شستن پتو در خانه با چند روش ساده و آسان امکان پذیر است و شما دیگر نیلز نیست پتوهای خود را برای شست و شو به خشکشویی ببرید.در این مطلب از پارس مگ ما روش هایی را برای شستن پتو در خانه به شما آموزش میدهیم.

شستن پتو در خانه - پتو طوسی

فهرست محتوا نمایش

هر نوع و جنس پتو را چگونه بشوییم ؟

پتوها انواع مختلفی دارند. مواد به کار رفته در پتو روی چگونگی روش تمیز کردن آن موثر است به طور مثال؛ پتو های نخی را داخل ماشین لباسشویی می اندازند و بعضی از پتو ها را با دست می شویند و جلوی آفتاب پهن می کنند تا خشک شوند.هنگام شستن پتو اول باید دستورالعمل مربوط به ساخت کارخانه پتو را مطالعه کنید و قبل از آن هیچ روش دیگری را امتحان نکنید. این دستورالعمل ها بهترین راهکار را به شما نشان می دهد، بدون این که محصولات اشتباهی را به کار ببرید اما اگر به این دستورالعمل دسترسی ندارید، با ما همراه باشید.

 

شستن پتو

 

قبل از شستن پتو در خانه با دست و یا با ماشین لباسشویی به این نکات توجه کنید :

دستورالعمل مربوط به ساخت کارخانه پتو را مطالعه کنید

در شستشوی پتو به نوع و جنس پتو دقت کنید ، برخی پتوها امکان شستشو با ماشین لباسشویی و برخی را تنها می توان با دست شست، روی برچسب راهنمای بعضی از پتوها ذکرشده که فقط خشکشویی شوند و شما به هیچ وجه نباید پتو را به صورت مستقیم در آب قرار دهید و باید پتو را به یک خشکشویی ببرید تا به روشی صحیح خشکشویی شود.

اگر برچسب شستشوی روی پتو کنده شده بود، پتو را با کمترین دما یعنی 30 درجه بشویید. بیش از حد از مواد شوینده استفاده نکنید شستشوی پتو را با کمترین حد پودر لباسشویی انجام دهید زیرا ممکن است پودر شوینده روی پتو باقی بماند و بعدها برای شما حساسیت ایجاد کند.

وزن پتو و شرایط لباسشویی را در نظر بگیرید

باید بدانید که لباسشویی شما قادر است تا چند کیلوگرم وزن را هنگام شستشو تحمل کند. برخی پتوها سنگین هستند و با خیس خوردن چند کیلوگرم سنگین تر می شوند حداقل وزنی که ممکن است یک پتوی خیس به خود بگیرد 6 کیلوگرم است پس لباسشویی شما باید حداقل تا 6 کیلوگرم وزن را تحمل کند و فضای لباسشویی برای شستن یک پتوی بزرگ کافی باشد زیرا فضای کوچک لباسشویی باعث می شود پتو تمیز نشده و چروک شود.

بررسی کنید پتو رنگ ندهد

اگر اولین باری است که پتو را می شویید بررسی کنید آیا رنگ پس می دهد یا خیر. برای این کار یک گوشه پنهان از پتو را با یک پنبه خیس کمی مرطوب کنید، سپس یک پارچه سفید را به آن بمالید تا ببینید رنگ می گیرد یا خیر. پتوهایی که رنگ نمی دهند را می توانید با خیال راحت بشویید.

قبل از شستن پتو در خانه گردو غبار آن را خارج کنید

پتو ممکن است گرد و غبار به خود بگیرد بنابراین پیش از شستشوی پتو، گرد و غبار آن را در فضای باز بتکانید یا برای جدا کردن گرد و غبار از جاروبرقی استفاده کنید زیرا در صورتی که گرد و غبار در پتو جمع شود شستشو برای شما سخت خواهد شد.

فیلر یا پر کننده‌ی پتو

قبل از شستشوی پتو با ماشین، ابتدا بررسی کنید که پتو با استفاده از چه ماده‌ای پر شده‌ است؛ اینگونه مشخص می‌شود که می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بیندازید یا اینکه باید شستن پتو با دست انجام شود. برای مثال پتوهایی که از مواد طبیعی پر شده‌اند فقط باید لکه‌هایشان تمیز شود و نیازی نیست که در ماشین لباسشویی شسته شوند.

همچنین در پارس مگ بخوانید : بهترین زمان برای شستن رختخواب ها چه زمانی است ؟

شستن پتو در خانه - پتو سفید

وسایل مورد نیاز برای شستشوی پتو در خانه

اگر جنس پتوی شما به صورتی است که نمی‌توان کامل آن را شست، برای از بین بردن لکه به روش زیر عمل کنید.

  • مایع ظرفشویی
  • برس نرم یا مسواک کهنه
  • دستمال

بعد از تهیه این وسایل در ابتدا کمی مایع ظرفشویی را با آب گرم ترکیب کنید و بعد برس یا دستمال را در ترکیب فرو برده و روی لکه بکشید. بعد از آنکه مطمئن شدید لکه پاک شده قسمت مورد نظر را با آب بشویید و در هوای آزاد خشک شود.

نحوه شستن پتو در خانه

در صورتی که پتو شما بیش از نه کیلو وزن دارد و جنس آن به گونه‌ای است که می‌توان آن را به طور کامل شست، نیاز است به طور کامل به مراحل زیر عمل کنید.

وسایل مورد نیاز برای شستن پتو در خانه

  • ماده‌ شوینده مناسب
  • تشت یا وان

برای شستن پتو در لگن ابتدا  تشت یا وان را به طور کامل بشویید تا هیچ گونه آلودگی در آن نباشد، سپس تشت را تا نصفه پر از آب کرده و مواد شوینده را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزند تا به طور کامل در آب حل شود و بعد پتو را در آب غوطه‌ور کنید. در این مرحله با توجه به سختی لکه اجازه دهید پتو چند دقیقه در آب باقی بماند. بعد از گذشت 20 دقیقه لکه‌های پتو را با دست پاک کنید و سپس آب تشت را خالی کنید. در این مرحله مجدد تشت را با آب سرد پر کنید و به آرامی پتو را آبکشی کنید. این مرحله آبکشی پتو را تا جایی انجام دهید که مطمئن شوید لکه‌های مواد شوینده از روی پتو پاک شده است. بعد از آبکشی کامل پتو، آن را از وسط تا کرده و لوله کنید تا آب آن گرفته شود. البته مراقب باشید که پتو چروک نشود و بعد از چند دقیقه پتو را در هوای آزاد بگذارید.

شستن پتو در خانه - پتو سرخابی

آموزش شستن پتو در خانه با دست

اگر در فکر شستن پتو با دست هستید، بهتر است بدانید که این کار آنقدرها که به نظر می‌رسد، سخت نیست. فراموش نکنید تنها زمانی باید اقدام به شستن پتو با دست کنید که فضای کافی برای شستشو و خشک کردن داشته باشید. در ادامه می‌توانید با روش شستن پتو با دست آشنا شوید.

۱- آماده کردن وان یا تشت برای شستن پتو در خانه

در اولین مرحله از آموزش شستن پتو با دست باید یک وان یا لگن بزرگ را با آب خنک پر کنید. سپس مقداری ماده شوینده (پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی) به آن اضافه کنید و کمی صبر کنید تا ماده شوینده شما کمی در آب حل شود.

برای شستن پتو با دست نباید وان را بیش از حد پر کنید، زیرا این کار موجب می‌شود تا بعد از قرار دادن پتو در وان، نیمی از آب به بیرون بریزد.

۲- شستن پتو در خانه در وان یا لگن

بعد از چند دقیقه پتو را به‌ آرامی داخل وان قرار دهید. سپس با ضربات نرم و کمی ورز دادن پتو را در وان به سمت عقب و جلو بکشید. برای این که پتو بهتر شسته شود، بهتر است از یک بخش شروع کنید. ابتدا یک قسمت از پتو را بشویید و بعد از تمیز کردن آن بخش به سراغ قسمت بعدی بروید.

۳- فشردن پتو و خارج کردن آب از آن

در این مرحله باید پتو را بلند کنید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پتو را ۲ تا ۳ بار تا کنید و سپس با کمک دو دست پتو را فشار دهید تا آب اضافه خارج شود. بهتر است از پیچاندن و فشار دادن پتو اجتناب کنید، زیرا این کار موجب می‌شود حالت پتو تغییر کنید و شکل خود را از دست بدهد.

۴- آبکشی و خشک کردن پتو

بعد از این که آب اضافی پتو خارج شد، وان را تخلیه کنید و از آب سرد پر کنید. حال پتو را بار دیگر در آب بیندازید تا کف اضافی داخل الیافت پتو خارج شود و کاملاً تمیز شود. پتو را در آب تکان دهید و چند بار خارج کنید و دوباره در آب فرو کنید. درنهایت دوباره پتو را از آب بردارید و تا کنید تا آب اضافه آن خارج شود. پتو را برای چند روز در معرض هوا پهن کنید تا کاملا خشک شود.

شستن پتو در خانه - پتو

آموزش شستن پتو در خانه با ماشین لباسشویی

شستن پتو یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای رعایت نظافت شخصی و تجربه یک خواب راحت انجام دهید. مخصوصاً اگر حیوان خانگی داشته باشید، تجمع آلودگی و موهای حیوان روی پتو موجب می‌شود که بیشتر از زمان‌های معمول نیاز به شستشو داشته باشد.

اما شستن پتو با لباسشویی چگونه است ؟ در ادامه می‌توانید با راهنمای کامل شستشوی پتو با ماشین لباسشویی آشنا شوید.

۱- تست رنگدهی پتو

قبل از این که اقدام به شستن پتو در ماشین لباسشویی کنید، بهتر است تست کنید و مطمئن شوید که رنگ پتو پخش می‌شود یا خیر. برای تست باید قسمت رنگی پتو را چند دقیقه در آب خنک خیس کنید. سپس یک تکه پارچه سفید یا حوله کاغذی را روی پتو بکشید.

اگر رنگ پتو به پارچه سفید منتقل شد، یعنی پتوی شما رنگ می‌دهد. بهتر است پتوهایی که رنگ می‌دهند را با دست بشویید و از شستن آن همراه با پتوها و لباس‌های دیگر در تشت یا ماشین لباسشویی اجتناب کنید.

۲- قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی

در این مرحله از نحوه صحیح شستن پتو با لباسشویی باید مطمئن شوید که پتوی شما برای شستشو در ماشین لباسشویی مناسب است و وزن پتو آن‌قدر زیاد نیست که به ماشین فشار وارد کند. برای شروع باید پتو را چند بار تکان دهید تا مو و ذرات درشت چسبیده به آن جدا شود.

سپس پتو را به‌ آرامی داخل ماشین قرار دهید. باید پتو را طوری در ماشین قرار دهید که به‌ طور مساوی در همه بخش‌ها قرار بگیرد. با این کار همه بخش‌های پتو به خوبی تمیز می‌شوند و فشار کمتری نیز به ماشین لباسشویی وارد می‌شود.

فراموش نکنید که وزن پتو بعد از خیس شدن چند برابر زیاد می‌شود، بنابراین اگر پتوی شما سنگین است، بهتر است آن را با دست بشویید و یا پتو را برای شستشو به خشکشویی بسپارید.

۳- تنظیم کردن ماشین لباسشویی

بعد از قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی باید پتو را روی چرخه ملایم تنظیم کنید. توجه داشته باشید که برای شستن پتو با لباسشویی استفاده از ملایم‌ترین چرخه با آب سرد و مدت زمان کوتاه بهترین وضعیت برای شستن پتو است. استفاده از آب داغ موجب آسیب به بافت پتو می‌شود و چرخش تند ماشین لباسشویی نیز به الیاف پتو آسیب وارد می‌کند.

۴- استفاده از یک شوینده ملایم

بعد از این که تنظیمات لباسشویی را برای شستن پتو آماده کردید، باید از یک شوینده ملایم برای شستن پتو استفاده کنید. شوینده‌ای صابونی یا غلیظ برای شستشوی پتو در ماشین لباسشویی مناسب نیستند و موجب ساییدگی و از بین رفتن بافت پتو می‌شوند.

توجه داشته باشید که باید از مقدار کم شوینده استفاده کنید. حدود ۱/۴ درپوش مایع لباسشویی برای شستن یک پتو کافی است.

شستن پتو در خانه - ماشین لباسشویی

۵- شستن پتو در کمترین زمان ممکن

برای شستن پتو با لباسشویی باید آن را روی کوتاه‌ترین چرخه شستشو تنظیم کنید. معمولاً ۳ تا ۵ دقیقه زمان برای شستن پتو در ماشین لباسشویی کافی است. فراموش نکنید هر چه پتو بیشتر در ماشین لباسشویی بماند و با سرعت بیشتر شسته شود، بافت آن بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

۶- تنظیم خشک‌کن روی کمترین دما

برای خشک کردن پتو بعد از شستشو باید حرارت را روی دمای بسیار کم و حداکثر دمای متوسط تنظیم کنید. گرمای بیش از حد موجب جمع شدن و سوختن الیاف پتو می‌شود. خشک کردن پتو با دمای پایین ماشین لباسشویی موجب می‌شود تا بیشتر از حالت معمول طول بکشد.

۷- پهن کردن پتو در معرض هوا

بعد از خشک کردن پتو، آن را در معرض هوا پهن کنید و اجازه دهید برای یک تا دو روز بماند تا کاملاً خشک شود. فراموش نکنید که خشک نشدن پتو به‌طور کامل موجب بدبو شدن پتو می‌شود. برای خشک شدن کامل پتو آن را چندین بار زیر و رو کنید تا کاملاً در معرض هوا قرار بگیرد و خشک شود.

شستن پتو در خانه - پتو خاکستری

روش شستن پتوی پرزدار با ماشین لباسشویی

«پتوهای پرزدار» بافت فوق‌العاده نرمی دارند و از همین رو باید به‌گونه‌ای شسته شوند که نرمی و لطافت خود را از دست ندهند. از طرف دیگر استفاده از مواد شوینده به مقدار زیاد می‌تواند لطافت این نوع پتوها را از بین ببرد.

برای شستشوی پتوهای پرزدار به‌هیچ‌عنوان نباید از سفیدکننده استفاده کنید. معمولاً الیاف پتوهای پرزدار به گونه است که در برابر لکه مقاوم هستند. بهتر است برای شستن پتوی پرزدار از آب سرد استفاده کنید.

در صورتی که روی پتو لکه‌ای ایجاد شده، باید قبل از شستن پتوی پرزدار در ماشین لباسشویی ابتدا مقداری مایع لباسشویی روی لکه بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس یک پارچه نم‌دار را روی محل لکه بکشید تا از بین برود.

بعد از بین بردن لکه می‌توانید پتو با آب سرد داخل ماشین لباسشویی بیندازید و با چرخه ملایم بشویید. توجه داشته باشید که شستن و خشک کردن پتوی پرزدار با درجه حرارت زیاد موجب جمع شدن الیاف و ذوب شن بافت آن می‌شود.

روش شستن پتوی برقی در ماشین لباسشویی

پتوهای الکتریکی و برقی طوری طراحی شده‌اند که معمولاً با ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند. برای شستن پتوی برقی در ماشین لباسشویی ابتدا باید پتو را از برق جدا کنید و تمام سیم‌ها و کنترل‌ها را از آن جدا نمایید.

سپس پتو را با آب سرد و یک مایع شوینده ملایم با آرام‌ترین چرخه ماشین لباسشویی بشویید. این پتوها باید در کوتاه‌ترین زمان و با ملایم‌ترین حالت ممکن شسته شوند تا آسیبی به پتو وارد نشود.

برای خشک کردن پتوهای برقی باید پتو را روی یک بند رخت یا میله دوش پهن کنید. برای خشک کردن پتوی برقی در خشک‌کن ماشین باید دستگاه را روی کمترین دما یا بدون حرارت تنظیم کنید تا سیم‌کشی داخلی پتو آسیب نبیند.

پتوی برقی باید برای مدت طولانی‌تری در معرض هوا قرار بگیرد و کاملاً خشک شود. بعد از این که مطمئن شدید، پتو خشک است، می‌توانید دوباره آن را به برق وصل کنید.

روش شستن پتو سنگین در خانه و در ماشین لباسشویی

برای شستن پتوهای سنگین در ماشین لباسشویی ابتدا باید به دستورالعمل قید شده روی پتو توجه کنید. برخی از پتوهای سنگین وزن باید با روش خاصی شسته شوند و از همین رو مطالعه نحوه شستشوی پتو از علائم روی جعبه یا برچسب پتو اهمیت زیادی دارد.

برای شستن پتوهای سنگین در ماشین لباسشویی ابتدا باید به وزن پتو و تحمل وزن ماشین لباسشویی خودتان توجه داشته باشید. معمولاً پتو بعد از خیس شدن تا چند برابر سنگین‌تر می‌شود، بنابراین باید به این موضوع را در زمان شستشوی پتو توجه کنید.

برای شستن پتوهای سنگین باید دستگاه را روی چرخه ملایم و آب سرد تنظیم کنید و از یک شوینده ملایم برای شستن پتو استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده و سفیدکننده به‌هیچ‌عنوان برای شستن این نوع پتو مناسب نیست و موجب خشک شدن پتو می‌شود.

برای خشک کردن پتوی سنگین باید آن را در خشک‌کن ماشین لباسشویی با چرخه ملایم و حرارت کم قرار دهید. در صورتی که به خشک‌کن دسترسی ندارید می‌توانید پتو را روی یک سطح خشک یا لبه وان پهن کنید تا کمی خشک شود.

به‌ هیچ‌ عنوان پتوهای سنگین را آویزان نکنید، زیرا این کار موجب از دست دادن شکل پتو می‌شود. اگر وزن پتوی شما خیلی زیاد است، بهتر است فکر شستن پتو در خانه را از فکرتان بیرون کنید و شستشوی پتو را به خشکشویی بسپارید.

شستن پتو در خانه - پتو طرحدار

روش شستن پتوی خزدار در خانه و در ماشین لباسشویی

«پتوهای خزدار» معمولاً از الیاف مصنوعی مانند «اکریلیک» و «پلی‌استر» ساخته شده‌اند و برخلاف نمونه‌های ظریف به راحتی قابل شستشو هستند. قبل از شستن این پتوها ابتدا باید برچسب روی پتو را بررسی کنید.

برخی از پتوهای خزدار تنها باید به صورت خشک تمیز شوند. بهترین روش برای شستن پتوی خزدار در ماشین لباسشویی این است که دستگاه را با آب سرد، چرخه ملایم و مقداری مایع لباسشویی معمولی بشویید.

توجه داشته باشید که برای شستن این نوع پتوها به‌ هیچ‌ عنوان نباید از نرم‌کننده یا سفیدکننده استفاده کنید. بعد از این که پتو شسته شد، پتو را روی بند رخت پهن کنید. سپس چندین بار پتو را تکان دهید تا خزهای مصنوعی پتو بعد از خشک شدن پف کند.

اگر خز پتو بعد از شستن کدر شده است، می‌توانید یک برس نرم را به‌ آرامی در جهات مختلف روی پتو بکشید تا حالت بهتری پیدا کند.

چگونه پتوهای پشمی را بشوییم ؟

پتوهای پشمی، پارچه ای دارند که کیفیت آن ها در طول زمان افزایش پیدا می کند. پوست پشم بی کیفیت در طول زمان نرمی خود را از دست می دهد ، در حالی که پشم با کیفیت هرگز پوسته پوسته نمی شود و همیشه در مدت زمان طولانی نرم باقی می ماند. در هر حال استفاده از روش زیر به شما کمک می کند که پتوی پشمی را بشویید و نرمی آن را حفظ کنید.

پتو را روی یک سطح صاف قرار دهید و طول آن را در یک جهت برس بکشید. برس کشیدن پتو باعث می شود که الیاف پشمی در پتو همه در یک راستا تراز شوند و استحکام ساختاری را حفظ می کند.

کمی پودر ماشین لباسشویی را که همیشه استفاده می کردید، داخل ماشین لباسشویی تان بریزید. یک دور پتو را با این پودر شستشو دهید و سپس آن را با آب سرد روی چرخش ملایم بشویید. در طول چرخه شستشو ، مقداری نرم کننده مایع هم اضافه کنید و بعد از شستشو، آن را بر روی بند و در معرض هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود. این اقدام از خراب شدن و پوسته شدن پتو پشمی جلوگیری می کند. برای خشک کردن پتوهای پشمی بعد از شستشو از قرار دادن پتو پشمی در خشک کن جدا خودداری کنید زیرا این عمل نرمی پتو را از بین می برد. از قرار دادن پتو در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید زیرا این عمل باعث ضعیف شدن الیاف پشمی پتو می شود.

شستن پتو در خانه - برس

چگونه پتوهای پشمی نخی را شستشو دهیم ؟

قبل از شستن چنین پتوهایی باید مطمئن شوید که این پتوها فقط با خشکشویی تمیز نمی شوند زیرا اگر روش غلط را به کار ببرید، پتو از بین می رود. حال اگر از این مورد مطمئن شدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئن شوید که پتو در داخل ماشین معمولی هم قابل شستشو است, در غیر این صورت با شستشوی دست این کار را انجام دهید. اگر قرار است آن را با ماشین بشویید، ماشین را روی چرخش ملایم با آب سرد قرار دهید و توجه داشته باشید که یک دقیقه باید داخل ماشین لباسشویی بچرخد و سپس آن را خاموش و روی طناب آویزان کنید.

چگونه پتوی بافته شده با میل را شستشو دهیم ؟

شستن پتوی بافتنی شبیه به شستن پتو های کشباف است و باید مراقب باشید که پارچه را کش ندهید زیرا پتو شل می شود. پیشنهاد می کنیم که این پتوها را با دست بشویید و اگر می خواهید آن ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، آن ها را داخل کیسه ای پارچه ای قرار دهید تا از پتو محافظت کند.

ماشین لباسشویی باید روی حالت ملایم باشد سپس صاف پهن کنید. خشک شدن پتو در معرض هوا یکی از بهترین راه ها است، البته زمان زیادی می برد اما تضمین می کند که پارچه این پتو آسیب نخواهد دید.

خشک کردن پتو

اگر از ماشین خشک شویی برای خشک کردن پتو استفاده می کنید، دما را روی کم و متوسط قرار دهید. دمای بالا، خطر آسیب رسیدن به پتو را بیشتر می کند . اگر نگران بافت پتو هستنید، آن را با خشک کن معمولی خشک کنید و زمانی که برای خشک کن تنظیم می کنید، متناسب با وزن و جنس پتو باشد. اگر پتو سنگین است یک دور کامل و اگر سبک است، می توانید زمان کمتری را به آن اختصاص دهید. سپس پتو را در هوای آزاد و روی بند پهن کنید تا کاملا خشک شود

خشک کردن با دست

برای خشک نمودن پتو با دست آن را فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود سپس آن را روی بند، صاف پهن کنید تا در هوای آزاد خشک شود.

هنگام پهن کردن پتو دقت کنید که پتو صاف باشد و چین و چروکی روی پتو نباشد تا نیازی به اتو کشیدن پیدا نکند. پتو های پشمی را پس از رفتن آب شان در میان یک حوله بپیچید و فشار دهید و سپس دومرتبه روی بند پهن کنید تا با پهن کردن پتو کش نیاید.

شستن پتو در خانه - پتو قرمز

نکاتی که باید برای شستن پتو در خانه با دست و ماشین لباسشویی بدانید

*قبل از شستن پتو با دست و ماشین لباسشویی حتماً برچسب روی پتو را مطالعه کنید.

*برای شستن پتو با دست و ماشین لباسشویی از مقدار کمی مواد شوینده استفاده کنید تا بافت پتو آسیب نبیند.

*فراموش نکنید که یک پتوی یک نفره معمولاً بعد از خیس شدن حداقل ۶ کیلوگرم می‌شود، بنابراین اگر ماشین لباسشویی شما تحمل وزن پتو را ندارد، آن را به صورت دستی بشویید و یا به خشکشویی بدهید.

*قبل از شستن پتو حتماً مطمئن شوید که پتو رنگ می‌دهد یا خیر.

*بهترین روش شستشوی پتو در خانه این است که پتو را قبل از شستن تکان دهید تا گرد و غبار، مو و پرز از آن خارج شود، سپس می‌توانید آن را به صورت دستی یا ماشینی بشویید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید