خواص فلفل دلمه در هر رنگی که باشد بسیار زیاد است و جزو سبزیجات مفید برای سلامتی است.در این مطلب از پارس مگ با خواص فلفل دلمه آشنا خواهید شد.

خواص فلفل دلمه - فلفل دلمه رنگی

فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات زیبا و رنگارنگ است که در بیشتر کشورهای دنیا به‌عنوان بخش اصلی غذاهایی مانند سوپ، سالاد، خورش، کته و… استفاده می‌شود؛ اما افراد زیادی هستند که از خوردن این سبزی خوشمزه به‌صورت خام نیز لذت می‌برند.

احتمالا اگر به رستوران‌های غذاهای خارجی رفته یا به کشورهای دیگر سفر کرده باشید، متوجه شده‌اید که فلفل دلمه ای خام بخش اصلی از سالادهای منو را به خود اختصاص می‌دهد یا در کنار اکثر بشقاب‌های غذا قرار داده شده است. این موضوع به دلیل فواید فلفل دلمه ای خام است که بسیاری از ما ایرانیان از آنها غافل هستیم.

فلفل دلمه ای رنگی غذایی بسیار کم‌کالری و پرخاصیت است که سرشار از ویتامین و انواع مواد مغذی بوده و می‌تواند از راه‌های بی‌شماری سلامت شما را تامین کند.

به همین دلیل هم هست که بسیاری از پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که در برنامه غذایی خود حتما فلفل دلمه ای خام در رنگ‌های مختلف را قرار دهید تا علاوه بر خوردن غذاهایی زیباتر و لذیذتر، مواد موردنیاز بدن را به آن برسانید. در ادامه این مطلب دلایلی برای مصرف فلفل دلمه ای خام به شما می‌دهیم تا ازاین‌پس این سبزی زیبا به بخشی جدانشدنی از سفره غذای شما تبدیل شود.

فهرست محتوا نمایش

همه چیز درباره فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای که آن را با نام فلفل شیرین یا کپسایسین نیز می‌شناسیم؛ می‌تواند در انواع آب و هوا رشد کند. با وجود آنکه این فلفل دلمه را با نام شیرین می‌شناسیم، اما مزه آن ترکیبی از تندی و بافت ترد است. فلفل دلمه‌ ای متعلق به خانواده بادمجانیان بوده و در این خانواده فلفل قرمز، فلفل چیلی، گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی قرار دارد.

در بین انواع فلفل دلمه ای، فلفل سبز و بنفش، طعم تلخ و فلفل قرمز، زرد و نارنجی طعم شیرین‌تری دارند. در ادامه می‌خواهیم فواید و مضرات فلفل دلمه ای سبز، قرمز، زرد، نارنجی و بنفش را بگوییم.

ارزش غذایی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. در حالت خام، یک فلفل دلمه ای تازه حاوی ۹۲ درصد آب است و یک فلفل دلمه‌ای متوسط، حاوی مس، فیبر، فولات، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K1، ویتامین E و ویتامین A است. همچنین آنتی اکسیدان‌های زیادی از جمله کاپسانتین، وایولکسانتین، لوتئین، کوئرستین و لوتئولیتن در فلفل دلمه ای وجود دارد.

خواص فلفل دلمه - فلفل سبز و قرمز

فواید و خواص فلفل دلمه

سیلیکون بالای آن ناخن ها و مو را تقویت می کند

فلفل دلمه ای سبز مقدار زیادی سیلیکون طبیعی دارد که ممکن است مو و ناخن ها را حفظ کند.

افزایش رشد مو

فلفل دلمه ای قرمز محرک طبیعی رشد مو است و با تحریک گردش خون در درمان ریزش مو بسیار مؤثر است. در مورد ریزش مو، کپسایسین جریان خون را بهبود می بخشد که برای رشد و حفاظت از فولیکول مو از اثرات دی هیدرو تستسترون حیاتی است.

فلفل دلمه ای برای تقویت فولیکول مو

یکی از دلایلی که چرا فلفل دلمه ای ها برای مو خوب هستند، این واقعیت است که آنها منابع عالی ویتامین C و برای سلامتی مو ضروری است. ویتامین C به جذب مناسب آهن کمک می کند، بنابراین تضمین می کند که آهن کافی در سلول های خونی قرمز برای حمل اکسیژن به فولیکول های مو وجود دارد.

همچنین ویتامین C در تشکیل کلاژن استفاده می شود. کلاژن برای فولیکولهای مو، مورد نیاز است. کمبود ویتامین C می تواند باعث خشک شدن و ریزش مو شود که به راحتی شکسته می شوند.

فلفل دلمه ای برای بالا بردن رشد مو برای سلامتی

استفاده از فلفل دلمه ای، روی مو می تواند در رشد مو از طریق بهبود گردش خون مؤثر باشد. چند فلفل دلمه ای خشک را در آب بجوشانید و به مدت 5 تا 6 دقیقه آن را رها کنید. بعد از خنک شدن آن را با کمک پنبه روی سر ماساژ دهید و آن را 10 تا 15 دقیقه رها کنید. سپس موها را بشویید. این کار باید دو بار در هفته، برای بهترین نتیجه انجام شود. فلفل دلمه ای، رشد و سلامت مو را افزایش می دهد.

پوست سالم و درخشان نقش مهمی در افزایش ظاهر کلی ایفا می کند. برخی از مشکلات معمول پوستی که امروزه با آن مواجه هستند، وجود چین و چروک، رنگ پریدگی، ضخیم شدن و کاهش الاستیسیته است. اگر چه ژنتیک تا حد زیادی مشخص می کند که چه وقتی پوست شروع به بروز علائم پیری می کند، دلایل دیگری نیز مثل آسیب پوست و سبک زندگی ناسالم وجود دارد.

اکسیداسیون یک فرآیند شیمیایی است که در آن رادیکال های آزاد الکترون ها را از سلول های سالم می دزدند در نتیجه باعث آسیب پوست می شوند. بیشتر آسیب های پوستی به خاطر قرار گرفتن در معرض سیگار و نور خورشید رخ می دهد.

فلفل دلمه ای برای مبارزه با آسیب اکسیداتیو

فلفل دلمه ای قرمز، سبز و زرد غنی از ویتامین C هستند که به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پوست را محکم می کند و از سلول ها در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند و توانایی پوست در برابر مبارزه با آسیب اکسیداتیو را افزایش می دهد.

فلفل دلمه ای برای جوان سازی و سلامت پوست

آنتی اکسیدان ها و مواد فوتو شیمیایی موجود در عصاره فلفل دلمه ای، پوست را سالم و جوان می سازد.

درمان زونا و قارچ پا

به خاطر خواص ضد قارچ و ضد باکتری، فلفل دلمه ای می تواند عفونتی مانند:زونا و قارچ پا را در ترکیب با داروهای مناسب تسکین دهند.

فلفل دلمه ای برای کاهش علائم سالمندی

مصرف عصاره فلفل دلمه ای به کاهش علائم سالخوردگی به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان کمک می کند. فلفل دلمه ای پوست را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و به این ترتیب پوست را سالم و جوان می سازد.

پاک سازی پوست

مخلوطی از عصاره هویج و فلفل دلمه ای سبز می تواند در تمیز کردن لکه ها و جوش های پوست بسیار مؤثر باشد.

مفید برای چشم ها

بالا بودن ویتامین A، در فلفل دلمه ای قرمز به بینایی به ویژه بینایی شب، کمک می کند. آنها منبع غنی کاروتنوئید به نام لووتین هستند که به کاهش خطر انحطاط چشم ها کمک می کند. انحطاط بینایی شایع ترین علت از دست دادن بینایی است. همچنین فلفل دلمه ای نیز به دلیل سطح بالای بتاکاروتن و ویتامین C از چشم محافظت می کند.

خواص فلفل دلمه - فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای کالری زیادی می سوزاند

فلفل دلمه ای قرمز به فعال کردن گرما در بدن کمک می کند و متابولیک را افزایش می دهد. کپسایسین که مسئول افزایش گرمای فلفل است در فلفل دلمه ای نیز بسیار کوچک یافت می شود. در نتیجه آنها یک عمل ملایم دارند که متابولیسم را بدون افزایش ضربان قلب و فشار خون بر خلاف فلفل تند افزایش می دهد. در نتیجه می توانند موجب کاهش وزن شوند.

فواید فلفل دلمه ای در مبارزه با سرطان

غنی بودن در مواد مغذی و ضد التهاب در فلفل دلمه ای نیز فواید متعددی برای مقابله با سرطان دارد. خطر ابتلا به سرطان به علت التهاب شدید و استرس مزمن افزایش می یابد.

این عوامل می توانند با مصرف منظم فیتو نوترینت که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، جبران شوند. علاوه بر این، فلفل دلمه ای نیز حاوی ترکیبات سولفور است. آنزیم ها در فلفل دلمه ای به جلوگیری از سرطان معده و سرطان پروستات کمک می کنند. گفته می شود که در جلوگیری از سرطان پروستات، مثانه و رحم و سرطان لوزالمعده مؤثر است.

فواید قلبی و عروقی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای های قرمز غنی در لیکوپن هستند؛ در نتیجه آنها را برای قلب مفید هستند. در حالی که فلفل دلمه ای سبز منبع خوبی از فیبر است. افزایش سطح هوموسیستئین می تواند منجر به ریسک بالاتری از بیماری های قلبی شود.

فلفل دلمه ای حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است که به کاهش سطح هوموسیستئین کمک می کند. علاوه بر این ها، آنتی اکسیدان های قوی ویتامین A و C در این سبزیجات به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کنند. پتاسیم موجود در فلفل دلمه ای نیز حدود 162 میلی گرم است، که برای فشار خون و قلب نیز مفید است.

خواص فلفل دلمه - فلفل های رنگی

فلفل دلمه ای برای حمایت از سیستم ایمنی

ویتامین C برای حفظ سیستم ایمنی سالم و ایجاد کلاژن قوی برای پوست و مفاصل حیاتی است. این ها به کاهش خطر آرتروز و کاهش التهاب کمک می کنند. ویتامین K به تشکیل لخته های خونی کمک می کند. این برای توسعه استخوان های محکم و حفاظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو مهم است.

فلفل دلمه ای منبع بزرگ ویتامین B6 و منیزیم

ترکیب ویتامین B6 و منیزیم منجر به کاهش سطح اضطراب به ویژه علائم قبل از قاعدگی می شوند. به عنوان یک ادرار آور طبیعی، ویتامین B6 به کاهش نفخ شکم کمک می کند و از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

در پارس مگ بخوانید : فواید ویتامین ب برای سلامت بدن ما چیست ؟

فلفل دلمه ای برای درمان کم خونی

فلفل دلمه ای قرمز، تقریبا 300 درصد از نیازهای روزانه به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای جذب مناسب آهن ضروری است. بنابراین، کسانی که از کمبود آهن رنج می برند، باید فلفل قرمز را مصرف کنند.

خواص فلفل دلمه - فواید

در پارس مگ بخوانید : خونسازترین مواد غذایی کدامند + راه های خانگی برای درمان کم خونی

فواید کپسایسین

کپسایسین در غشا سفید فلفل یافت می شود که مسئول انتقال گرما به دانه ها است. آنها سطح کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورند. باکتری را در معده می کشد و ایمنی را بالا می برد.

ویژگی های سم زدایی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای به پاکسازی خلط متراکم در بینی و ریه ها کمک می کند و سموم را از طریق عرق کردن از بین می برد.

فواید پتاسیم فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی به حفظ مایعات و مواد معدنی متعادل در بدن کمک می کند. همچنین عملکرد ماهیچه را افزایش می دهد و فشار خون را تنظیم می کنند.

کاهش کلسترول

بالا رفتن سطح کلسترول مضر خون یعنی LDL باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شده و امکان سکته را افزایش می‌دهد. کلسترول مضر بر روی دیواره رگ‌های خونی جمع شده و دهانه آن‌ها را باریک می‌کند؛ درنتیجه جریان خون کاهش پیدا کرده و مشکلات قلبی کم‌کم خود را نشان می‌دهند.

به همین دلیل برای اطمینان از سلامت رگ‌ها باید سطح کلسترول بد خون را همواره در محدوده ایمن نگه دارید. فلفل دلمه ای خام غذایی است که به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین رژیم حاوی این ماده غذایی یک رژیم غذایی سالم برای قلب خواهد بود. این سبزی حاوی کپسایسین است که با پاک‌سازی رگ‌ها عوامل مسدودکننده آن‌ها یعنی همان کلسترول را از بین می‌برد.

تقویت روحیه و جلوگیری از افسردگی

غذاهای زیادی هستند که می‌توانند بر روحیه شما تاثیر گذاشته و خلق‌وخویتان را بهتر کنند و خوشبختانه نام فلفل دلمه ای خام در این لیست شاداب کننده به چشم می‌خورد. به همان اندازه که دیدن رنگ‌های متنوع فلفل دلمه ای در بازار می‌تواند شما را خوشحال کند، ویتامین B6 موجود در آن نیز روحیه‌تان را بهتر خواهد کرد.

این ویتامین باعث افزایش تولید سروتونین، ملاتونین و نوراپی نفرین در بدن شده و به شما آرامش می‌بخشد. اگر مدام استرس داشته و راحت نمی‌خوابید، حتما رنگ‌های جذاب این سبزی را در برنامه غذایی خود قرار دهید. بدون شک بعد از مصرف آن خوابی راحت و بی‌دغدغه را تجربه خواهید کرد.

تسکین درد

افراد زیادی هستند که به‌طور موقت یا مزمن از دردهای نواحی مختلف بدن رنج می‌برند. این افراد اغلب برای تسکین درد خود از داروهای مسکن استفاده می‌کنند که عوارض جانبی بسیار زیادی دارند؛ غافل از اینکه یک رژیم غذایی سالم می‌تواند تسکینی بر همه دردهای جزئی و خفیف باشد. فلفل دلمه ای خام حاوی ویتامین‌های K و C است که التهاب اعضای بدن را کاهش و درد را تسکین می‌دهد. به‌علاوه کپسایسین موجود در فلفل دلمه ای نیز می‌تواند در کاهش درد مفید باشد.

خواص فلفل دلمه - فلفل دلمه سبز

کاهش وزن

برش‌های جذاب و خوش آب و رنگ فلفل دلمه ای خام یک میان وعده هوشمندانه برای افرادی است که رژیم کاهش یا کنترل وزن دارند. این ماده غذایی بسیار کم‌کالری و کم‌چرب است و در عوض می‌تواند برای مدت مناسبی شما را سیر نگه دارد. یک فنجان فلفل دلمه ای خام کمتر از سی کالری دارد و این برای افرادی که مدام مشغول شمردن کالری غذای خود هستند، یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

به‌علاوه اگر داشتن رژیم غذایی خاص شما را عصبی می‌کند، ویتامین C موجود در این سبزی خوش‌رنگ و لعاب هورمون‌های استرس را که با ذخیره چربی در ارتباط هستند، خنثی خواهد کرد. نکته دیگر اینکه فلفل دلمه ای خام متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید.

فلفل دلمه ای خام مناسب برای خانم‌های باردار

اسیدفولیک ماده‌ای بسیار حیاتی برای حفظ سلامت جنین است که برای خانم‌هایی که قصد بارداری داشته یا به‌تازگی باردار شده‌اند تجویز می‌شود. فلفل دلمه ای خام حاوی فولات است و به همین دلیل می‌تواند بخش مهمی از رژیم غذایی بارداری شما را تشکیل دهد. این ماده غذایی جایگزین خوبی برای قرص‌های رنگارنگ خواهد بود و سلامت جنین و مادر را به‌خوبی تضمین می‌کند.

فواید فلفل دلمه برای کمک به خواب راحت و عمیق

یکی دیگر از خواص فلفل دلمه‌ برای سلامت بهبود خواب است. فلفل دلمه‌ای حاوی ماده‌ای به نام تریپتوفان است که در فلفل سبز، زرد و قرمز یافت می‌شود. تریپتوفان در بدن موجب تقویت تولید هورمون ملاتونین می‌شود و از همین رو بعد از مصرف این فلفل می‌توانید خواب راحت‌تری را تجربه کنید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، بهتر است قبل از خواب مقداری فلفل دلمه‌ای خام میل کنید.

فلفل دلمه ای برای پیشگیری از دیابت

از دیگر خواص فلفل دلمه‌ای برای سلامت می‌تواند به پیشگیری از بیماری دیابت و کنترل قند خون اشاره کرد. فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای قند خون را در بدن کاهش می‌دهد. از طرف دیگر ویتامین C موجود در فلفل نیز موجب تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت و همچنین پیشگیری از بروز این بیماری در سایر افراد می‌شود. مصرف فلفل دلمه از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می‌کند و از این طریقه نیز در پیشگیری از دیابت موثر است.

خواص فلفل دلمه - فلفل دلمه در سبد

فواید فلفل دلمه ای رنگی برای جلوگیری از التهاب و آرتریت

جلوگیری از بیماری‌های التهابی همچون «آرتریت» یکی دیگر از خواص فلفل دلمه‌ای برای سلامت است که این ویژگی به دلیل محتوای بالای ویتامین C و کاروتینوئیدی به نام «بتاکریپتوکسانتین» است. «بتا کریپتوکسانتین» بیشتر در فلفل دلمه‌ای رنگی قرمز و نارنجی یافت می‌شود و مصرف آن از بروز آرتریت روماتوئید جلوگیری می‌کند.

ویتامین C موجود در این فلفل از سلول‌های استخوان و غضروف‌ها نیز محافظت می‌کند و خطر ابتلا به آرتروز را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در رژیم غذایی خود از ویتامین C بیشتری استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری آرتروز مبتلا می‌شوند.

خواص فلفل دلمه‌ای برای مردان

از مهم‌ترین خواص فلفل دلمه‌ای برای مردان می‌تواند به افزایش سطح هورمون تستوسترون و کیفیت اسپرم‌ها اشاره کرد. مصرف فلفل دلمه‌ای قدرت باروری را در مردان افزایش می‌دهد و موجب بهبود حرکت اسپرم می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از فلفل دلمه‌ای غلظت اسپرم را افزایش می‌دهد و موجب بالا بردن احتمال فرزندآوری می‌گردد.

فلفل دلمه برای کرونا

فلفل دلمه‌ای به دلیل ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. زمانی که سیستم دفاعی بدن شما قوی باشد، عوارض بیماری‌های ویروسی در بدن کاهش پیدا می‌کند و سرعت بهبود نیز افزایش پیدا می‌کند.

افرادی که در رژیم غذایی خود از فلفل دلمه‌ای خام و پخته به مقدار زیاد استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری‌های عفونی و ویروسی نظیر سرماخوردگی و کرونا مبتلا می‌شوند و روند بهبود آن‌ها نیز سریع‌تر است.

فواید فلفل دلمه برای تقویت سیستم تنفسی

مصرف فلفل دلمه‌ای خام و پخته به دلیل وجود پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C می‌تواند از بروز مشکلات تنفسی جلوگیری کند و در بهبود علائم آسم، عفونت‌های ریوی و آمفیزم مؤثر باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فلفل دلمه‌ای رنگی برای پیشگیری از بروز مشکلات ریوی نیز بسیار مؤثر است. اگر به بیماری ریوی خاصی مبتلا هستید و از دارو استفاده می‌کنید، بهتر است پیش از مصرف فلفل دلمه‌ای حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

خواص فلفل دلمه - فواید فلفل دلمه

دیگر مزایا فلفل دلمه ای

ثابت شده است که عصاره فلفل قرمز در درمان اختلالات گوارشی مانند زخم، اسهال و سوءهاضمه مؤثر است. همچنین بروز چندین مشکل تنفسی مانند:آسم و عفونت را در ریه ها کاهش می دهد. عصاره فلفل دلمه ای مؤثر در برابر گلو درد و خونریزی بینی است.

کدام رنگ فلفل دلمه‌ای خواص بیشتری دارد ؟

فلفل دلمه‌ای در رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز یافت می‌شود. جالب است بدانید که همه این فلفل‌ها از یک گونه خاص هستند و تنها میزان رسیده بودن فلفل است که روی رنگ آن‌ها تأثیر می‌گذارد. فلفل دلمه قرمز رسیده‌ترین نوع فلفل دلمه است که بعد از زرد و سپس نارنجی شدن فلفل ایجاد می‌شود.

از همین رو فلفل دلمه‌ای قرمز از تمام رنگ‌های دیگر شیرین‌تر است و خواص و مزیت‌های بیشتری دارد. فلفل دلمه‌ای سبز درواقع فلفلی است که هنوز به طور کامل نرسیده و به همین دلیل طعم تلخ‌تر و عطر سبزی بیشتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. به طور کلی هر چقدر فلفل دلمه رسیده‌تر می‌شود طعم آن شیرین‌تر می‌شود.

فلفل دلمه‌ای قرمز به دلیل این که رسیده‌ترین نوع این فلفل است مفیدترین و سالم‌ترین نوع فلفل دلمه‌ای محسوب می‌شود. میزان ویتامین C موجود در فلفل دلمه‌ای قرمز تقریباً ۲ برابر فلفل دلمه‌ای سبز است. بعد از فلفل قرمز، فلفل نارنجی و سپس زرد نیز میزان ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به فلفل دلمه‌ای سبز دارند.

طبع فلفل دلمه‌ای و مصلح آن

در طب سنتی طبع فلفل دلمه‌ای مستقل از رنگ آن گرم و خشک است. از همین رو معمولاً افرادی که طبع گرمی دارند بعد از خوردن آن احساس تشنگی و گرما را تجربه می‌کنند. این فلفل صفرازا است و به همین دلیل افراد گرم مزاج نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

بهترین مصلح فلفل دلمه‌ای گلاب، صمغ عربی و صندل است. استفاده از سکنجبین نیز می‌تواند به تعادل طبع فلفل دلمه‌ای کمک کند و از همین رو به عنوان مصلح آن در نظر گرفته می‌شود.

عوارض فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای به‌صورت کلی عوارضی ندارد و یک ماده غذایی سالم محسوب می‌شود. با این حال به ندرت پیش می‌آید که برخی از افراد به فلفل دلمه ای حساسیت داشته باشند. اغلب کسانی که به گرده حساسیت دارند، ممکن است به فلفل‌دلمه‌ای نیز حساس باشند، زیرا آلرژن‌های بین این ماده غذایی و گرده‌ها ساختار نسبتا مشابهی دارند.

خواص فلفل دلمه - فلفل دلمه نصفه

فواید فلفل دلمه‌ و مضرات آن برای سیستم گوارشی چیست ؟

فلفل دلمه‌ای سرشار از فیبر است و فیبر یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن سیستم گوارشی سالم محسوب می‌شود. مصرف فلفل دلمه‌ای به بهبود هضم و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. اما باید بدانید که برخی افراد به این فلفل حساسیت دارند و یا با مصرف بیش از حد آن دچار ضعف معده و نفخ می‌شوند.

فلفل دلمه‌ پخته نسبت به فلفل خام چه خواصی دارد ؟

فلفل دلمه‌ای پخته همانند فلفل دلمه‌ای خام سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی است و برای سلامت بسیار مفید است.

خواص فلفل دلمه - فلفل دلمه قرمز

طبع فلفل دلمه‌ای چیست ؟

در طب سنتی طبع فلفل دلمه‌ای مستقل از رنگ آن گرم و خشک است. از همین رو معمولاً افرادی که طبع گرمی دارند بعد از خوردن آن احساس تشنگی و گرما را تجربه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید