بهترین بازی های پلی استیشن 5 را با توجه به درنظر گرفتن سلایق گروه های مختلف برایتان لیست کرده ایم تا اوج هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید. برخلاف تصور عموم در مورد بازی های کامپیوتری، این بازی ها با فعال کردن مغز باعث افزایش خلاقیت و قدرت تصمیم گیری در فرد می شوند. در این بخش از تکنولوزی پارس مگ علاوه بر جدید ترین و پرطرفدار ترین بازی های ps5، بازی های مشترک پلی استیشن 4 و 5 و بازی های قابل انتقال از پلی استیشن 4 به 5 را در اختیارتان گذاشته ایم.

فهرست محتوا نمایش

فواید شگفت انگیز بازی با پلی استیشن

شکست کلید پیروزی است

در بسیاری از بازی های کامپیوتری بازی با بیشتر از یک جان شروع می‌شود و این یعنی شکست خوردن اشتباه مهلکی نیست. در بازی برای تمام کردن هر راند و رسیدن به هدف باید چندین بار شکست خورد. همین مسئله بازیکن را تشویق می‌کند تا چندین و چند بار تلاش کند و روی مشکل پیش روی خود متمرکز شود، بدون اینکه روحیه خود را ببازد یا تسلیم شود.

مهارت حل مسئله را در شما تقویت می‌کنند

شواهد زیادی وجود دارد که بازی‌های کامپیوتریِ نقش‌آفرینی (Role-playing Games) برای تمرین مغز مفید هستند. بازی‌هایی مثل Call of Duty واقعا توانایی‌های مغزی شما را بالا می‌برند و حتی بیشتر از بازی‌هایی مثل Luminosity که با هدف افزایش توانایی‌های ذهنی طراحی شده‌اند، می‌توانند برای مغز مفید باشند.

ذهن شما را فعال نگه می‌دارند

خواهی نخواهی با افزایش سن توانایی ذهنی و جسمی ما کاهش پیدا می‌کند. ورزش کردن و داشتن رابطه‌ی جنسی سالم می‌تواند از کاهش توانایی جسمی جلوگیری کند (یا حداقل روند آن را کُند کند). یکی از روش‌ها برای جلوگیری از کاهش توانایی ذهنی، فعال نگه داشتن مغز است. حل جدول سودوکو، بازی های فکری و بازی کامپیوتری (البته اینجا منظور آن دسته از بازی‌های کامپیوتری است که مغز را درگیر می‌کنند) همگی به جلوگیری از زوالِ توانایی مغزی کمک می‌کنند.

مهارت‌های دیداری را در شما تقویت می‌کنند

بازی‌های کامپیوتری باعث بهبود پردازش محرک‌های دیداری در بازیکنان می‌شوند. بازیکنان بازی‌های کامپیوتری، نسبت به دیگران عملکرد بهتری در کارهای دیداری دارند. مطالعات نشان می‌دهد بازیکنان عملکرد بهتری در دنبال کردن اشیاء، دنبال کردن چند شیء همزمان با هم، پیدا کردن تفاوت‌ها در تصاویر و تصویرسازی سه‌بعدی دارند.

سرعت پردازش اطلاعات را بالا می‌برند

در بیشتر موقعیت‌ها، توانایی در پردازش سریع اطلاعات ضروری است. مثلا راننده‌ها در معرض اطلاعات زیادی قرار دارند که بعضی از این اطلاعات دائما در حال تغییر تحول هستند. رانند‌ه‌ها باید بتوانند سریع و دقیق تصمیمات مهمی بگیرند، اما اصولا در فرایند تصمیم گیری سرعت، قربانیِ دقت عمل می‌شود یا برعکس. به زبان ساده اغلبِ تصمیماتِ سریع، اشتباه از آب درمی‌آیند.

بازیکنان حافظه‌ی بهتری دارند

اگر می‌ترسید روزی زوال عقل بگیرید یا در حال حاضر از این بیماری رنج می‌برید، روی صحبت‌مان با شماست. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که بازی‌های کامپیوتری سه‌بعدی می‌توانند باعث تقویت حافظه شوند.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 که اوج هیجان هستند

Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls - بهترین بازی های پلی استیشن 5

کسانی که بازی Demon’s Souls را برای پلی استیشن 5 اجرا و تجربه کرده‌اند، قطعا رضایت را از تمام وجود احساس کرده‌اند. در این بازی باید بتوانید از موانع گوناگون با ظرفیت‌های موجود در بازی عبور کرده و دشمنان را با نبردهای بی‌امان و استفاده از هوش و ذکاوت در لحظه شکست دهید. هنگامی که وارد نبرد با شخصیت‌های مختلف و نیرومند شوید، نخستین چیزی که آرزوی داشتن آن را خواهید کرد، فقط تمرکز است.

در صورتی که تمرکز نداشته باشید، قطعا امکان عبور از مراحل متنوع و جذاب آن وجود ندارد. بازی Demon’s Souls را باید یکی از بازی‌های قدرتمند در زمینه گرافیک هم به حساب آورد که می‌تواند شرایط خوبی را برای کاربران رقم بزند. بدون تردید با خرید بازی Demon’s Souls می‌توانید لحظه‌های شاد و جذابی را برای خود به عنوان یک گیمر رقم بزنید. قطعا این بازی را باید یکی از بهترین بازی های ps5 2022 معرفی کرد.

Astro’s Playroom از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Astro’s Playroom - بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Astro’s Playroom را باید به عنوان یکی دیگر از بازی‌های کودکانه و سرگرم‌کننده پلی استیشن 5 معرفی کرد. شما در این بازی شاهد کاراکترهای مختلف خواهید بود که باید در مراحل گوناگون، شرایط بازی را به سود خود تغییر دهید. هنگامی که قصد انجام بازی Astro’s Playroom را داشته باشید، بهتر است بدانید هیچ کدام از مراحل به یکدیگر شباهت ندارند و این یک امتیاز ویژه برای آن به حساب می‌آید.

همچنین این بازی دارای یک بخش اسپیدران بوده که پس از آزادسازی آن می‌توانید با سایر بازیکنان برای جایگاه لیدربورد هم رقابت کنید. بدون تردید می‌توان بازی Astro’s Playroom را به عنوان یک اثر ماندگار معرفی کرد که جذابیت آن می‌تواند نظر کاربران مختلف را در رده‌های سنی گوناگون جلب کند.

Spider-Man: Miles Morales از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Spider-Man: Miles Morales - بهترین بازی های پلی استیشن 5

نسل جدید بازی مرد عنکبوتی را باید سرشار از بازی‌های ماجراجویانه دانست که می‌تواند رضایت کاربران را به خود جلب کند. در این بازی قدرت‌های جدیدی به مایلز ارائه شده که توانسته تاثیر زیادی در گیم‌پلی بازی داشته باشد. در این بازی شما می‌توانید شخصیت و داستان‌های جذاب را در کنار یکدیگر تجربه کنید. جنبه احساسی بازی به اندازه‌ای است که به سادگی می‌توانید بازی‌های گذشته مرد عنکبوتی را فراموش کرده و بازی‌های جدید را تجربه کنید.

Deathloop

بازی Deathloop - بهترین بازی های پلی استیشن 5

بدون تردید باید بازی Deathloop را یکی از دیگر از بازی‌های انحصاری و کمیاب سونی معرفی کرد که می‌تواند باعث شگفت‌زدگی کاربران شود. تلاش کردن برای کشف رمز و راز می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازی Deathloop به حساب آید.

شخصیت اصلی بازی را زمانی مشاهده خواهید کرد که پس از مدت زمان طولانی در یک ساحل دور افتاده چشمان خود را باز خواهد کرد؛ این آغازی برای یک راه نفس‌گیر و جذاب خواهد بود که شما در جلوی خود مشاهده خواهید کرد. تنوع سلاح‌ها در بازی Deathloop فوق‌العاده بوده و شما می‌توانید دشمنان خود را با روش‌های گوناگون از بین ببرید. توجه داشته باشید که این بازی دارای چهار منطقه گوناگون بوده که می‌توانید از آن‌ها برای گذراندن وقت و ورود به مراحل مختلف استفاده کنید.

Assassin’s Creed Valhalla از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Assassin’s Creed Valhalla - بهترین بازی های پلی استیشن 5

سری اساسینز کرید دیگر به یک سری باسابقه و قدیمی تبدیل شده است. این سری که در ابتدا قرار بود نسخه‌ای از Prince of Persia باشد، حالا به محبوب‌ترین مجموعه یوبی سافت تبدیل شده و هر سال یا دو سال یکبار، نسخه‌ای جدید از آن روانه بازار می‌شود. Assassin’s Creed Valhalla نام آخرین بازی این مجموعه است که برخی آن را رقیب Witcher 3 می‌دانند و برخی هم معتقدند یک تجربه نقش آفرینی کاملاً متفاوت را ارائه می‌کند. به هر حال، Assassin’s Creed Valhalla شما را به دوره زمانی حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا می‌برد و کنترل شخصیتی به نام ایوور را به شما می‌سپارد. البته، همانند نسخه قبلی امکان انتخاب بین دو شخصیت زن و مرد وجود دارد.

گشت و گذار در این بازی و نقشه‌های طولانی و منحصر به فرد آن در کنار قابلیت‌های نبرد مختلف که ارائه شده است، نویددهنده یک بازی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده را خواهد داد. البته نباید از گرافیک بالای بازی Assassin’s Creed Valhalla هم به سادگی عبور کنید؛ بدون تردید این بازی می‌تواند لحظه‌های جذاب و هیجان‌انگیز مختلفی را برای شما رقم بزند. همانطور که گفته شد، بازی Assassin’s Creed Valhalla را می‌توانید به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 در لیست خرید خود قرار دهید.

Elden Ring از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Elden Ring - بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Elden Ring را باید به عنوان یکی از بازی‌هایی معرفی کرد که از زمان معرفی Dark Souls توسط FromSoftware موفق شد گی پلی خاص این بازی را جلوه دهد. جذابیت بازی Elden Ring فوق‌العاده است و همانطور که از تصاویر آن می‌توان فهمید، یک بازی هیجان‌انگیز بوده که می‌تواند برای مدت زمان طولانی باعث سرگرمی کاربران شود. مبارزه‌های فوق‌العاده جذاب در کنار مراحل چالش‌برانگیز توانسته Elden Ring را به عنوان یکی دیگر از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 در لیست ما قرار دهد. قطعا نبرد با غول‌های گوناگون و افسانه‌ای می‌تواند برای کلیه کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای جذاب باشد.

God of War: Ragnarok

بازی God of War: Ragnarok - بهترین بازی های پلی استیشن 5

شرکت سونی برای نخستین بار در تابستان سال گذشته همزمان با معرفی کنسول شگفت انگیز PS5 از سری جدید بازی God of War نیز رونمایی کرد و پس از آن تا مدت ها هیچگونه خبری مبتنی بر زمان انتشار بازی داده نشد.

 پس ازکراتوس و آترئوس، در این نسخه با داستان های مرموز اساطیر اسکاندیناوی یعنی رگناروگ آشنا می شویم.

Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West - بهترین بازی های پلی استیشن 5

یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 را باید Horizon Forbidden West معرفی کرد که می‌توان جذابیت آن‌ را برای کاربران، فوق‌العاده توصیف کرد. داستان Aloy به اندازه بازی اول جذاب است، اما عناصر انسانی بیشتری دارد و توانسته با افزودن شخصیت‌های جدید و جالب به بازی، توجه کاربران زیادی را جلب کند.

در این بازی هم کاربران می‌توانند ماموریت‌های جانبی را در فضای بازی تجربه کنند و تعداد آن‌ها بیشتر شده است. بدون تردید می‌توان بازی Horizon Forbidden West را یک نمایش خیره‌کننده و یکی از پرفروش ترین بازی های ps5 دانست که تاثیر زیادی در نظر کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای داشته است.

Returnal از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Returnal - بهترین بازی های پلی استیشن 5

یکی از بازی‌های جذاب پلی استیشن 5 را باید Returnal معرفی کرد که می‌تواند برای مدت زمان طولانی، کاربران را خیره و هیجان‌زده کند. در این بازی شما قدم در یک تمدن نابود شده خواهید گذاشت که خود را تسلیم طبیعت کرده است. هنگامی که در بخش‌های مختلف این تمدن قدم بگذارید، خرابه‌هایی از آن را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

مواجه شدن با شخصیت‌ها و چالش‌های گوناگون در بازی Returnal سبب شده تا بتوان آن را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 که ارزش تجربه را دارد، معرفی کنیم. فضاسازی این بازی به گونه‌ای است که با عبور از مراحل مختلف می‌تواند صحنه‌های مختلف را مشاهده کرده و با بخش‌های گوناگون گیم آشنا شوید.

یکی از ویژگی‌های این بازی را باید حمله دشمنان با استراتژی‌های مناسب دانست که همین مسئله می‌تواند زمان و فرصت لازم برای یادگیری را به کاربران ارائه کند. در صورتی که قصد دارید یک بازی به عنوان بازی نهایی در لیست بازی‌های پلی استیشن 5 خود قرار دهید، توصیه می‌کنیم Returnal را جدی بگیرید.

Sackboy: A Big Adventure از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Sackboy: A Big Adventure - بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی‌های سری LittleBigPlanet از محبوب‌ترین عناوین انحصاری سونی در نسل‌های هفتم و هشتم بودند و موجوداتی دوست داشتنی به نام سک‌بوی‌ها را به دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی کردند. سونی بار دیگر برای داغ کردن بازار کنسول جدید خود دست به دامان سک‌بوی‌ها شده و یک بازی جدید با محوریت این کاراکترهای دوست داشتنی تولید کرده است. Sackboy: A Big Adventure یک بازی سکوبازی سه‌بعدی است که از همان مکانیک‌های آشنای سری LittleBigPlanet استفاده می‌کند. در واقع، این بازی را می‌توان یک اسپین‌آف یا نسخه فرعی از LittleBigPlanet دانست که مینی گیم‌های مختلف این مجموعه را در خود جمع کرده است.

Gran Turismo 7

بازی Gran Turismo 7 - بهترین بازی های پلی استیشن 5

نسخه های قبلی بازی گرن توریسمو تنها با هدف ایجاد رقابت برای پس زدن حکمرانی فرانچایز فورزا، وارد بازار شده است. اما بر اساس اخبار منتشر شده سازندگان این بازی نتوانسته اند در حد ادعای خود در بخش طراحی بازی ظاهر شوند.

اخیرا در یک نمایش ویژه بازی گرن توریسمو 7 رونمایی شده است و سازندگان آن این بار تاکید کرده اند که دیگر اشتباهات نسخه های قبلی را تکرار نخواهند کرد. این بازی طبق گفته تولیدکنندگان قرار است در نیمه نخست سال 2021 منتشر و به بازار عرضه شود.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost of Tsushima - بهترین بازی های پلی استیشن 5

یکی از بازی‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز پلی استیشن 5 را باید Ghost of Tsushima: Director’s Cut معرفی کرد. این بازی در مقایسه با نسخه‌های قبل توانسته بهبود و پیشرفت‌های زیادی را به خود ببینید و این خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید. در صورتی که علاقه‌مند به بازی‌های قدیمی و شمشیرزنی هستید، بهتر است بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut را به عنوان یک انتخاب ایده‌آل در لیست بازی‌های پلی استیشن 5 خود قرار دهید.

شما به عنوان شخصیت اصلی داستان در منطقه‌ای قرار دارید که مورد هجوم مغول‌ها قرار گرفته و باید از مردم سرزمینی که از شخصیت اصلی داستان به عنوان یک فرد جنایت‌کار یاد می‌کنند، دفاع کنید. البته این بازی جذابیت‌های خاص خود را دارد و به صورت منحصر به فرد، داستان محور است. کاربران زیادی از بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut به عنوان یکی از بازی‌های مشابه God of War یاد می‌کنند و این مسئله می‌تواند جذابیت بالای این بازی را ثابت کند.

Hitman 3 از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Hitman 3 - بهترین بازی های پلی استیشن 5

کمتر گیمری وجود دارد که تاکنون نام هیتمن و این بازی سرشار از مخفی‌کاری را نشنیده باشد. بدون تردید بازی Hitman 3 را باید به عنوان یکی از بهترین سری‌های منتشرشده معرفی کرد که باید از هوش خود برای ترور افراد مختلف استفاده کنید. عبور از مراحل گوناگون با قابلیت‌ها و مهارت‌های شخصیت اول داستان می‌تواند نویددهنده لحظه‌های جذاب و هیجان‌انگیز برای کاربران باشد.

شما می‌توانید در بازی Hitman 3، نقشه‌های مختلف ذهن خود را برای دستیابی به هدف و کسب نتیجه که همان ترور شخصیت‌های مختلف قصه و انتقام گرفتن از آن‌ها است، مورد آزمایش قرار دهید. فراموش نکنید که مخفی کاری و کشتن نیروهای دشمن در سریع‌ترین زمان و در حالی که حواس آن‌ها را پرت سایر اتفاقات کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید مدنظر قرار دهید. بدون تردید به کاربرانی که علاقه‌مند به اجرای بازی‌های هیجان‌انگیز هستند، توصیه می‌کنیم خرید بازی Hitman 3 را به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 مدنظر قرار دهند.

Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy - بهترین بازی های پلی استیشن 5چند سال از نبرد بزرگ بین ستاره‌ای گذشته است، اما هنوز هم می‌تواند تاثیرات آن را مشاهده کرد. در این بازی که با گرافیک بسیار جذاب و حیرت‌انگیز توسعه پیدا کرده است، می‌توان گفتلحظه‌های فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد. بدون تردید بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy را باید به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 معرفی کرد که در دسترس قرار دارد و توصیه می‌کنیم آن را تهیه و اجرا کنید. شاید باورکردنی نباشد، اما بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy حتی برای کاربرانی که علاقه‌مند به موضوع بازی نیستند هم از جذابیت زیادی برخوردار است.

در این بازی شما باید در کنار چهار شخصیت دیگر، مسئولیت نبرد با دشمنان را برعهده گرفته و آن‌ها را نابود کنید؛ وظیفه‌ای بزرگ که برای کنترل و حفظ امنیت کهشکان باید به خوبی از عهده آن برآیید و شرایط پایدار را رقم بزنید. اگر علاقه‌مند به تجربه‌ بازی‌های کهکشانی هستید، بدون تردید بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده جذاب باشد.

Death’s Door از بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Death’s Door - بهترین بازی های پلی استیشن 5

یکی از ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بازی‌های پلی استیشن 5 را باید Death’s Door معرفی کرد. شما باید در این بازی بتوانید نبردهای خود را به خوبی انجام دهید. کنترل بازی از بالا بوده و اول شخص نیست، اما با کاراکترهای عجیب همانند کلاغ مواجه خواهید بود. هنگامی که نبرد با دشمنان را آغاز کنید، قطعا متوجه خواهید شد که کار راحتی نخواهید داشت و شرایط به سادگی موردانتظارتان نخواهد بود. شما باید بتوانید در نبردهایی که در نظر گرفته شده است، شرایط را به سود خود تغییر دهید و دشمنان خود را از بین ببرید. مجددا تاکید می‌شود که انجام این بازی کار ساده‌ای نیست و با چالش‌های مختلفی در آن مواجه خواهید بود.

Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank - بهترین بازی های پلی استیشن 5

یکی دیگر از بهترین بازی های PS5 ، بدون تردید Ratchet and Clank: Rift Apart بوده که جذابیت بسیار زیادی دارد. گیم پلی جذاب این بازی می‌تواند برای مدت زمان طولانی باعث سرگرمی کاربران شود و گذراندن مراحل متنوع آن هم شرایط خوبی را برای شما رقم خواهد زد. شخصیت‌های رباتیک بازی Ratchet and Clank: Rift Apart را باید به عنوان یکی از نقاط قوت آن دانست که تاثیر فزاینده‌ای در جذابیت بازی داشته است.

بدون تردید ضربه زدن در سریع‌ترین زمان ممکن به کریستال‌ها، عبور از یک جهان موازی به جهان موازی دیگر و شلیک‌های متوالی به دشمنان در کنار سایر ویژگی‌ها همانند دیالوگ‌های ماندگار و به موقع سبب شده است بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در لیست ما به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 قرار داشته باشد.

Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena - بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی Kena: Bridge of Spirits روایتگر یک شخصیت با نام کینا بوده که به عنوان یک رابط دنیای فانی و دنیای مردگان شناخته می‌شود. در حقیقت شما وظیفه مدیریت و هدایت شخصیت اصلی را برعهده دارید و لازم است مراحل گوناگون را برای افراد و شخصیت‌هایی که در دنیای فانی دارای کارهای نیمه تمام هستند، دنبال کنید.

یکی از ویژگی‌های بازی Kena: Bridge of Spirits را باید گرافیک جذاب و قابل قبول آن عنوان کرد که به سادگی می‌تواند رضایت کاربران مختلف را به دست آورد. در صورتی که علاقه‌مند به اجرای بازی‌های ساده و در عین حال جذاب هستید، بهتر است بازی Kena: Bridge of Spirits را به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 خریداری و تجربه کنید.

Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village - بهترین بازی های پلی استیشن 5

هشتمین قسمت از سری بازی‌های رزیدنت اویل، در راستای پایه و اساسی که قسمت قبل بنا نهاد، یک اکشن اول شخص با عناصر ترسناک است؛ رویه‌ای که صد البته بسیار از آن راضی هستیم و امیدواریم کپ‌کام آن را در ادامه دهد. مخصوصا که بازی‌های سبک کلاسیک در قالب بازسازی‌ها (رزیدنت اویل ۲ و ۳ و ۴ ریمیک) به بهترین شکل باقی مانده‌اند. «رزیدنت اویل: ویلج» (Resident Evil Village) ساختار بازی قبل را حفظ و همه چیز آن را بزرگتر می‌کند. به جای یک عمارت، با قلعه و روستای اطراف آن طرف هستیم و اتفاقات بسیار بزرگتری را تجربه می‌کنیم.

بازی پر است از صحنه‌های سینمایی عالی و ترسناک، اما نه به قیمت از دست دادن گیم‌پلی و تبدیل شدن بازی به یک تجربه‌ی سینمایی پوچ. گیم‌پلی روند رزیدنت اویل ویلج و طراحی مراحل آن از همه نظر عالی است. چندان بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم که با یک گیم‌پلی شبیه به رزیدنت اویل ۴، اما با دوربین اول شخص طرف هستیم. رزیدنت اویل ویلج قصه‌ای جذاب و درگیرکننده تعریف می‌کند و کاری می‌کند تا مرتب غافلگیر شوید. رزیدنت اویل ویلج همچنین از معدود بازی‌های میان‌نسلی است که با در نظر گرفتن سخت‌افزار کنسول‌های نسل جدید ساخته شده است و کیفیت بصری شگفت‌انگیزی ارایه می‌دهد.

Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 - بهترین بازی های پلی استیشن 5

یک سال و خرده‌ای طول کشیده است تا سایبرپانک ۲۰۷۷ روی کنسول‌ها، تجربه‌ای حدودا یکسان با کامپیوتر ارایه کند. سایبرپانک ۲۰۷۷ بازی بسیار خوبی است و بالاخره می‌توانیم آن را روی کنسول هم پیشنهاد کنیم. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی که اخیرا هم منتشر شد، ضمن ارایه‌ی گرافیکی بسیار بالاتر، مشکلات فنی بسیاری را برطرف کرده و در عین حال هم محتوای تازه‌ای را به بازی آورده است. به عنوان یک نقش‌آفرینی اکشن محیط باز، سایبرپانک ۲۰۷۷ به‌خوبی حس قرار گرفتن در نقش یک شخصیت دیگر و تعامل با دنیایی تازه را تداعی می‌کند؛ آن هم در سطحی که پیش از آن در بازی‌های دیگری ندیده بودیم.

Yakuza: Like a Dragon

بازی Yakuza: Like a Dragon - بهترین بازی های پلی استیشن 5

سری یاکوزا مجموعه‌ای مشهور و قدیمی از سگا است که برخی از بهترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیوی از جمله کازوما کیریو و گورو ماجیما را معرفی کرده است. پس از اینکه خالق یاکوزا و کارگردان و تهیه‌کننده این بازی‌ها، شرکت سگا را ترک کردند، بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران سری نگران بودند که این مجموعه به پایان کار خود رسیده است.

اما سگا Yakuza: Like A Dragon را در سال 2020 روانه بازار کرد تا نشان دهد که این سری از بازی‌ها همچنان به قوت به کار خود ادامه می‌دهند. این بازی که هشتمین قسمت از مجموعه یاکوزا محسوب می‌شود، شخصیت اصلی و خط داستانی کاملاً جدیدی دارد. شما در نقش یکی از اعضای یاکوزا به نام ایچیبان کاسوگا ظاهر می‌شوید که 18 سال در زندان بوده و رئیس سابقش به او خیانت کرده است. همین دو خط برای طرفداران سری یاکوزا کافی است تا وارد یک ماجراجویی جدید شده و با از میان برداشتن رقبا تبدیل به یک قهرمان شوند!

آیا بازی‌های پلی استیشن 4 را می‌توان روی پلی استیشن 5 اجرا کرد؟

سونی به صورت رسمی توانایی اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 روی کنسول PS5 را تایید کرده است. این بدان معناست که این کنسول از قابلیت Backward Compatible به طور کامل پشتیبانی خواهد کرد. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید بازی‌هایی که از طریق فروشگاه پلی استیشن روی پلی استیشن 4 خریداری کرده‌اید را روی  پلی استیشن 5 تجربه کنید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دیسک بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5، نسخه ارتقا یافته آن را بازی کنید. البته اگر بازی‌های نسل هشتمی‌تان اغلب به صورت دیسک است، باید روی گزینه خرید نسخه بدون دیسک پلی استیشن 5 را خط بزنید.

کدام‌ یک از بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 قابل بازی کردن خواهند بود؟

سونی وعده داده است که اکثر بازی‌های پلی استیشن 4 روی  پلی استیشن ۵ (در زمان عرضه این کنسول) قابل تجربه خواهند بود. البته، سونی می‌گوید که 99 درصد بازی‌ها از قابلیت Backward Compatible بهره برده‌اند. به عبارتی، چند بازی کوچک و بزرگ نیز وجود دارند که نمی‌توانید آن‌ها را روی پلی استیشن 5 از طریق ارتقا و یا وارد کردن دیسک، بازی کنید. در ادامه لیستی از تمام بازی‌هایی که به گفته سونی، نسخه کنسول پلی استیشن 4 آن‌ها روی پلی استیشن 5 قابل تجربه نخواهند بود را گردآوری کرده‌ایم. مطمئن باشید هر بازی دیگری که در این لیست حضور ندارد، بدون مشکل روی پلی استیشن 5 اجرا می‌شود.

تمام بازی‌های  پلی استیشن 4 که روی  پلی استیشن 5 اجرا نمی‌شوند

در زمانی که این مطلب نوشته می‌شود، سونی تنها به ۱۰ بازی اشاره کرده است که قابلیت Backward Compatible در آن‌ها فعال نیست. عناوینی که اگر به فروشگاه پلی استیشن مراجعه کنید، هشدار Playable on: PS4 Only را در صفحه فروش آن‌ها خواهید دید. در ادامه می‌توانید لیست ۱۰ بازی یاد شده را مشاهده و بررسی کنید:

Afro Samurai 2: Revenge of Kuma Volume One

DWVR

Hitman Go: Definitive Edition

Joe’s Diner

Just Deal With It!

Robinson: The Journey

Shadow Complex Remastered

Shadwen

TT Isle of Man — Ride on the Edge 2

We Sing

بازی‌های  پلی استیشن 4 که ممکن است روی پلی استیشن 5 خطاهایی در حین اجرا داشته باشند

با توجه به اینکه اکثر بازی‌های  پلی استیشن 4 بدون هیچگونه مشکلی روی پلی استیشن 5 اجرا می‌شوند، اما آثاری نیز وجود دارند که سونی هشداری درباره آن‌ها دارد. هشداری که به این شرح است:‌ «زمانی که بازی را روی پلی استیشن ۵ تجربه می‌کنید، ممکن است خطاها و یا رفتارهای غیرمنتظره‌ای داشته باشد که در زمان تجربه آن‌ها روی کنسول پلی استیشن 4، وجود نداشتند.» اگر چنین هشداری را در صفحه فروشگاه پلی استیشن بازی موردنظرتان مشاهده کردید، باید بدانید که احتمالا آن بازی در خود مشکلات گرافیکی و یا خطاهایی غیرمنتظره خواهد داشت. سونی نام تمام این بازی‌ها در قالب لیستی منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید مشاهده و بررسی کنید:

بازی های مشترک پلی استیشن 4 و 5 - بهترین بازی های پلی استیشن 5

  1. A Summer with the Shiba Inu
  2. Active Soccer 2 DX
  3. American Ninja Warrior: Challenge
  4. Anomaly 2
  5. APB Reloaded
  6. Ape Escape 2
  7. Arcade Land
  8. Assassin’s Creed Chronicles: India
  9. Assassin’s Creed Chronicles: Russia
  10. Assassin’s Creed Chronicles: Trilogy Pack
  11. Assassin’s Creed Syndicate
  12. Assetto Corsa
  13. Assetto Corsa Ultimate Edition
  14. Atrapa La Bandera
  15. Batman: Return to Arkham – Arkham City
  16. Battlezone
  17. Call of Duty: Black Ops 4
  18. Call of Duty: Infinite Warfare
  19. Chicken Police
  20. Clan N
  21. Close to the Sun
  22. Crossout
  23. Darius Cozmic Collection Arcade
  24. Daylight
  25. Dead Island Retro Revenge
  26. Dead Nation: Apocalypse Edition
  27. Dead or Alive Xtreme 3 Fortune
  28. Dead or Alive Xtreme 3 Fortune Free-to-Play Version
  29. Dead or Alive Xtreme 3 Scarlet
  30. Deliver Us The Moon
  31. Dino Frontier
  32. Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King
  33. Doki-Doki Universe
  34. DOOM VFR
  35. Dungeon Rushers
  36. DYNASTY WARRIORS 8 Empires
  37. DYNASTY WARRIORS 8 Empires Free Alliances Version
  38. DYNASTY WARRIORS 8: Xtreme Legends Complete Edition
  39. Entwined
  40. EVE: Valkyrie – Warzone
  41. Everybody’s Golf
  42. Feral Fury
  43. Filthy Lucre
  44. Flinthook
  45. Frisky Business
  46. Game of Thrones
  47. Gensokyo Defenders
  48. Geometry Wars 3: Dimensions
  49. Ghostbusters: The Video Game Remastered
  50. GRIP
  51. Hardware: Rivals
  52. Hellblade: Senua’s Sacrifice
  53. How to Survive: Storm Warning Edition
  54. Kickbeat Special Edition
  55. Lara Croft and the Temple of Osiris
  56. Left Alive
  57. Let’s Sing 10
  58. Let’s Sing 2018
  59. Lightfield
  60. LittleBigPlanet 3
  61. Mafia III The Complete Edition
  62. Mafia III: Definitive Edition
  63. Manhunt
  64. Metal Slug Anthology
  65. MLB 14 The Show
  66. MLB 15 The Show
  67. MLB The Show 16
  68. MLB The Show 17
  69. MLB The Show 18
  70. MLB The Show 19
  71. MOTHERGUNSHIP
  72. NBA 2K19
  73. NBA 2K20
  74. Need for Speed
  75. NHL 19
  76. Nobunaga’s Ambition Souzou
  77. Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence
  78. OKAGE: Shadow King
  79. Onigiri
  80. Operation Warcade
  81. Paddle Vs. Paddle
  82. Pinball Arcade
  83. PixARK
  84. PixelJunk Shooter Ultimate
  85. Prey
  86. Primal
  87. Pro Evolution Soccer 2018
  88. Pro Evolution Soccer 2018 LITE
  89. Project CARS
  90. Project CARS GOTY Edition
  91. Pure Hold’em
  92. Pure Hold’em – World Poker Championship
  93. Pure Pool
  94. Realm Royale
  95. RIGS Mechanized Combat League
  96. RISK
  97. Roundabout
  98. Saint Seiya: Soldiers’ Soul
  99. Sea of Solitude
  100. Season Match 2 HD
  101. Season Match 3 Curse of the Witch Crow
  102. Senran Kagura Burst Re:Newal
  103. Senran Kagura Estival Versus
  104. Senran Kagura Peach Beach Splash
  105. Shuttle Commander
  106. Sleeping Dogs: Definitive Edition
  107. SMITE
  108. Space Junkies
  109. Star Ocean Second Evolution
  110. Star Ocean: Till The End Of Time
  111. STAR STRIKE ULTRA
  112. STAR STRIKE ULTRA VR
  113. Star Trek: Bridge Crew
  114. Super Kids Racing
  115. Super Stardust Ultra
  116. Super Stardust Ultra VR
  117. Survive Said The Prophet VR Experience
  118. Sword Art Online Re: Hollow Fragment
  119. Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan
  120. Tennis World Tour
  121. The Golf Club 2019
  122. The King of Fighters 2000
  123. The Surge
  124. The Tomorrow Children
  125. The Walking Dead: Season 1
  126. The Warriors
  127. Tooth and Tail
  128. True Fear: Forsaken Souls Part 2
  129. Until Dawn: Rush of Blood
  130. Valhalla Hills
  131. Velocity 2X
  132. Werewolves Within
  133. WRC 8 FIA World Rally Championship
  134. Zero Escape: The Nonary Games

نسخه دیسکی بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 قابل اجرا خواهند بود؟

بله؛ شما می‌توانید دیسک بازی‌های پلی استیشن 4 را روی کنسول PS5 اجرا کنید. البته باری دیگر توجه به این نکته مهم است که نسخه دیجیتالی پلی استیشن ۵، به دلیل نداشتن دیسک، از این قاعده مستثنا خواهد بود.

بازی‌های پلی استیشن 4 که از طریق فروشگاه پلی استیشن خریداری شده است، روی پلی استیشن 5 نیز قابل تجربه خواهند بود؟

خوشبختانه سونی قابلیت Backward Compatible را به صورت معکوس نیز قرار داده است. اگر از همان حساب کاربری PSN قدیمی خود روی پلی استیشن ۵ استفاده کنید، به صورت خودکار به تمام خریدهای روی کنسول پلی استیشن  روی کنسول PS5 دسترسی خواهید داشت. البته، برای اینکار باید اشتراک پلی استیشن پلاس‌تان فعال باشد.

کیفیت بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 بهتر خواهد شد؟

به لطف سیستمی که سونی پیاده سازی کرده است، بازی‌های پلی استیشن 4، با کیفیتی به مراتب بهتر، روی PS5 اجرا خواهند شد. در این حالت، بازی‌ها از قابلیت ارتقا بهره خواهند برد. البته ممکن است در این راه، مشکلاتی مربوط به Backward Compatible برای بازی شما پیش بیاید. اما سونی وعده این را داده است که با استفاده از حافظه SSD، شکل و شمایل و همچنین تجربه بازی‌ها، بهتر و سریع‌تر از قبل خواهند شد. سونی در اینباره می‌گوید:‌ « انتظار داریم با استفاده از Backward Compatible، عناوین با  ارتقا فرکانس‌ها روی پلی استیشن ۵ با رزولویشن و فریم ریت بهتری اجرا شوند.»

بازی‌های هدست PSVR روی پلی استیشن 5 اجرا می‌شوند؟

سونی می‌گوید بازی‌های هدست PSVR نیز با استفاده از قابلیت Backward Compatible روی پلی استیشن 4 اجرا خواهند شد. این بدان معنا است که با وصل کردن هدست به کنسول نسل بعدی، می‌توانید از تجربه واقعیت مجازی لذت ببرید. تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید، دوربین مخصوص این شرکت، یعنی PS Camera است.

قابلیت Backward Compatible امکان تجربه بازی‌های نسل‌های قبل‌تر را روی پلی استیشن 5 فراهم می‌سازد؟

سونی تنها اجرا بازی‌های پلی استیشن 4 روی کنسول پلی استیشن ۵ را با استفاده از Backward Compatible تایید کرده است. البته شایعاتی از اضافه شدن بازی‌های پلی استیشن 3، کنسول پلی استیشن 2 و پلی استیشن  روی کنسول نسل جدید  در فضای مجازی دست به دست می‌شود. اما باید گفت که تمرکز سونی بیشتر روی بازی‌های نسل هشتم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید