داشتن یک عطر جذاب و دوست داشتنی نه تنها روی خلق و خوی خودتان تاثیر می‌گذارد، بلکه اگر به درستی انتخاب شده باشد، تصویری از شخصیت‌تان را به اطرافیان شما نیز نشان خواهد داد که مثل یک اثر انگشت منحصر به فرد است. به همین دلیل هم اغلب افراد دوست دارند، ماندگاری و خط بوی عطرشان بالا باشد تا بتوانند این تاثیر را برای مدت طولانی‎تری حفظ کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، در ادامه با ترفندهای حفظ و افزایش بوی عطر همراه ما باشید.

زیرسازی کنید

زیرسازی در دنیای زیبایی معمولا یک اصطلاح آرایشی است؛ اما در دنیای عطرها هم می‌توان آن را به کار برد و از آن استفاده کرد.کافی است قبل از استفاده از رایحه محبوب خود این را در نظر داشت باشید که انواع عطر، چه عطر زنانه و چه عطر مردانه، روی پوست مرطوب بهتر از پوست خشک می‌مانند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از اسپری کردن عطرتان، پوست‌تان را مرطوب کرده باشید. شما می‌توانید به جز انواع لوسیون‌های در دسترس، از بادی اسپلش و لوسیون بدن خود عطر یا مشابه با بوی آن نیز استفاده کنید؛ بسیاری از برندها این محصولات را به صورت یک پکیج ارائه می‌کنند. این محصولات به زیرسازی عطر شما کمک کرده و بوی آن را افزایش خواهند داد.

نقاط نبض‌دار را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که احتمالا شنیده‌اید،این است که اگر عطر را روی مچ دست‌هایتان اسپری کنید، بوی آن بیشتر پخش می‌شود. این قضیه به این دلیل است که مچ دست‌ها نبض دارند، درست مثل پشت گوش‌ها، پشت زانو و داخل آرنج‌ها؛ به همین خاطر اگر دوست دارید، عطرتان با شدت بیشتری در فضا پخش شود، این نقاط را موقع اسپری کردن، در نظر داشته باشید. نکته مهمی که در این میان باید به آن اشاره کرد، این است که این روزها برندهای تقلبی یا مشابه عطرهای اصلی زیاد شده‌اند و از آنجایی که ممکن است، حاوی مواد شیمیایی مضری باشند، نه تنها می‌توانند روی سیستم عصبی تاثیر بگذارند، بلکه ممکن است، از طریق پوست نیز جذب شده و وارد بدن‌تان شوند. به همین دلیل خرید خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و محصولات شناخته شده انجام دهید.

به محل اسپری عطر روی بدن، دست نزنید

خیلی‌ها هنوز هم به عادت قدیمی‌ترها بعد از اینکه عطر را روی مچ دست‌هایشان اسپری کردند، مچ‌ها را به هم می‌سایند. غافل از اینکه این کار باعث می‌شود، بوی عطرشان کاهش پیدا کرده و تاثیری که باید را نداشته باشد. بعد از زدن تعداد پاف مورد نظر، عطر را به حال خود بگذارید تا جذب شده و اثرش را بگذارد.

  • از عطرهای جیبی کمک بگیرید

خیلی وقت‌ها بردن شیشه عطر بزرگ به مهمانی‌ها و برای تجدید آن کار راحتی نیست، به همین دلیل برندهای معتبر مدل‌های جیبی عطرهای محبوب‌شان را نیز ارائه می‌دهند که به راحتی می‌توانید، آن‌ها را داخل کیف دستی یا جیب‌تان گذاشته و به تجدید عطر دلخواه‌تان در طول مهمانی‌ها و مراسم مختلف بپردازید. با این کار عطرتان همیشه تازه است و خط بوی بالایی هم دارد.

  • کم اسپری نکنید

اگر دوست دارید، بوی عطرتان شدت داشته باشد، نباید آن را کم اسپری کنید. معمولا تعداد پاف مناسب برای اینکه حد‌اقل بتوانید سه الی چهار ساعتی رایحه پرفیوم یا ادوپرفیوم خود را نگه دارید، هفت الی هشت پاف است. با وجود این مسئله اصلی این است که این پاف‌ها پخش شوند و صرفا روی یک نقطه متمرکز نمانند. ضمن اینکه اگر عطر سنگین و تندی داشته باشید، این میزان قابل کاهش خواهد بود. به طور کلی نباید رایحه عطر به قدری تند باشد که خودتان یا اطرافیان‌تان را اذیت کند.

روی لباس‌تان هم عطر بزنید

اگر لباسی که می‌پوشید، از الیاف ظریف و لطیفی مثل حریر یا ابریشم تشکیل نشده و می‌توان آن را به راحتی در ماشین لباسشویی شست، این امکان را دارید که با احتیاط مقدار کمی عطر را روی لباس هم اسپری کنید. منتها توجه داشته باشید که اگر رنگ لباس روشن است، قبل از اسپری کردن عطر خود روی آن، از لکه نینداختن عطر هم مطمئن شوید. این مورد را می‌توانید، روی پارچه روشنی که برایتان اهمیت زیادی ندارد و در قسمت داخلی آن امتحان کنید.

با «تکنیک چند لایه‌ای عطر» آشنا شوید

این روش به تمام افراد توصیه نمی‌شود؛ بلکه برای عطر بازها ارائه شده است؛ کسانی که می‌دانند کدام عطرها را روی هم بزنند که هم نت‌های مشابه داشته باشند و هم به خوبی یکدیگر را پوشش دهند. چند لایه زدن عطر باعث ماندگاری بیشتر آن خواهد شد و بوی عطر را نیز افزایش می‌دهد.

از عطرتان مراقبت کنید

دقت داشته باشید که عطرها هم مثل هر محصول آرایشی بهداشتی دیگری نیاز به مراقبت دارند تا دوام بیشتری داشته باشند و بهتر حفظ شوند. به همین دلیل است که سازندگان بسیاری از این محصولات پیشنهاد می‌کنند، از عطرها در محیط‌های تاریک و خنک نگهداری شود. بنا‌بر‌این اگر شیشه‌های عطرهایتان را روی میزی چیده‌اید که کنار وسایل گرمایشی یا در معرض نور خورشید قرار دارد، اولا کار خطرناکی انجام می‌دهید، ثانیا هر چه سریع‌تر این محصولات را به جای کم نور و خنک منتقل کنید تا ترکیبات‌شان عوض نشده و تاثیرشان را از دست ندهند. ضمنا به قابل اشتعال بودن محتویات داخل این محصولات و تاثیری که دما می‌تواند روی آن‌ها داشته باشد، هم دقت کنید.

فاصله مناسب برای عطر زدن را بشناسید

عطر را از فاصله خیلی نزدیک یا خیلی دور اسپری نکنید. این کار باعث تجمع آن روی یک نقطه و محدود شدن بوی آن می‌شود، در عوض عطر را بسته به نوع غلظت آن از فاصله مناسب اسپری کنید. بسیاری از متخصصان می‌گویند، این فاصله 15 سانتی‌متر است.

به غلظت عطرها توجه کنید

در نظر داشته باشید که عطرها بر اساس غلظت‎شان دسته بندی می‌شوند و هر چه میزان الکل موجود در آن‌ها کمتر باشد، ماندگاری بیشتری داشته و متعاقبا پخش بوی مناسبی هم خواهند داشت. عطرها به ترتیب غلظت از کمترین به بیشترین شامل بادی اسپلش، اوفرش، ادکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم می‌شوند، پس برای بیشترین میزان ماندگاری و پخش بو، دو گزینه آخر یعنی پرفیوم و ادو پرفیوم ایده‌آل هستند.

عطر اصل بخرید

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، ترفند نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین قدم‌ها یعنی خرید عطر اصل از فروشگاه‌های معتبر است. قبل از خرید، عکس دقیق عطر دلخواه‌تان را روی سایت برند اصلی مشاهده کنید و موقع خرید به تطابق رنگ، نوشته‌ها، فرم باز و بسته شدن درب و سایر جزئیات شیشه اصلی و محصول مورد نظر به‌خوبی توجه داشته باشید. اگر خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهید، نیز سراغ فروشگاه‌هایی بروید که ضمانت بازگشت کالا و تضمین کیفیت آن را به شما ارائه می‌دهند.

عطرمو

آیا عطر زدن به موها مجاز است؟ برخی افراد برای اینکه بوی عطرشان بیشتر شود، آن را روی موهایشان هم اسپری می‌کنند، این کار به طور کلی توصیه نمی‌شود؛ به خصوص که الکل موجود در ادوتویلت‌ها و سایر محصولات مشابه می‌تواند باعث خشکی‌موها و افزایش احتمال خرد شدن‌شان شود. اگر به این اسپری کردن عطر روی موها علاقه دارید، خوب است بدانید، انواع عطر مخصوص مو توسط برخی برندها ارائه می‌شود. معمولا این محصولات فاقد الکل و مواد شیمیایی مضر هستند، اما این مورد بستگی زیادی به برند و اصل بودن محصول مورد نظرتان دارد و خوب است، قبل از هر خریدی عناصر تشکیل دهنده عطر موی مورد علاقه خود را بررسی کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید