افزایش فروش در یک هفته شاید غیر ممکن به نظر برسد، اما اتفاقی شدنی است. تمام افراد موفق در زمینه ی کسب و کار از این روش ها برای فروش بیشتر استفاده کرده اند. اگر کار و کاسبی تان رونق نمی گیرد و فروشتان افزایش پیدا نمیکند از ترفندهایی که پارس مگ در اختیارتان می گذارد استفاده کنید.

فهرست محتوا نمایش

آیا در شرایط تورم افزایش فروش امکان پذیر است؟

با توجه به شرایط اقتصادی امروز برای بیشتر فروشندگان سوال مهمی مطرح می شود: آیا افزایش فروش در شرایط اقتصاد کنونی و تورم 200% امکان پذیر است؟ این سوال باید برای تمام صاحبین کسب و کارها مطرح شود، زیرا پرسیدن آن باعث به وجود آمدن ایده ها و در نهایت سود بیشتر برای آن ها می شود.

افزایش فروش - افزایش فروش در یک هفته

در جواب به این سوال باید گفت که قطعاً در هر شرایطی می‌توان سود های منطقی کسب نمود، اما موضوع اینجاست که آیا شما می توانید این ایده‌ها را بیابید و اجرا کنید؟ وقتی صحبت از ایده می شود باید در ذهن داشته باشید که به طور مستقیم در مورد آینده و کسب سود بیزینس تصمیم می گیرید. پس باید ایده ها را درست پرورش داده و اصولی اجرا کنید.

به هر میزان که شرایط سخت، پیچیده و حتی تورم زا باشد، باز هم تکنیک ها و راهکارهای فروشی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم، می توانند برای کسب و کارها سودآور باشند. برخی از ایده پردازان می‌توانند حتی در شرایط جنگ نیز بدون فروختن سلاح، برای کمپانی‌های بزرگ کسب سود کنند.

راهکارهای افزایش فروش در یک هفته

مشتریان فعلی را رها نکنید

مشتریان فعلی، بهترین گزینه برای افزایش فروش محصولات و یا خدماتتان هستند. آن‌ها قبلاً از محصولات شما استفاده کرده‌اند و به شما اعتماد دارند؛ بنابراین اگر خدمات باکیفیتی به آن‌ها ارائه دهید، احتمال خرید مجدد آن‌ها بیشتر می‌شود. این امر به افزایش فروش و کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

در نظر گرفتن برخی شرایط ویژه فروش و بازاریابی فقط برای مشتریان فعلی، روشی عالی برای پاداش دادن به مشتریان وفادار و افزایش فروش است. چرا که برخی از افراد وقتی می‌بینند امتیازها و شرایط ویژه شرکت فقط برای جذب مشتریان جدید طراحی‌شده، ناراضی یا ناامید می‌شوند.

بهتر است تبلیغات فروش و بازاریابی را برای مشتریان فعلی خود به‌طور منظم ارسال کنید؛ مثلاً ماهانه یا سه ماه یک‌بار. این‌چنین برنامه‌ریزی تبلیغاتی باعث می‌شود که ارتباط با مخاطبان را حفظ کنید.

همچنین تبلیغات منظم برای مشتریان فعلی، نشان می‌دهد که برای مشتری هایتان ارزش بالایی قائل هستید. این موضوع آن‌ها را تشویق می‌کند تا اطلاعات شما را با افرادی که می‌شناسند به اشتراک بگذارند و مشتری های جدیدی برایتان فراهم کنند.

یکی دیگر از راه‌کارهای افزایش فروش به مشتریان فعلی، این است که تخفیف یا هدیه در روزهای تولد و سالگردهای ویژه ارائه دهید. برای آنکه با تلاش کمتر بفروشید، به ترفندهای اختصاصی افزایش فروش نیاز خواهید داشت که تنها با برنامه‌ریزی صحیح به دست می‌آید.

افزایش عملکرد - افزایش فروش در یک هفته

ارسال رایگان از ترفند های افزایش فروش در یک هفته

آیا از Amazon Prime استفاده می‌کنید؟ ارسال رایگان دو روزه گزینه خوبی است. با این حال پس از انجام خرید Amazon شما را برای خود حفظ می‌کند. چرا از جای دیگری خرید کنید در حالی که آمازون به صورت رایگان برایتان محصول را ارسال می‌کند. (فقط ظرف 2 روز)

استفاده از قیمت دقیق

در قیمت‌گذاری محصولات و خدمتتان دقت کنید. شما می‌توانید با استفاده از قیمت های دقیق و مناسب، انتظار دریافت تخفیف از سوی مشتریانتان را کاهش دهید و خودتان را از دردسر چانه‌زنی نجات دهید؛ برای مثال، اگر شما محصولی را 50 هزارتومان قیمت‌گذاری کرده‌اید، آن را 49800 تومان بفروشید!

این گونه قادر هستید احساس دقیق بودن قیمت را در ذهن مشتری ایجاد نمایید. توجه داشته باشید در فروش حرفه‌ای زمانی که می‌خواهید یک محصول را به فروش برسانید، باید تا حد امکان صفرها را از دید مشتری پنهان کنید تا عدد کوچکتر به نظر برسد.

در این صورت مشتری راحت‌تر اقدام به خرید محصول خواهد کرد؛ برای مثال اگر محصول شما 10.000.000 تومان قیمت‌گذاری شده است، قیمت را «یک میلیون» تومان بنویسید.

این اقدام با توجه به بازاریابی عصبی، در ذهن مشتری تأثیر بسیار مطلوبی را خواهد گذاشت. از امروز سعی کنید قیمت دقیق برای محصولاتتان انتخاب کنید. معمولاً جوایزی که بانک‌ها برای حساب های قرض‌الحسنه انتخاب می‌کنند، دارای تعداد بسیار زیادی صفر است!

تعداد صفر در اعداد موجب بزرگ جلوه کردن رقم می‌شود. زمانی که شما می‌خواهید هدیه‌ای به مشتری ارائه دهید، باید تا جای ممکن آن هدیه را بزرگ جلوه دهید؛ درحالی‌که در بازاریابی فروش، عکس این موضوع صادق است و حذف صفرها موجب افزایش فروش خواهد شد.

برای افزایش فروش در یک هفته سؤال بپرسید و نظرسنجی کنید

در مورد چگونگی استفاده مشتریان از محصولات و خدمات خود تحقیق کنید. محصولات شما ممکن است از ویژگی‌های زیادی برخوردار باشد، اما مشتریان فقط از یک یا دو ویژگی آن استفاده کنند.

آن‌ها همچنین ممکن است در استفاده یا اجرای سایر قسمت‌های محصولات یا خدمات شما مشکل داشته باشند. تحقیق  در این زمینه، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کیفیت ارائه محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهید، یا قیمت آن‌ها را با توجه به نیاز مشتریانتان تنظیم کنید.

حنما نظر آن‌ها درباره کیفیت و نحوه ارائه محصولات و خدماتتان را جویا شوید و از آن‌ها بخواهید احساس و نظرشان را بیان کنند. این‌گونه می‌توانید متوجه شوید که در چه مواردی عملکردتان ضعیف است و چه کمبودهایی دارید و یا کجا با مشکل روبرو هستند. همچنین متوجه می‌شوید چه عواملی موجب حس خشنودی و رضایت مشتری می‌شود و آن‌ها را تقویت کنید.

فروش - افزایش فروش در یک هفته

بازاریابی تلفنی از راه های افزایش فروش در یک هفته

از بازاریابی تلفنی استفاده کنید و با آن محصولات و خدماتتان را معرفی نمایید. نکته قابل توجه این است که شما باید افراد برونگرا را برای بازاریابی تلفنی انتخاب کنید.

افرادی که به‌راحتی احساساتشان را بروز می‌دهند و می‌توانند مکالمه‌ای مهیج را به انجام برسانند. در بازاریابی تلفنی شما، در عین حال باید یک فروشنده خبره نیز باشید.

چنین فردی باید آموزش های لازم را دیده باشد تا بتواند به درستی مذاکره را مدیریت کند. شما می‌توانید برای بازاریابی تلفنی کسب‌وکارتان، یک سیستم بر پایه بازاریابی چند مرحله‌ای طراحی کنید.

بازاریابی تلفنی یکی از راهکار های مقرون به صرفه دیگر برای افزایش فروش شماست.

استفاده از تکنیک Spin

استفاده از این تکنیک می‌تواند به‌راحتی به فروش شما کمک کند. در واقع این تکنیک شامل چهار سؤال است. اگر شما بتوانید این 4 سؤال را به خوبی از مشتری بپرسید، به‌راحتی می‌توانید نیاز او را تشخیص داده و فروش خود را افزایش دهید.

  • پرسش از وضعیت مشتری (Situation Question)

این پرسش درواقع وضعیت و موقعیت مشتری را برای شما مشخص می‌کند. به طور کلی در این مرحله شما به یک دید کلی از وضعیت حال حاضر مشتری می‌رسید. در این مرحله سعی کنید با سؤالات کلی مانند؛ در حال حاضر از چه ماشین آلاتی استفاده می‌کنید؟ مواد اولیه مورد استفاده چه کیفیتی دارد؟ عمر ماشین آلات چقدر است و از هر کدام چند دستگاه دارید؟ به یک دید کلی از روند کاری مشتری دست پیدا کنید.

  • پرسش از مشکلات مشتری (Problem Question)

پرسش دوم در خصوص مشکلات و شناخت آن ها است. در این مرحله سعی کنید با سؤالاتی مانند: آیا کار کردن با ماشین آلات و مواد اولیه برای شما راحت یا سخت است؟ تاکنون هنگام کار با این دستگاه ها، چه مشکلاتی داشته‌اید؟ آیا ماشین ها و مواد اولیه، محصول باکیفیتی را می‌سازند یا خیر؟ به شناختی کلی از مشکلات مشتری دست‌یابید. زمانی که شما مشکل را شناسایی و آن را برطرف کنید، به فروش دست پیدا می‌کنید.

  • پرسش از پیامد ها (Implication Question)

در این قسمت شما باید از افراد مشغول به کار در بخش های مختلف سازمان، سؤالات خود را مطرح کنید. سعی کنید تا مشکلات و نیاز ها را از زبان همه بشنوید؛ از مدیران و نمایندگان مالی، اداری، تولید، طرح و برنامه، بازاریابی سؤالات خود را بپرسید؛ برای مثال، سؤال کنید آیا این ماشین آلات روی کیفیت محصولات شما تأثیرگذار بوده‌اند یا خیر؟ اگر بله چه تأثیری؟ از مدیر مالی سؤال کنید آیا این ماشین باعث کاهش هزینه های شما شده است یا خیر؟ از نماینده بخش خدمات بپرسید، بعد از به‌کارگیری ماشین آلات شرکت ما، خدمات پس از فروش و میزان شکایات مشتریان شما چه تغییراتی داشته است؟ سؤالات بسیار به شما کمک می‌کنند.

روش های کسب درآمد - افزایش فروش در یک هفته

  • پرسش از بازده (Need-Pay of Question)

پس از تشخیص و فروش محصول، با مشتری خود تماس گرفته و از او بپرسید آیا از اثربخشی محصول ارائه شده، راضی هستید یا خیر؟ بدین ترتیب از بازخورد مشتریان و میزان بازدهی محصولاتتان به آگاهی کامل دست خواهید یافت.

  • استفاده از تکنیک WIFEM یا برای من چی داره؟ (What In It For Me?)

زمانی که شما محصول خود را به مشتری معرفی می‌کنید، چند سؤال در ذهن او ایجاد می‌شود؛ این محصول برای من چه نفعی دارد؟ چرا باید به حرف های شما گوش دهم؟ محصول شما چه کمکی به من خواهد کرد؟

به یاد داشته باشید که مشتری شما همواره از موضع منفعت شخصی خود به موضوع نگاه می‌کند. سعی کنید در مرحله اول با شناسایی نیاز مشتری، مزایای محصول خود را برای او توضیح دهید و او را مشتاق به استفاده از آن کنید.

بیش فروشی و فروش مکمل از راهکارهای افزایش فروش در یک هفته

هنگامی‌که مشتریان از یک محصول خاص استفاده می‌کنند، می‌توانید محصولات جانبی مرتبط  با آن را نیز به لیست فروش خود اضافه کنید  و نحوه استفاده و کارکرد آن را به مخاطبانتان نشان دهید.

همچنین می‌توانید یک محصول یا خدمات ویژه را به‌منظور دستیابی مشتری به نتایج بهتر، افزایش کارایی محصول  و کاهش هزینه‌ها به فروش برسانید و این‌گونه کسب‌وکار خود را رونق دهید.

آموزش مشتری‌ها

یکی دیگر از راهکار عملی افزایش فروش، ارائه‌ی خدمات شخصی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی به مشتریان است. با این روش می‌توانید فرصتی برای تقویت ارتباطتان با مشتریان فراهم کنید و ارزش محصول و یا خدمات خود را به آن‌ها نشان دهید.

نکته اصلی این است که با این روش، مشتریان را با کارایی و ارزش خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا کنید، نه اینکه بخواهید محصولاتی را که ممکن است هیچ‌گاه مورداستفاده‌شان قرار نگیرد به آن‌ها بفروشید.

ارائه خدمات بی‌نظیر

به‌جای اینکه همیشه سعی کنید محصولتان را به فروش برسانید، بهتر است روی خدماتی که به مشتری‌ها ارائه می‌دهید، تمرکز کنید. نیازهای مشتریان و چگونگی ارتقای خدمات خود را در نظر بگیرید. این امر موجب وفاداری مشتریان و درنتیجه افزایش فروش می‌شود. از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

  • ارائه مشاوره، راهنما و اطلاعات مفید رایگان در مورد محصولات و خدمات مختلف
  • پاسخگویی هر چه سریع  به سؤالات مشتریان در فضای مجازی
  • منعطف بودن و در نظر گرفتن استثنائاتی در قوانین شرکت برای مشتریان وفادار
  • شخصی‌سازی و ایجاد خلاقیت در تحویل محصولات یا خدمات، مانند نوشته‌های تشکر یا ارسال عکس
  • قرار دادن متن‌های آموزنده در وب‌سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی بر اساس سؤالات و نظرات مشتریان

برای افزایش فروش در یک هفته از نمونه رایگان استفاده کنید

از آنجایی که مشتریان از محصولات یا خدمات موجود شما مطلع هستند، ممکن است لازم باشد محصولات جدیدتان را به شیوه متفاوت‌تری ارائه دهید تا احتمال خرید آنها را افزایش دهید. روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد:

  • محصولات یا خدمات مشابه را در یک پک ارائه کنید.
  • اجناس یا خدمات مختلف که کارایی یکسانی دارند را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • محصولات را به‌صورت ترکیبی قیمت دهید تا مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید جداگانه باشد. (اما با تخفیف‌های بیش‌ازحد ارزش محصولات خود را پایین نیاورید)
  • برای ارائه این پیشنهادها محدودیت زمانی در نظر بگیرید یا در دسترسی محدود بگذارید (استفاده از تکنیک FOMO).

گزینه دیگر ارائه رایگان محصولات یا خدمات در یک دوره آزمایشی است؛ زیرا این امکان را برای مشتریان بالقوه فراهم می‌کند تا بدون هیچ هزینه ای، کارکرد محصول یا خدمات در رفع نیازها و شرایط خاص خودشان را ببینند. ارائه این نوع خدمات رایگان (همراه با آموزش) به مشتریان اطمینان می‌دهد که محصول برای آن‌ها کارآمد و ارزشمند خواهد بود. بنابراین احتمال فروش افزایش میابد.

ترید کردن - افزایش فروش در یک هفته

استفاده از تکنیک بومرنگ

این تکنیک، فرآیند تبدیل اعتراضات مشتری به دلیلی برای انتخاب و خرید این کالا است. در این روش زمانی که مشتری به انتقاد از محصول شما می‌پردازد، شما از موضوع انتقاد یک مزیت می‌سازید؛ برای مثال، شخصی برای خرید یک جفت کفش به شما مراجعه می‌کند.

شما به او کفش بدون پاشنه‌ای را پیشنهاد می‌دهید اما مشتری به شما می‌گوید به دلیل قد کوتاه و وزن بالای من، این کفش مناسب نیست. در چنین شرایطی یک فروشنده حرفه‌ای فوراً پاسخ می‌دهد که دقیقاً به این دلیل که شما کمی اضافه وزن دارید، کفش بدون پاشنه را به شما پیشنهاد کردم.

این روش یکی از بهترین راه کارها، برای مقابله با اعتراضات و تبدیل جواب منفی مشتریان به بلی است. در این روش، دلیلی که مشتری برای اعتراض مطرح می‌کند، از طرف فروشنده به عنوان دلیل اصلی خرید مطرح می‌شود.

با استفاده از تکنیک بومرنگ ، حرف طرف مقابل را به سمت خودش بر می‌گردانید و ثابت می‌کنید که او اشتباه می‌کند؛ برای مثال، ممکن است مشتری به قیمت بالای محصول شما اعتراض کند.

حذف تخفیف نقدی به مشتریان

در آموزش های فروش، همیشه به مدیران می گوییم که تخفیف نقدی بدترین انواع تخفیف است. فرض کنید که اگر ۵۱۱ هزار تومان تخفیف می‌دهید، یعنی ۵۱۱ هزار تومان از دست داده اید. بهتر است به‌جای تخفیف نقدی تخفیف کالایی بدهید. با این کار شما کالای بیشتری فروخته‌اید و زیان کمتری نسبت به تخفیف نقدی متحمل شده اید، چرا که در تخفیف کالایی بخشی از قیمت کالای دوم را سود آن کالا تشکیل داده است و شما برای آن پولی پرداخت نکرده‌اید. همچنین می‌توانید خدمات رایگان و یا مشاوره رایگان به مشتری پیشنهاد دهید.

وب‌سایت و وبلاگ برای افزایش فروش در یک هفته

اولین ابزاری که برای پیدا کردن یک شرکت یا پیدا کردن پاسخ سؤال‌هایتان استفاده می‌کنید، چیست؟ ۹۵ درصد جواب‌ها این است: گوگل!
به همین دلیل است که باید یک وب‌سایت بسازید و از محتوا هم استفاده کنید. طراحی وب‌سایت و صفحه فرود (Landing Page)  بسیار مهم است. باید اطلاعات کامل خودتان را در این صفحه قرار دهید؛ طراحی و پالت رنگی خوبی استفاده کنید و غیره.

توصیه می‌کنیم روی بازاریابی محتوا و سئو هم استفاده کنید. این پروسه روی مرحله اگاهی قیف فروش تمرکز می‌کند. هر وب‌سایت و هر صفحه از وب‌سایت شما باید یک فراخوان (CTA) هم داشته باشد. این موضوع بازدید‌کننده را به انجام کاری هدایت می‌کند، مانند تماس با شما برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام در یک خبرنامه رایگان و غیره.

هنگام تصمیم‌گیری درباره CTA ، مشخص کنید که بازدیدکننده شما قرار است چه‌کاری انجام دهد. هدف این است که بازدیدکنندگان را به مشتری و مشتری را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم، بنابراین در مورد CTA فکر کنید.

همچنین مهم است که در چه صفحه‌ای قرار دارند. از روشن بودن دستورالعمل‌ها و برجسته بودن CTA اطمینان حاصل کنید. یک CTA مؤثر می‌تواند  فروش شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

معامله کردن - افزایش فروش در یک هفته

استفاده از مشارکت انتفاعی برای فروش بیشتر

راهکار افزایش فروش بعدی مشارکت انتفاعی با سایر کسب و کارها است. حالا چطور باید این کار را انجام دهید؟ بررسی کنید مشتریان در زمان خرید کالای شما به چه کالای دیگری نیاز دارند و به چه کسب‌وکارهای دیگری مراجعه می‌کنند. به‌عنوان مثال اگر فعالیت شما دکوراسیون داخلی است، به احتمال زیاد مشتریان هدف شما برای خرید کاشی، مبل یا پرده نیز اقدام خواهند کرد. پس بهتر است با این مشاغل مشارکت داشته باشید، مثلا کارت هدیه‌ای شامل تخفیف خرید طراحی کنید و به کسب‌وکارهایی که قصد دارید با آن‌ها مشارکت کنید بدهید تا به مشتریان خوب خود هدیه کنند.

بهتر است مشارکت انتفاعی دوطرفه باشد و شما نیز مشتریان خوب خود را به سمت شرکای انتفاعی هدایت کنید تا فروش کالای آن ها هم بیشتر شود.

کار منحصربه‌فردی انجام دهید

مخاطبین شما روزانه تعداد زیادی پیام‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند، بنابراین طبیعی است که پیام شما در میان انبوهی از دیگر تبلیغات دیده نشود. نکته اصلی این است که برای افزایش فروش با انجام کاری متفاوت پیام خود را در مرکز توجه قرار دهید. مثلا:

  • روش‌های جدید و منحصربه‌فردی برای تبلیغ محصولات و خدمات پیدا کنید.
  • یک فیلم خنده‌دار بسازید که نحوه استفاده از محصولات را به روش‌های جدید و منحصربه‌فرد نشان دهد.
  • ادعایی را مطرح کنید که هیچ شرکت دیگری مطرح نمی‌کند و سپس با شواهدی آن را اثبات کنید.
  • یک برنامه مطبوعاتی را برای معرفی محصول یا خدمات جدید برنامه‌ریزی کنید.
  • از یک امر خیرخواهانه که مربوط به تجارت شما نیست حمایت کنید.
  • یک بازی رایگان، عجیب یا خنده‌دار ایجاد کنید.
  • اولین شرکتی باشید که در این زمینه کار خاصی انجام می‌دهد.

افزایش فروش از طریق مشارکت با رقبا

بیشتر کالاهای شما متناسب با بخش خاصی از بازار است که برای خود در نظر گرفته‌اید. پس شما به بخشی از مشتریان خدمات و یا کالا نمی‌فروشید و دسته‌ای از مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند را رد می‌کنید. این اتفاق برای رقبای شما هم می افتد.

از روش های موثر در افزایش فروش این است که با رقیبانی که محصولات متناسب با این دسته از مشتریان را دارند همکاری کنید و مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند و محصول شما برایشان مناسب نیست را به رقبایتان معرفی کنید. از رقبا نیز بخواهید مشتریان متقاضی کالای خاصی که خودشان ندارند را به شما معرفی کنند. با این که سخت به نظر می رسد، ولی این یکی از راه های فروش بسیار موثر است.

از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش در یک هفته استفاده کنید.

از آنجا که طیف وسیعی از مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنند، بسیار حائز اهمیت است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. اگر به دنبال راه‌کاری برای فروش بیشتر هستند سوشال مدیا مارکتینگ را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید.

پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما موضوعی فراتر از نام و اطلاعات تماستان را ارائه می‌دهد. این فضاها مانند یک وب‌سایت کوچک هستند که شما و تجارتتان را تبلیغ می‌کند. باید به‌وضوح مشخص کنید که چه کسی هستید، چه‌کاری انجام می‌دهید، برای چه هدفی تلاش می‌کنید و چه کسی از محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کند. هرکسی که پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما را می‌بینند، باید بلافاصله این اطلاعات را کسب کند.

شبکه‌های اجتماعی متفاوت، متفاوت هستند؛ بنابراین استراتژی های شما هم باید متفاوت باشد. مثلا پروفایل LinkedIn با پروفایل اینستاگرام یکسان نباشد. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی مختلف، یکسان نیستند، پس مهم است که استراتژی هایتان را متناسب با دلایل استفاده افراد و طراحی بستر شبکه اجتماعی به‌روزرسانی کنید.

روی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ هم سرمایه‌گذاری کنید. علاوه بر این با گسترش استفاده از واتساپ به عنوان یک شبکه اجتماعی، می‌توانید روی افزایش فروش به کمک واتساپ نیز سرمایه گذاری کنید.

پولدار شدن - افزایش فروش در یک هفته

افزایش فروش با تبلیغات حرفه ای

هیچ‌وقت به خاطر رکود بازار، بودجه تبلیغاتی خود را کم یا قطع نکنید. تبلیغ راهکاری برای بالا بردن فروش و یک امر حیاتی برای کسب‌وکار است. حتما توجه داشته باشید که یک کمپین تبلیغاتی خوب و تبلیغ نویسی حرفه ای بایدبرای فروش و خروج از رکود، یک عامل انگیزشی داشته و برای مخاطب جذاب باشد. مثل تبلیغ‌های مبتنی بر “تعویض کالای کهنه با نو”، ” فقط با پرداخت روزانه… تومان”، ” یکی بخر، ۵ تا ببر” و …

تعامل را حفظ کنید

هر طور شده باید فعالیت کنید تا در ذهن مخاطب‌ها بمانید. این یک نوع پرورش سرنخ است. وقتی مدام با مخاطبان و مشتریان در ارتباط باشید، اولین گزینه‌ای هستید که برای خرید محصولات و خدمات به ذهن افراد می‌رسید. جدا از فعالیت در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

  • به گروه‌های مربوطه بپیوندید و با پاسخ دادن به سؤالات افراد در بحث‌ها شرکت کنید.
  • متنی درباره محصول و خدماتتان تهیه کنید و پیوندهایی را برای اثبات دانش خود در زمینه‌های تخصصی ارائه دهید.
  • در اتاق‌های گفتگو موردعلاقه مخاطبانتان شرکت کنید.
  • در مورد پست‌ها و سؤالات دیگران نظرات تخصصی دهید.

افزایش فروش با استفاده از رویدادها

اعیاد، روزهای خاص مثل روز کودک، روز پزشک و مناسبت‌های مختلف بهانه‌های خوبی برای ارتباط مجدد با مشتری هستند. همین الان تقویم را بردارید و مناسبت‌ها را چک کنید.

برای ۳ ماه آینده ۳ مناسبت را پیدا کنید و ببینید در کدام یک از مناسبت‌ها می‌توانید به مشتریان پیشنهاد خوب بدهید. استفاده درست از رویدادها از راهکارهای فروش زودبازده است.

مثلاً یک کیف فروشی به مناسبت فرا رسیدن ماه مهر می‌تواند بازار هدف دانش آموزان را نشانه بگیرد و با طراحی یک اقدام خاص، مشتریان را به خرید بیشتر تشویق کند. همان کیف فروشی می‌تواند برای روز زن و روز مرد هم برنامه خاصی داشته باشد.

جالب است بدانید یک کیف فروشی از مناسبت پیاده‌روی اربعین استفاده کرده بود و محصولی تحت عنوان کوله‌پشتی مخصوص پیاده‌روی اربعین ارائه می داد که فروش خوبی را هم به خاطر فرصت شناسی درستش به دست آورده بود.

از طریق ایمیل با مخاطبین در ارتباط باشید

مسیر دستیابی به هدف ممکن است همیشه کوتاه و مستقیم نباشد. فرایند افزایش فروش، روندی کند و آرام است. یک‌راه مؤثر در مسیر فروش محصول یا خدمات، بازاریابی از طریق ایمیل است.

بازاریابی با ایمیل می‌تواند از جمع‌آوری آدرس ایمیل‌های مشتریان احتمالی (معمولا از طریق CTA و یا ثبت اطلاعات در CRM) و سپس برقراری ارتباط صورت بگیرد. ارسال پیام‌های خودکار و خبرنامه‌ها، نمونه‌هایی از طریقه برقراری ارتباط هستند.

از ایمیل برای آگاهی رسانی و ارائه پیشنهاد و تخفیف‌های ویژه استفاده کنید. پیوندهایی را برای مطالعات موردی و توصیفات ضمیمه کنید و محصولات جدید و سایر اخبار مربوط به شرکت خود را به آن‌ها اطلاع دهید. درصورتی‌که به دنبال راه‌حلی برای نیازهای تجاری مخاطبانتان باشید این نوع ارتباط باعث می‌شود در ذهن آن‌ها ماندگار شوید.

سود کردن - افزایش فروش در یک هفته

افزایش فروش با برگزاری سمینار

به‌جای استفاده از روش‌های معمول برای معرفی و بالا بردن میزان فروش محصولات، از راهکارهای فروش خاص استفاده کنید، مثل برگزاری سمینار یا همایش. بسیاری از شرکت‌ها سمینارهای صرفاً تبلیغاتی برگزار می‌کنند که تأثیر آن بسیار کم است. برای این که مشتریان شما به حضور در سمینارتان علاقه‌مند شوند، پیشنهاد می‌کنیم یک موضوع آموزشی داغ و جذاب برای آن انتخاب کنید.

در بین این برنامه آموزشی چندساعته، فقط ۵۰ دقیقه را به معرفی محصول و کسب‌وکار خود بپردازید. عامل انگیزشی مثل تخفیف یا هدیه رایگان برای افرادی که حضور پیدا می کنند در نظر بگیرید، به‌گونه‌ای که آن‌ها در همان لحظه ترغیب به تکمیل فرم ثبت نام شوند.

اجرای برنامه‌های ارجاعی

همه دوست دارند که ببینند از آنها قدردانی می‌شود. یک راه عالی برای اینکه مشتریانتان احساس ارزشمندی کنند این است که به آنها برای معرفی دوستان و اعضای خانواده‌شان جایزه بدهید.
از تخفیف‌های آینده، برنامه‌های امتیازهای پاداش، امتیازات رایگان، دسترسی ویژه و غیره استفاده کنید تا مشتریان فعلی را تشویق کنید که شما را به دیگران معرفی کنند.
این نه تنها به حفظ رابطه شما با مشتریانتان کمک می‌کند، بلکه به کمک شما هم می‌آید تا سرنخ‌های جدیدی به دست آورید که احتمال خرید بیشتری دارند، زیرا آنها یک ارجاع مستقیم دریافت کرده‌اند، بدون هیچ تلاش اضافی از طرف شما. در نتیجه افزایش فروش را برایتان به ارمغان می‌آورند.

به جای محصول منفعت بفروشید

برای افزایش فروش باید دقت کنید که مردم محصول را نمی خرند، بلکه نتایجی را می‌خرند که محصول برایشان دارد. هنگام بازاریابی و فروش با این ذهنیت استراتژی‌هایتان را بچینید که قرار است به دیگران «کمک» کنید نه اینکه فقط محصولتان را «بفروشید». هنگامی که شما در ابتدا به دنبال کمک به دیگران هستید، به جای اینکه سختگیرانه عمل کنید و فقط به دنبال کسب درآمد سریع باشید، قابل اعتمادتر خواهید بود. به علاوه، ارزش محصول یا خدمات شما را به مشتریان یادآوری می‌کند.

عدم استفاده از روش دمبلی در فروش

متأسفانه در ایران به حفظ مشتریان کنونی اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما برای جلب رضایت مشتری تازه وارد تلاش زیادی صورت می گیرد که به آن روش دمبلی گفته می‌شود.

در روش دمبلی، مشتریان راضی و قدیمی به اشتباه سخدمات کمتری دریافت کرده و قیمت بالاتری پرداخت می‌کنند و مشتریان جدید و اهل چانه‌زنی خدمات و تخفیف بیشتری دریافت می‌کنند. این کار زیان بزرگی برای کسب و کارها است و باعث می شود مشتریان خوب خود را از دست بدهند.
اولویت های فروش شما باید این موارد باشند:

  • حفظ و وفاداری مشتریان فعلی
  • بیش فروشی به مشتریان فعلی
  • تمرکز روی محصولات سودآور
  • معرفی مشتری از مشتریان فعلی
  • بازگرداندن مشتریان گذشته و غیرفعال

استفاده از اصول پنج‌گانه فروش

  • برای فروش بیشتر، از فروش دست بکشید.

در صورت که مردم متوجه شوند شما قصد دارید محصولی را به آن ها بفروشید، به سرعت گارد گرفته و واکنش منفی نشان می‌دهند؛ بنابراین تمرکزتان را برای کمک و مشاوره دادن به مشتریان، قرار دهید.

چگونه تریدر شویم - افزایش فروش در یک هفته

  • برای سرعت بخشیدن به چرخه فروش، کمی آرامش به خرج دهید.

هر چقدر شما تلاش کنید سریع‌تر به پایان فروش برسید، مشتری مقاومت بیشتری را نشان خواهد داد. فراموش نکنید که فروش یک فرآیند پلکانی است و باید مرحله به مرحله صورت گیرد. شما نباید در فروش هیجانی عمل کنید.

  • برای آسان تر کردن تصمیم‌گیری، گزینه های کمتری را پیشنهاد دهید.

فروشندگان حرفه‌ای ، کاهش دهندگان گزینه ها هستند. اگر شما گزینه های زیادی را به مشتری ارائه دهید، مشتری را مردد خواهید کرد و او خرید را به تعویق خواهد انداخت.

  • برای منعقد کردن قرارداد های بزرگ، باید از کم شروع کنید.

هیچ‌گاه تمام قابلیت های خودتان را یک باره به مشتریان ارائه ندهید. سعی کنید پلکانی شرایط را برای مشتری شرح دهید.

  • برای سرعت بخشیدن به یادگیری، سریع شکست بخورید.

اشتباه عضو اجتناب ناپذیر حیات انسان ها است. در حقیقت هیچ شکستی وجود ندارد.

تکنیک­ های افزایش فروش از طریق اینستا گرام

حساب کاربری خود را به حساب کسب و کار یا (Business) تبدیل کنید

حساب­های مخصوص کسب و کار در اینستاگرام اولین کاری که برای کسب و کار شما انجام می­دهد این است که امکان اضافه‌کردن راه­های ارتباط با مشتری را برای شما را فراهم کرده است و شما می­توانید آدرس سایت فروشگاه، شماره تماس محل کار و ایمیل مربوط به کارتان را به صفحه اینستاگرام‌تان اضافه کنید.

مزیت دیگر استفاده از اینستاگرام برای افزایش فروش این است که این امکان را برای شما فراهم می­کند که ببینید مشتریان شما از کدام پست­ها استقبال کرده و از آن­ها خوش‌شان می ­آید. اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار این امکان را فراهم کرده تا با یک بازاریابی کوچک برای کسب و کار خود به توسعه آن کمک کنند.

حتماً در بیوگرافی پیج کاری خود، کسب و کارتان را کامل توضیح دهید

پس از انجام مرحله اول و ایجاد یک حساب کسب و کار برای افزایش فروش خود به صورت کامل و به زبان ساده در بیوگرافی اینستاگرام‌تان توضیح دهید که کسب و کار شما چیست. با این کار به مخاطبان پیج خود کمک می‌کنید که به محض ورود به پیج شما متوجه کسب و کارتان شوند.

راه ­های ساده­ ای برای خرید از پیج خود قرار دهید

شاید برای عده زیادی پیش آمده باشد که تصمیم به خرید وسیله‌ای از یک پیج اینستاگرام می­گیرند اما به دلیل پاسخ‌گویی دیر و عدم اشاره به نحوه سفارش محصول و پرداخت، از خرید خود منصرف می‌شوند؛ در نتیجه برای افزایش فروش اینترنتی خود باید راه­های آسانی جهت خرید برای مشتریان خود در نظر بگیرید و زیر همه پست­های خود قیمت و نحوه سفارش‌دهی را توضیح دهید یا راه­های سفارش و ارتباط با پشتیبانی را به‌ عنوان استوری ‌های هایلایت اینستاگرام در پیج خود قرار دهید و از این طریق شاهد افزایش فروش اینستاگرامی خود باشید.

چگونه فروشنده شویم - افزایش فروش در یک هفته

تقویم محتوا داشته باشید و با مشتریان خود قرار های مشخصی بگذارید

داشتن برنامه و استراتژی محتوایی یکی از گام­های بنیادی جهت افزایش فروش است. به این معنا که در هر بازه زمانی مشخص محتوای مشخصی به اشتراک بگذارید. نحوه زمان‌بندی تقویم محتوا کاملاً به کسب و کار شما بستگی دارد.

شما باید زمان­های مشخصی برای انتشار محتوای خود در نظر داشته باشید و از قبل مواردی مانند هشتگ­ ها، آدرس کسب و کار، کپشن و لوکیشن را برای هر پست تعیین کنید. این کار به افزایش فروش اینترنتی شما از طریق اینستاگرام کمک به سزایی خواهد کرد.

عکس­ها جاذبه ­های اینستاگرام هستند از عکس هایی با کیفیت بالا استفاده کنید

با توجه به این که محور اصلی فضای اینستاگرام عکس است، اولین قدم برای جذب مخاطب قرار دادن عکس­های با کیفیت است. حتما توجه کنید که کپشن­های مناسب با تصویر قرار دهید. قرار دادن عکس­های زیبا و با کیفیت به شما کمک می­کند که کسانی که حتی مشتری شما نیستند را در پیج‌تان نگه دارید. یعنی کسانی که ممکن است در آینده تبدیل به مشتری شما شوند.

همیشه در دسترس و آماده پاسخ‌گویی باشید

اینستاگرام یکی از راهکارهایی برای فروش بیشتر اینترنتی است که همواره در دسترس و پاسخگو باشید. این کار برای ایجاد اعتماد در مخاطب موثر است و به افزایش فروش کمک خواهد کرد. دیگر راه افزایش فروش ار طریق اینستاگرام این است که هرگز کامنت­های منفی مخاطبان‌تان را پاک نکنید.

با قرار دادن تخفیفات گاه به گاه مخاطبان تان را تشویق به خرید کنید

بسیاری از افراد پیج شما منتظر بهانه یا فرصتی هستند که از شما خرید کنند. قرار دادن تخفیفات گاه به گاه می­تواند برای خرید این مخاطبان از پیج شما موثر باشد. همچنین این کار به طور مستقیم در افزایش فروش شما تاثیر گذار خواهد بود.

هرگز پیج کاری اینستاگرام تان را خصوصی نکنید

برای افزایش فروش از طریق اینستاگرام به هیچ عنوان پیج کاری‌تان را Private نکنید. دیگر تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام این است که از هشتگ های پربازدید فارسی اینستاگرام استفاده کنید؛ زیرا استفاده از هشتگ­ها باعث می­شود تا جست‌وجوکنندگان در اینستاگرام شما را پیدا کنند این کار یعنی معرفی محصول یا خدمات شما به کسانی که نمی شناسید یا حتی اسم برندتان را نشنیده­اند.

چطور در سال 1401 فروش خود را افزایش دهیم؟

در ادامه داغ ترین استراتژی های فروش برای سال 2022 را همراه با نکات قابل اجرا گردآوری کرده ایم. این نکات را برای فروش بیشتر و رسیدن به اهداف فروش خود حتما دنبال کنید!

شخصی سازی بازاریابی

شخصی‌سازی یکی از داغ‌ترین استراتژی‌های فروش در سال 2022 خواهد بود. بازاریابی شخصی به شما این امکان را می‌دهد که محتوای سفارشی‌سازی شده ای تولید کنید که برای بهبود تجربیات خریدار و ایجاد روابط مثبت با مشتریان بالقوه شما بسیار موثر است. شما می‌توانید با شناسایی آرمان‌ها، علایق، اهداف، عادات رسانه‌های اجتماعی و الگوهای خرید مخاطبان خود، محتوای بازاریابیتان (ایمیل‌ها، پیام‌ها و پیشنهادات) را برای آن ها شخصی سازی کنید. آمار نشان می دهد که:

  1. 91 درصد از مصرف کنندگان بیشتر از برندهایی خرید می کنند که توصیه ها و پیشنهادات مربوط با سلایق هر یک از خریداران را ارائه می دهند.
  2. 80 درصد خریداران بیشتر از برندهایی که تجربیات شخصی ارائه می دهند خرید می کنند.
  3. 72 درصد از مصرف‌کنندگان فقط با پیام‌های شخصی‌شده ترغیب به خرید می شود.( مثل پیام هایی که نام مخاطب در آن ها ذکر شده است.)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید