ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از تتوی ابرو هایتان پشیمان شده باشید یا از مدل آن خسته شده باشید؛ بهتر است پاک کردن تاتو ابرو در خانه را امتحان کنید تا بدون درد و صرف هزینه از شر تتو های قدیمی تان خلاص شوید. گروه زیبایی پارس مگ روش های پاک کردن تتو در خانه را به شما یاد می دهد.

تتوی ابرو - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

فهرست محتوا نمایش

روش علمی حذف تاتو چیست ؟

روش تایید شده توسط وزارت بهداشت ایران و همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا FDA استفاده از لیزر کیوسوئیچ است. پالس نوری لیزر کیوسوئیچ میتواند از سطح پوست عبور کند. و با دسترسی به لایه میانی پوست توسط رنگدانه‌های جوهر جذب می‌شود. رنگدانه‌ها به قطعات کوچکتری تقسیم میشوند و توسط سیستم طبیعی بدن دفع می شوند. به همین دلیل لیزر درمان اصلی در رفع رنگدانه های موجود در پوست است.

آیا لیزر تنها راه پاک کردن تاتوی ابرو است؟

موثرترین راه برای پاک کردن تاتو لیزر است. عملکرد پاک کردن خالکوبی با لیزر به گونه ای است که به مرور تاتو را به طور کامل حذف می کند و هر جلسه با هدف از بین بردن رنگدانه های باقی مانده در پوست انجام می شود. این روش درمانی فقط برای ابرو نیست و برای سایر قسمت های بدن نیز کاربرد دارد.

اما لیزر تنها راه پاک کردن تاتو نیست. روش های خانگی دیگری هم وجود دارد که ممکن است موثر بوده و با مزایا و عوارضی همراه باشد. در ادامه برخی از روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو را به شما معرفی می کنیم.

پاک کردن تتو - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

علت پشیمان شدن افراد از تاتو ابرو

  • دوست نداشتن رنگ ابرو
  • دوست نداشتن حالت ابرو
  • مطابق نبودن فرم ابرو با صورت شما
  • حساسیت به جوهر تاتو
  • مطابق نبودن فرم ابرو با مد روز

روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه

روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه با استفاده از نمک

ابتدا محل تاتو را به خوبی مرطوب نمایید و سپس نصفه فنجان نمک را بر روی آن بریزید. در مرحله بعد، با یک پارچه استریل گرم، شروع به ساییدن محل تاتو کنید. آرام آرام آن محل، شروع به قرمز شدن می کند؛ نمک، یک لایه بردار عالی است که می تواند چندین لایه از پوست را پاکسازی کند؛ مخصوصا زمانی که با آب مورد استفاده قرار گیرد.

به همین دلیل، قبل از آن که دچار خونریزی شوید، نمک را با آب بشویید. در غیر این صورت، محل دردناک می شود. برای پیشگیری از هرگونه عارضه ای، از پارچه استریل و ضدعفونی شده و نمک های بهداشتی استفاده نمایید.

در محل زخم حتما از ویتامین E استفاده کنید که به راحتی قابل تهیه از تمامی داروخانه ها می باشد. ویتامین E، باعث بهبود زخم و کاهش درد می شود. در نهایت گاز پانسمان پزشکی را در محل زخم بگذارید. هنگامی که محل زخم بهبود یابد، شاهد کم رنگ شدن رنگ جوهر تاتو خواهید بود. پس از گذشت چند روز، این عمل را تکرار کنید و تا زمانی این کار را ادامه دهید که به نتیجه مطلوب برسید.

تتو - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه با استفاده از عصاره آلوئه ورا

عصاره طبیعی آلوئه ورا را به مقدار مساوی با اسکراب زردآلو و روغن ویتامین E به خوبی با هم مخلوط نمایید. این ترکیب را به صورت دورانی بر روی محل تاتو قرار دهید. مطمئن شوید که تمامی محل تاتو بخوبی پوشش داده شده است.

اجازه دهید 5 دقیقه آن ترکیب بر روی محل تاتو بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. دقت نمایید که کاملا آن را از روی پوست پاک کنید. این کار را به مدت یک ماه و حداقل روزی 5 بار انجام دهید. این روش بسیار ساده ای برای پاک کردن تاتو است و خواهید دید که کم کم جوهر تاتو محو می شود.

روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه با هیدروژن پراکسید

برای از بین بردن تاتو با این روش، ابتدا پوست ناحیه مورد نظر را لایه برداری کنید تا سلول های مرده آن را از بین ببرید. سپس با یک تکه پنبه، پراکسید هیدروژن را روی ناحیه بمالید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. شما باید چندین هفته این درمان را به طور مرتب تکرار کنید تا جوهر خالکوبی شما از بین رفته و تاتوی ابروی شما محو شود.

روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه با روغن اسطوخودوس

یکی از تاثیرات گیاه اسطوخودوس، ضد عفونی کنندگی و تامین سلامت پوست میباشد. از این رو برخی معتقدند پاک کردن تاتو ابرو با روغن اسطوخودوس امکان پذیر است. این روغن با افزایش سطح کلاژن پوست خاصیت روشن کنندگی نیز خواهد داشت.

بنابراین اسطوخودوس به صورت موقت تاتو را کمرنگ‌تر نشان میدهد. اما تاثیری بر حذف رنگدانه‌های جوهر تاتو ندارد. به نظر ما بهترین روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه روغن اسطوخودوس است. زیرا در حذف تاتو بی تاثیر است اما حداقل به پوست شما آسیب نمی رساند!

استفاده از کرم برای پاک کردن تاتو ابرو در خانه

کرم های پاک کننده تاتو که جایگزین لیزر یا جراحی هستند اغلب دو شکل اصلی دارند:

میکروبلیدینگ ابرو - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

کرم های حاوی TCA (تری کلرواستیک اسید):

کرم های حاوی TCA (تری کلرواستیک اسید) به شکل محلول ، ژل یا کرم وجود دارند که لایه فوقانی پوست را می سوزانند و اینگونه تاتو ابرو را پاک می کنند اما استفاده از آنها به دلیل ایجاد اسکار مناسب نیست و تنها برای افرادی با پوست بسیار روشن مناسب است.

کرم های غیر TCA:

کرم های غیر TCA که حاوی ترکیبات روشن کننده، لایه بردار و سفید کننده می باشند. برای روشن کردن تاتو در مدت زمان طولانی از این کرم ها استفاده می شود و با هل دادن جوهر تزریق شده به سطح پوست تاتو را محو می سازند. اما این نوع کرم ها اثر بخشی کمتری دارند و برخی از آنان که حاوی هیدروکینون هستند احتمال بروز سرطان را به همراه دارند.

روش پاک کردن تاتو ابرو با آب گرم

اگر به تازگی ابروهای خود را تاتو کرده اید و رنگدانه هایی در قسمت هایی وجود دارد که می خواهید از شر آنها خلاص شوید، می توانید از آب گرم استفاده کنید. آب داغ می تواند به پوست شما نفوذ کند و جوهر تاتو را که روی لایه بالایی پوست قرار دارد پاک کند.

لیفت ابرو - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

برای انجام این کار، دو بار در روز به مدت 5 روز پس از انجام تاتو دوش آب گرم بگیرید. گرما و بخار زخم های شما را باز می کند و اساسا رنگدانه های ناخواسته تاتو روی ابروهای شما را از بین می برد. می توانید با یک ماساژ بسیار ملایم با حرکات دایره ای روی نواحی ابرو به این روند کمک کنید. پس از این کار، مطمئن شوید که محل را به آرامی با یک پارچه تمیز و خشک کنید.

روش پاک کردن تاتو ابرو همرنگ پوست

آرایشگران برای اصلاح تاتو قدیمی ابرو یک تاتو جدید با رنگ پوست می زنند تا تاتو کمرنگ تر شودو. اما در این روش جای تاتو معمولا باقی می ماند .

استفاده از سیر برای پاک کردن تاتو در خانه

استفاده از عصاره ی سیر بر روی پوست تاثیرات ضد میکروبی دارد. چرا که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار میرود. اما باید توجه داشت که در روند حذف تاتو تاثیری نخواهد گذاشت. علاوه بر این ممکن است باعث بروز برخی عوارض جانبی نیز شود. به ویژه اگر پوست حساسی داشته باشید، پاک کردن تاتو ابرو با سیر عوارضی مانند سوزش، آلرژی و لکه های تیره به همراه خواهد داشت.

روش پاک کردن تاتو ابرو با تاتو ریموور

در این روش با استفاده از نوعی اسید یا ماده شیمیایی رنگ تاتو را حل و خارج میسازند . این روش زمانبر است و گاهی ممکن است تاتو به طور کامل پاک نشود و یا ممکن است پاک کردن تاتو را با استفاده از روش های دیگر غیر ممکن یا سخت سازد.

روش پاک کردن تاتو ابرو با عسل 

عسل یکی از مواد موثر در پاک کردن تاتو ابرو می باشد. برای پاک کردن تاتو ابرو ابتدا محل تاتو را بشویید و سپس کمی نمک، ژل آلوئه ورا، عسل و ماست بدون شکر را با هم ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی محل ابرو بزنید و ترکیبات روی پوست را به خوبی ماساژ دهید تا عصاره آن به عمق پوست نفوذ کند و سبب از بین بردن جوهر هاشور ابرو گردد.

نحوه پاک کردن تاتو ابرو در خانه با استفاده از دکلره

با دکلره کردن مو در واقع رنگدانه های مو از بین می روند. و پس از آن رنگ های روشن بهتر روی موها اجرا می شود. در باورهای عامیانه پاک کردن تاتو ابرو با استفاده از دکلره نیز شنیده می شود. تاثیر دکلره بر روی سلول‌های نزدیک به سطح پوست است. در صورتی که جوهر تاتو در عمق پوست حبس شده است. پودر دکلره در از بین بردن رنگدانه های مو موثر است. اما در مورد پاک کردن تتو در خانه قطعا بی تاثیر است.

پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده

پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده را به خوبی ترکیب کرده و ژل آلوئه وار را به ترکیب اضافه کنید تا خمیری سفت ایجاد شود سپس این مخلوط را روزانه روی تاتوبمالیدتا تاتو ابروی شما برای همیشه پاک گردد.

از بین بردن تتو ابرو - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

روش پاک کردن تاتو ابرو در خانه با سرکه

سرکه ی سیب فواید زیادی برای پوست دارد. در طب سنتی از سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و پاک کنندگی برای درمان برخی ضایعات پوستی استفاده میکنند. اما این خاصیت پاک کنندگی فقط به از بین بردن سلول های مرده ی پوست کمک کرده و قطعا سرکه سیب هیچ تاثیری در کمرنگ کردن یا از بین بردن تاتو نخواهد داشت. استعمال مکرر سرکه بر روی پوست می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی گردد. بنابراین پاک کردن تاتو در خانه با استفاده از سرکه را فراموش کنید.

آبلیمو

یکی دیگر از روش های خانگی پاک کردن تاتو ابرو که در بخش های قبلی نمناک هم در موردش توضیح دادیم استفاده از آب لیمو ترش است . برای اینکار ابتدا باید محل تاتو را با آب ولرم تمیز کنید و سپس کمی آب لیموی طبیعی روی آن بمالید. سپس بعد از خشک شدن آب لیمو روی پوست صورتتان را با آب ولرم بشویید.

بالم پاک کننده

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی اخیرا کرم هایی در بازار معرفی شده اند که بدون هیچ مشکلی تاتو را از بین می برند. البته این کار در طولانی مدت انجام شده و می توان گفت روشی گران قیمت است. به علاوه در کشورهای متعددی هنوز این محصول به خوبی معرفی نشده است.

پاک کردن تاتو ابرو در خانه با اسید میوه

استفاده از ریموورهای گیاهی یا اسید میوه در خانه و یا توسط دیگر افراد در مراکز مختلف می‌تواند عوارض بسیاری داشته باشد. پس بهتر است این روش را در خانه امتحان نکنید. در این روش ریمو کار ابتدا سطح پوست را خراش میدهد و مواد را به درون پوست وارد می‌کند. سپس سعی در خارج کردن جوهر تاتو می‌کند. هر چند ریموو تاتو میتواند موفق باشد اما پیشرفت تکنولوژی باعث شده که لیزرها بهترین روش پاک کردن تاتو شناخته شوند.

پاک کردن تتو با لیزر - پاک کردن تاتو ابرو در خانه

فواید پاک کردن تتو با لیزر

  • به شکلی موثر و ایمن تاتوها را پاک کنند.
  • برای پاک کردن تاتو به تعداد جلسات کمتری نیاز دارند.
  • می‌توانند رنگ‌هایی را پاک کنند که در گذشته پاک کردنشان ممکن نبود.

عوارض پاک کردن تاتو ابرو

پوست در معرض خطر عفونت قرار می گیرد و زخم می شود وممکن است این زخم ها دائم روی پوست باقی بمانند . در پاک کردن تاتو ابرو ممکن است رنگدانه ها به طور کامل محو نشوند و جای تاتو به صورت یک سایه باقی بماند.

هر چه رنگ های بکار رفته در تاتو ابرو حرفه ای تر باشد، پاک کردن آن سخت تر است . اگر پوست شما مستعد ایجاد کلوئید یعنی به وجود آمدن گوشت های اضافه است سراغ تاتو نروید .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید