افکار منفی همانند خوره ای از درون ذره ذره شما را نابود می کنند. مثبت اندیش بودن دقیقا نقطه ی مقابل آن است که به کمک شناخت بهتر خود و ویژگی های افراد مثبت اندیش می توانید آن را جایگزین این افکار منفی کنید. تا پایان این مقاله از موفقیت پارس مگ همراه باشید تا کلید رهایی از افکار منفی را در دستانتان قرار دهیم.

فهرست محتوا نمایش

مثبت اندیشی چیست ؟

ویژگی افراد مثبت اندیش

مثبت اندیشی یک رویکرد ذهنی و عاطفی است که بر درخشندگی زندگی تمرکز دارد. کسی که مثبت می‌اندیشد، شادی، سلامتی و موفقیت را پیش بینی می‌کند و معتقد است که می‌تواند بر هر مانع و دشواری غلبه کند. بسیاری از افراد به مفهوم مثبت اندیشی اعتقاد نداشته و آن را بی تأثیر می‌دانند. بر عکس، برخی از افراد از مثبت اندیشی استفاده کرده و آثار مطلوب آن بر زندگی‌شان را حس می‌کنند.

زندگی هر روزه برای ما در بر دارنده هزاران حادثه است است. حوادثی که برخی از آنها برای ما شیرین هستند و برخی دیگر موجب تلخ کامی ما می‌شود. نقش مثبت اندیشی در این زمان ها بیشتر مشخص می شود، چرا که افراد مثبت اندیش در پس هر حادثه ای به دنبال نقاط روشن آن می‌گردند و سعی می‌کنند که از آنها به نفع خود و برای پیشرفت خود استفاده کنند.

بنابراین انسان های مثبت اندیش اغلب افراد شادی هستند که سعی می‌کنند در هر موقعیتی احساسات مثبت خود را حفظ کنند و هنگام وقوع شرایط سخت با آرامش به دنبال پیدا کردن راه حل ها باشند. امروزه بسیاری از افراد نسبت به این ذهنیت علاقه‌مند شده اند و در تلاش اند تا آن را به بهترین شکل ممکن فرا بگیرند. مثبت‌اندیشی در اصل یکی از مهارت ها و ابزارهای لازم برای رسیدن به موفقیت است.

اثرات مثبت اندیش بودن

اثرات مثبت اندیشی

مثبت اندیشی اثرات بسیار خوبی بر روی زندگی و حتی بدن ما دارد. با توجه به اینکه ذهن قدرت بالایی دارد مثبت اندیشی در بسیاری از مواقع غیرممکن ها را ممکن می کند! طبق تحقیقات، نگرش و تفکرات ما تکلیف آینده مان را مشخص می کند. به این معنی که مثبت اندیشی می تواند زمینه های اتفاقات مثبت در زندگی ما را فراهم کند. در زیر به چند مورد از اثرات مثبت اندیشی اشاره شده است:

  • وجود آرامش و اطمینان خاطر در زندگی
  • تمرکز بیشتر و بهتر بر روی موفقیت و کامیابی
  • بسیج شدن فکر و اعضای بدن برای اتفاق های خوب
  • عدم وجود مشکلات حاصل از افکار منفی مانند استرس، اضطراب و افسردگی

تاثیر مثبت اندیشی بر سلامت ما چیست؟

جالب است بدانید که تاثیر مثبت اندیشی در زندگی ما نه تنها بر اثر تاثیرات آن روی ذهنیت ما رخ می دهد، بلکه برای سلامتی هم فواید زیادی دارد. در یک مطالعه محققان دریافتند که افرادی با نگرش مثبت، کمتر از سایرین در معرض بیماری‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • سرطان سینه
  • سرطان روده بزرگ
  • عفونت
  • بیماری‌های قلبی
  • سرطان ریه
  • سرطان تخمدان
  • بیماری‌های تنفسی
  • سکته
  • طول عمر بیشتر
  • احتمال حمله قلبی کمتر
  • سلامت جسمانی بهتر
  • مقاومت بیشتر در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی
  • کنترل فشار خون
  • مدیریت بهتر استرس
  • تحمل درد بهتر

موفقیت - مثبت اندیش

پیش به سوی مثبت اندیشی

اگر شخص منفی نگری هستید بهترین کار ممکن این است که به یک روانشناس مجرب مراجعه کنیم. روانشناس با استفاده از تکنیک های علمی و عملی به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم مثبت بیاندیشیم. یکی از مهمترین اقدامات پیش رو، ریشه یابی و علت یابی این موضوع است که شخص چرا می تواند مثبت فکر کند؟

مواردی همچون شرایط و محیط ناسالم از نظر روانشناختی، یا عدم سلامت روانی و شخصیتی و مانند آنها می توانند جزو دلایل اصلی تفکرات منفی باشند. بازنگری افکار با کمک خود شخص کمک بسیاری به ریشه یابی موضوع خواهد کرد. پس از این مرحله امکان ارائه راهکار مناسب وجود خواهد داشت.

مشخص کردن واقعیت و تحریفات

یکی از مهمترین اقدامات برای اصلاح تفکرات نادرست و منفی، مرور و مشخص کردن واقعیات و تحریفات است. ممکن است بخشی یا بسیاری از نگرش های ما نسبت به محیط اشتباه باشد که با تصحیح خطاهای شناختی و تعمیم دادن آنها می توان قدمی بزرگی در این زمینه برداشت. همچنین لازم به ذکر است با مرور و بررسی دیدگاه های شخصی نسبت به مسائل مختلف این مشکل قابل حل است.

ویژگی های افراد مثبت اندیش

فکر می‌کنم همه ما در بین افراد فامیل و یا دوستانمان آدم‌ هایی را داریم که حضورشان موجب دلگرمی و آرامش و ایجاد کننده حس خوب زندگی است. این ها همان افراد مثبت اندیش هستند که در همه شرایط سعی میکنند حال دیگران را به بهترین شکل ممکن تغییر داده و زندگی را از بعد مثبت آن نگاه کنند. تعدادی از ویژگی‌های این قبیل افراد عبارتند از:

خوشحال بودن - مثبت اندیش

زندگی را با همه موانع آن دوست دارند

زندگی برای همه سرشار از پستی ها و بلندی ها است و ممکن است در طول زندگی هر کسی، برای او حوادثی رخ دهد که بسیار ناگوار و تلخ باشد، اما تفاوت افراد مثبت اندیش با دیگران در این است که آنها می پذیرند که زندگی با تمام این موانع زیباست و معتقدند یکی از دلایلی که موجب لذت بخش بودن زندگی می‌شود، عبور از چالش‌های آن است. بدون شک اگر همیشه زندگی تنها با لبخند و خوشی همراه باشد بعد از مدتی شما دچار بی‌انگیزگی خواهید شد. چون هیچ دلیلی برای تلاش وجود ندارد.

بنابراین یکی از بهترین ویژگی های افراد مثبت اندیش همین است که آنها زندگی را با این موانع دوست دارند.

از حقایق فرار نمی کنند

بعضی از انسان ها  تصور می‌کنند که اگر واقعیت ها را کتمان کنند مشکلات به خودی خود حل خواهد شد.

در صورتی که یکی از بهترین ویژگی های اشخاص مثبت اندیش همین است که آنها هرگز از حقایق فرار نمی‌کنند، بلکه آنها را می‌پذیرند و سعی می‌کنند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند و به بهترین شکل ممکن مشکلات را حل کنند. زمانی که شما سعی می‌کنید مدام برخی از حقایق را کتمان کنید، در واقع این توانایی را که بتوانید مشکل را به درستی شناسایی کنید و بعد بهترین راه حل را برای آن انتخاب کنید، از دست می دهید. حقایق وجود دارند انکار کردن آنها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه زمینه‌ساز ایجاد مشکلات بعدی است.

آرامش و شادی در چهره آنها نمایان است

قطعاً همه شما با افرادی برخورد داشته اید که در هر شرایطی لبخند بر لب دارند و سعی می‌کنند آرامش را به دیگران انتقال دهند.این یکی از بارزترین ویژگی‌های افراد مثبت اندیش است. آنها می‌دانند که با ترش رویی و بدخلقی نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه حس بد نیز به دیگران منتقل می‌شود. برای همین افراد مثبت اندیش اغلب با چهره هایی شاداب و بشاش در مقابل دیگران ظاهر می‌شوند و سعی می‌کنند این لبخند را در هر شرایطی حفظ کنند.

به وقوع اتفاقات خوب یقین دارند

اتفاقات خوب در زندگی همه اشخاص وجود دارند و همه ما لذت آنها را تجربه کرده ایم. اما افراد مثبت اندیش این لذت را به مقدار بیشتری لمس می کنند. به دلیل اینکه آنها به بروز این اتفاقات شک ندارند و مطمئن هستند که پس از هر شب تاریک صبح زیبایی از راه خواهد رسید. وقتی شما برای وقوع اتفاقات خوب در زندگی لحظه شماری می‌کنید، در اصل این پیام را به جهان هستی می‌دهید که ارزش زندگی را می‌دانید و قدردان لحظات شاد آن هستید و به این ترتیب به ساده ترین شکل ممکن، اتفاقات خوب به سمت زندگی شما سرازیر می شوند.

این ویژگی موجب می‌شود زندگی شما بسیار لذت بخش تر باشد.

زرنگ بودن - مثبت اندیش

بعد از هر شکستی باز برمی‌خیزند

تا به حال به کودکی که در تلاش است تا راه رفتن را بیاموزد دقت کرده اید؟

بارها زمین می‌خورد و درد را تجربه می‌کند، اما باز بلند می‌شود و سعی می‌کند روی پاهای خود بایستد. علت آن بسیار واضح است. کودک هنوز معنی نااُمیدی را نمی‌داند و تلاش می‌کند تا به موفقیت برسد. همه ما زمانی که متولد می‌شویم همانند این کودک ذهن مثبت اندیشی داریم. حال تفاوت افراد معمولی با مثبت اندیش ها در این است که آنها این ذهنیت را در سنین بزرگسالی خود نیز حفظ می‌کنند و همانند دوران کودکی خود بعد از هر بار زمین خوردن بر می‌خیزند و قدم های خود را محکم تر برمی‌دارند و بدون شک نهایتاً به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

برای لبخند زدن نیاز به شادی های بزرگ ندارند

بعضی ها فکر می‌کنند برای لبخند زدن حتماً باید اتفاقات فوق‌ العاده‌ای رخ دهد.

در حالی که این ذهنیت کاملاً اشتباه است و موجب می‌شود که این اشخاص هرگز لذتی را تجربه نکنند. افراد مثبت اندیش به خوبی می‌دانند هر اتفاقی که در زندگی رخ می‌دهد، هر چند کوچک می‌تواند عامل شادی آنها باشد. آنها لحظات زندگی خود را قدر می‌‍دانند و سعی می‌کنند هرکدام از این لحظه ها را به زیباترین شکل ممکن ماندگار کنند و این یک ویژگی مثبت آنهاست.

وقتی در کنار این افراد باشید بی دلیل به شما خوش می‌گذرد، چون آنها بدون دلیل شاد هستند. این اشخاص به خوبی می‌دانند که زندگی هدیه بزرگی است و هر لحظه آن را باید به بهترین شکل ممکن سپری کرد. بنابراین سعی می‌کنند ترویج دهنده حس خوب و شادی برای خود و دیگران باشند.

برای مثبت اندیشی از خود این سؤالات را بپرسید

افکار ما زندگی ما را دگرگون می سازند پس اجازه ندهید اتفاقات منفی تمام نگاه شما را به زندگی در برگیرد و بعد از شناسایی اندیشه های منفی خود، یک قدم به عقب برداشته و از خود این سؤالات را بپرسید:

  1. آیا شرایط به همان اندازه بد است که من فکر می کنم؟
  2. آیا می توان به شیوه دیگری به قضایا نگاه کرد؟
  3. از اتفاق های پیش آمده چه تجربه ای کسب کرده ام که در آینده آن را به کار ببرم؟

سپس بعد از مطرح کردن این سؤال ها جمله های تأکیدی مثبت را تکرار کنید و جمله های منفی را به کار نبرید.

چگونه مثبت اندیش باشیم

حال خوب - مثبت اندیش

افکار منفی را شناسایی کنید

افکار منفی را بشناسید! افکار منفی شما را از دیدن جنبه ی مثبت زندگی باز می دارند. چهار نوع فکر منفی وجود دارد. با شناخت افکار منفی می توانید آنها را دور بریزید.

  1. فیلتر کردن، که شما فقط به جنبه ی منفی توجه می کنید.
  2. شخصی سازی، که شما به خاطر حوادثی که رخ میدهد خودتان را سرزنش می کنید.
  3. فاجعه سازی، که یک حادثه را بدتر از آنچه که هست نشان می دهید.
  4. قطبی سازی، که در آن رویدادها یا منفی هستند یا مثبت.

افکار منفی را دور کنید

هنگامی که روحیه تان ضعیف است اجازه ندهید افکار و احساسات منفی آزارتان بدهند. حتی تنها برای چند ساعت در روز افکار منفی را از خودتان دور کنید و فقط روی جوانب مثبت زندگی تان تمرکز کنید.

روز خود را مثبت شروع کنید

افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه هایی از روزتان که میتواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید.

یک سبک زندگی سالم داشته باشید

یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک میکند تا روحیه ی خود را مثبت کنید. به عنوان مثال سه بار ورزش کردن در هفته موجب یک روحیه ی مثبت تر می شود.

یک اعتراف روزانه داشته باشید

اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند میگویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما میتواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه ی خودتان. همچنین می توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان میشوند آن را تکرار کنید.

بررسی کنید که چه چیزی را میتوان تغییر داد

گاهی مسائل موجود در زندگی خودتان میتواند باعث شود که منفی فکر کنید. راسل بیشاپ، روان ‌شناس آموزشی کالیفرنیا در مقاله ای که برای وب سایت Huffington Post نوشت گفت، بخش هایی از زندگی تان را که دوست دارید تغییر کنند، مثل یک شغل نامتناسب، را شناسایی کنید.

نیمه ی پر لیوان - مثبت اندیش

با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید

مثبت اندیشی مسری است، پس اطراف تان را با دوستان و آشنایانی پر کنید که نیمه ی پر لیوان را می بینند. جمع‌ کردن افراد مثبت اندیش در اطراف خودتان میتواند کمک کند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید.

خوش گذرانی کنید

دیدن یک فیلم خنده دار، خواندن یک کتاب لطیفه یا دیدن یک استن آپ کمدی، خندیدن و خوش گذرانی کردن میتواند به شما کمک کند تا حس مثبت تری داشته باشید.

کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

وقتی چیزی را پیدا میکنید که شما را خوشحال میکند و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه میدهید، احساس نشاط پیدا میکنید. خواه دنبال کردن یک سرگرمی جدید باشد و یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته اید انجام دهید و به خودتان اجازه ی موفقیت بدهید. به موارد منفی یا اینکه چگونه می توانید شکست بخورید فکر نکنید.

وضعیت را به شکل متفاوتی ببینید

وقتی صحبت از مثبت اندیشی میشود، دیدگاه اهمیت دارد. با ارزیابی یک وضعیت که قبلاً آن را منفی میدانستید و فکر کردن به اینکه چگونه میتوانید به شکل مثبتی به آن برسید، میتوانید یاد بگیرید که یک دیدگاه سالمتر به زندگی انتخاب کنید.

افکارتان را هدایت کنید

روان شناسان از این روش زیاد استفاده میکنند. هنگامی که احساس ضعف یا اضطراب دارید این کار به شما کمک میکند کنترل افکار خود را به دست بگیرید. به یک رؤیای خوشحال کننده فکر کنید، یک تصویر ذهنی مثبت بسازید یا به عوامل خارجی واکنش های مثبت نشان بدهید تا احساسات بد را تحت کنترل در بیاورید.

منفی نگری - مثبت اندیش

اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

مثبت فکر کردن به معنای انکار اشتباهات تان نیست. به جای این کار، برای فکر کردن به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی تان کشانده است به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید و دید مثبت تری نسبت به آینده داشته باشید.

با اعتماد به نفس رفتار کنید

بیشتر وقت ها زمانی که احساس ناامیدی و ناراحتی میکنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده ایم به خودمان اعتماد کنیم، تنها روی مسائل منفی و اشتباهاتی که مرتکب شده ایم تمرکز می کنیم. حتی اگر بعضی کارها را خراب کرده اید، برای کارهایی که تا حالا به خوبی انجام داده اید به خودتان اعتماد کنید.

خودتان را ببخشید

اینکه مدام خودتان را بابت اشتباهات گذشته تان سرزنش کنید چیزی را تغییر نمیدهد. به خودتان بگویید که اشتباهات تان را بخشیده اید و سپس آنها را رها کنید.

از گذشته درس بگیرید

شما گذشته را پشت سر گذاشته اید، هر چقدر هم بد پیش رفته باشد، نمیتوانید آن را تغییر بدهید. هرگاه احساس کردید درباره ی گذشته افکار منفی به سراغ تان آمده اند، آنها را با افکار مثبت درباره ی آینده جایگزین کنید.

با افکار منفی روبه رو شوید

گاهی اوقات بهترین راه برای کنار آمدن با مسائل منفی زندگی‌، این است که با آنها روبه رو شوید. رسیدن به یک نتیجه یا دست کم تلاش برای رسیدن به آن باعث میشود نسبت به هر موقعیتی احساس بهتری داشته باشید.

شکرگزار باشید

باید برای نعمت های زیادی که به ما اعطا شده، شکرگزار باشیم. بابت آنچه زندگی تان را بهتر و شادتر ساخته است شکرگزار باشید تا انرژی مثبت بگیرید.

لبخند بزنید

گاهی اوقات تمام چیزی که برای داشتن حس خوب نیاز دارید یک لبخند است. تمرین کنید حتی زمانی که احساس خاصی ندارید صورت تان حالتی شاد داشته باشد.

اعتماد به نفس - مثبت اندیش

باور کنید میتوانید تغییر کنید

همه ی آدم ها برخی از ویژگی هایشان را نمی پسندند و این مسئله گاهی باعث میشود احساس بدی نسبت به خودشان داشته باشند. به محض اینکه باور کنید میتوانید این ویژگی ها را تغییر بدهید راه هایی برای تغییر دادن شان خواهید یافت.

باور کنید لیاقت چیزهای خوب را دارید

به شانس اعتقاد دارید؟ به نظرتان آیا شانس واقعا وجود دارد؟ اگر واقعا باور نداشته باشید در زندگی لیاقت چیزهای خوب را دارید، چیزهای خوب زیاد سر راه‌تان قرار نمی‌گیرند. باور کنید ارزش خوش شانسی را دارید تا خوش شانس باشید.

تمرین کنید

وقتی صحبت از مثبت فکر کردن می شود، تمرین کردن واقعاً نتیجه میدهد. هرچه مثبت اندیشی را بیشتر تقویت کنید، احتمال اینکه این خط فکری را دنبال کنید بیشتر است. تمرین مثبت فکر کردن را به زمان هایی که روحیه تان ضعیف است محدود نکنید. آن را به کار هر روزتان تبدیل کنید، چه زمان هایی که روحیه ی خوبی دارید و چه زمان هایی که روحیه ی بدی دارید.

زودتر شروع کنید

میخواهید تغییر مثبتی در زندگیتان ایجاد کنید؟ همین حالا شروع کنید. پشت‌ گوش انداختن هر کار فرصت کافی برای بهانه آوردن در اختیارتان قرار میدهد پس در اولین فرصت ممکن شروع کنید.

بهانه تراشی را متوقف کنید

هر کس همیشه میلیون ها بهانه برای انجام ندادن هر کار دارد، حتی اگر انجام آن کار او را خوشبخت تر کند. در مسیر خوشبختی تان مانع ایجاد نکنید و بهانه های فلج کننده را دور بیندازید.

یادتان باشد هیچ شرایطی دائمی نیست

حتی اگر در حال کنار آمدن با اندوه از دست دادن یکی از عزیزانتان هستید، به یاد داشته باشید که با گذر زمان احساس بهتری خواهید داشت. شاید همیشه بابت این فقدان غمگین شوید اما با گذر زمان تحمل آن آسان‌تر خواهد شد. هر روز به خودتان یادآوری کنید شرایط بد زودگذر است.

پیروزی - مثبت اندیش

تسلیم نشوید

تسلیم شدن معمولا انتخاب راهی آسان برای خلاص شدن از یک موقعیت دشوار است. هر چقدر هم احساس تان منفی بود هرگز از دنبال کردن چیزی که واقعا میخواهید، دست نکشید. اگر الان تسلیم نشوید در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد.

آنچه افراد بدبین باید بدانند

اگر فردی بدبین هستید به این معنی است که روی نتایج منفی و اتفاقات ناخوشایند تمرکز می‌کنید. بنابراین از فوایدی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، محروم خواهید بود! اما خبر خوب این‌که مثبت اندیشی یک ویژگی ذاتی نیست و می‌توانید آن را به دست بیاورید.

صرف نظر از این‌که به طور طبیعی خوشبین هستید یا بدبین، می‌توانید با تمرین‌های روزانه، مهارت مثبت اندیشی را به دست بیاورید. مطالعات نشان داده‌اند که حتی تلاش برای داشتن یک نگرش مثبت، می‌تواند به شما در مهار بیماری‌ها و غلبه بر استرس و افکار منفی کمک کند.

قبل از این‌که به فکر عملی کردن مثبت اندیشی باشید، باید افکار منفی که در ذهن شما جریان دارند را شناسایی کنید. این افکار، می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

تمرکز روی جنبه‌های منفی

ممکن است نقاط مثبت و جذاب اتفاقات روزانه را نادیده گرفته و فقط روی جنبه‌های منفی تمرکز کنید. به عنوان مثال، بعد از صرف یک شام خوشمزه با دوستان در یک رستوران، شما تنها به صورت حساب و هزینه غذا فکر می‌کنید و همه خاطرات خوب این شب را فراموش می‌کنید.

احساس مقصر بودن در همه زمینه‌ها

ممکن است برای هر اتفاق بد و ناامید کننده‌ای، خودتان را مقصر بدانید. به عنوان مثال، اگر یکی از دوستان دعوت شما را رد می‌کند، به این فکر کنید که حتما نمی‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.

لبخند -  مثبت اندیش

پیش‌بینی فاجعه

با کوچک‌ترین اتفاق منفی، بدترین نتایج را پیش‌بینی می‌کنید. به عنوان مثال، اگر ماشین شما اول صبح روشن نمی‌شود، شما به این فکر می‌کنید که تمام روز شما محکوم به فنا و نابودی است.

تفکر سیاه و سفید

تفکر سیاه و سفید تمام اتفاقات و رخدادها را خوب یا بد می‌بینید و حد وسط برای شما وجود ندارد. به این ترتیب، اگر یک اتفاق برای شما خوب نباشد، قطعا بد خواهد بود!

با شناختن این فکرها، می‌توانید به متوقف کردن آن‌ها فکر کنید. در این شرایط، باید تمرین کنید که روی نقاط و جنبه‌های مثبت تمرکز کنید. فراموش نکنید که مثبت اندیشی می‌تواند به خودتان و همچنین به خانواده و دوستان شما هم کمک کند.

افکار منفی یک شبه از بین نمی‌روند؛ اما با تمرین کردن، می‌توانید خود را طوری آموزش دهید که تفکر مثبت‌تری داشته باشید. به یاد داشته باشید که مثبت اندیشی به معنی انکار حقایق نیست؛ بلکه شما روی جنبه‌های مثبت تاکید می‌کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید