اصول و ایده های طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

در دکوراسیون اتاق نوزاد دیوارها را خنثی نگاه دارید

رنگ های صورتی یا آبی روشن ممکن است برای مهد کودک خوب باشند، اما کودکان اغلب به سرعت بزرگ می شوند به جای دیوارهای رنگارنگ ، رنگ های خنثی وجود دارند که باید برای اتاق فرزندتان از آن استفاده کنید.اتاق ساده کودک - دکوراسیون اتاق نوزاددیوارهای خنثی یکی از امن ترین ایده های اتاق خواب کودکان هستند، چون آن ها پس زمینه عالی شخصیت رو به رشد کودک را فراهم می کنند.تم صورتی روشن اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزاد

دیوارهای خنثی روشن هم چنین می توانند باعث شوند اتاق کودک درخشان تر و مجذوب کننده به نظر برسد.

می توانید دیوارهای اتاق کودک خود را با چیزهای مختلفی تزئین کنید که علایق کودک را منعکس می کنند.تم سفید اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزادحتی با دیوارهای سفید، این اتاق با اثاثیه و فرش آبی کمتر خسته کننده به نظر می رسد.

طرحی را انتخاب کنید که به مروز زمان از مد نیفتند

اثاثیه اغلب یک سرمایه گذاری بلند مدت هستند پس وقتی دکوراسیون اتاق فرزندتان را انتخاب می کنید، عاقلانه رفتار کنید.

به جای مبلمان تم که فرزند به سرعت رشد می کند، قطعات زیبا و ماندگار را انتخاب کنید که همراه با آن ها رشد خواهند کرد.صندلی و تخت - دکوراسیون اتاق نوزادقفسه های بلند برای کتاب ها و خرت وپرت ، قفسه های چوبی بزرگ و چمدان های بزرگ برای نوجوان و کودکان مفید هستند.تخت دو طبقه کودک - دکوراسیون اتاق نوزاداما اگر قطعه ای مبلمان وجود داشته باشد که بتوانید از آن لذت ببرید این تخت خواب است. در این اتاق، مبل سنتی سفید برای کودک 8 تا 14 ساله مناسب است.

از تم استفاده نکنید

کودک نوپای شما ممکن است کارتون ها را دوست داشته باشد، اما بعید است که آن ها در 10 سالگی عاشق این کارتون ها باشند.

اثاثیه تم و دکوراسیون می توانند برای کودکان بسیار وسوسه انگیز باشند اما به خاطر داشته باشید باید تمام آن را با رشد کودک خود عوض کنید.تم طوسی روشن اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزادبه جای چسبیدن به یک تم در تمام دکوراسیون سعی کنید عناصر را با چیزهای مختلف ترکیب کنید. اگر پسر کوچک شما قطار دوست دارد، می توانید از برچسب دیواری استفاده کنید که به راحتی قابل جابجایی هستند.

به این ترتیب حتی اگر او این کار را به سرعت انجام دهد سازگاری با شخصیت او نیاز به کار زیادی ندارد.

بازتاب شخصیت را برای دکوراسیون اتاق نوزاد در نظر بگیرید:

کودکان و بزرگسالان به طور متفاوت به اتاق خواب فکر می کنند در حالی که برای بزرگسالان اتاق خواب تنها جایی هست که در آن استراحت می کنند اما برای کودکان اتاق خواب های آن ها پناه گاه آن ها است.تم کهکشان اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزادبچه ها می خواهند اتاق خواب آن ها بازتاب هر چیزی باشد که دوست دارند.

به همین دلیل است که دکوراسیون اتاق کودک باید شخصیت آن ها را به نمایش بگذارد نه خودتان اگر مکان آرام و ساده ای را دوست دارید کودک رنگ های روشن را دوست دارد سلیقه خود را به کودک تحمیل نکنید.تم رنگی اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزادپیدا کردن تعادل مناسب بین سلیقه کودک و خودتان کلید تزیین اتاقی است که آن ها در هر سنی دوست خواهند داشت. این اتاق خواب نمونه کاملی از انعکاس منافع کودک به روشی شیک است.

شخصیت بخشی به طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

در طراحی اتاق بچه به آن شخصیت ببخشید زیرا اتاق بجه ها باید نشان دهنده شخصیت آن ها باشد. در طراحی لوازم و تزئینات اتاق کودک تمرکز خود را بر روی لوازم و وسایلی مثل قالیچه، پرده های کوچک، طرح بالشت و قاب های تزئینی و… قرار دهید که با بزرگ شدن کودک بتوانید آن ها را بدون مشکل تغییر دهید.تم صورتی اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزاد

استفاده از وسایلی که با گذر زمان قدیمی می شوند برای دکوراسیون اتاق نوزاد ممنوع

استفاده از یک تخت و وسایل کودکانه برای تزئین و دکوربندی اتاق کودک بسیار مناسب است اما این وسایل کودکانه با گذر زمان و بزرگ شدن بچه ها جذابیت خود را از دست می دهند و ما مجبور خواهیم بود دوباره برای خرید وسایل و مبلمان اتاق برویم و هزینه زیادی را بپردازیم.

پس بهتر است از همان ابتدا برای اتاق کودک وسایلی انتخاب کنید که با بزرگ شدن کودک نیز تازگی خود را حفظ کنند مثلا یک کمد بزرگ تر با حجم بیشتر برای کودک انتخاب کنید تا جوابگوی البسه کودک در حال رشد باشد.

استفاده از وسایل چند منظوره در دکوراسیون اتاق نوزاد

برای طراحی و دکور اتاق کودکان از بهترین گزینه ها استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره است.تم فضایی اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزادنوزادان تا وقتی بزرگ نشده اند به فضای خالی اتاق نیاز ندارن اما هنگامی که کودکان بزرگ می شوند.

برای بازی به فضای خالی نیاز دارند پس بهتر است وسایل اتاق چند منظوره باشد مثلا یک تخت خواب جمع شونده که به یک میز و یا مبل تبدیل می شود گزینه بسیار مناسبی است.

برای خرید قفسه نیز مدل هایی را انتخاب کنید که به میز تحریر تبدیل می شوند تا در زمان مدرسه کودک از آن استفاده کند. سعی کنید تختی را انتخاب کنید که زیر آن ها فضای ذخیره سازی برای پنهان کردن وسایل بدون مصرف کودک به خصوص اسباب بازی ها داشته باشد.تم زرد اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزاد

در دکوراسیون اتاق نوزاد المان های گران قیمت را محدود کنید

فاکتورهایی را در طراحی هر قسمت از خانه مانند رنگ اتاق، پوشش کف و طراحی مبلمان در نظر بگیرید که در طی زمان امتحانشان را پس بدهند.

مثلا برای انتخاب رنگ دیواراتاق به جای رنگ آبی و یا صورتی پاستل گزینه ای را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.تم کارتونی اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزادبرای پوشش کف نیز از گزینه های مرسوم و متداول استفاده نمایید. قیمت معیار خوبی برای اطمینان از متعادل بودن طراحی است. اگر مورد انتخابیتان دارای قیمت بالایی است مطمئن باشید در زمان کوتاه تازگی خود را از دست نمی دهد.

لوازم و وسایلی را برای دکورهای خاص انتخاب کنید که اگر قصد تعویض آنها را داشتید مشکلی برایتان به وجود نیاید.

نهایت استفاده از قفسه ها در دکوراسیون اتاق نوزاد اهمیت دارد

کودکان ممکن است کوچک باشند اما وسایل آن ها مقدار زیادی از فضا را اشغال می کند هنگام تزئین اتاق خواب فرزندتان یکی از مهم ترین نکاتی که باید به یاد داشته باشید کاربری بودن آن است.تم طوسی سیر اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزادطرح اتاق خواب فرزندتان ممکن است زیباترین باشد، اما اگر فضا سازی مناسب نداشته باشد، کودک در عرض یک هفته آن را خراب خواهد کرد اضافه کردن راه حل های مناسب نگهداری نیز می تواند راه طولانی در آموزش دادن به فرزندان تان در رابطه با مسئولیت پذیری داشته باشد.

با این کار برای کودکان آسان است که وقتی بازی را تمام می کنند اسباب بازی ها را کنار بگذارند می توانید به آرامی آن ها را برای انجام دادن کارها تشویق کنید.تم خال خالی اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزادبا این ایده های همیشگی که در بخش دنیای مد نمناک گفتیم، می توانید یک اتاق خواب برای فرزند خود ایجاد کنید بدون توجه به اینکه چقدر بزرگ می شوند آن ها را دوست داشته باشند اگر به دنبال خانه ای هستید که برای کل خانواده تان عالی است.

 تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق کودکان

 تعیین و انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق فرزند شما یکی از کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری است که باید به آن توجه کنید و این رنگی که برای اتاق انتخاب می کنید می تواند مستقیماً در روحیه او تاثیر بگذارد.

به طور مثال اگر فرزند شما خیلی شیطون و پر انرژی است و تمایل دارید که یک کمی آرام تر باشد شخصیت آرام تری داشته باشد بهتر است از رنگ‌های سرد مثل رنگ آبی در اتاقش استفاده کنید تا کمی شخصیت او را آرام تر کند و آرامش بیشتری در فضای اتاق او فراهم باشد.تم باغ وحش اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزادبر عکس اگر فرزند شما خیلی آرام و گوشه گیر است و تمایل دارید که کمی جنب‌وجوش بیشتری داشته باشد بهتر است از رنگ های گرم و پر انرژی مثل قرمز یا نارنجی در اتاقش استفاده کنید که با انرژی و خلاقیت او سر و کار دارد و آنها را تحریک میکند.

به طور کلی برای دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب نوزادان باید یک سری نکات را رعایت و توجه کنید تا به صورت ایده آل بتوانید بهترین نوع دکوراسیون را برای نوداز خود ایجاد کنید ، اول اینکه برای اتاق کودک خود هزینه ی زیادی ندهید چرا که چند سال بعد وقتی کودکتان بزرگ تر شود باید مجددا دکوراسیون آن را عوض کنید.تم آبی اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزاد

و اینکه بسیاری از نوزادان و کودکان شب ها در اتاق شان نمیخوابند و گهواره باید در کنار تخت پدر و مادر باشد و اکثر روز را در بیرون از اتاق شان میگذارنند به همین علت صرف هزینه‌ی بالا کار عاقلانه ای نیست پس بهتر است فقط به فکر لوازم ضروری برای نوزادان باشید .

انتخاب رنگ ها برای اتاق های دختران

تم یاسی اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزاد

  • استفاده از رنگ های برجسته و یا رنگ های هماهنگ به عنوان مثال، قالیچه مطابق با پردها در رنگ های مشابه
  • استفاده از رنگ های مناسب مانند خاکستری، شکلاتی روشن یا فیروزه ای و بژ به مدت طولانی
  • ممکن است رنگ های روشن را دوست داشته باشند اگر فکر می کنید این رنگ زیبا به نظر می رسد، یک دیوار را تیره تر رنگ بزنید.
  • رنگ های خنثی را با قطرات درشت مثل سفید بارنگ قرمز در نظر بگیرید زیبا و جذاب به نظر می رسد

انتخاب رنگ ها برای اتاق پسران:

تم ماه و ستاره اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزاد

  • 3 دیوار را با رنگ خنثی و یکی را روشن رنگ بزنید که انرژی زیادی می دهد؛ قرمز، آبی یا زرد را امتحان کنید.
  • سعی کنید دیوارها را با دو رنگ نقاشی کنید – یک ردیف سایه روشن تر به ارتفاع مشخص و یک سایه تیره تر از آن ارتفاع تا سقف.
  • نقاشی را به صورت راه راه امتحان کنید می توانید به سادگی رنگ های کودکانه معمول را رنگ بزنید و سپس دو نوار نازک از رنگ های روشن را انتخاب کنید.

تزئین اتاق خواب کودکان دختر

تم خرگوش اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزاد

  • برای نصب پوستر و یا نقاشی از قاب چوبی استفاده کنید.
  • رنگ های تیره درخشان را آزمایش کنید.
  • یک صفحه نمایش برای قرار دادن برنامه یا یادداشت تنظیم کنید این می تواند به سادگی قرار دادن یک ورق فلزی باشد که می تواند به عنوان تخته مغناطیسی به کار رود.
  • هم چنین می توانید از کاغذ دیواری با طرحهای گل یا کارتونی استفاده کنید.
  • یک کار در قالب های هنری زیبا به کار ببرید.

اتاق کودک چه نوع سقفی باید داشته باشند؟

دختران :

  • از لوستر و سقف کاذب استفاده کنید.
  • فقط سقف اتاق را رنگ صورتی بزنید
  • ترکیب رنگ های خنثی بارنگ های روشن

پسران:

  • چراغ های باشکوه سقف و یا سقف های کاذب با درخشش عمقی
  • ماه و ستاره ها و شخصیت های دیگر را در سقف قرار دهید تا آن را در شب جذاب کنید

انتخاب وسایل اتاق کودکان:

تم دلفین اتاق نوزاد - دکوراسیون اتاق نوزاد

اتاق های دختران

  • قفسه های رنگی با طرح ها مختلف می توانند برای اتاق دختران مناسب باشد.
  • روی میز آرایش تاکید کنید چون او بزرگ می شود و وقت زیادی را درآنجا صرف می کند.
  • کتاب های هنری انتخاب کنید.
  • به او فضایی بدهید تا هنر نمایش داده شود.

تم جنگل اتاق کودک - دکوراسیون اتاق نوزاد

اتاق های پسران

  • به او میزی برای کامپیوتر / مطالعه و بازی بدهید و آینه بزرگ برای اینکه بتواند کامل خود را ببیند.
  • کتاب ها وابزاراتی برایش فراهم کنید تا بتواند در جنگ ها و مسابقات خیالی اش شرکت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید