عجیب ترین غذاهای دنیا که شاید برای شما چندش آور باشند ولی بسیار محبوب مردم آن کشور است. در این مقاله با سلیقه غذایی مردمان در نقاط مختلف دنیا آشنا میشوید.

عجیب ترین غذاهای دنیا را بشناسید

Escamoles، مکزیک

Escamoles  - عجیب ترین غذاهای دنیا

این غذا از لاروهای گونه ای از مورچه های سمی تهیه می شود که تخم های خود را در اعماق در کنار ریشه ی گیاهان آگوا یا گوجه فرنگی می گذارند ( پس جمع کردن آنها کار آسان و شوخی برداری نیست).

این لاروها سازگاری شبیه به پنیر خامه ای دارند و مزه ی عجیبی دارند و معمولا بصورت پرشده در تاکو یا بصورت املت سرو می شوند.

زیباترین جاده های ایران در فصل بهار را تماشا کنید و لذت ببرید.

Shirako، ژاپن از عجیب ترین غذاهای دنیا

Shirako - عجیب ترین غذاهای دنیا

نام این غذا در اصطلاح ژاپنی به معنی ” بچه های سفید ” است ولی در اصل کیسه های اسپرم ماهی بادکنکی، قلابچه ماهی یا ماهی کاد است.

ظاهر این غذا شبیه به حبابهای سفید لزج مانند یا مغز کوچک شده انسان است و طعم شیرینی همچون فرنی دارد.

چشمهای ماهی تن ( Tuna eyeballs)، ژاپن

Tuna eyeballs - عجیب ترین غذاهای دنیا

در بازارهای ژاپن هیچ وقت هیچ یکی از قسمتهای ماهی تن دور ریخته نمی شود؛ حتی چشمهای این ماهی از سر جدا شده و به قیمت ارزانی در بازارها بفروش می رسد.

برای پخت این چشم ها می توان آنها را جوشاند، بخار داد و با سس سویا یا سیر چاشنی دار کرد.

از عجیب ترین غذاهای دنیا Balut، فیلیپین

Balut - عجیب ترین غذاهای دنیا

این تخم اردکهای بارور شده با جنین اندکی رشد یافته در درونش بصورت زنده آب پز شده و سپس با جدا کردن قسمتی از پوسته با چاشنی های نمک، چیلی و سرکه سرو می شود.

باید سوراخی در پوسته ایجاد کنید و مایع خوشمزه درون آن را بخورید و سپس مابقی مواد باقیمانده در تخم را از پرها و استخوانها گرفته تا تمامی دیگر مخلفات درون تخم را بجوید و بخورید. نوش جان!

رتیلهای ترد شده، کامبوج

رتیل سرخ شده - عجیب ترین غذاهای دنیا

اندک افرادی رتیل را به چشم یک وعده غذایی می بینند، پس جای تعجبی نیست که این نوع عنکبوتها برای اولین بار مورد توجه کامبوجی هایی قرار گرفت که زیر سلطه رژیم خمرهای سرخ گرفتار قحطی و گرسنگی شدند.

عجیب است که این غذا در حال حاضر بسیار محبوب شده و در سرتاسر این کشور بعنوان استیکی کاملا سرخ شده در روغن بفروش می رسد. ظاهرا مزه این رتیلها اندکی شبیه به مزه خرچنگ است.

سوپ تخم های سفید مورچه، لائوس

سوپ تخم مورچه - عجیب ترین غذاهای دنیا

یکی از غیرمعمول ترین سوپهای جهان Gaeng Kai Mot Daeng است؛ در تهیه این غذا از تخم های مورچه، جنین های کوچک مورچه های سفید و تعدادی بچه مورچه برای بیشتر کردن طعم ترش آن استفاده می شود. اگر بتوانید این غذا را بخورید طعم آن نسبتا تند و تیز و کمی شبیه به طعم میگوست.

Casu marzu، ایتالیا از عجیب ترین غذاهای دنیا

Casu marzu - عجیب ترین غذاهای دنیا

یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا Casu marzu ساردینیا یا همان ” پنیر کف زده شده” از پنیر Pecorino تهیه می شود که به معنای واقعی کف زده و خراب شده است.

لاروهای مگس پنیر(piophila casei) به پنیر Pecorino اضافه می شوند؛ این مگس ها درون پنیر لانه سازی کرده و تخم می گذارند و چربیها را هضم می کنند.

در نتیجه خوراک تند و تیزی بدست می آید که می توانید آن را همراه کرم درون آن و یا بدون آنها صرف کنید.

Hakarl، ایسلند

Hakarl - عجیب ترین غذاهای دنیا

چطور افراد راضی به خوردن این غذا شده اند هنوز هم یک راز باقی مانده است. روش تهیه این غذا: نخست دل و روده ماهی را از درون شکم آن خالی کرده و سرش را جدا می کنیم، سپس آن را در گودالی کم عمق قرار داده و روی آن را با سنگ و شن می پوشانیم و 2 تا سه ماه بحال خود می گذاریم.

پس از این مدت آن را بصورت نواری برش داده و چندماه دیگر نیز می گذاریم خشک شود. به کسانی که برای اولین بارمی خواهد این غذا را بخورند توصیه می کنیم نخست بینی خود را بگیرند و سعی نکنند از ماسک یا دهان بند استفاده کنند.

تخم قرن ( Century egg)، چین از عجیب ترین غذاهای دنیا

تخم قرن - عجیب ترین غذاهای دنیا

اگر تخم فاسدی پیدا کنید آن را می خورید؟ برخی افراد در چین باستان این کار را می کردند؛ داستان آنها نسل به نسل ادامه یافت و در حال حاضر به رسمی معمول تبدیل شده است.

تخم ها ( معروف به تخم های صد ساله یا pidan) ماهها زیر خاکستر، نمک و خاک رس گذاشته می شدند و در این مدت زرده ها سبز پررنگ شده و بوی بد سولفور از آن بلند می شود.

Stargazey Pie ، انگلستان

Stargazey Pie - عجیب ترین غذاهای دنیا

پایی تهیه شده از ماهی که در جشن تام بوکک( 23 دسامبر) سرو می شود. این غذا بومی روستای کورنیشی موس هول در انگلیس است.

بر طبق افسانه ها تام بوکک دریانوردی متعلق به قرن شانزدهم میلادی بود؛ این قهرمان افسانه ای در عصر اول دسامبر در هوایی طوفانی به دریا رفت و در 23 همین ماه با صید بسیاری بزرگی به خانه برگشت؛ این صید بقدری بزرگ بود که توانست تمامی ساکنین گرسنه روستا را سیر کند.

ملخ ها ( Locusts) ، اسراییل

Locusts - عجیب ترین غذاهای دنیا

اسراییلی ها از دیرباز مورد هجوم ملخها قرار می گرفتند؛ طبق شریعت یهودی ها ملخ حلال است، پس اسراییلی ها برای خلاصی از دست این حشرات بفکر راه چاره دیگری افتادند: آنها به خوردن ملخها روی آوردند. ملخهای سرخ شده در روغن و ملخهایی با روکش شکلاتی در اسراییل بسیار محبوب است.

سوپ لانه پرنده، چین

سوپ لانه پرنده - عجیب ترین غذاهای دنیا

دهه هاست که این سوپ در چین طرفدار دارد. برخلاف اسمش هیچ چوب و خاشاکی در آن وجود ندارد. در حقیقت رشته این سوپ از بزاق سفت شده پرستو درست می شود.

این پرنده بزاق دهان خود را به صورت رشته رشته در کنار علف های دریایی قرار می دهد که قبلا نیمه هضم کرده است. گفته می شود این سوپ که طعم خاصی هم ندارد به تقویت قوای جنسی کمک می کند.

اختاپوس زنده، کره از عجیب ترین غذاهای دنیا

خوردن اختاپوس زنده - عجیب ترین غذاهای دنیا

برای تهیه این غذا ابتدا اختاپوس را به صورت زنده به چند قسمت تقسیم کرده ، روی آن روغن کنجد می ریزند و بلافاصله برای خوردن به روی میز می آورند !! از آن جایی که این غذا هنوز زنده است خوردنش بسیار خطرناک است زیرا احتمال دارد به دیواره گلو بچسبد و باعث خفگی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید