لیبل حرارتی که به آن ترمال نیز گفته می شود، هنگام چاپ و تولید توسط دستگاه ها و پرینتر هایی که از طریق انتقال حرارت چاپ را انجام می دهند، تولید می شوند. حال بسته به نوع جنس خود لیبل که کاغذی یا مدل های دیگر باشد، کاربرد آن متفاوت است.

لیبل حرارتی نوعی لیبل خاص است که برای چاپ نیاز به ریبون، جوهر و .. ندارد و بیشتر برای ترازو و لیبل پرینتر های چاپ مستقیم و سیار استفاده می شود، لیبل از لحاظ شکل ظاهری کاملا شبیه به لیبل کاغذی است به همین دلیل تشخیص آنها از هم برای کاربران کمی دشوار است.

نوع چاپ مورد نیاز لیبل ترازو حرارت مستقیم است به شکلی که هد دستگاه مستقیم با لیبل در تماش باشد، در صورت با کیفیت بودن نوع برچسب چاپ شما پر رنگ و با دوام تر خواهد بود.

لیبل های حرارتی دارای تنوع سایزی محدودی بوده و همگی طبق استاندارد تولید می شود. قالب های در نظر گرفته برای لیبل حرارتی تک ردیف هستند و تعداد برچسب هایی که در هر رول قرار می گیرد با توجه به سایز آنها بین 500 تا 2000 برچسب می باشد.

خرید لیبل حرارتی

لیبل های حرارتی از لیبل های معمولی قیمت بالاتری دارند و از طرف دیگر هنگام چاپ به ریبون نیازی ندارند. انتخاب درست در خرید لیبل میتواند به شما کمک کند تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. نکاتی که باید هنگام خرید لیبل به آن دقت کنید :

• اطمینان : دستگاه های پرینتر که چاپ این لیبل را به عهده دارند، نسبت به دیگر لیبل ها خرابی کمتری دارند و کمتر تعمیر می شوند. این موضوع اطمینان بیشتر به این لیبل را به همراه دارد.

• بهره وری : یک سری دستگاه های پرینتر وجود دارد که فقط این لیبل را چاپ می کنند و به دلیل اینکه از ریبون استفاده نمی شود قیمت پایین تری دارد.

• قیمت : هنگامی که میخواهیم خرید لیبل را انجام دهیم باید به این موضوع دقت کنیم که این لیبل نسبت به قیمت و کیفیت ارزش خرید را دارد یا خیر.

• کیفیت بالا : وقتی شما از یک لیبل با کیفیت استفاده کنید ریسک خرابی و هزینه اضافی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهید.

اگر لیبل حرارتی در معرض گرما و نور خورشید قرار بگیرد سیاه می شود و خوانایی خود را از دست می دهد. بر روی لیبل حرارتی ( ترمال ) با استفاده از ریبون وکس هم میتوان چاپ انجام داد که در این صورت از مقاومت و ماندگاری بهتری برخوردار خواهد گشت.

لیبل های حرارتی ( ترمال ) در جنس ها و زیره های ( سیلیکون ) گوناگونی موجود می باشد که از لحاظ نوع جنس و چسب باهم تفاوت دارند. به عنوان مثال لیبل متناسب با لوله های پلاستیکی در آزمایشگاه ها، لیبل حرارتی پرچسب است چون این مدل لوله ها یکبار مصرف بوده و نیازی به جداکردن لیبل نیست، اما لیبل متناسب با لوله های آزمایشگاهی شیشه ای، لیبل کم چسب یا لیبل ریمو است که خاصیت جابه جا شوندگی دارد و اثر چسبی روی شیشه برجای نمی گذارد. لیبل های ترمال در زیره های زرد، سفید، آبی و…موجود است.

همچنین یک نوع لیبل صدفی حرارتی Thermal pvc نیز وجود دارد که همانند لیبل حرارتی معمولی به واسطه حرارت هد دستگاه چاپ برروی ان انجام می شود ویژگی این نوع لیبل در عین حساس بودن به حرارت مقاومت در برابر رطوبت و پاره شده گی است ، و البته از نظر قیمت از لیبل حرارتی کاغذی قیمت بالاتری دارد.

شما میتوانید برای خرید لیبل حرارتی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت چاپ شرکت ریبولیبل را انتخب کنید. ریبولیبل با قدمت چند ساله و دستگاه های به روز در حوزه های تولید ریبون و تولید لیبل فعالیت گسترده ای دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید