آجیل از جمله ترکیبات غذاییه که خواص فراوانی داره؛ از بهبود عملکرد قلب گرفته تا تاثیر بر عضله سازی و سلامت پوست و مو اما یکی از مهم‌ترین خواص آجیل که اون را تا این حد پرطرفدار کرده تاثیر بر کاهش وزن و لاغریه. انواع مغزهای خوراکی به دلیل مقادیر بالای فیبر اشتها رو کاهش میدن و بر لاغری تاثیر میگذارند. همچنین به دلیل درصد بالای پروتئین بر عضله سازی هم نقش دارند و گزینه مناسبی برای ورزشکاران به حساب میان.

در این مطلب قصد داریم درباره بهترین آجیل برای لاغری صحبت کنیم. پس اگه کاهش وزن یکی از دغدغه‌های اساسی زندگی شما است، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

با مغزهای مفید برای لاغری آشنا بشید

متخصصان تغذیه سال‌هاست که تاثیر آجیل و مغزهای خوراکی بر لاغری رو به اثبات رسوندند و تقریبا در همه انواع رژیم‌های غذایی، مغزیجات حضور پررنگی دارند و به عنوان میان وعده مصرف میشن. آجیل سرشار از مواد مغذی مثل فیبر، آنتی اکسیدان، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و … است که همه و همه در سلامت بدن نقش دارند؛ در نتیجه در کنار کاهش وزن، ترکیبات ضروری برای بدن رو هم فراهم می‌کنند و بعد از کاهش وزن با مشکلاتی مثل ریزش مو، شکنندگی ناخن، افتادگی پوست و … مواجه نمیشید.

اما علیرغم خواص بالای آجیل، مصرف بیش از حدش میتونه مضراتی رو برای بدن به همراه بیاره. برای مثال از آن جایی که بسیاری از مغزیجات مثل بادام هندی و بادام زمینی کالری بالایی دارند، مصرف بی‌رویه‌شون نه تنها باعث لاغری نمیشه بلکه افزایش وزن رو هم به ارمغان میاره. حالا با رعایت این نکته به سراغ بهترین آجیل برای لاغری میریم که شامل 6 مغز خوراکی جذابه. این مغزیجات که در کنار سایر خواص بی‌نظیرشون، فرآیند طاقت فرسای رژیم غذایی و کاهش وزن رو تا حد زیادی تسهیل می‌کنند.

آشنایی با مغزهای مناسب لاغری

1. گردو

گردو جزو مغزهای چرب به حساب میاد. با این حال چربی موجود در گردو اگه به صورت متعادل مصرف بشه نه تنها چاق کننده نیست بلکه بر کاهش وزن تاثیر داره. گردو سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع مفید مثل امگا 3 است که مانع از انباشت چربی‌های بد در بدن میشه و از بروز بیماری‌هایی مثل چربی خون و کبد چرب هم جلوگیری می‌کنند.

در کنار این موارد گردو سرشار از فیبره که برای مدت طولانی شما رو سیر نگه میداره و از ریزه خواری و در نتیجه چاقی جلوگیری میکنه. همچنین گردو به تنظیم قند خون کمک میکنه؛ گاهی وقت‌ها کاهش ناگهانی قند خون باعث روی آوردن به خوردن مواد قندی اونم در حجم زیاد میشه که خودش یکی از عوامل چاقی به حساب میاد.

2. پسته

پسته نسبت به سایر مغزهای خوراکی کالری کم‌تری داره؛ در نتیجه از ایده‌آل‌ترین مغزیجات خوراکی در رژیم غذایی لاغری به حساب میاد و می‌تونید در رژیم غذایی‌تون از حجم بیش‌تری پسته استفاده کنید. همچنین پسته سرشار از آنتی اکسیدانه که ایمنی رو بالا میبره و از ضعیف شدن بدن بعد از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن جلوگیری میکنه.

از دیگر مواد مغذی موجود در پسته می‌تونیم به مواد معدنی، ویتامین‌ها، فیبرهای خوراکی و پروتئین اشاره کنیم که هم اشتها رو کاهش میدن و هم روی عضله سازی تاثیر میگذارند و از افتادگی و شل شدن عضلات بعد از لاغری جلوگیری می‌کنند.

پسته برای لاغری

3. بادام هندی

بادام هندی از آن دسته آجیل‌هایی که باید با احتیاط مصرف بشه و خوردن افراطیش نه تنها تاثیری در لاغری نداره، بلکه باعث افزایش وزن هم میشه. علت این ماجرا کالری نسبتا بالای این مغز خوراکی جذابه. با این حال بادام هندی به همون میزان پروتئین و فیبر بالایی داره که در صورت مصرف متعادل در ایجاد احساس سیری و عضله سازی نقش داره.

در نهایت اگه قصد دارید انواع مغزیجات خوراکی رو در رژیم غذایی لاغری‌تون بگنجونید، مصرف متعادل بادام هندی رو فراموش نکنید. ناتژی جایی که می‌تونید برای خرید و دیدن قیمت بادام هندی تازه بهش مراجعه کنید.

4. بادام زمینی

بادام زمینی هم مثل بادام هندی کالری زیادی داره و به همین دلیل باید در مصرفش اعتدال رو رعایت کنید. با این حال خواص بادام زمینی به حدی زیاده که اگه به اندازه مصرف بشه در چربی سوزی هم نقش داره و باعث لاغری میشه. بادام زمینی در درجه اول سرشار از پروتئینه که باعث عضله سازی میشه و به همین دلیل هم ورزشکارا علاقه ویژه ای به اون دارند؛ بنابراین اگه در کنار رژیم غذایی لاغری، ورزش رو هم به شکل جدی ادامه میدید پیشنهاد می‌کنیم حتما مصرف بادام زمینی و مشتقاتش مثل کره بادام زمینی رو به شکل جدی در برنامه غذایی‌تون قرار بدید.

همچنین این ترکیب فیبر زیادی هم داره که باعث سیری میشه؛ بنابراین مصرفش به عنوان صبحانه عالیه و باعث میشه تا نهار احساس سیری کنید و سراغ تنقلات ناسالم نرید. در نهایت بادام زمینی زینک بالایی هم داره که از ریزش مو بعد از رژیم‌های لاغری سنگین تا حد زیادی جلوگیری میکنه.

5. فندق

فندق در درجه اول به سلامت دستگاه گوارش کمک میکنه که این مورد خودش در لاغری و کاهش وزن تاثیر داره. فیبر بالای موجود در این مغز خوراکی جذاب هم دردهای معده و روده رو کم میکنه و هم باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از پرخوری میشه.

همچنین پروتئین موجود در فندق از شل شدن عضلات بعد از رژیم‌های سخت لاغری به شکل موثری جلوگیری میکنه. یکی دیگه از ویژگی های پروتئین موجود در فندق تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدنه؛ در نتیجه دیگه نیازی نیست برای رسیدن به این انرژی به مصرف بی‌رویه مواد غذایی ناسالم روی بیارید. در نهایت یکی دیگه از ویژگی‌های مهم فندق سم زدایی از بدنه که بر کنترل بیماری‌هایی مثل کبد چرب تاثیر میگذارند.

6. بادام درختی

بادام درختی یک چربی سوز فوق العاده قویه و متخصصان تغذیه مصرفش برای لاغری رو به شدت توصیه می‌کنند. این مغز خوراکی مفید سرشار از چربی‌های غیراشباع مثل امگا 3 و امگا 6 است که چربی‌های بد خون رو کاهش و چربی‌های خوب رو افزایش میدن؛ در نتیجه بر لاغری و کاهش وزن تاثیر میگذارند.

همچنین فیبر و پروتئین بالای موجود در بادام درختی باعث ایجاد حس سیری میشه و از پرخوری به شکل موثری جلوگیری میکنه. متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف بادام درختی به صورت ناشتا تاثیر بیش‌تری بر بدن داره و علاوه بر لاغری بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش دردهای معده و روده تاثیر میگذاره.

نتیجه گیری

آجیل، خشکبار و انواع مغزهای خوراکی خواص فوق العاده زیادی دارند که یکی از اون‌ها تاثیر بر کاهش وزن و لاغریه. به همین دلیل هم متخصصان نغذیه توصیه می‌کنند حتما این ترکیبات شگفت انگیز رو در رژیم غذایی لاغری‌تون بگنجانید و از خواص بی‌نظیرشون بهره مند بشید. از جمله مغزیجات خوراکی که بر لاغری تاثیر می‌گذارند می‌تونیم به انواع بادام درختی، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، پسته و گردو اشاره کنیم. متخصصان طلب سنتی به مصرف این آجیل ها به صورت ناشتا و قبل از صبحانه تاکید ویژه‌ای دارند و معتقدند به شکل موثری بر بهبود سیستم گوارشی تاثیر می‌گذارند، در نتیجه از پرخوری جلوگیری می‌کنند و باعث کاهش وزن میشن.

در نهایت برای تهیه بهترین آجیل‌ها برای لاغری می‌تونید به ساده‌ترین شکل ممکن به وب سایت ناتژی مراجعه و در هر ساعتی از شبانه روز، سفارشتون رو ثبت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزلتون دربافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید