ماسک مو فر - ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی ترمیم کننده برای موهای آسیب دیده

در این مقاله، شش ماسک موی خانگی مغذی برای ترمیم موهای آسیب دیده را معرفی می‌کنیم. این ماسک‌های خانگی، با موادی درست می‌شوند که به ‌احتمال ‌زیاد همین حالا در آشپزخانه‌تان پیدا می‌کنید. البته نکته مهم برای نتیجه گرفتن از ماسک‌ مو به غیر از طرز تهیه و استفاده صحیح از آن‌ها، داشتن صبر و پشتکار است. برای ترمیم آسیبی که در اثر مراقبت نادرست به مو وارد شده است، طبیعتاً به زمان نیاز است.ماسک مو روغن زیتون و آووکادو - ماسک مو خانگی

ترمیم کننده مو با روغن ‌زیتون و آووکادو

روغن‌ زیتون منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا-3 است. این اسیدهای چرب نقش مهمی در رشد، درخشش و استحکام مو دارند. این روغن همچنین با داشتن اثر آنتی‌اکسیدانی، برای مقابله با رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب به مو می‌شوند بسیار مفید است .

آووکادو نیز دارای اسیدهای آمینه و پروتئین‌هایی است که سبب تحریک رویش مو می‌شوند. این میوه همچنین باعث مرطوب شدن موهای خشک و نرم شدن و رفع خشکی پوست سر می‌شود. بنابراین این ماسک برای موهای آسیب دیده و خشک می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

  • 1 عدد آووکادو (رسیده و له‌شده)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن ‌زیتون
  • برای آبرسانی بیشتر، می‌توانید 2 قاشق غذاخوری عسل نیز به این مواد اضافه کنید.

طرز تهیه:

مواد را در مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید. موهای تمیز و نمناک‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. سپس موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و به مدت 30 تا 60 دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را مثل همیشه با شامپو بشویید و از نرم کننده مو استفاده کنید.ماسک مو تخم مرغ و سس مایونز و روغن زیتون - ماسک مو خانگی

ماسک مو با تخم‌ مرغ، سس مایونز، روغن ‌زیتون و عسل

سس مایونز را علاوه بر ساندویچ، روی موهایتان نیز می‌توانید استفاده کنید! چربی‌های موجود در سس مایونز، به مو کمک می‌کنند تا رطوبت را بهتر جذب کند، در حالی‌که اسیدهای چرب آن فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند. روغن‌ زیتون و عسل هم خاصیت آنتی‌اکسیدانی و مرطوب‌کنندگی دارند. پروتئین تخم‌ مرغ نیز به تقویت و ترمیم مو کمک می‌کند.

این ماسک مو، گزینه مناسبی برای موهای فر است تا رطوبت کافی را برای جلوگیری از وز شدن آن‌ها فراهم ‌کند.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

  • 1 عدد تخم ‌مرغ
  •  2 قاشق غذاخوری سس مایونز
  •  1 قاشق غذاخوری روغن ‌زیتون
  •  1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

مواد را با هم مخلوط کنید. موهای تمیز و نمناک‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. سپس موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و به مدت 30 تا 60 دقیقه صبر کنید. در نهایت موهایتان را مثل همیشه با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

نکته: استفاده زیاد از روغن زیتون باعث سنگین شدن موهای فر و در صورتی که ضخامت موها کم باشد، باعث کاهش حالت فنری آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر موهای فر اما نازک دارید، مقدار و تعداد دفعات استفاده از روغن زیتون را بسته به واکنش موهایتان به آن، تنظیم کنید.ماسک مو روغن نارگیل و عسل - ماسک مو خانگی

ماسک ترمیم کننده مو با روغن نارگیل و عسل

این ماسک برای کسانی که موهایی با ضخامت نازک تا متوسط دارند بسیار مناسب است. روغن نارگیل به محافظت از پروتئین‌های طبیعی مو کمک می‌کند. این ویژگی خصوصاً برای افرادی که پروتئین موجود در فولیکول‌های موی آن‌ها کم است، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

ویتامین E موجود در روغن نارگیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و اسید لوریک موجود در این روغن سبب نفوذ خواص نرم‌کنندگی عسل به عمق ساقه مو می‌شود.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

  • 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

مواد را با هم مخلوط کنید. موهای تمیز و نمناک‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. موهایتان را به مدت 30 تا 60 دقیقه با کلاه حمام بپوشانید؛ سپس آن‌ها را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.ماسک مو شیر بادام و روغن نارگیل - ماسک مو خانگی

ماسک مو خانگی با شیر بادام و روغن نارگیل

بادام منبع خوبی از پروتئین‌ است. پروتئین عنصر اصلی ساختار مو محسوب می‌شود. بادام همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. طبق تحقیقات، این آنتی‌اکسیدان به کاهش التهاب کمک کرده و رشد مو را تقویت می‌کند.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

  • سفیده 4 عدد تخم ‌مرغ
  • 5 قاشق غذاخوری شیر بادام
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه:

پس از مخلوط کردن مواد با استفاده از مخلوط کن یا هم‌زن، ماسک را روی موهای تمیز و نمناک‌تان بمالید. موهایتان را به مدت 45 دقیقه با کلاه حمام بپوشانید. سپس آن‌ها را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.ماسک مو زرده تخم مرغ - ماسک مو خانگی

ماسک ترمیم کننده مو با زرده تخم ‌مرغ

تخم‌مرغ منبعی غنی از پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه است. اسیدهای آمینه اجزای سازنده موهای قوی و سالم هستند. این ماده غذایی همچنین رطوبت عمیق مو و پوست سر را تأمین می‌کند و یکی از معدود منابع غذایی طبیعی حاوی ویتامین D است. این ویتامین به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

  • 2 عدد زرده تخم ‌مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری روغن ‌زیتون یا روغن نارگیل
  • آب (برای رقیق کردن)

طرز تهیه:

مواد را مخلوط کرده و ماسک را روی موهای تمیز و نمناک‌تان ماساژ دهید. موهایتان را به مدت 30 تا 60 دقیقه با کلاه حمام بپوشانید، سپس آن‌ها را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

6) ماسک ترمیم کننده مو با عسل و موز

این ماسک، مورد علاقه کسانی است که موهایی شکننده و آسیب‌پذیر دارند. موز به بهبود استحکام ساختار مو کمک کرده و از شکنندگی آن جلوگیری می‌کند. ویتامین C موجود در این ماسک، با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و بیوتین آن نیز سبب تقویت موهای سالم می‌شود.

آنچه برای تهیه این ماسک لازم دارید:

  • 1 عدد موز (رسیده و له‌شده)
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • و یک قاشق غذاخوری روغن ‌زیتون یا روغن بادام

طرز تهیه:

مواد را با هم مخلوط کنید. موهای تمیز و نمناک‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. موهایتان را به مدت 30 تا 60 دقیقه با کلاه حمام بپوشانید؛ سپس آن‌ها را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.موی درخشان - ماسک مو خانگی

چه عواملی می‌توانند باعث آسیب به مو شوند

آسیب و شکستگی مو، زمانی اتفاق می‌افتد که موها در شرایط نامناسب قرار بگیرند یا بارها حالت داده شوند. برخی از کارهایی که به موها آسیب می‌زنند عبارت‌اند از:

  1. استفاده از حالت دهنده حرارتی مو مانند سشوار، اتوی مو یا برس‌ حرارتی
  2. استفاده از مواد شیمیایی جهت فر دائمی، رنگ و دکلره مو
  3. قرار گرفتن بیش ‌از حد در معرض نور آفتاب، مواد شیمیایی موجود در آب استخر یا نمک دریا
  4. کوتاه نکردن مو در فواصل زمانی مشخص
  5. عدم استفاده از نرم کننده
  6. شانه زدن بیش ‌از حد یا استفاده از شانه نامناسب

نکاتی برای حفظ سلامت مو و پوست سر

موها را بر اساس نوعشان بشویید: موهای چرب ممکن است به شستشوی روزانه نیاز داشته باشند. از سوی دیگر، اگر شخصی به دلیل بالا رفتن سن یا استفاده از مواد شیمیایی، موهای خشکی دارد، باید موهایش را در فواصل زمانی طولانی‌تر بشوید.

از شامپو به‌شکل صحیح استفاده کنید: شامپو را عمدتاً به پوست سر بزنید؛ نه به ساقه موها. کف حاصل از شستشوی پوست سر، برای شستن ساقه مو کافی است.

سعی کنید همیشه از نرم کننده استفاده کنید: حین استفاده از نرم کننده ، توجه داشته باشید که نرم کننده را باید به نوک و ساقه موها بزنید؛ نه پوست سر.

محصولات مراقبت از مو را با دقت انتخاب کنید: این محصولات را از برندهای معتبر و متناسب با نوع موهایتان انتخاب کنید.

از مو در برابر نور آفتاب و مواد شیمیایی و خشن محافظت کنید: هنگام شنا، از کلاه شنا استفاده کنید تا از مو در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخر مانند کلر محافظت شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید