفظ می کند و خلاقیت را برای مقابله با مشکلات افزایش می دهد. گذراندن وقت در طبیعت و استفاده از فضای دلنشین آن یکی از بهترین تفریحاتی است که می توانیم داشته باشیم. یک تفریح کوتاه در کوه های اطراف شهر نه تنها می تواند ساعات خوشی را برایمان فراهم کند، بلکه آرامش و عظمت آن تا حد زیادی برای روح ما لازم است. در ادامه این مطلب بهترین کوه های تهران برای تفریح را معرفی می کنیم.

آشنایی با کوه های اطراف تهران برای تفریح

اطراف شهر تهران کوه های متعددی برای گذراندن وقت و تفریح وجود دارد که مقصد کوهنوردان از سراسر کشور است؛ با این حال برای یک تفریح یک روزه فردی که کوهنورد حرفه ای نیست نمی توان کوهی مثل دماوند را معرفی کرد. بهتر است کوه هایی برای تفریح انتخاب کنید که امکانات کافی داشته باشند و با شرایط ایده آل خود مقصد مناسبی برای تفریح به حساب بیایند. در ادامه با چند مورد از کوه های پرطرفدار تهران برای تفریح آشنا می شویم.

کوه خلنو

کوه خلنو یکی از کوه های شگفت انگیز اطراف تهران است که به دلیل ظاهر عجیب و دلپذیر خود مقصد مناسبی برای کوهنوردان است. اگرچه این کوه ارتفاع زیادی دارد اما صعود به قله آن برای همه لازم نیست. این کوه دره وارنگه رود را ساخته است که یک محل مناسب برای اسکان و گذراندن وقت است. دره زیبای وارنگه رود همواره پر آب و سر سبز است و می تواند اوقات خوشی را برای شما بسازد. شما می توانید در این دره انواع تفریحات را تجربه کنید و از بودن در کنار دوستانتان لذت و طبیعت بکر لذت ببرید.

آزادکوه یا شاهزاده کج گردن

آزادکوه

یکی دیگر از کوه های جذاب اطراف تهران که در رشته کوه البرز قرار گرفته آزاد کوه است. این کوه به دلیل شکل خاصی که دارد به شاهزاده کج گردن نیز معروف است. برای صعود به این کوه چندین مسیر مختلف وجود دارد که نسبتا آسان هستند و به مهارت و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد. این کوه نیز از مسیر دره وارنگه رود می گذرد و در مسیرهای خود منظره های دیدنی ساخته است که گذراندن وقت در آن بسیار جذاب است. بسیاری از افراد تجهیزات لازم را به همراه خود به بالای کوه می برند و حتی چند روز را در طبیعت بکر آن می گذرانند.

قله سه چال یا سی چال

کوه سی چال

کوه سی چال یا سه چال یکی از کوه های مرتفع اطراف تهران است که مسیر صعود به آن از پیست دیزین می گذرد. در مسیر این کوه امکانات زیادی قرار گرفته و پوشش گیاهی و جانوران متنوع آن بسیار جذاب است. دیدن یخچال های طبیعی به خصوص در زمستان، نقاب برف ها، تفریحات برفی مختلف و … همگی از جذابیت های این کوه هستند. شما می توانید یک دورهمی دوستانه جذاب را با درست کردن یک آتش و نشستن به دور آن تجربه کنید و خاطره ای تکرار نشدنی بسازید. در مسیر رسیدن به این کوه می توانید از وسایل و لوازم پارکی هم برای تفریح راحت تر استفاده کنید.

کوه خرس چال

کوه خرس چال

کوه خرس چال یکی از معروف ترین کوه های تهران برای تفریح است که قله آن در ارتفاع 4120 و نسبتا مرتفع است. این کوه دریاچه معروفی دارد که پس از ذوب شدن برف ها ظاهر می شود و منظره ای دیدنی از طبیعت به جای می گذارد. برای رسیدن به قله خرس چال ابتدا باید از روستای زیبای ناریان بگذرید که چشمه های زلال با آبی گوارا در مسیرتان قرار می گیرد. برای کوهنوردان حرفه ای یک روز کافی است تا به قله خرس چال صعود پیدا کنند.

درکه

یکی از معروف ترین کوه های تهران برای تفریح که در غرب شمیرانات قرار گرفته و یک آب و هوای فوق العاده دارد، درکه است. این کوه از گذشته یک منطقه تفریحی در تهران بوده که حتی مسافران نیز سعی می کنند از آن استفاده کنند. درکه یک منطقه ییلاقی است و در بهار و تابستان هوای بی نظیری دارد. چشمه های پر آب و رودخانه های زیبا از جذابیت های بی نظیر درکه هستند. علاوه بر این در زمستان نیز می توانید با سفر به درکه از رودخانه یخ زده، قندیل های آویزان و مسیرهای برفی دیدن کنید و یک تفریح همه جانبه را در کنار دوستانتان تجربه کنید.

جذابیت درکه این است که علاوه بر طبیعت زیبا، بافت سنتی خانه های آن و امکاناتی که در مسیر قرار گرفته به راحتی بیشتر شما کمک می کند.

درکه

کوه کلکچال

یکی دیگر از کوه های جذاب تهران کوه کلکچال است که از نظر طبیعی یک منطقه بسیار دیدنی محسوب می شود. این کوه در تمام فصول جذابیت خاصی دارد و صعود به بالای آن راحت است. انواع پارک ها، چشمه ها و حتی سد گلابدره در مسیر صعود به این کوه قرار گرفته و برای تفریح بدون شک یک مقصد فوق العاده است. این کوه برای افرادی که مهارت زیادی در کوهنوردی ندارند نیز مناسب است و به راحتی می توان این کوه را برای یک تفریح یک روزه انتخاب کرد.

کُلَکچال

دار آباد

یکی دیگر از کوه های معروف تهران که در منطقه شمیرانات قرار گرفته، دارآباد است. این منطقه جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد اما آب و هوای فوق العاده آن ویژگی برجسته این منطقه است. خوشبختانه شما می توانید تا نزدیکی دار آباد با تاکسی بروید و ادامه مسیر را با یک پیاده روی راحت طی کنید. وسایل و لوازم پارکی در پارک های مسیر دارآباد جذابیت زیادی برای کودکان دارد و می تواند کاملا سرگرم کننده باشد.

کلام پایانی

شما می توانید به راحتی یک تفریح به یاد ماندنی را در کنار اعضای خانواده خود در یک کوه تجربه کنید و کافی است از طبیعت لذت ببرید. بهره مندی از منابع طبیعی کوه هایی که معرفی کردیم نه تنها رایگان است، بلکه مزایای زیادی برای روح و جسم شما دارد. توصیه می کنیم هر از گاهی سفر به کوه های اطراف تهران را تجربه کنید و یک لذت بی نظیر را تجربه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید