زیباترین جاده های ایران که مناسب سفر در فصل بهار هستند، به همراه اطلاعات کامل از جاده و عکس های بی نظیر را در اختیارتان قرار داده ایم. ما به شما در انتخاب مقصد مناسب برای سفرتان کمک میکنیم.

زیباترین جاده های ایران در فصل بهار

جاده چالوس؛ مرگ و زندگی روی خط باریک دره و کوهستان

چالوس - زیباترین جاده های ایراندر بین تمامی جاده های زیبای ایران، تنها مسیری که خود به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شده و همسنگ مبدا و مقصد اهمیت دارد؛ جاده چالوس است. این جاده فاصله صد و شصت کیلومتری کرج به چالوس را پوشش می‌دهد و به قدری خارق‌العاده، زیبا و هیجان انگیز است که علی رغم وجود مسیرهایی دیگر نظیر محور فیروزکوه، مسافران می‌کوشند به هر قیمتی شده، از این طریق خود را به دریای مازندران برسانند.جاده چالوس - زیباترین جاده های ایرانجاده چالوس که به جاده 59 نیز معروف است؛ چیزی در حدود نود سال قدمت دارد و به دلیل شرایط کوهستانی، احداث آن نه تنها در ایران آن روزگار، که در شرایط عمومی دنیا، شاهکاری بی‌بدیل بوده و هست. این امر را بیش از هرچیز در تونل کندوان و میانه راه چالوس و کرج متوجه می‌شوید؛ جایی که دل کوه با بیل و کلنگ و دستِ نیروی انسانی، به عمق صد هزار متر مکعب خالی شده (دو کیلومتر طول، شش متر عرض و ارتفاع) تا نیازی به دور زدن کوه نباشد و جاده سیزده کیلومتر کوتاه، اما زیباتر شود.پرتگاه جاده چالوس - زیباترین جاده های ایران

اسالم به خلخال؛ زیبایی جنگل و دشت‌های شقایق

جاده اسالم - زیباترین جاده های ایراناگر جاده‌ای که اسالم در استان گیلان را به خلخال در استان اردبیل متصل می‌کند؛ توجه شما را به خود جلب نکند؛ به احتمال زیاد هیچ جاذبه طبیعی در ایران توانایی این‌کار را نخواهد داشت.خلخال - زیباترین جاده های ایرانهوای مطبوع، پیچ‌های لطیف و ملایم، سرسبزی بی‌مانند، کلبه‌های چوبی در دل طبیعت، دشت‌های سرسبز و پر از گل، جنگل‌های انبوه، عطر خوش طبیعت و گله‌هایی که در دور دست پرسه می‌زنند؛ هفتاد کیلومتر رویایی پدید آورده است.همانند جاده چالوس، امکان ندارد یک جاذبه طبیعی را بخواهید و با پیمودن چند کیلومتر در فرعی‌های راه به آن دست نیابید. جاده خلخال - زیباترین جاده های ایرانقله اشراف (نرسیده به روستای نهالستان)، آبگرم کیوی، دریاچه نئور، مراتع روستای سوباتان، دشت‌هایی که در اواخر تابستان از شقایق پرمی‌شوند، کندوهای عسل و رودخانه کنار راه خاص‌ترین مناظری هستند که از پشت شیشه اتومبیل خود مشاهده کرده‌اید.

جاده پارسیان به بندر مقام (بستانو)

جاده پارسیان - زیباترین جاده های ایرانجاده پارسیان به بندر مقام را با نام جاده بستانو می‌شناسند. این جاده ساحلی نیز از زیباترین سواحل صخره‌ای جنوب ایران در حاشیه خلیج فارس است که از یک سمت به دریا و از سمت دیگر به کوه‌های صخره‌ای زیبا می‌رسد. ساحل مکسر - زیباترین جاده های ایرانقرار گرفتن این جاده در فاصله کوتاه در محل تلاقی کوه و دریا، موقعیتی ویژه برای این جاده به وجود آورده است.از شهر پارسیان که به‌سمت بندر مقام حرکت کنید، نخست به بندر بستانو می‌رسید که نام این جاده را نیز از همین شهر گرفته‌اند. مقام - زیباترین جاده های ایراندر ادامه به روستاهای «زیارت» و «مغدان» خواهید رسید که بازدید از این روستاها و جاذبه‌های آن‌ها خالی از لطف نیست. در اطراف این روستاها اقامتگاه بومگردی برای علاقه‌مندان وجود دارد. برکه‌های تاریخی مغدان نیز در نزدیکی این روستا قرار گرفته‌اند.

گردنه حیران؛ چهل کیلومتر از بهشت

گردنه حیران - زیباترین جاده های ایراناگر دوست دارید تمثیلی از بهشت، در جهان خاکی مشاهده کنید؛ کافی است از ابتدای تونل اردبیل تا آستارا، چهل کیلومتر رانندگی کنید. این گردنه یکی از زیباترین جاده های ایران است و مدت زمان حضور در آن از عمرتان حساب نمی‌شود.جاده حیران - زیباترین جاده های ایرانشما در مه جاده، در میان جنگل و رود می‌رانید و زیبایی به حدی است که تا به خود بیایید؛ مسیر تمام شده و رویای حضور در بهشت، جای خود را به طبیعت خاکی داده است.پیشنهاد ما این است؛ یک روز گرم تابستان، پس از انجام سرویس‌های کامل خودرو، دل به جاده بزنید.جاده اردبیل - زیباترین جاده های ایرانآنچه انتظار شما را می‌کشد؛ منظره رود مرزی ارس در یک سو و زیبایی جنگل‌های مه گرفته در سمت دیگر است. در طول مسیر، هر بار که سعی در تخمین عمق دره داشته باشید؛ چند لحظه بعد، با کنار رفتن مه، به اشتباه خود پی می‌برید و حیران و سرگشته، به هماهنگی نام گردنه و خصوصیاتش صحه می‌گذارید.

جاده اورامان؛ اوج همکاری انسان و طبیعت

اورامان - زیباترین جاده های ایرانآنچه تا اینجا معرفی شد؛ زیبایی خود را از رشته کوه البرز و طراوت دریای مازندران گرفته بود. حال زمان آن است که به بلندی‌های خشن زاگرس رفته و با عظمت قوم کرد رقیق شویم.جاده اورامان - زیباترین جاده های ایراندر نود کیلومتری غرب شهر سنندج، جاده‌ای روستای هجیج در پاوه را به اورامان تخت می‌رساند. نگریستن به جاده تجلی‌ یک هارمونی بی‌نقص از همکاری انسان و طبیعت در خلق زیبایی است. این جاده که به لطف روستای زیبا و طبقاتی قرار گرفته در مسیر، اورامان نام دارد؛ به دلیل صعود و فرود در دامنه کوه‌های سرسبز و پرافتخار کردستان، در فهرست زیباترین جاده های ایران قرار گرفته است.جاده پر پیچ - زیباترین جاده های ایراندشت‌های شقایق، غار قوری قلعه، شهر مرزی ژالانه، دره و مزار پیر شالیار و منظره پلکانی روستا شرایط مناسبی برای میزبانی دارد. اما سفر در زمستان، هم اتومبیل خاص می‌خواهد؛ هم سلایق خاص.

جاده ساحلی چابهار به بریس؛ نقاشی طبیعت

کوه های مریخی - زیباترین جاده های ایراناز شمال و غرب کشور، به جنوب می‌رویم؛ جایی که امواج خروشان دریای عمان، سواحل صخره‌ای، تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری و جنگل حرا دست به دست هم داده‌اند تا یکی از زیباترین جاده های ایران ساخته شود. از بندر چابهار تا بریس، چیزی در حدود شصت کیلومتر راه است و منظره به قدری فانتزی چیده شده که گاهی با یک نقاشی مینیاتوری اشتباه گرفته می‌شود.جاده بریس - زیباترین جاده های ایرانسمت راست شما آبی بیکران اقیانوس است و دست چپ، نقش خاکستری و خشک کویر را نمایش می‌دهد. در ابتدا، برخورد امواج به سواحل صخره‌ای را مشاهده می‌کنید. به میانه راه که برسید؛ احساس فضانوردی را خواهید داشت که به مریخ پا گذاشته؛ کوه‌های مینیاتوری، درست مشابه آنچه در عکس‌های هوایی مریخ دیده‌ایم در اطراف قرار دارند و باعث حیرت شما می‌شوند.جاده چابهار - زیباترین جاده های ایرانتوصیه ما این است که زمستان را برای سفر به این ناحیه انتخاب کنید؛ اما اگر چاره‌ای نبود و در فصل گرم عازم بودید؛ بازهم غمی نیست؛ زیرا به دلیل وجود باد در کنار ساحل، کم پیش می‌آید که دما بیش از سی درجه باشد.

جاده شهداد به نهبندان؛ به یاد فیلم‌های وسترن

جاده شهداد - زیباترین جاده های ایراناگر به این دست از فضاها علاقه دارید؛ بد نیست بدانید از شهداد کرمان تا نهبندان در خراسان جنوبی جاده‌ای سیصد کیلومتری کشیده شده تا اتصال شهرهای شمال و جنوب کشور را تسهیل کند. هرچند که اکثریت مساحت ایران خشک است و بی‌آب، اما این‌یکی کمی تفاوت دارد و به دلایلی در بین زیباترین جاده های ایران قرار گرفته است.کلوت های شهداد - زیباترین جاده های ایرانکلوت‌های شهداد، دشت‌های شنی، تپه‌های ریگی رنگارنگ و سرابی که در سطح جاده، روی آسفالت شکل می‌گیرد؛ تجربه‌ای است که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت. زمانی که خودروی خود را به این جاده می‌اندازید؛ یاد فیلم‌های وسترن زنده می‌شود، موسیقی آغاز شده و قاب‌های عکس آماده‌اند تا در ذهن و دوربین شما ثبت و ضبط شوند.

جاده مرزی ارس جلفا از زیباترین جاده های ایران

جاده ارس - زیباترین جاده های ایرانجاده ارس جلفا یکی از مسیرهای مرزی و فوق العاده زیبای کشور ماست که به خاطر منظره منحصر به فردش، نام و آوازه‌ای درخور برای خود دست و پا کرده است. مسیر موازی رودخانه ارس از کشورهای آذربایجان و ارمنستان آغاز شده و شما را تا جلفا همراهی می‌کند.رود ارس - زیباترین جاده های ایرانزمانی که در جاده حضور داشته باشید؛ از شیشه کنار دست، روستاهای کشورهای همسایه را به چشم می‌بینید و با نزدیک شدن به شهر جلفا، طیف وسیعی انتخاب گردشگری نظیر آبشار ماهاران، پارک ملی کمتال، کلیسای سن استانپوس، کاروانسرای خواجه نظر و البته بازارچه مرزی جلفا در دسترس خواهند بود.جاده جلفا - زیباترین جاده های ایرانبا توجه به موقعیت جغرافیایی، همراهی رود و بافت جنگلی ویژه، جاده مرزی ارس جلفا با شایستگی در زمره زیباترین جاده های ایران قرار گرفته است.

جاده شاهرود گرگان از زیباترین جاده های ایران

جاده شاهرود - زیباترین جاده های ایرانجاده شاهرود به گرگان پل ارتباطی شمال شرق کشور به شهرهای شمالی است. این جاده از نظر پیچ و خم، شبیه به جاده چالوس است با این تفاوت که حال و هوای جنگلی آن از جنس درختان توسکا گرفته شده است.جاده شاهردود به گرگان - زیباترین جاده های ایرانچشمه باغ سرهنگ، درختان بلوط و اورس، پارک جنگلی النگدره، دریاچه توشن و آبشار لوه جاذبه‌های اطراف جاده به شمار می‌آیند. اگرچه بهار فصل سرسبزی و شادابی طبیعت است؛ اما اگر در پاییز به این جاده سر بزنید؛ رنگین کمان زیبا جنگل هیرکانی، هنرمندانه چشمتان را نوازش می‌دهد.جاده گرگان - زیباترین جاده های ایرانمسافرانی که از مشهد راهی شمال هستند؛ می‌توانند پس از جنگل گلستان، به جای ادامه مستقیم راه به سمت گنبد کاووس و علی آباد کتول، به سمت چپ پیچیده و از شاهرود ادامه مسیر دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید