رفع بوی سوختگی از مایکروفر برای مواقعی که یک ماده غذایی که درون مایکروفر میسوزد کار دشواری است.ما در این مطلب از پارس مگ شما را با چند روش عالی برای از بین بردن انواع بوی سوختگی از مایکروفر آشنا میکنیم.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - لیوان

مایکروویو به یک لوازم جانبی حیاتی در آشپزخانه امروز تبدیل شده است که هر روز برای تهیه یک غذای تازه یا گرم کردن غذا استفاده می کنیم. ما عاشق تهیه غذا در مایکروویو هستیم اما از بوی تند و زننده ای که تولید می کند، به دلیل اینکه دستگاه بزرگتر می شود، متنفریم ، ما نمی توانیم به این دلیل از مایکروویو استفاده نکنیم، اما می توانیم راهی برای حذف بوی نامطبوع پیدا کنیم و از مایکروویو با بوی تازه استفاده کنیم.

 

از بین بردن بوی بد مایکروفر

 

حذف بوی سوختن یا حتی بوی غذا از مایکروویو کار دشواری نیست، مگر اینکه تجهیزات مناسب داشه باشید و روش درست انتخاب کنید . 

همچنین در پارس مگ بخوانید : رفع بوی بد یخچال با چند تکنیک ساده ولی موثر

روش های رفع بوی سوختگی از مایکروفر

برای رفع بوی سوختگی از مایکروفر داخل مایکروفرتان را تمیز کنید

اولین کاری که برای از بین بردن بوی سوختگی باید انجام بدهید تمیز کردن داخل ماکرووریو است. قبل از امتحان کردن روش های دیگر، اول این راه را امتحان کنید.

مرحله 1: از بخار آب استفاده کنید

تمام باقیمانده غذای سوخته را از ماکروویو خارج و آن را کاملا تمیز کنید بعد یک لیوان آب را در ظرف مناسب ماکروویو بریزید و به مدت 3 تا 4 دقیقه آن را در ماکروویو گرم کنید. بخار آب به از بین رفتن بوی سوختگی کمک می کند.

مرحله 2: حالا با مایع ظرفشویی مایکروویو را تمیز کنید

فضای داخلی دستگاه را با یک پارچه نرم آغشته به آب و کمی مایع ظرفشویی پاک کنید. اگر ماکروویو شما مدل فولاد ضد زنگ است، در جهت بافت فلز دستگاه آن را تمیز کنید.

مرحله 3: دستگاهتان را بشویید و خشک کنید

حالا مایکروویو را با آب تمیز بشویید و با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید. بعد در آن را به مدت 2 تا 3 ساعت باز بگذارید تا هوا از آن خارج شود و بوی سوختگی کاملا از بین برود.

نکته مهم هنگام آشپزی: از آنجایی که ماکروویو با تبخیر آب موجود در غذاها باعث پخت آنها می شود، هر چه غذایتان خشک تر و کم آب تر باشد احتمال سوختنش بالا می رود. بنابراین حواستان به خوراکی هایی که داخل این دستگاه می پزید باشد. در ضمن بهتر است تست کردن نان را هم با تستر انجام بدهید نه ماکروویو.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - زن

ماکروویو را با بخار آبلیمو و سرکه تمیز کنید

بعضی از بوهای خاص مثل بوی ماهی سوخته یا بوی پلاستیک به این راحتی ها از بین نمی روند. اگر متوجه شدید ماکروویو شما با روش قبلی کاملا تمیز نشده می توانید این راه را امتحان کنید. اسید موجود در پاک کننده های طبیعی مانند آب لیمو و سرکه می تواند به خنثی سازی بوها کمک کند.

مرحله 1: محلول مورد نظر برای تبخیر را آماده کنید

اول از همه، تمام تکه های سوخته غذا را از داخل ماکروویو بیرون بیاورید. سپس 1 فنجان آب را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو یا سرکه در یک ظرف مناسب برای ماکروویو مخلوط کنید. بعد ظرف را داخل دستگاه بگذارید و برای 2 تا 5 دقیقه حرارت بدهید.

مرحله 2: ماکروویو را تمیز کنید

حالا فضای داخل دستگاه را با اسفنج یا حوله کاغذی پاک کنید.

نکته مهم برای تمیز کردن: اگر بوی سرکه یا آبلیمو را دوست ندارید می توانید به جای این محلول از 4 قاشق چایخوری عصاره وانیل یا 2 قاشق غذاخوری قهوه مخلوط شده با آب برای تمیز کردن ماکروویو استفاده کنید.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - سرکه

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با کمک مواد شوینده

اولین راه حل برای حذف بوی بد مایکروفر، شستن سینی یا بشقاب داخل مایکروفر با مواد شوینده مخصوص ظروف است. قطعا یکی از عواملی که باعث می شود بوی بد در مایکروفر باقی بماند وجود ذرات باقیمانده و یا لکه دار شدن ظرف مایکروویو با غذا است.

در این راستا توصیه می شود برای از بین بردن بوی ماکروفر موارد زیر را انجام دهید:

  • سینی را از دستگاه خارج کرده و ابتدا در ظرفی حاوی مقداری مواد شوینده و آب گرم به مدت چند ساعت قرار دهید.
  • بعد از چند ساعت سینی مایکروفر را دوباره با آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید.
  • با این روش در مدت زمان بسیار کوتاهی بوی بد دستگاه از بین می رود.
  • بنابراین پس از پخت غذا بلافاصله سینی یا ظرف را از ماکروفر خارج کنید تا بوی غذا از دستگاه خارج شود.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - اسپری

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با کمک آب و سرکه

راه رفع بوی بد مایکروویو چیست ؟ یکی از راه های از بین بردن بوی بد مایکروفر این است که ظرف حاوی غذا را بلافاصله پس از پخت از دستگاه خارج کرده و در محفظه حاوی مقداری آب و سرکه قرار دهید.

  • سرکه عاملی است که موجب از بین رفتن بوی مواد غذایی از ظروف ماکروفر می شود.
  • به همین دلیل یک کاسه را با آب گرم پر کنید و به مقدار لازم سرکه سفید به آن اضافه کنید.
  • در مرحله بعد سینی یا ظرف را داخل کاسه قرار دهید و در فر یا روی شعله قرار دهید تا پس از به جوش آمدن آب بوی موادی مانند گوشت از بین برود.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - آب

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با سرکه و جوش شیرین

این دو ماده، خواص معجزه‌آسای زیادی در تمیزکاری و زدودن بوهای ناخوشایند مختلف دارند. یک اسفنج بردارید و آن‌ را در سرکه سفید بخیسانید. سپس، کمی جوش شیرین روی اسفنج بپاشید و آن را وسط سینی ماکروفر قرار دهید.

ماکروفر را برای ۳۰ ثانیه تنظیم، و روشن کنید تا گرم شود. زمانی که تایمر ایستاد، با همان اسفنج، داخل ماکروفر را تمیز کنید. سپس قسمت داخلی را با آب و صابون آب بکشید و با یک حوله یا کهنه‌ی تمیز خشک کنید.

  • تعمیر ماکروفر انواع برندهای ال‌جی، سامسونگ، بوش، سامسونگ
  • تعمیرات جزئی و کلی مایکروفر
  • سرویس‌های دوره‌ای مایکروفر

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - جوش شیرین

زدودن بوی بد با قهوه

یک راه حل آسان برای از بین بردن بوی بد مایکروفر، استفاده از قهوه است. قهوه یک خوشبو‌کننده‌ی طبیعی‌ست که اگر مقداری از آن را در خانه‌تان دارید، توصیه می‌کنیم که حتما سراغش بروید و استفاده کنید. 

لیوانی را تا نصفه آب کنید و دو قاشق چای‌خوری قهوه پودر شده درون آن بریزید. لیوان را داخل دستگاه بگذارید و آن را برای ۲ الی ۱۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود. حواستان باشد که محتویات لیوان جوش نیاید! برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید یکی دو دقیقه که آن را حرارت دادید، دستگاه را خاموش کنید تا از حرارت بیفتد و تنظیمش کنید. همچنین، حواستان به سطح آب هم باشد. اگر بخار شد، مجددا داخل لیوان آب بریزید. این کار، برای از بین بردن بوی بد مایکروفر واقعا موثر است.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با قهوه و جوش شیرین

قهوه، در ترکیب با جوش شیرین هم می‌تواند به محلول قدرتمندی برای مقابله با بوهای ناخوشایند تبدیل شود.

هر دو ماده را به میزان مساوی در یک ظرف بریزید  و شب تا صبح در ماکروفر بگذارید. نیازی نیست در این مدت دستگاه روشن شود.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - قهوه

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با لیمو و پرتقال 

لیموی تازه، می‌تواند به جنگ هر بویی برود! همچنین، خواص آنتی‌باکتریال آن هم معجزه می‌کند.

لیمو را از وسط نصف کنید و عصاره‌اش را در ظرفی بریزید. نصف فنجان آب هم به آن اضافه کنید و پوست لیمو را هم داخل همان کاسه بگذارید. حال این ترکیب را داخل ماکروفر بگذارید و تا فردا رهایش کنید.

اگر لیمو در خانه نبود، سراغ پرتقال‌ها بروید. پرتقال را از وسط نصف کنید و برای از بین بردن بوی سوختگی ماکروفر یا هر بوی ناخوشایند دیگری، به‌همراه دو فنجان آب داخل دستگاه بگذارید. دستگاه را برای ۴-۵ دقیقه روشن کنید. هر دو دقیقه یکبار آب را چک کنید که نجوشد و بیرون ظرف نریزد. این مدت که سپری شد، تا  نیم ساعت ظرف را از داخل ماکروفر بیرون نیاورید. حتی بهتر است آن را یک شب داخل دستگاه نگه دارید تا بوهای بد را به‌ خود جذب کند. روز بعد که ظرف را خارج کردید، با آب و مایع ظرفشویی مشغول تمیز کردن مایکروفر شوید.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - لیمو

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با عصاره وانیل

وانیل عطر خوشی دارد و از آن می‌توانید برای زدودن بوی بد استفاده کنید. اما با وانیل چگونه بوی بد ماکروفر را از بین ببریم ؟

۴ قاشق چای‌خوری از آن را داخل کاسه‌ای بریزید و با دو فنجان آب ترکیب کنید. سپس، این محلول را چند دقیقه‌ای حرارت دهید تا ترکیب به‌جوش بیاید. پس از آن، دستگاه را خاموش کنید اما ظرف را خارج نکنید. بعد از سی دقیقه، آن را بیرون بیاورید و دستگاه را تمیز کنید.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با الکل

ماده‌ی دیگری که می‌توانید سراغش بروید، الکل است. پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و قسمت‌ داخلی ماکروفر را تمیز کنید. سپس، با کمک آب و صابون، آن‌جا را پاک کنید. حال در دستگاه را باز بگذارید تا هوا بخورد. با این کار، بو زدوده می‌شود.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - دستمال سبز

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با ذغال 

ذغال قادر است رطوبت را جذب کند و بوی بد را از بین ببرد. تکه‌ای ذغال را در ظرفی قرار دهید و یک شب تا صبح، درون ماکروفر خاموش بگذارید. با این کار، بو جذب ذغال می‌شود. حتی به منظور پیشگیری از بو گرفتن دستگاه، می‌توانید هر وقت که دستگاه فعال نبود، ذغال را داخلش قرار دهید.

ماکروویو را یک شب کامل بو زدایی کنید

اگر حتی بعد از استفاده از روش های بالا باز هم دستگاهتان بوی سوختگی می داد می توانید از این روش استفاده کنید. البته این روش به زمان بیشتری نیاز دارد و باید یک شب کامل به این طریق ماکروویو خودتان را تمیز کنید.

مرحله 1: ماده خوشبو کننده را داخل ماکروویو قرار بدهید

قبل از اینکه بخوابید، در یک ظرف رو باز و مناسب ماکروویو کمی جوش شیرین بریزید. اگر جوش شیرین ندارید از یک تکه ذغال یا یک فنجان قهوه خشک در یک ظرف روباز استفاده کنید. در ضمن به اعضای خانواده تان بگویید که در این مدت نباید از ماکروویو استفاده کنند.

مرحله 2: بوگیر را خارج کنید و دیگر از آن استفاده نکنید

بعد از گذشت یک شب، جوش شیرین، ذغال یا قهوه خشک را از داخل دستگاهتان خارج کنید و یادتان باشد که دیگر از آنها برای پخت و پز استفاده نکنید. البته می توانید از همین موارد برای تمیز کردن وسایل دیگر استفاده کنید ولی جوش شیرین و قهوه را برای مصرف خوراکی به کار نبرید.

اگر کابینت بالای ماکروویوتان بوی سوختگی می دهد می توانید ماده بوگیرتان را در آنجا قرار بدهید تا بوی سوختگی را به خودش جذب کند.

نکته: اگر بوی سوختگی در ماکروویو خیلی شدید است ممکن است فیلتر ذغالی آن مسدود شده باشد و باید آن را تمیز کنید.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - اسکاچ

رفع بوی سوختگی از مایکروفر با استفاده از میخک

ماده دیگری که خاصیت جذب بوی ماکروفر را دارد میخک است. برای استفاده از میخک می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • در یک کاسه کوچک قابل استفاده در ماکروفر، 1/4 فنجان میخک آسیاب شده را اضافه کنید.
  • کاسه را در مایکروفر قرار دهید.
  • یک شب یا زمانی که از مایکروویو استفاده نمی کنید آن را در دستگاه بگذارید.
  • این تکنیک به جذب باکتری ها و از بین بردن بوی بد ماکروفر کمک می کند.

نحوه پاک کردن پاپ کرن سوخته از مایکروویو

همه ما پاپ کورن را دوست داریم چون طعم عالی دارد و می توان فورا آن را آماده کرد. اما چه کسی بوی سوختن همان پاپ کرن خوشمزه را در روزهای تعطیل در آشپزخانه دوست دارد ؟ بدیهی است، هیچکدام از ما آن را دوست نداریم به همین دلیل است که دستورالعمل هایی برای حذف بوی پاپ کورن سوخته از فر وجود دارد.

لوازم مورد نیاز برای از بین بردن بوی بد مایکروفر 

  • 1 فنجان آب
  • آب لیمو

مراحل از بین بردن بوی بد مایکروفر :

  1. درب و پنجره ها را باز کنید تا بوی بد از هوا خارج شود. لازم است بلافاصله این کار را بکنید چون وقتی بوی سوختن به فرش و پرده آشپزخانه برسد، نیاز به تلاش اضافی برای حذف بو دارد.
  2. ذرت بوداده سوخته را به سطل آشغال خارج از خانه بریزید زیرا اگر در خانه باقی بماند، هنوز احساس می کنید که فر متعفن است.
  3. آن را در آشپزخانه قرار ندهید، زیرا می تواند به اتاق های دیگر گسترش یابد.
  4. اگر بو خیلی تند نباشد، می توانید از آب جوش استفاده کنید.
  5. یک فنجان آب بزرگ بردارید و آن را در کاسه مخصوص مایکروفر قرار دهید.
  6. کاسه را در فر قرار دهید و آن را گرم کنید.
  7. فن مایکروفر بوی آن را پخش می کند و از طریق دریچه های خروجی آن را بیرون می کشد.
  8. اگر بوی سوختن بسیار قوی باشد، باید یک فنجان آب بردارید و آن را با یک لیوان آب و عصاره یک یا دو لیمو مخلوط کنید.
  9. مخلوط را در کاسه مایکروفر قرار دهید و آن را در فر بگذارید.
  10. مخلوط را حداقل برای دو دقیقه حرارت دهید و بگذارید در فر بماند تا خنک شود.
  11. کاسه را قبل از خنک کردن کامل و تمیز کردن کامل مایکروویو برندارید.
  12. برای پاک کردن دیوارها، درب و صفحه مایکروویو از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
  13. هرگز از پارچه ای زمخت یا هر نوع تجهیزات سخت (چاقو یا قاشق) برای تمیز کردن قسمت داخلی فر، استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث آسیب جدی به دستگاه شود.
  14. اطمینان حاصل کنید که همه ذرات غذایی را از فر حذف کنید تا مطمئن شوید دستگاه عاری از بو است.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - پاپ کورن

نحوه حذف بوی گوشت از مایکرویو و مایکروفر:

اگر شما اغلب در مایکروویو خود آشپزی می کنید، بوی بد می دهد و بعد از مدتی تمام آشپزخانه را با بوی بد پر می کند و اگر غذاهای پخته شده گوشت و ماهی باشد، درد واقعی برای خلاص شدن از بویی است که می تواند حداقل یک هفته طول بکشد. چند پیشنهاد وجود دارد که کمک می کند این کار را ساده تر انجام دهید که در این قسمت از نکات خانه داری نمناک خواهیم گفت.

مواد مورد نیاز برای از بین بردن بوی بد مایکروفر :

  • جوش شیرین
  • آب گرم
  • سرکه سفید
  • اسکرابر پلاستیکی
  • ظرف صابون

مراحل از بین بردن بوی بد مایکروفر :

  1. چند گام اول همانند روش بالا است، مانند باز کردن پنجره ها و درها برای خذف بو. شما همچنین می توانید فن خروجی آشپزخانه را برای سرعت بخشیدن به حذف بو روشن کنید.
  2. ظرف را بشویید، که گوشت را در آن تهیه کرده اید، با صابون و آب بشویید. اگر بوی همچنان ادامه دارد، ظرف را در آب گرم به مدت یک شب خیس کنید. صبح شما می توانید آن را یک بار با آب صابون و سپس با آب تمیز بشویید. این کار به حذف ذرات غذایی از ظرف نیز کمک خواهد کرد.
  3. یک کاسه مخصوص مایکروویو با آب و سرکه سفید را بردارید. اندازه تقریبی مواد اولیه را در نظر بگیرید چون نیازی به دقت ندارد.
  4. کاسه را در فر قرار دهید و آنرا 20 تا 25 دقیقه بجوشانید.
  5. بخار سرکه بوی گوشت را از مایکروویو خارج می کند.
  6. برای حذف بو از خانه، به جوش شیرین نیاز خواهید داشت.
  7. 2 تا 3 جعبه را در آشپزخانه قرار دهید تا بوی باقی مانده را جذب کند.

رفع بوی سوختگی از مایکروفر - مایکروفر

روشی برای از بین بردن هرجنس بویی از داخل مایکروفر

  1. برای بو زدایی از داخل مایکروفر ابتدا داخل یک فنجان مخصوص مایکروفر آب لیمو ترش بریزید .
  2. سپس مایکرو فر را روشن کنید و به مدت زمان سه دقیقه اجازه دهید کار کند .
  3. در این مرحله که مایکروفر خاموش شد باید فنجان همچنان در مایکروفر باقی بماند تا بخارات به داخل آن نفوذ کند و تاثیر خود را بگذارد .
  4. بعد از آنکه هیچ بخاری از داخل فنجان خارج نشد فنجان را از مایکروفر بیرون بیاورید و بشویید ؛ به همین سادگی بوی بد از داخل مایکروفر رفع می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید