مدل لباس عروس پوشیده جدید اروپایی که جز مدل های ترندی لباس عروس می باشد را در اختیارتان گذاشته ایم. زیباترین و جدید ترین طراحی های روز دنیا را برایتان انتخاب کرده ایم تا برای خرید یا دوخت لباس عروس از آن ها ایده بگیرید. این کلکسیون جذاب را در مد پارس مگ ببینید.

زیباترین مدل لباس عروس پوشیده جدید

کرایه کردن لباس عروس

شما یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده‌اید. در این روش انتخاب‌های بیشتری دارید و درنتیجه کمتر مجبورید نگرانی قیمت بالا را داشته باشید؛ البته ملاحظات و محدودیت‌های وی‍ژه‌ای هم خواهید داشت. اکثر مزون‌های لباس عروس و آرایشگاه‌های تخصصی عروس این گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهند. عروس‌سراها هم اصلا برای همین کار ساخته شده‌اند.

لباس عروس با حجاب - مدل لباس عروس پوشیده جدید

مزایا

از گرفتاری‌خرید پارچه و پروهای وقت و بی‌وقت خبری نیست. بعد از عروسی هم نباید دنبال جا برای لباس عروس‌تان بگردید و مهم‌تر از همه‌ اینها، پول کمتری خرج می‌کنید.

لباس عروس زیبا - مدل لباس عروس پوشیده جدید

معایب

اگر خدای نکرده بلایی سر لباس عروس بیاورید، چه افتادن آکسسوار و تزئینات لباس باشد چه سابیده شدن دنباله لباس باید خسارت بپردازید حتی اگر آسیب مختصر باشد. به این جریمه اضافه کنید هزینه‌ اتوشویی بردن لباس درصورت کثیفی را. پس اگر حس می‌کنید نمی‌توانید از لباس امانتی به خوبی نگهداری کنید از شیوه دیگری برای تهیه‌ لباس استفاده کنید.

لباس عروس ساتن - مدل لباس عروس پوشیده جدید

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چند روز مانده به عروسی، دوباره لباس انتخابی خود را بپوشید. بعضی از لباس‌های کرایه‌ای کهنه شده‌اند، حتما لباس‌هایی را انتخاب کنید که خیلی زیاد پوشیده نشده باشند. لباس موردنظرتان را به خوبی بررسی کنید تا اگر شکافتگی یا سابیدگی دارد به نام شما تمام نشود. اگر لباستان را چند ماهی قبل از عروسی انتخاب کرده‌اید به صاحب لباس تأکید کنید که از چند روز پیش از عروسی شما به کسی کرایه ندهد.

لباس عروس پفی - مدل لباس عروس پوشیده جدید

دوختن لباس عروس

یکی از اختصاصی‌ترین روش‌های تهیه‌ لباس عروس را انتخاب کرده‌اید. برای این کار حتما مزونی را انتخاب کنید که پیش از این کار لباس عروسش را دیده و پسندیده باشید.

لباس عروس شیک - مدل لباس عروس پوشیده جدید

مزایا

لباسی که برای شما و به تن شما دوخته شده احتمالا بهتر از هر لباس دیگری به شما می‌آید. شما می‌توانید هر طرح و نظری که برای لباس عروستان دارید پیاده کنید و نگرانی‌ای برای آسیب‌های سطحی لباستان نداشته باشید.لباس عروس لاکچری - مدل لباس عروس پوشیده جدید

معایب

بدقولی بعضی خیاط‌ها نکته نگران‌کننده این روش است؛ اتفاقی که در برنامه‌های فشرده عروسی می‌تواند شما را تا مرز جنون ببرد. به این اتفاق اضافه کنید پرو‌های مقدماتی، میانه و پیشرفته‌ لباس را که به اندازه چند دست لباس خریدن از شما وقت می‌برد. قاعدتا هزینه خرید لباس هم بیشتر از کرایه است اما نگران پرداخت خسارت نیستید.

لباس عروس ساده - مدل لباس عروس پوشیده جدید

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدلی را انتخاب کنید که یقین داشته باشید به شما می‌آید. حتما به خیاط خود اعتماد کامل داشته باشید و مدل موردنظرتان را به تأیید او برسانید تا اگر نتیجه چندان مطلوب نبود نتواند تقصیر را متوجه خود شما و مدل انتخابی‌تان کند. مجبور نیستید یکی از مدل‌های ژورنال‌ها را انتخاب کنید، دست به خلاقیت بزنید و مثلا مدل بالاتنه‌ یک لباس را به دامن لباس دیگری بدوزید.

لباس عروس پوشیده - مدل لباس عروس پوشیده جدید

خریدن لباس عروس

یکی از بی‌دردسر‌ترین روش‌های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده‌اید. همه‌ مراکز دوخت و کرایه‌ لباس عروس، لباس عروس‌هایی برای فروش هم دارند. با فراغ بال به فروشگاه‌ها و مزون‌ها و عروس‌سراها سر بزنید و لباس پرو کنید!

گرانترین لباس عروس دنیا - مدل لباس عروس پوشیده جدید

مزایا

فقط کافی است لباس دلخواهتان را پیدا کنید. از آن لحظه تا زمانی که لباس مال شما شود کمتر از ۱۰دقیقه زمان می‌برد. دغدغه‌های خوب درآمدن لباس دوخته شده یا کهنه بودن لباس هم آزارتان نخواهد داد.

لباس عروس آستین بلند - مدل لباس عروس پوشیده جدید

معایب

اصولا وزن عروس‌خانم‌ها در هفته آخر عروسی به واسطه فشارهای مختلف پایین می‌آید، آن وقت شما روز عروسی لباسی را خریده‌اید که دقیقا همین یک شبی که به کارتان می‌آید به تنتان گریه می‌کند. به این عیب اضافه کنید هزینه پرداختی را؛ چون اصولا خرید لباس عروسی برخلاف تصور عام از دوخت آن گران‌تر تمام می‌شود.

لباس عروس پف دار - مدل لباس عروس پوشیده جدید

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از خرید،کفش را متناسب با قد آقای داماد بخرید تا بلندی لباس‌تان در حد طبیعی باشد. همینطور لباس عروس منتخبتان را برای حداقل ۱۵دقیقه بر تن خود نگه‌دارید تا همه‌ عیوب پنهانش از سنگینی بیش از حد گرفته تا دست و پا گیر بودن آن بر شما آشکار شود.

لباس عروس کار شده - مدل لباس عروس پوشیده جدید

نکات خرید مدل لباس عروس پوشیده جدید

تِم و مدل خاص موردنظرتان را مطرح کنید

اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید و از قبل ندانید که برای انتخاب لباس عروس با چه فرایندی روبه‌رو هستید، امکان دارد که سردرگم شوید. سردرگمی در خرید اصلا خوب نیست و باعث می‌شود که انتخاب‌های خوبی نداشته باشید.

لباس عروس نوری - مدل لباس عروس پوشیده جدید

با خود فکر کنید و ببینید که دوست دارید، برای مراسم ازدواجتان تِم و شمائل خاصی از استایل را ترتیب بدهید؟ این شب برای شما مهم است و همه می‌دانند، پس هیچ اشکالی ندارد که دوست داشته باشید، استایل و مراسمتان تِم و حالت خاصی داشته باشد که دوست دارید و از آن لذت می‌برید. به‌خرج‌دادن خلاقیت و نوآوری هم هیچ عیبی ندارد. پس طرح‌های ذهنی‌تان را به اجرا درآورید و از هیچ‌چیز نترسید، مراعات نکنید و خجالت هم نکشید.

لباس ساده ی عروس - مدل لباس عروس پوشیده جدید

بودجه و هزینه‌ها را در خرید مدل لباس عروس پوشیده جدید ارزیابی کنید

بودجه‌ در دسترستان را مشخص کنید. بی‌گدار به آب نزنید. قبل از خرید مشخص کنید که چقدر پول برای لباس خرج خواهید کرد. این باعث می‌شود که راحت‌تر دست به انتخاب از میان موارد مختلف بزنید و در مسیر خرید، مدام گیج یا وسوسه نشوید.

آیا قصد کرایه‌کردن لباس را دارید؟ می‌خواهید آن را بدوزید؟ لباسی آماده را می‌خرید؟ برنامه‌تان چیست؟ قیمت را مشخص کنید تا کارتان راحت و منظم شود.

لباس عروس مزونی - مدل لباس عروس پوشیده جدید

به شکل اندام خود توجه داشته باشید

هریک از ما دارای شکل اندام منحصر به خود هستیم. بدیهی است که درصد اندکی از ما هیکل و اندامی شبیه مدل‌های معروف دنیا داریم. این اصلا اشکالی ندارد. خبر خوب این است که برای هر شکلی از اندام لباس عروسی مناسب وجود دارد و همه می‌توانند در لباس عروس مناسب اندامشان زیبا و دیدنی شوند.

برای انتخاب لباس عروس حواستان به اندامتان باشد. ببینید که برای بدنتان چه لباس و مدلی مناسب‌تر است. لباس مناسب موردی است که اشکالات اندام را می‌پوشاند و زیبایی‌هایش را برجسته‌تر می‌کنند. علاوه بر زیبایی لباس و هماهنگی آن با اندامتان به راحت‌بودن هم دقت داشته باشید.

لباس عروس شیک - مدل لباس عروس پوشیده جدید

زمان و مکان خرید را مشخص کنید

برای انتخاب لباس عروس باید بدانید که قرار است به چه مزون‌ها و فروشگاه‌هایی مراجعه کنید. مزون‌ها بهترین گزینه برای خرید لباس عروس هستند. در این مکان‌ها، متخصصان و خیاطان هستند؛‌ آنها در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کنند. خرید از فروشگاه‌ها، کرایه لباس و حتی خرید آنلاین هم از گزینه‌های دیگر است. اما خرید آنلاین برای لباس عروسی اصلا پیشنهاد نمی‌شود چون احتمالا دردسرهای فراوانی در این مسیر وجود دارد که خسته‌تان می‌کند و انرژی‌تان را از بین می‌برد.

لباس عروس محجبه - مدل لباس عروس پوشیده جدید

علاوه بر مکان باید زمان مناسب برای خرید را هم در نظر بگیرید. برای خرید و انتخاب لباس عروس روزهای میانی هفته را انتخاب کنید. چرا؟ به دلیل اینکه در روزهای آخر هفته، فروشگاه‌ها و مزون‌ها بسیار شلوغ‌اند.

شلوغی مکان فروش لباس عروس‌ها به شما استرس وارد می‌کند و مانع از آن می‌شود که به‌درستی مدل‌ها را ببینید و امتحان کنید. به محدوده زمانی موردنظر برای خرید هم دقت داشته باشید. کار را به دقیقه ۹۰ نسپارید اما خیلی زود هم اقدام نکنید. ۳ تا ۶ ماه قبل از عروسی به فکر لباس عروس باشید.

اگر خیلی زود اقدام کنید، احتمال دارد که مدل‌های جدید را از دست بدهید یا وزنتان تغییر کند و لباس برایتان اندازه نشود. اگر هم دیر به خرید بروید که احتمال دارد، گزینه مطلوبتان را پیدا نکنید و مجبور شوید که به موردی نامناسب تن بدهید یا لباسی بپوشید که دلخواهتان نیست.

لباس عروس - مدل لباس عروس پوشیده جدید

از اکسسوری‌ها غافل نشوید

یادتان باشد که انتخاب اکسسوری‌های مناسب هم در فرایند انتخاب لباس عروس مهم است. به این موارد دقت کنید:

  • لباس زیری مناسب تهیه کنید؛
  • تور عروسی مناسبی انتخاب کنید؛
  • برای موها یا به عنوان تاج سر هم می‌توانید به سراغ اکسسوری‌ها بروید؛
  • کفش هم در دسته اکسسوری‌های لباس عروسی قرار می‌گیرد و باید ضمن زیبایی، راحت هم باشد؛
  • به فکر شنل، پالتو یا روپوشی برای فصل‌های سرد هم باشید.
  • همچنین به کیف و جواهرات تزیینی هم فکر کنید.

لباس عروس اروپایی - مدل لباس عروس پوشیده جدید

پارچه لباس

برای انتخاب لباس عروس مناسب باید با انواع پارچه‌ها هم آشنا باشید. اجازه بدهید که از پارچه‌های مختلف برایتان بگوییم:

  • پارچه شیفون یا کرپ: این پارچه‌ها سبک و نرم‌اند.
  • ساتن یا ابریشم: این پارچه‌ها نرم و براق‌اند.
  • تافته: این پارچه سنگین‌تر از گزینه‌های قبلی و براق است.
  • ارگانزا و توری: این پارچه‌ها سفت‌تر و ضخیم‌تر هستند.

تِم و مدل عروسی‌تان روی پارچه‌ لباس عروس اثرگذار است.

لباس عروس عربی - مدل لباس عروس پوشیده جدید

مدل لباس عروس پوشیده جدید را متناسب با اندامتان انتخاب کنید

در این بخش از مقاله انتخاب لباس عروس می‌خواهیم درباره انواع اندام‌ها هم صحبت کنیم. اگر بدانید که چه نوع و مدل لباسی متناسب اندامتان است، لباس عروستان جلوه بسیار بهتری خواهد داشت. پس دقت کنید:

انواع اندام‌ها

اجازه بدهید که ابتدا به معرفی انواع اندام‌ها بپردازیم:

مدل لباس عروس جدید - مدل لباس عروس پوشیده جدید

  • مثلثی یا گلابی‌شکل: صاحبان این اندام‌ها، پایین‌تنه پهن‌تری نسبت به شانه‌ها دارند.
  • مثلث برعکس: صاحبان این اندام‌ها، شانه‌های پهن‌تر و پایین‌تنه کوچکی دارند.
  • سیبی‌شکل: صاحبان این اندام‌ها، سینه‌ها و پایین‌تنه‌ای بزرگ دارند اما کمرشان محدوده مشخصی ندارد و فاقد انحناست.
  • ساعت شنی: صاحبان این اندام‌ها، سینه‌ها و پایین‌تنه‌ای برجسته دارند و محدوده کمرشان هم مشخص است و انحنا دارد.
  • مستطیلی: صاحبان این اندام‌ها، از بالاتنه تا پایین‌تنه مستقیم و صاف هستند و کمرشان هم انحنا و گودی ندارد.

لباس عروس زیبا - مدل لباس عروس پوشیده جدید

انتخاب مدل لباس عروس پوشیده جدید با توجه به فرم بدن

اولین قدم در انتخاب یک لباس عروس زیبا مشخص کردن فرم بدنتان است و بهترین راه برای فهمیدن فرم بدن ایستادن جلوی آینه است، ولی اگر می خواهید کمی دقیق تر اندازه گیری کنید از متر خیاطی یا حتی یک تکه نخ استفاده کنید.

برای این کار از کسی بخواهید تا اندازه شانه ها، سینه، کمر و باسن شما را اندازه گیری کرده و روی کاغذ بنویسد. سپس تصویر بالا را نگاه کنید و ببینید که فرم بدن شما چیست؟ هنگام پرو لباس عروس باید به فرم بدنی خود توجه کنید.

لباس عروس ماکسی - مدل لباس عروس پوشیده جدید

فرم بدن کمر باریک یا ساعت شنی

نتیجه ورزش و اهمیت به دادن سلامتی و تغذیه مناسب اینجاست که خود را به ما نشان می دهد. فرم کمر باریک برای افرادی می باشد که اندازه کمر آن ها نسبت به باسن و سینه کوچک تر (کمتر از سه چهارم) می باشد.

برای این عروس خانوم ها همه انواع لباس ها مناسب بوده و می توانند بطور کامل براساس سلیقه خود انتخاب کنند و محدودیتی ندارند. لباس هایی که فرم کمر شما را به خوبی نمایش می دهد (مانند مدل ماهی) یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

مدل لباس عروس - مدل لباس عروس پوشیده جدید

مدل لباس عروس پوشیده جدید برای فرم بدن راسته (مستطیل)

عروس خانوم های لاغر یا ورزشکاری که دارای آمادگی جسمانی مناسبی بوده و تقریبا تمامی بدن آن ها (شانه، سینه، کمر و باسن) عرضی نزدیک هم دارد در این گروه قرار میگیرند. همانطور که در تصویر بالا دیدیم این افراد به جز مدل ماهی (Mermaid) که برای افراد کمر باریک مناسب تر است، مابقی مدل ها را می توانند انتخاب کنند.

لباس عروس مدرن - مدل لباس عروس پوشیده جدید

فرم بدن مثلث برعکس

این عروس خانوم ها که شانه و سینه بزرگ تری نسبت به باسن خود دارند به جز لباس عروس مدل راسته Sheath مابقی مدل ها را می توانند استفاده کنند. این عروس خانم ها می توانند از مدل هایی که از کمر به پایین دامن پهن تر دارند را انتخاب کنند.

لباس عروس آسیایی - مدل لباس عروس پوشیده جدید

فرم بدن گلابی (مثلثی)

در این افراد اندازه باسن نسبت به سینه و عرض شانه بزرگ تر است. این فرم بدن نسبت به دیگر فرم ها در خانم ها بیشتر بوده و لباس های ساده A Line و پرنسسی مدلی مناسب برای آن ها می باشد.

لباس عروس ساده و شیک - مدل لباس عروس پوشیده جدید

در واقع این افراد باید لباس هایی را انتخاب کنند که قسمت های بالا تنه را برجسته تر کرده و پایین تنه دارای دامنی پهن باشد. لباس های بلند کار شده به دلیل جلب توجه به بالا تنه برای شما مناسب ترند.

برای افراد با بدن گلابی که شانه های پهن دارند استفاده از لباس های آستین دار توصیه نمی شود چون شانه های شما را پهن تر می کند. لباس های یقه هفت باز برای پوشاندن شانه های پهن مناسب تر است.

عروس - مدل لباس عروس پوشیده جدید

مدل لباس عروس پوشیده جدید برای فرم بدن سیب (دایره ای)

عروس خانم های چاق که اندازه سینه و باسن آن ها بزرگ می باشد در این گروه قرار دارند و برای آن ها نیز لباس های پرنسسی و A Line از بهترین انتخاب ها می باشد. استفاده از لباس هایی که بالاتنه بسته تری داشته و آستین دار هستند باعث لاغرتر دیده شدن می شود.

لباسی که اندازه و فیت بدن شماست (هم از نظر قد و هم از نظر تنگی و اندام) بهترین لباس برای شماست. به اندازه و تناسب لباس با خودتان توجه کنید و نه به عکس های آلبوم یا مدل ها، چون این لباس باید تن شما جذاب باشد و بس.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید