مواد غذایی آبرسان بدن که میتوانند مقدار زیادی از آب بدن را تامین کنند و همچنین جلوی دهیتراته شدن بدن را بگیرند زیادند.در این مطلب از پارس مگ با تعدادی از این خوراکی ها آشنا خواهید شد.

مواد غذایی آبرسان - سالاد

آبرسانی به بدن برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. اهمیت این موضوع در فصل تابستان دو چندان می‌شود. کم‌آبی بدن می‌تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله ضعف و خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی عضلانی، فشار خون پایین و تند شدن ضربان قلب شود. باید هر روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید.

شاید سخت باشد در طول روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که مواد غذایی بخورید که آبرسان هستند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم به ۱۷ ماده‌ی غذایی آبرسان اشاره کنیم. سعی کنید از صبح تا شب این خوراکی‌ها را بخورید تا بدنتان هیدراته بماند.

همجنین در پارس مگ بخوانید : خونسازترین مواد غذایی را بشناسید

مواد غذایی آبرسان - آووکادو

لیست مواد غذایی آبرسان بدن

خیار از مواد غذایی آبرسان

وجود خیار در فهرست خوراکی‌های آبرسان بدن اصلا دور از ذهن نیست. این صیفی به ظاهر ساده بیش از 96 درصد آب دارد. خیار همچنین منبع مواد مغذی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم و کمی کلسیم است. هرچند در مقایسه با برخی از میوه‌ها و سبزیجات، خیار منبع خیلی سرشاری از ویتامین‌ها نیست اما در عوض ماده‌ای به نام کوکوربیتاسین دارد که در کدو رویان دیگر هم پیدا می‌شود و به نظر می‌رسد می‌تواند عاملی برای مقابله با دیابت باشد.

مواد غذایی آبرسان - خیار

کرفس از مواد غذایی آبرسان

کرفس به کالری کمی که دارد مشهور است. البته کربوهیدرات، پروتئین و میزان‌آب در این سبزی هم بسیار کم است. اما اگر به دنبال منبعی سرشار از فیبر می‌گردید احتمالا کرفس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کرفس همچنین منبع غنی از ویتامین آ و پتاسیم است. اگر می‌خواهید کرفس را با پروتئین بیشتر مصرف کنید می‌توانید از ترکیب کرفس و کره بادام‌زمینی استفاده کنید، تا هم از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید و هم یک میان‌وعده مغذی داشته باشید.

گوجه فرنگی از مواد غذایی آبرسان

به جز نوشیدن انواع آب آشامیدنی، مصرف خوراکی‌های آبرسان بدن مانند انواع سبزیجات و صیفی‌ها می‌تواند به تامین آب کافی و همچنین مواد مغذی در بدن کمک کند. گوجه فرنگی یکی از مغذی‌ترین و البته خوش‌طعم‌ترین این خواراکی‌هاست. این میوه از فیبر، ویتامین‌های ث و کا، فولات و پتاسیم غنی است. یکی از مواد خاص موجود در گوجه فرنگی لیکوپن است. این ماده می‌تواند به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی بدن را تا حد بسیار زیادی در برابر بیماری‌های عفونی مقاوم می‌کنند. همچنین مواد موجود در گوجه فرنگی به بهبود خواب و حرکت عضلات بدن کمک می‌کند. می‌توانید با درست کردن سالادهای مغذی با عفونت‌های دستگاه ادراری و سنگ صفرا مقابله کرده و سالم‌تر زندگی کنید.

مواد غذایی آبرسان - گوجه

قارچ از مواد غذایی آبرسان

شاید در نگاه اول به نظر نیاید ولی قارچ‌ها تقریباً از 92 درصد آب تشکیل شده‌اند. درست است که تا امروز فواید آب تصفیه شده برای پوست ما ثابت شده است، اما قارچ هم می‌تواند جدا از اینکه یکی از خوراکی‌های آبرسان بدن است، به سلامت پوست ما کمک کند. زیرا قارچ‌ها منبع خوبی از ویتامین ب2 (ریبوفلاوین) هستند که برای پوست و سیستم عصبی ما مهم است. ویتامین ب2 همچنین به کاهش خستگی کمک می‌کند و انرژی را از غذایی که می‌خوریم آزاد می‌کند.

اگر ترجیح می‌دهید خیلی به سراغ فست‌فودهایی مانند پیتزا نروید، شاید بد نباشد با این دستور غذا یک خوراک خوشمزه تهیه کنید. کافیست دو عدد قارچ پورتوبلو بزرگ را با گوجه فرنگی خرد شده و کمی پنیر کم‌چرب پر کنید. سپس آنها را در فر بپزید تا یک جایگزین خوشمزه با طعمی غنی برای پیتزا ایجاد کنید.

هندوانه از مواد غذایی آبرسان

چه کسی می‌تواند لذت خوردن یک تکه هندوانه را در نیمه تابستان فراموش کند ؟ از ظاهر این میوه روشن است که جایگاه بالایی در فهرست خوراکی‌های آبرسان بدن دارد. هندوانه کالری زیادی ندارد؛ برای مثال یک فنجان هندوانه خرد شده فقط 6/45 کالری دارد. این میوه در روزهای گرم تابستان هم آب بدن را تامین می‌کند و هم منبع خوبی برای ویتامین ث، ویتامین آ، انواع ویتامین ب، پتاسیم، روی، مس و بسیاری از مواد معدنی دیگر است.

هندوانه نیز مانند گوجه فرنگی لیکوپن دارد. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که طبق تحقیقات جدید به نظر می‌رسد در کاهش احتمال سکته مغذی و کاهش فشار خون موثر است. هرچند هندوانه فیبر زیادی ندارد، اما چربی و کالری کم در کنار آب فراوان آن را به یک ماده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

مواد غذایی آبرسان - هندوانه

اسفناج از مواد غذایی آبرسان

برای کسانی که به غذاهای کم‌کالری اما مغذی عادت دارند، برگ‌های سبز اسفناج بسیار آشنا هستند. اسفناج یکی از خوراکی‌های آبرسان بدن است که فیبر بسیاری دارد و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. به‌علاوه اسفناج منبع معتبر منیزیم است و همچنین حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، ویتامین آ، ویتامین کا، فیبر و فولات است. این سبزی یک پایه عالی برای سالاد است. می‌توانید با برگ‌های اسفناج در کنار کینوا، سبزیجات دیگر و حتی دانه‌های انار و پودر گردو سالادی مغذی و خوش طعم بسازید. اسفناج کمی مزه تلخ دارد و به همین دلیل ممکن است محبوب همه نباشد. برای گرفتن تلخی اسفناج برخی افراد آن را به همراه میوه‌های شیرین به اسموتی تبدیل می‌کنند.

توت‌فرنگی

حدود ‌۹۱‌درصد وزن توت‌فرنگی آب است و این میوه خوش‌طعم سرشار از ویتامین ث است. در ضمن آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و جلوی صدمات آنها را می‌گیرند. توت‌فرنگی حاوی فیبر فراوان و اندکی کالری است.

پرتقال

پرتقال یک گزینه‌ی عالی برای آبرسانی به بدن طی فصل تابستان محسوب می‌شود. این میوه بسیار سالم است و فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد. در یک عدد پرتقال، نصف فنجان (۱۱۸ میلی‌لیتر) آب وجود دارد. پرتقال حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی از جمله پروتئین، فیبر، فولات، پتاسیم، تیامین (ویتامین B1) و ویتامین C است.

از فواید این میوه می‌توانیم تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از آسیب دیدن پوست در اثر رادیکا‌ل‌های آزاد، کنترل فشار خون، کاهش کلسترول خون و کاهش احتمال ابتلا به سرطان را نام ببریم.

پرتقال همچنین سرشار آنتی‌اکسیدان‌های مختلف از جمله فلاونوئیدها است که با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند و ممکن است از طریق کاهش التهاب، از آسیب دیدن سلول‌ها جلوگیری کنند.

آب و فیبر موجود در پرتقال ممکن است به ایجاد احساس سیری و در نتیجه کنترل اشتها کمک کنند. علاوه بر این، مصرف منظم مرکبات مثل پرتقال ممکن است از سنگ کلیه جلوگیری کند، چون این میوه‌ها آب زیادی دارند و آبرسانی به بدن، نقش مهمی در جلوگیری از سنگ کلیه دارد.

پرتقال علاوه‌بر مواد مغذی فوق، حاوی انواع ویتامین‌های ب، منیزیم، سلنیم و مس است.

مواد غذایی آبرسان - پرتقال

طالبی

تقریبا ۹۰‌درصد طالبی آب است و هر واحد از این میوه بیش از نیم‌ فنجان آب به بدنتان می‌رساند. طالبی سرشار از ویتامین ث و فیبر است. در ضمن طالبی مانند میوه و سبزی‌های نارنجی‌رنگ دیگر بتاکاروتن دارد که بدن آن را به ویتامین اِی تبدیل می‌کند.

مواد غذایی آبرسان - طالبی

شیر کم‌چرب

شیر بدون چربی به تنهایی یک نوشیدنی سالم است. البته شیر یک ماده مفید در پخت و پز و در کنار غذاهایی مانند غلات نیز محسوب می‌شود. این نوشیدنی پرطرفدار نه تنها یکی از خوراکی‌های آبرسان بدن است، بلکه منبع خوبی از کلسیم، ویتامین د و پروتئین است. افرادی که بدنشان می‌تواند لاکتوز را تحمل کند ممکن است متوجه شوند که نوشیدن شیر بدون چربی راه خوبی برای هیدراته ماندن است. اما کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند و بعد از مصرف شیر دچار سوءهاضمه می‌شوند هم، می‌توانند شیر مصرف کنند. اگر حساسیت شما زیاد است می‌توانید از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید و در صورتی که حساسیت کمی دارید، شاید بتوانید هر روز اندکی شیر مصرف کنید و کم‌کم میزان آن را بیشتر کنید تا بدن شما به آن عادت کند.

شیر سویا

شیر سویا مخلوطی از آب و دانه سویا است که 90.36% از آن را آب تشکیل داده است، به همین خاطر انتخاب خوبی برای هیدراته نگه داشتن بدن به شمار می‌آید. شیر سویا در بسیاری از بندها حاوی کلسیم، ویتامین D و چندین ویتامین از خانواده ویتامین B است.

تربچه

این سبزیجات ریشه دار طراوت را به سالادهای بهاره و تابستانه شما می آورد.

آنها در بسته های کوچک تندی شیرین، عطر و طعم و رنگ متفاوت دارند مهم تر از آنها دارای آنتی اکسیدانی مانند کاتچین ( که در چای سبز یافت می شود ) پر شده است.
بافت ترد تربچه در سالاد تابستانه کلم دیگر نیازی به سس مایونز ندارد. سالاد ترکیبی از ( تربچه و کلم و هویج خرد شده ، نخود فرنگی، فندق خرد شده، جعفری، آب لیمو، روغن زیتون، نمک، و فلفل ) است.

کاهو از مواد غذایی آبرسان

کاهو،‌ چه کاهو پیچ (چینی) و چه نوع رومی آن، منبعی عالی برای آبرسانی بدن‌ است. البته کاهوهایی با برگ‌های سبزتر مواد مغذی بیشتری دارند. محتوای آب کاهو پیچ بیشتر از کاهوی رومی است. کاهوی رومی ویتامین‌های اِی، ث و فیبر به بدنتان می‌رساند. کاهو پیچ هم حاوی فیبر، ویتامین‌های کا و اِی، مواد معدنی پتاسیم و روی است. در ضمن هر دو نوع کاهو کربوهیدرات بسیار کمی دارند.

مواد غذایی آبرسان - کاهو

 آب نارگیل

آب نارگیل فواید متعددی برای بدن دارد و نه‌تنها آبرسان خوبی است، بلکه حاوی ویتامین ث و الکترولیت‌هایی چون منیزیم و پتاسیم است که برای بدن ضروری‌اند.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت سرشار از آب، فیبر و ویتامین ث است. این میوه از خانواده مرکبات را می‌توان همراه صبحانه یا سالاد مصرف کرد.

سیب

انواع متفاوتی سیب، از قرمز تیره تا سبز روشن، وجود دارد. در کل سیب منبعی عالی از آب و برای تأمین آب بدن ایدئال است. این میوه ترد و خوش‌طعم علاوه‌بر آب، سرشار از فیبر، ویتامین ث و آنتی‌اکسیدان‌هایی چون کوئرستین و کاتچین است. این مواد از بدن در برابر صدمات رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

هلو 

هلو یک میوه‌ی بسیار مغذی است که می‌توانید برای آبرسانی به بدن آن را بخورید. تقریبا ۹۰ درصد وزن هلو، آب است. ویتامین‌ها و مواد معدنی این میوه شامل ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B است. علاوه بر این، خوردن هلو با پوست ممکن است به مبارزه‌ با بیماری‌ها کمک کند. هلو به دلیل دارا بودن آب و فیبر بسیار سیرکننده است و کالری کمی دارد.

یک عدد هلوی متوسط، حاوی ۶۰ کالری است. هلو خواص شگفت‌انگیزی دارد. این میوه ممکن است به هضم بهتر کمک کند. فیبر نامحلول موجود در این میوه حجم مدفوع را زیاد می‌کند و به همین دلیل احتمال ابتلا به یبوست را کاهش می‌دهد. هلو در بهبود سلامت قلب، محافظت از پوست، جلوگیری از بعضی انواع سرطان‌ها، کاهش علائم حساسیت، تقویت سیستم ایمنی و کاهش سطح قند خون تأثیرگذار است.

هلو را می‌توانید به‌سادگی به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.  به‌طور مثال می‌توانید با آن یک اسموتی آبرسان و خوش‌طعم درست کرده یا آن را به سالاد یا ماست یونانی اضافه کنید.

مواد غذایی آبرسان - هلو

شاهی 

سبزی شاهی سرشار از آب، ویتامین اِی (حاصل از بتاکاروتن)، ویتامین ث، فولات، کلسیم، آهن و ویتامین ای است. این سبزی خوش‌طعم که خام یا پخته مصرف می‌شود، مقدار خوبی ویتامین کا، تیامین، ویتامین ب‌۶، پتاسیم و ید دارد و البته سدیم و کالری آن بسیار کم است.

فلفل سبز

فلفل دلمه ای از هر گونه ای دارای محتوای آب فراوان است تنها گونه های فلفل قرمز و زرد ( که محتوی ۹۲٪ آب است) و بر خلاف باور عموم، فلفل سبز به همان اندازه سایر فلفل ها، حاوی آنتی اکسیدان می باشد. فلفل ها یک پیش غذایی مناسب است.

گل کلم

رنگ پریده گل کلم شما رو گول نزد این سبزی علاوه بر داشتن مقدار زیادی آب، دارای ویتامین ها و مواد مغذی است که برای کمک به کاهش کلسترول و مبارزه با سرطان، از جمله سرطان سینه موثر است در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه واندربیلت روی بیمار مبتلا به سرطان پستان نشان داده است که خوردن سبزیجات کلم، خطر مبتلا به این نوع سرطان را کاهش می دهد.

آن را خرد کرده و به سلاد خود اضافه کنید و از تردی آن لذت ببرید.

میوه ستاره

یکی از میوه های گرمسیری که به عنوان کارامبولا نیز شناخته شده است، دارای انواع شیرین و ترش است، بافت آن آبدار شبیه به آناناس است.

ظاهر چشم گیری دارد و  از آن در سالاد میوه یا در نوشیدنی های تابستانه از آن استفاده می شود این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه اپیکاتچین است که برای سلامت قلب مناسب است. اپیکاتپین در شکلات تیره و چای سبز نیز یافت می شود.
افراد مبتلا به مشکلات کلیوی به دلیل سطح بالای اسید اگزالیک، باید از خوردن میوه ستاره اجتناب کنند.

آناناس 

این میوه خاردار و استوایی علاوه‌بر آب فراوانی که دارد، سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین ث، منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین‌های ب است. همچنین آناناس حاوی ماده بروملین، آنزیمی با اثرات ضدالتهابی، است که برای درمان سینوزیت، آرتروز و مشکلات گوارشی مفید است.

مواد غذایی آبرسان - آناناس

ماست ساده 

گزینه‌ی دیگری که می‌توانید برای آبرسانی به بدن در نظر بگیرید، ماست بدون طعم است. این ماده‌ی غذایی آب و مواد مغذی زیادی دارد و ممکن است سلامتی بدن را به روش‌های مختلف بهبود ببخشد. بیشتر از ۷۵ درصد از یک فنجان (۲۴۵ گرم) ماست بدون طعم را آب تشکیل می‌دهد. ویتامین‌ها و مواد معدنی ماست شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، پروتئین و ویتامین D می‌شوند. یک فنجان از ماست بدون طعم، ۸ گرم پروتئین دارد و ۱۷ درصد از پروتئین لازم بدن در روز را تأمین می‌کند.

پروتئین موجود در ماست سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد و به کنترل وزن کمک می‌کند. نشان داده شده که مصرف منظم ماست اشتها را کاهش می‌دهد و از این طریق، به لاغری کمک می‌کند. برای اینکه بیشترین بهره را از خواص ماست ببرید، به‌ جای ماست طعم‌دار، ماست بدون طعم بخورید.  علت این موضوع این است که ماست طعم‌دار معمولا مقدار زیادی قند اضافه شده دارد که باید تا جایی که می‌توانید مصرف آن را در رژیم غذایی محدود کنید.

قند اضافه شده در ابتلا به بیماری‌هایی مثل چاقی، بیماری قلبی و دیابت نقش دارد. یک فنجان (۲۴۵ گرم) ماست طعم‌دار ۴۷ گرم قند دارد که چهار برابر بیشتر از میزان قند موجود در همین مقدار از ماست بدون طعم است.

کلم بروکلی از مواد غذایی آبرسان

کلم بروکلی مانند گل کلم خام به سالاد اضافه می شود این کلم تردی را به سلاد می بخشد.

دارای مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین  Cاست، کلم بروکلی (از خانواده کلم و کلم پیپ) تنها سبزیجاتی است که دارای مقدار قابل توجهی از سولفورافن، یک ترکیب قوی که باعث افزایش آنزیم های محافظ بدن و سبب خارج کردن گرگرفتگی مواد شیمیایی سرطان زا است.

کدو سبز از مواد غذایی آبرسان

کدو یک سبزی مغذی است که ممکن است به دلایل مختلف برای سلامتی بدن مفید باشد. یکی از این فواید، آبرسانی به بدن است. یک فنجان (۱۲۴ گرم) کدوی خرد شده حاوی بیش از ۹۰ درصد آب و ۱ گرم فیبر است. این دو ترکیب برای سیر نگه داشتن شما عالی هستند. کدو چون آب زیادی دارد، حاوی کالری نسبتا کمی است.

یک فنجان (۱۲۴ گرم) کدو فقط ۲۰ کالری دارد. با خوردن کدو می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی از جمله پروتئین، تیامین، ویتامین B6، فسفر، مس، فولات، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم، منگنز، ویتامین C و ویتامین A دریافت کنید. یک فنجان (۱۲۴ گرم) کدو، ۳۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین C را برطرف می‌کند. فواید کدو شامل موارد زیر می‌شود.

  • تقویت استخوان‌ها
  • جلوگیری یا محدود کردن رشد بعضی از سلول‌های سرطانی
  • کمک به تثبیت هورمون تیروئید
  • کاهش احتمال ابتلا به یبوست
  • تقویت بینایی
  • بهبود هضم غذا
  • کاهش سطح قند خون
  • کمک به کاهش وزن
  • بهبود سلامت قلب‌

کدو را می‌توانید به روش‌های متنوع به رژیم غذایی اضافه کنید. به‌طور مثال می‌توانید کدوی خام را درون سالاد بریزید یا با آن غذاهای مختلف درست کنید. در اینترنت جست‌وجو کنید تا به رسپی‌های مختلف غذا با کدو دست پیدا کنید.

مواد غذایی آبرسان - خوراکی

بادمجان از مواد غذایی آبرسان

بادمجان با محتوای آب ۹۲ درصد، یک ماده غذایی آبرسان است که کالری کمی هم دارد و هم‌چنین منبع خوبی از فیبر رژیمی است. بادمجان منبع سرشاری از مس، ویتامین‌های گروه B، منگنز، ویتامین K و پتاسیم نیز هست که از متابولیک، سیستم ایمنی و سیستم قلبی عروقی محافظت می‌کند.

هویج

هویج حاوی ۸۸ درصد آب است و فیبر بالایی هم دارد؛ که این موضوع، آن را به یکی از بهترین خوراکی‌ها برای هیدراتاسیون تبدیل می‌کند. مصرف هویج، با حفظ رطوبت و غشاهای مخاطی، به تقویت بینایی هم کمک می‌کند.

 آب مرغ و سوپ از مواد غذایی آبرسان

می‌توانید برای آبرسانی به بدن خود، آب مرغ و سوپ میل کنید. یک فنجان (۲۴۰ گرم) آب مرغ تقریبا کلا از آب تشکیل شده است و می‌تواند به‌خوبی بدن را آبرسانی کند. مصرف غذاهای سرشار از آب مثل آب مرغ و سوپ ممکن است به دلیل کالری کمی که دارند، به کاهش وزن کمک کنند.  بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که کسانی که قبل از وعده‌ی غذایی اصلی سوپ می‌خورند، کالری کمتری مصرف می‌کنند.

در یک مطالعه‌ی دیگر نشان داده شد که شرکت‌کنندگانی که هر روز دو کاسه سوپ کم‌کالری خوردند، در مقایسه با کسانی که همین میزان کالری را از خوراکی‌های دیگر دریافت کرده بودند، ۵۰ درصد بیشتر وزن کم کردند. می‌توانید برای دریافت مقدار بیشتری از مواد مغذی، به سوپ و آب مرغ مقدار زیادی سبزیجات مثل کلم‌بروکلی، هویج، پیاز، قارچ و سیب‌زمینی اضافه کنید.

نعناع

نعناع یک گیاه آبرسان محسوب می‌شود. این گیاه به خنک نگه داشتن بدن کمک می‌کند، بنابراین حتما سعی کنید آن را در فصل تابستان به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید نعناع را خالی بخورید یا آن را به بعضی نوشیدنی‌ها اضافه کنید‌.

 گرمک

گرمک یک میوه‌ی به‌شدت مغذی است که ممکن است به روش‌های مختلف، سلامتی بدن را بهبود ببخشد. یک فنجان (۱۷۷ گرم) گرمک، ۹۰ درصد آب دارد و بیشتر از نصف فنجان (۱۱۸ میلی‌لیتر) آب برای بدن تأمین می‌کند. یک فنجان گرمک، ۲ گرم فیبر دارد. فیبر و آب موجود در این میوه‌ی تابستانی به ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

علاوه بر این، گرمک سرشار از ویتامین A است و فقط یک فنجان (۱۷۷ گرم) از آن، ۱۲۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین مفید را برطرف می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین A از طریق محافظت در برابر عفونت‌ها، ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند. می‌توانید گرمک را به‌تنهایی نوش جان کرده یا آن را به سالاد، اسموتی یا ماست یونانی اضافه کنید.

مواد غذایی آبرسان - گرمک

آیا کافئین باعث کم آبی بدن می‌شود ؟

بسیاری از مردم از مصرف کافئین اجتناب می‌کنند زیرا معتقدند که این ماده می‌تواند باعث کم آبی بدن شود. با این حال، برخی از مطالعات اخیر این موضوع را رد می‌کنند و در آنها عنوان شده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد قهوه باعث کم آبی بدن می‌شود.

با این وجود، سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه می‌کند که افراد مصرف کافئین خود را به 400 میلی‌گرم در روز محدود کنند. این میزان، تقریباً چهار تا پنج فنجان قهوه می‌شود.

اگر فردی هستید که به کافئین حساسیت دارید، باردار هستند، اضطراب دارید یا شرایط سلامت خاصی دارید، بهتر است که مصرف خود را به کمتر از 400 میلی‌گرم در روز برسانید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید