در طی چند سال اخیر از مایکروفر و سولاردام در منازل برای پخت و پز سریع و یا گرم کردن آنی غذا خیلی استفاده‌ می‌کنند. این دستگاه‌ها مخصوصا برای افرادی که شاغل هستند‌ می‌تواند بسیار مناسب باشد و‌ می‌توانند پس از بازگشت به منزل در مدت زمان کوتاهی غذای مورد نظر خود را گرم و یا پخته و آماده کنند. اما یکی از دغدغه‌هایی که افراد برای استفاده از مایکروفر دارند سرطان زا بودن آن و ضررات اشعه‌های آن برای انسان است که موجب شده برخی افراد از فواید آن چشم پوشی کنند. اگر‌ می‌خواهید در مورد سرطان زا بودن ماکروفر و سولاردام اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تعمیر سولاردام در منزل کاردون

مکانیسم عملکرد مایکروفرها به چه صورت است؟

در روش پخت معمولی مواد غذایی به واسطه حرارت خارجی که به آن‌ها وارد می‌شود می‌پزند اما در مایکروفر حرارت داخل خود ماده غذایی تولید‌ می‌گردد. در واقع امواج تولید شده از طریق مگنترون، میدان متناوب مغناطیسی ایجاد نموده و مولکول‌های غذا به ویژه مولکول‌های قطبی همچون آب، پروتئین و چربی‌ها خودشان را همسو با تغییراتی که در میدان متناوب الکتریکی ایجاد‌ می‌شوند کرده و دور یک محور نوسان‌ می‌کنند که تقریبا معادل 245 میلیون بار در ثانیه است. این نوسانات اصطحکاک قابل توجهی را میان مولکول‌ها ایجاد‌ می‌کند و منجربه تولید انرژی‌ می‌گردد. در واقع درون غذا گرم‌ می‌شود اما ظرف غذا همچنان خنک است. لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها زیر نظر سازمان بهداشت تولید‌ می‌شوند و ضرری برای بدن انسان ندارند. از این رو‌ می‌توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید. در ادامه موضوع سرطان زا بودن ماکروفر و امواج آن را بیشتر بررسی‌ می‌کنیم.

فواید استفاده از سولاردام و مایکروفر

پیش از آنکه به سرطان زا بودن سولاردام و خطرات ماکروفر بپردازیم. بهتر است که به مزایای استفاده از آن‌ها اشاره ای داشته باشیم. از جمله این مزایا‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سرعت گرم شدن بالا
  • سرعت پخت بیشتر در مقایسه با مایکروویوهای معمولی
  • پخت مواد غذایی در برابر اشعه‌ها
  • حفظ ارزش مواد غذایی
  • امکان آماده سازی انواع غذاها در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن
  • غذاهایی که در سولاردام تهیه‌ می‌شوند از طعم و کیفیت بهتری برخورداراند.

بنابراین اگر مقالات آشپزی با سولاردام را مطالعه کنید به راحتی‌ می‌توانید در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن با استفاده از این دستگاه غذاهای لذیذی تهیه نمایید و از مزایای آن بهره مند شوید.

تعمیرات سولاردام در محل کاردون

خطرات ماکروفر و سولاردام

اگر چه مایکروفر و سولاردام از نظر برخی از افراد از عوامل ایجاد سرطان معرفی شده اند. اما غذاهایی که در این دستگاه‌ها تولید‌ می‌شوند عموما سرطان زا نیستند. در واقع امواج آن‌ها همانند امواج رادیویی، اشعه ایکس و اشعه خورشید ضرری برای بدن انسان ندارد. به عبارتی این پرتوها زمانی مضر هستند که با قدرت خیلی بالا و یا اینکه در مقادیر زیاد تولید شوند و انسان مدت زمان طولانی در مجاورت آن‌ها قرار بگیرد. بنابراین تشعشعات این دستگاه‌ها تاثیری بر سلامت انسان‌ها نخواهد داشت. در مورد امواج الکترومغناطیسی و مضر بودن یا نبودن آن‌ها باید بگوییم که این امواج نیز برای بدن مضر نیستند ولی در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم‌ می‌توانند مضراتی داشته باشند. از این رو بهتر است برای جلوگیری از درگیر شدن به خطرات سولاردام و ماکروفر حتما آن‌ها را از برندهای معتبر تهیه کنید.

ماکروفر و سولاردام چه تاثیری بر کیفیت غذا دارند؟

همانطور که متوجه شدید سرطان زا بودن ماکروفر درهیچ تحقیق و مطالعاتی اثبات نشده است و این دستگاه‌ها ضرری برای انسان نخواهند داشت. اما مسئله دیگری که وجود دارد تاثیر آن‌ها بر کیفیت غذا است. با توجه به آنکه در مایکروفر و سولاردام مواد غذایی در دمای بالاتر و زمان کوتاه تری از روش‌های پخت معمولی آماده‌ می‌شوند ویتامین‌ها و املاح کمتری را از دست‌ می‌دهند.

به ویژه ویتامین هایی مانند C و B1 که خیلی به حرارت حساس هستند در ماکروفر بیشتر حفظ‌ می‌شوند. بنابراین در این دستگاه‌ها ویتامین مواد غذایی بیشتر حفظ‌ می‌شود. همچنین ترکیب پروتئینی غذا نیز در این دستگاه‌ها بیشتر از سایر روش‌ها حفظ‌ می‌گردد. به طوری که گوشت پخته شده با مایکروفر دارای کیفیت بالاتری است و اکسیداسیون کمتری دارد.

البته برخی از مواد غذایی از آنتی اکسیدان‌های بالایی برخوردار هستند و در اثر تماس با حرارت ناشی از امواج این دستگاه‌ها بیشتر آنتی اکسیدان‌ها از بین رفته و یا اینکه خاصیتشان را از دست‌ می‌دهند. از جمله این مواد غذایی‌ می‌توان به سیر اشاره نمود که در ماکروفر بیشتر ارزش غذایی آن از بین‌ می‌رود.

همچنین بهتر است که از ماکروفرهای قدیمی استفاده ننمایید زیرا در آن‌ها به علت وجود صفحه چرخان مواد غذایی به طور یکنواخت گرم نمی‌شود. این پروسه موجب باقی ماندن میکرواورگانیسم‌ها در مواد غذایی و مسمومیت افراد‌ می‌گردد. اما در ماکروفرها و سولاردام های امروزی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده و حرارت به صورت یکنواخت در تمامی زوایا پخش می‌شود.

تعمیر سولاردام ال جی در منزل کاردون

تعمیرات سولاردام و ماکروفر

با توجه به اینکه این دستگاه‌ها دائما مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند، کاملا طبیعی است که گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه شوند و به تعمیر نیاز پیدا کنند. اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد و‌ می‌توانید با تعمیر به موقع آن‌ها و رفع مشکلات ایجاد شده به راحتی مجددا برای مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که تعمیر سولاردام و ماکروفر را حتما به یک مجموعه معتبر بسپارید.

یکی از معتبرترین ومعروف‌‌ترین مجموعه‌ها در این زمینه کاردون است که تیم متخصص و مجرب آن خدمات تعمیرات لوازم خانگی را با تضمین کیفیت خدمات ارائه‌ می‌دهد که‌ می‌توانید پس از دریافت خدمات در صورت وجود مشکل مسئله را پیگیری کنید و به راحتی و با اطمینان خاطر به تعمیر دستگاه خود بپردازید. برای استفاده از خدمات تیم کاردون کافیست داخل سایتشان درخواست دهید و یا با این مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان آن در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیازتان را به شما ارائه دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید