در جنوبی‌ترین نقطه ایران جایی در کرانه دریای عمان و خلیج فارس، تکه‌ای از بهشت واقع شده است که به آن چابهار گفته می‌شود. چابهار و به گویش محلی چهبهار سرزمین زیبایی‌های مسحورکننده‌ای است که چشم‌ها به سختی آن را باور می‌کنند. چه مشتاق سفر به اعجاب انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران باشید، چه علاقه‌مند گشت‌و‌گذار در یکی از متفاوت‌ترین شهرهای ایران و یا علاقه‌مند بازارگردی و خرید در مناطق آزاد تجاری، چابهار مقصد سفر بی‌نظیری برای شماست. اگر تابه‌حال به چابهار سفر نکرده‌اید یا دلتنگ این شهر اعجاب‌انگیز هستید، چمدان‌ها را ببندید، بلیط هواپیما تهران چابهار را خریداری کنید و راه بیوفتید. اما پیش‌از آن خودتان را برای تماشای زیبایی‌هایی آماده کنید که نمونه‌اش را در هیچ کجای جهان نخواهید دید.

خوش آب‌و‌هوا‌ترین، خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به چابهار

شاید فکر کنید تنها زمان سفر به سیستان‌وبلوچستان و درکل جنوب ایران اواخر پاییز و زمستان است. اما جالب است بدانید که این شهر زیبای همیشه بهار با میانگین دمای 24 درجه سانتیگراد در تمام فصول، پذیرای گردشگران است. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران و بی‌شک زیباترین کرانه اقیانوس است و بهترین و معتدل‌ترین هوای جنوب ایران را دارد. برای سفر به این مقصد زیبا اگر با رطویت مشکلی نداشته باشید می‌توانید در طول ماه‌های اردیبهشت و خردادماه خلوت‌ترین روزها را برای لذت‌بردن از جاذبه‌های بکر و طبیعی این شهر تجربه کنید.

آب‌و‌هوای شهر چابهار در تابستان از تهران و شهرهای جنوبی ایران خنک‌تر است. اما برای سفر به چابهار در تابستان باید شرجی هوا را درنظر بگیرید. همچنین سفر به چابهار در تابستان شانس شرکت در فستیوال‌های غذا و آداب و رسوم این شهر را به‌شما می‌دهد. اگر تماشای مقاصد جدید را در فصول خلوت ترجیح می‌دهید و ارزان سفرکردن جزو اولویت‌های شماست، علاوه‌بر اردیبهشت و خرداد، تیرماه و اواخر شهریورماه نیز این ویژگی‌ها را دارند. با این‌حال بهترین آب‌و‌هوای چابهار را در پاییز و زمستان تجربه خواهید کرد. برای گشت‌و‌گذارهای طولانی در این شهر زیبا، تماشای طلوع و غروب اعجاب‌انگیز ساحل مکران و تجربه هوای معتدل، بهاری و لذت‌بخش چابهار ماه‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار را انتخاب کنید. همچنین بدنیست بدانید که برای تجربه پدیده خیره‌کننده شب‌تابی، باید درطول پاییز و زمستان به این شهر سفر کنید.

گشت‌و‌گذار در چابهار از طبیعت‌گردی تا بازارها و تفریحات فرهنگی

چابهار با لیست بلندبالایی از شگفتی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در انتظار شماست تا یک تجربه بی‌نظیر را رقم بزنید. با یک برنامه‌ریزی کوچک اینجا در این تکه از بهشت در جنوبی‌ترین نقطه ایران خاطراتی را خواهید ساخت که هرگز فراموش نمی‌شوند. چابهار همه چیز دارد از بازارهای رنگارنگ سنتی، صنایع دستی بی‌نظیر، تا جنگل‌هایی که از آب سر برآورده‌اند. از تالاب مسحورکننده صورتی رنگ تا چشمه‌های گل افشان و سواحلی که شب‌ها نور ساطع می‌کنند. از موزه‌ها و فستیوال‌های فرهنگی گرفته تا غذاهای لذیذ با طعم‌های فراموش‌نشدنی. برای تماشای این شگفتی‌ها همین حالا بلیط تهران چابهار را رزرو کنید و یادتان باشد که در این سفر تماشای لیست جاذبه‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید را فراموش نکنید.

تجربه‌ای منحصربه‌فرد با تماشای کوه‌های مریخی

تماشای کوه‌های مینیاتوری این منطقه به اندازه سفر به مریخ عجیب‌وغریب خواهد بود. این کوه‌های شگفت انگیز را در 50 کیلومتری روستای زیبای گواتر تماشا کنید. اشکال عجیبی که حاصل فرسایش کوه‌ها هستند و شما را به سفر به فیلم‌های تخیلی دعوت می‌کنند.

غرق در رنگ‌ها در تالاب لیپار

شانس تماشای تالاب صورتی را فقط در چهار نقطه جهان خواهید داشت که یکی این‌جا در چابهار مسحورکننده در انتظار شماست. به تماشای این تالاب خیره‌کننده بروید و غرق لذت این رنگ‌های اعجاب‌انگیز در کنار فلامینکوها، تاووسک‌ها و پرندگان بومی این منطقه شوید. اگر به ‌عکاسی علاقه دارید این منطقه بی‌شک بهشت شما خواهد بود.

شگفتی تماشای بزرگ‌ترین کوه گل افشان جهان

این‌بار برای دیدن چشمه‌های شگفت‌انگیزی از گل در بندر تنگ کنارک آماده باشید. اینجا در چابهار امکان این را داری تا از بزرگترین کوه گل افشان دنیا دیدن کنید. گل‌های سرد با صدایی عجیب‌وغریب از دل کوه‌ها جاری می‌شوند و از انباشت آن‌ها کوه‌های مخروطی جدید پدیدار می‌شوند. این گل‌ها خاصیت درمانی دارند و در حمام‌گرفتن استفاده می‌شوند.

موزه‌ای برای تماشای گاندوها

وقت آن رسیده که سری به تمساح‌های پوزه کوتاه بومی ایران بزنید. برای عشاق حیات وحش این منطقه حفاظت شده یک بهشت تماشایی است که این امکان را فراهم می‌کند تا گاندوها را در کنار سایر حیوانات از نزدیک ببینید و عکاسی کنید. درواقع منطقه حفاظت‌شده و تماشایی باهوکلات این فرصت را فراهم می‌کند که حیات وحش را از جایی خارج از مستندهای تلویزیونی مشاهده کنید و شگفت‌زده شوید.

لذت تماشای جنگل در دل خلیج گواتر

جاذبه‌های طبیعی در این سرزمین شگفت‌انگیز تمامی ندارند. حالا در مرز پاکستان و در خلیج زیبای گواتر امکان این را دارید که با قایق از میان جنگل‌های حرا عبور کنید و نهایت لذت را ببرید. درختانی که از دل آب‌های درخشان عمان سر بیرون می‌آورند. حتی اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید غروب بی‌نظیر خورشید را با منظره گواتر و پرندگان مهاجر هم‌زمان تماشا کنید و غرق در لذت و شگفتی شوید. فراموش نکنید که بعد از یک قایق‌سواری بی‌نظیر در روستای گواتر قدم بزنید و از مصاحبت شیرین محلی‌ها لذت ببرید.

موزه محلی چابهار یادگاری از قدیم

حالا که به چابهار سفر می‌کنید حیف است که تماشای موزه محلی این شهر را از دست دهید. موزه‌ای که یادگاری از دوران قاجار + و مملو از اشیای تاریخی و ارزشمند و اسناد و کتب تاریخی است که از همین منطقه کشف شده‌اند. تماشای این یادگارهای تاریخی و شگفت‌انگیز را به همه توصیه می‌کنیم؛ خصوصا اگر با نوجوان‌ها سفر می‌کنید.

خرید و بازار گردی در دکه بازار

برای علاقه‌مندان گشت‌و‌گذار در بازارهای سنتی دکه بازار یک مقصد بی‌نظیر است. این‌جا در بین پارچه‌های رنگارنگ، لباس‌های محلی، صنایع دستی زیبای این منطقه و سروصدای دست فروشان قدم بزنید و هم‌زمان خودتان را در زندگی روزمره مردمان دوست داشتنی چابهار غرق کنید. در این بازار محلی زیبا همه چیز پیدا می‌کنید از لبخندهای گرم مردم دوست‌داشتنی چابهار گرفته تا زیورآلات، داروهای گیاهی، زری دوزی بی‌نظیر زنان هنرمند سیستانی، ادویه‌های هندی و پاکستانی تا… مطمئنا از این بازار دست خالی بیرون نخواهید رفت.

بلیط تهران چابهار را با بهترین قیمت از فلای تودی بخرید

اگر برای تماشای بهشت گمشده ایران با شگفتی‌های تمام‌نشدنی‌اش آماده‌اید همین حالا بلیط تهران چابهار را از فلای تودی رزرو کنید. فلای تودی یک وب‌سایت فروش بلیط سفر است که این امکان را فراهم می‌کند تا بهترین پروازها را بعد از مقایسه و بررسی امکانات مختلف با مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید. حالا اگر برای یک سفر خاطره‌انگیز به چابهار آماده‌اید اجازه دهید فلای تودی این سفر را برای شما راحت و مقرون‌ به‌صرفه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید