رفع کرک لباس با چند راه حل ساده خانگی شما را در هزینه ها جلو می اندازد. چسبیدن پرز به لباس باعث کهنه به نظر آمدن لباس میشود و ظاهری زشت و ناپسند به آن میبخشد. در این مقاله چند راه حل ساده برای رفع این مشکل را به شما یاد داده ایم.

فهرست محتوا نمایش

برای رفع کرک لباس از چه راهکار هایی استفاده کنیم ؟

رفع پرز لباس

با استفاده از چسبندگی و ساییدگی پرز را حذف کنید

از یک غلتک استفاده کنید ،شما می توانید آنها را در بخش لباسشویی سوپرمارکت، و همچنین در فروشگاه های پارچه و فروشگاه های حیوان خانگی پیدا کنید.آن را بر روی لباس بکشید و به سمت بالا و پایین حرکت دهید همانطور که به حرکت ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که غلتک کمتر پرز را جمع میکند ،هنگامی که این اتفاق می افتد، به راحتی ورق چسبناک را با یک ورق جدید عوض کنید. این کار را تا زمان از بین رفتن کل پرز ،انجام دهید.چسب غلتک - رفع کرک لباسهمچنین می توانید یک غلتک قابل استفاده مجدد خریداری کنید این مدل دارای یک ژل قابل شستشو است و هنگامی که کثیف می شوند، آنها را به راحتی با استفاده از صابون و آب شستشو دهید و خشک کنید.

یک غلتک دست ساز خانگی درست کنید

شما نیاز به یک رول نوار گسترده و بسته بندی و یک پین نورد دارید. اندکی از نوار را باز کنید و انتهای آن را در انتهای پین نورد قرار دهید اطمینان حاصل کنید که سمت چسبنده نوار به سمت روبرو است، و طرف صاف رو به پین ​​نورد است.

با دقت نوار را در اطراف پین نورد در یک مارپیچ قرار دهید، مانند یک آب نبات، و اطمینان حاصل کنید که برای هر نوبت همپوشانی داشته باشید. هنگامی که شما به انتهای دیگر پین نورد می رسید، نوار را جمع کنید ، می توانید از یک قطعه کوچک از نوار برای بستن آن به پین ​​استفاده کنید.

برای استفاده از این، به سادگی قطعه نورد را روی لباس خود قرار دهید آن را با دستگیره نگه دارید و به بالا و پایین بچرخانید، تا پرز ریخته شود.

برخی از نوارهای بسته بندی را در اطراف دست خود قرار دهید ، قطعه ای از نوار را که عرض بیشتری نسبت به دست شما دارد را برش دهید و در دستتان نگه دارید روی چسبنده نوار را به سمت بیرون قرار دهید و روی لباس بکشید، تا به رفع کرک لباس کمک کند.

از نوار چسب استفاده کنید

یک نوار پهن را پیدا کنید و قطعه ای را که چند اینچ طول دارد، برش دهید. قسمت چسبنده را به سمت پایین، در منطقه آسیب دیده قرار دهید اطمینان حاصل کنید که نوار در همان جهت بافت پارچه (معمولا بالا و پایین) قرار دارد.نوار چسب - رفع کرک لباسانگشت خود را بر روی نوار بکشید و آن را صاف کنید، و سپس مجددا آن را بکشید ؛ هر چه نوار پهن تر باشد فضای بیشتری را پوشش میدهد سعی کنید چیزی در حدود 2 اینچ (5.08 سانتیمتر) پیدا کنید.

یک ریش تراش الکتریکی را در نظر بگیرید

این یک دستگاه باتری است که می توانید بر روی لباس خود بچرخانید تا از پرز خلاص شوید ، آن را روشن کنید و به آرامی بر روی لباس بچرخانید. هنگامی که کار تمام شد ریش تراش را باز کنید و پرز را دور بیندازید.

میتوانید از سنگ پومیس (سنگ پا) برای رفع پرز استفاده کنید ؛اطمینان حاصل کنید که به جهت پارچه سنگ را می کشید، نه خلاف آن . همچنین، خیلی محکم این کار را انجام ندهید و یک منطقه را نیز چند بار نکشید. سنگ پومیس لایه های پارچه را از بین می برد و می تواند موجب پارگی لباس شود.

اجتناب استفاده از این سنگ بر روی لباس پنبه یا پشمی

نباید بر روی پارچه های ظریف یا براق ،مانند؛ابریشم یا ساتن استفاده کنید ، اکثر پرزها به سمت پایین لباس کشیده می شوند. شما می توانید از یک نوار یا یک غلتک برای جمع کردن آنها استفاده کنید. بر روی یک میز کار کنید، این باعث می شود تمیز کردن باقی مانده ها بسیار ساده تر شود.

از یک تیغ برای رفع کرک لباس استفاده کنید

این مخصوصا برای پرزهایی که به لباس چسبیده اند، مفید است ، یک تیغ بردارید و آن را بالای لباس قرار دهید به آرامی تیغ را بر روی لباس بکشید. آن را بلند کنید و پرزهای اضافی را جمع کنید این کار را چند بار انجام دهید، تا پرز کاملا برداشته شود.ژیلت - رفع کرک لباساگر ریش تراش الکتریکی ندارید، گزینه ای ارزان تر ، استفاده از یک تیغ است. هنگام استفاده از تیغ مراقب باشید که لباس را پاره نکنید.

در رفع پرز لباس با تیغ مراقب باشد تا لباس پاره نشود

استفاده از یک اسفنج مرطوب یا پد برای رفع کرک لباس

یک اسفنج یا پد تمیز را با آب خیس کنید و آن را فشار دهید، تا رطوبت اضافی خارج شود ، به آرامی قسمت خشن اسفنج یا پد را روی پارچه بکشید. از یک حرکت رو به پایین استفاده کنید و در یک زمان در بخش های کوچک کار کنید.

با یک دستکش لاستیکی، پرز و موی حیوان خانگی را بشویید

یک دستکش لاستیکی دست کنید، مانند یک مورد که برای شستن ظروف استفاده میکنید ، دست خود را به سمت پایین در سراسر پارچه بکشید ،پرز و موی حیوان به دستکش میچسبند و در یک منطقه جمع میشوند. شما می توانید آنها را با استفاده از دستکش پاک کنید، یا می توانید آنها را با یک قطعه نوار یا یک غلتک جمع کنید.

از یک جوراب نایلونی یا جوراب شلواری استفاده کنید

جوراب نایلونی را مانند دستکش، دست کنید. دست خود را بر روی لباس بکشید ،پرز به جوراب میچسبد.

لباس را دوباره بشویید، اما بدون مواد شوینده

اگر لباس های خود را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و ببینید که روی آنها پرز چسبیده است، دوباره آنها را بشویید ، از پاک کننده برای شستن دوم استفاده نکنید. پس از اتمام چرخه، لباس ها را بیرون بیاورید و آنها را بتکانید ،تا هر پرزی از آن جدا شود سپس لباس را خشک کنید.

رفع کرک لباس با سرکه

¼ فنجان (60 میلی لیتر) سرکه سفید را به ماشین لباسشویی اضافه کنید، سرکه کمک می کند تا پرز از لباس حذف شود همچنین مانع از چسبیدن پرز به لباس میشود و سرکه برای شستن لباس ها نیز کمک کننده است.

قبل از شستن لباس، جیب ها را چک کنید و خالی کنید

اقلام، مانند دستمال کاغذی، در شستشو کار را بدتر می کند و پرز بیشتری به لباس میچسبد مطمئن شوید و جیب ها را چک کنید و هر گونه ضایعات بافت، پارچه یا کاغذ را بردارید.

لباس را در فضای باز خشک کنید

خشک کن ها مقدار زیادی پرز ایجاد می کنند و اگر تمیز نباشند آن را به لباس انتقال می دهند خشک کردن لباس در فضای باز پرز را کاهش می دهد باد نیز ممکن است باعث ریختن پرز ها شود.پهن کردن لباس روی طناب - رفع کرک لباسنور خورشید و هوای تازه نیز هر گونه باکتری ایجاد کننده بوی بد لباس را از بین می برد و لباس را خوشبو می کند.

راهکارهایی برای جلوگیری از پرز دادن لباس در زمان پوشیدن

  • بین پوشیدن لباس‌ فاصله بیندازید

شاید باورتان نشود ولی لباس‌ها هم مانند انسان‌ها به استراحت نیاز دارند. بهتر است بعد از یکی دو بار پوشیدن پشت سر هم یک لباس کمی به آن استراحت بدهید و دوباره آن را بپوشید. چون یکی از دلایل پرز دادن لباس‌ها استفاده مداوم از آنهاست. بعد از در آوردن لباستان حداقل ۲۴ ساعت به آن فرصت دهید و بعد از اینکه لباس را به حالت اولیه بازگرداندید، دوباره آن را بپوشید. در اصل با پوشیدن بیش از حد یک لباس باعث می‌شوید تا بافت لباس کش بیاید. در نتیجه تارهای کوتاه‌تر، گره می‌خورند و پرز ایجاد می‌کنند.

  • از کوله‌پشتی استفاده نکنید

اگر اهل استفاده از کوله‌پشتی هستید و به لباس‌هایتان حساسید این نکته را فراموش نکنید که کوله‌پشتی یکی از مواردی است که در ایجاد پرز در لباس موثر است. بر اثر سایش کوله‌پشتی با لباس الیاف پارچه دچار پرزدهی می‌شود. به‌ویژه قسمت‌هایی مانند زیر بغل، سرشانه‌ها و کمر که در تماس مستقیم با کوله‌پشتی هستند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از کیف‌های دستی یا کیف‌های چرخدار استفاده کنید.‌

  • کیف‌های دوشی و پرز دادن لباس

ممکن است بعد از استفاده از کیف‌های دوشی به ویژه در قسمتی که بند کیف قرار می‌گیرد، لباستان پرز بدهد. پس بهتر است اگر از جنس پارچه لباس خود مطمئن نیستید از این کیف‌ها استفاده نکنید یا کیف را در دست بگیرید.

  • از اصطکاک جلوگیری کنید

لباس‌هایی که مستعد پرز دادن هستند نباید در تماس با پارچه‌ها یا سطوح قرار بگیرند. بسیاری از موارد هستند که باعث ایجاد پرز در قسمت‌های مختلف لباس می‌شوند:

► برخورد آرنج با میز هنگام غذا خوردن یا کار کردن
► نشستن روی سطح سفت
► حرکت روی زانو و ساییدن سر زانوی شلوار به زمین

  • چسب لباس

چسب‌هایی که روی لباس، کیف یا کفش هستند به لباس می‌چسبند و هنگام جدا کردن چسب از لباس باعث کشیده شدن بافت لباس و ایجاد پرز می‌شوند. بهتر است حواستان به چسب لباس باشد به ویژه در زمان شستشو سعی کنید روی چسب را بپوشانید تا به لباس نچسبد.لباس های شسته شده - رفع کرک لباس

راهکارهایی برای جلوگیری از بروز پرز لباس هنگام شستشو

  • سابیدن لکه‌ها

معمولا اولین واکنش ما برای از بین بردن لکه‌های لباس این است که مقداری لکه‌بر روی آن بریزیم و پارچه را محکم به هم بمالیم تا لکه از بین برود. اما این کار یکی از عواملی است که باعث ایجاد پرز روی پارچه می‌شود.

  • شستشوی صحیح لباس

شستشوی نادرست لباس‌هایی که قابلیت پرز دادن دارند، بیشتر باعث ایجاد پرز می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است نکاتی را رعایت کنید:

► لباس‌ها را پشت رو کنید. در این حالت اگر لباس پرز هم بدهد در پشت لباس ایجاد می‌شود و قابل دیدن نیست.
► به علاوه برای شستشو با ماشین می‌توانید از توری‌های محافظ لباس استفاده کنید تا آسیب کمتری به لباس وارد شود.

  • شستشوی با دست یا شستشوی ملایم با ماشین لباسشویی

شاید یکی از جایگزین‌های مناسب برای لباس‌های مستعد پرز دادن، شستشوی آنها با دست یا استفاده از حالت شستشوی دستی یا ملایم با ماشین لباسشویی باشد. ملایم بودن شستشو نیز از پرز دادن لباس جلوگیری می‌کند. اگر لباس‌ها را با دست می‌شویید بهتر است:پرز لباس- رفع کرک لباس

► سینک یا لگن شستشو را با آب پر کنید و داخل آن مایع شوینده بریزید. لباس را به مدت ۵ دقیقه در آب قرار دهید.
► لباس را بدون چنگ زدن و مالیدن پارچه بهم بشویید. لباس را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

  • خشک کردن لباس

برای خشک کردن پارچه‌هایی که پرز می‌دهند بهتر است از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید. چون در این حالت پارچه با لباس‌های دیگر دچار سایش و پرز دادن می‌شود. به جای آن لباس‌ها را در هوای آزاد آویزان کنید تا خودشان خشک ‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید