درمان ورم پا با زردچوبه در خانه یکی از روش های قدیمی و پرطرفدار سنتی برای بهبود ورم مفاصل بوده و هست. در این مطلب از سلامتی پارس مگ به شما یاد می دهیم چگونه با روش های خانگی ورم و آماس را درمان کنید.

فهرست محتوا نمایش

انواع ورم و آماس دست و پا

درم زانو - درمان ورم پا با زردچوبه

آماس ریوی

همانطور که از نامش پیداست این نوع ورم در ریه ها ایجاد می شود ؛در این مورد مایعات در ریه ها انباشته می شوند که اگر این موضوع به زودی درمان و حل نشود ،ممکن است افراد دچار نارسایی قلبی شوند و احتمال ابتلا به آن را چندین برابر افزایش می دهد.

آماس محیطی یا پیرامونی

اگر شما از این موضوع رنج می برید ،ممکن است که دست ها و پاهای شما ورم داشته باشند که این شایع ترین نوع آماس است.

آماس ماکولا

این نوع ورم بر روی چشم ها تاثیر می گذارد.

آماس مغزی

این نوع آماس به این معنی است که مایعات در درون مغز مسدود شده اند.

درمان ورم پا با زردچوبه

برای تهیه این ترکیب، کافی است کمی پودر زردچوبه را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری آب گوجه و کمی آرد ترکیب کنید.

ترکیب فوق را بر روی سیاهی دور چشم مالیده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند.

پودر زردچوبه - درمان ورم پا با زردچوبه

راه دیگر ترکیب زردچوبه و آب آناناس است. این ترکیب را نیز می‌توانید مانند ترکیب قبلی بر روی تیرگی دور چشم مالیده

و سپس بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. هر دو مورد موجب روشن شدن رنگ پوست دور چشم می‌شوند. روش سوم شیر طلایی نام دارد.

شیر طلایی ؛ درمان ورم پا با زردچوبه

شیر طلایی یک مایع مبتنی بر شیر با زردچوبه اضافه شده است که ظاهری طلایی و خامه ای به آن می بخشد. افراد ممکن است از شیر جایگزین بدون لبنیات مانند شیر نارگیل یا شیر بادام استفاده کنند.

در این دستور العمل شیر طلایی لازم است که 1 قاشق غذاخوری زردچوبه را به 2 فنجان شیر دلخواه اضافه کنید.

بسیاری از دستور العمل ها حاکی از آن است که اضافه کردن چربی اضافی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام به شیر ، ممکن است بدن را به جذب بهتر زردچوبه کمک کند.

افراد همچنین می توانند نصف قاشق چایخوری پودر دارچین یا 1 قاشق غذاخوری عسل را برای طعم و مزه اضافه کنند.

اسموتی زردچوبه ؛ درمان ورم پا با زردچوبه

زردچوبه به خوبی در بسیاری از اسموتی های میوه مخلوط می شود. افرادی که هرروز صبح اسموتی مورد علاقه خود را تهیه می کنند، می توانند 1-2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به دستور خود اضافه کنند.

شما می توانید به منظور تهیه یک اسموتی ضد التهاب صبحگاهی و تقویت کننده ، این دستور العمل را امتحان کنید. این دستور شامل طیف وسیعی از ترکیبات است که با التهاب مبارزه میکند ، از جمله:

اسموتی زردچوبه - درمان ورم پا با زردچوبه

  • انواع توت ها
  • ماست
  • اسفناج
  • جو دوسر
  • زنجبیل

البته دستوری دیگر نیز برای اسموتی زردچوبه در درمان خانگی زانودرد با زردچوبه وجود دارد . این ترکیب شامل موز ، وانیل ، زنجبیل ، دارچین ، و شیرین کننده های اختیاری است و طعمی شیرین و تند دارد.

جو دوسر و شیر طلایی ؛ درمان ورم پا با زردچوبه

اضافه کردن زردچوبه و زغال اخته به جو دوسر می تواند قدرت ضد التهابی آن را افزایش دهد.

بنیاد آرتریت خوردن جو دوسر را به عنوان بخشی از رژیم های ضد التهابی و پر فیبر توصیه می کند.

اضافه کردن زردچوبه به جو دوسر می تواند قدرت ضد التهابی آن را افزایش دهد. این دستور العمل شامل شیر طلایی در جو دوسر برای یک صبحانه مقوی است.

برای تسکین بیشتر التهاب ، زغال اخته یا توت فرنگی را نیز به این ترکیب اضافه کنید. طبق تحقیقات ، این مواد سرشار از ماده ای به نام آنتوسیانین هستند. (آنتوسیانین یک فلاونوئید است که دارای قدرت ضد التهابی قوی بوده و حاوی آنتی اکسیدان برای کمک به مبارزه با عفونت ها می باشد.)

تخم مرغ های خرد شده با زردچوبه

تخم مرغ یک غذای همه کاره است و اضافه کردن زردچوبه به آنها یک روش آسان بوده و می تواند میزان مصرف این ادویه را افزایش دهد.

افراد می توانند 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را به تخم مرغ اضافه کنند و یا مطابق دستور العمل از ترکیب زردچوبه با تخم مرغ استفاده کنند .

سالاد سبز با سس زردچوبه

سبزیجات با برگ سبز دارای مواد مغذی هستند و این دسته از سبزیجات جزء بهترین سبزیجات برای افرادی که به ورم مفاصل مبتلا هستند ، می باشد. شما می توانید بااستفاده از اسفناج و کلم به همراه سبزیجات دیگر مانند هویج و فلفل ، سالادی بسیار مقوی برای درمان خانگی زانودرد تهیه کنید .

همچنین استفاده از سس زردچوبه در کنار این سالاد به افزایش قدرت ضد التهابی سبزیجات کمک می کند. این سس شامل کرم نارگیل و روغن زیتون است که با سایر چاشنی ها و طعم دهنده ها ترکیب شده است.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از آسیب دیدگی با محدود کردن جریان خون در منطقه آسیب دیده و کاهش سرعت متابولیسم سلولی ، به کاهش تورم و درمان ورم پا در اثر ضربه کمک می کند. برای رساندن سرما به منطقه آسیب دیده می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. چند بار در روز و هر بار 30-20 بار از کمپرس سرد استفاده نمایید تا ورم پا در اثر ضربه کاهش یابد.این کار را به خصوص در چند روز اول پس از آسیب و ورم پا در اثر ضربه انجام دهید.

بستن پا با باندکشی

سومین درمان ورم پا در اثر ضربه بستن پا با باندکشی میباشد. وارد آوردن فشار بر روی ورم پا با کاهش جریان خون و مایعات دیگر به کاهش تورم کمک می کند. می توانید فشرده سازی را با باند استاتیک انجام دهید. هنگام استفاده از بانداژهای استاتیک یا الاستیک ، فشار را در صورت لزوم تنظیم کنید تا مطمئن شوید فشرده سازی کافی ایجاد می کنند بدون اینکه منقبض کننده باشند. با افزایش و کاهش تورم ، باید باندها را بر اساس آن تنظیم کنید.توجه کنید که این فشرده سازی به قدری نباشد که به طور کامل خونرسانی را قطع کند.

بالا نگه داشتن پا

بالاتر نگه داشتن پای آسیب دیده از سطح قلب نیز به کاهش جریان خون کمک می کند ، که میتواند منجر به کاهش تورم و درمان ورم پا در اثر ضربه شود.

مصرف دارو تحت نظر متخصص ارتوپدی

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن می تواند به کاهش التهاب در بدن و تسکین درد یک آسیب کمک کند. همیشه دستورالعمل های مربوط به دوز مصرفی را دنبال کنید و از پزشک ارتوپد خود در مورد تداخلات احتمالی با سایر داروها مشورت بگیرید.

عوامل خطر هنگام بروز ورم و آماس دست و پا:

1.بدن زنان باردار، به دلیل افزایش مایع مورد نیاز جفت وجنین، آب و سدیم بیشتری دارد ، این موضوع خطر ابتلا به آماس را افزایش می دهد.

2.از سوی دیگر، اگر داروهایی مانند:استروئیدی ،استروژن، داروهای مربوط به فشار خون بالا ، ،دیابت، نارسایی قلب، کلیوی یا کبد استفاده می کنید. خطر ابتلا به آماس را افزایش می دهد.

3.گاهی اوقات عمل های جراحی می تواند یک گره لنفاوی را مختل کند، در نتیجه باعث ورم در دست ها و پاها می شود که اغلب در یک قسمت از بدن رخ می دهد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

بهتر است که اگر دچار کشش، تورم یا براقی پوست شدید ؛ اگر پوستتان بعد از فشار آوردن کمرنگ شد یا درد قفسه سینه داشتید و در تنفس دچار مشکل شدید ، به پزشک مراجعه کنید.

آماس در صورت عدم درمان می تواند منجر به:

  • مشکل در راه رفتن
  • تورم دردناک که روزانه افزایش می یابد
  • سفتی و سختی
  • کشیدگی پوست
  • عفونت در ناحیه متورم
  • و کاهش گردش خون شود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید