لازانیا بدون سس بشامل و فر یکی از ساده ترین غذاهایی است که شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را برای وعده های غذایی خود تهیه کنید.در این مطلب از پارس مگ شما با طرز تهیه لازانیا بدون سس بشامل و فر آشنا خواهید شد.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - بشقاب آبی

لازانیا بدون سس بشامل یکی از روش های تهیه لازانیا می باشد که بسیار خوشمزه و ساده می باشد و شما می توانید بدون سس بشامل و فر این لازانیا را تهیه کنید. سس بشامل از شیر تهیه شده است و خیلی افراد به دلیل دوست نداشتن شیر از خوردن لازانیا امتناع می کنند این روش مخصوص کسانی است که می خواهند لازانیا خوشمزه و راحت بدون سس بشامل و فر داشته باشند. شما می توانید لازانیا را به صورت لایه ی یا به صورت رولی تهیه کنید که این کاملا دلخواه است و از پنیر ورقه ای یا رنده شده استفاده کنید.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - سالاد

مواد لازم برای لازانیا بدون سس بشامل و فر

مواد لازم   میزان لازم
لازانیا  یک بسته
قارچ  300 گرم
پیاز   1 عدد متوسط
سیر رنده شده 2 حبه
فلفل دلمه ای 1 عدد
سویا یا گوشت چرخ کرده یا مرغ حدود به لیوان
پنیر پیتزا به میزان لازم (یک پیاله) 
رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
ادویه لازانیا و آویشن به میزان لازم
شیر  یک لیوان( قابل حذف)

همچنین در پارس مگ بخوانید : طرز تهیه لازانیا ی خوشمزه ی مجلسی به سه روش متفاوت

لازانیا بدون سس بشامل و فر - لازانیا

طرز پخت لازانیا ساده بدون فر

  1. ابتدا پیاز را کمی تفت داده و سیر را به آن اضافه کنید.
  2. سیر و پیاز را خوب تفت دهید تا زمانی که سبک شد، گوشت چرخ کرده یا سویا را به آن اضافه کرده و مجدد تفت دهید.
  3. در مرحله بعد فلفل دلمه ای و قارچ را به مواد اضافه کرده و مجددا کمی تفت دهید.
  4. بعد از کمی تفت دادن مواد، در این مرحله نمک و فلفل و ادویه را اضافه کرده و در آخر رب گوجه فرنگی را به مواد می افزاییم.
  5. مواد بخوبی باید با رب گوجه فرنگی ترکیب شوند؛ بعد از تفت کامل همه مواد و رنگ پس دادن رب، حالا نوبت اضافه کردن شیر است که استفاده از آن در مواد به انتخاب شماست و قابل حذف هم می باشد.
  6. در مرحله آخر، ورقه های لازانیا رو خرد کرده و به مواد تفت داده شده داخل ماهیتابه اضافه میکنیم.
  7. حالا نوبت اضافه کردن آب است که باید به اندازه ای به مواد ضافه شود که به خوبی روی سطح لازانیاها را بپوشاند.
  8. درب تابه را میگذاریم و اجازه میدهیم مواد با حرارت متوسط پخته شوند.
  9. زمانیکه آب مواد کشیده شد، نوبت اضافه کردن پنیر پیتزاست. در این مرحله پنیز پیتزا را روی مواد ریخته و روی پنیر، جعفری یا آویشن میریزیم و مجدد درب ماهیتابه را میبندیم تا پنیر آب شود.
  10. پس از حدود 5-7 دقیقه پنیز آب شده و لازانیا کته شما آماده سرو است.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - گل

لازانیا بدون سس بشامل و فر با ماهیتابه دو طرفه

اگر ماهیتابه دو طرفه دارید واشر آن را جدا کنید و بعد کف ماهیتابه را چرب نمایید. سپس سیب زمینی‌ها را ورقه ورقه خرد کنید و کف ماهیتابه بچینید. بعد از آن ورقه‌های لازانیا را روی سیب زمینی‌ها بچینید تا از سوختن لازانیا روی گاز جلوگیری کنید.

بعد روی ورقه‌های لازانیا به ترتیب سس سفید، پنیر پیتزا و مواد گوشتی بریزید. این‌کار را تا لایۀ آخر ادامه دهید و روی آخرین ورقۀ لازانیا سس بشامل و پنیر پیتزا بریزید تا لازانیای شما خشک نشود. در آخر نیز یک شعله پخش کن روی اجاق گاز بگذارید و سپس ماهیتابه را برای ۳۰ الی ۳۵ دقیقه روی آن قرار دهید تا لازانیای بدون فر شما آماده شود.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - ماهستابه

طرز تهیۀ لازانیا بدون سس بشامل و فر در توستر

برای تهیۀ لازانیا در توستر کافی است لایه‌های لازانیا را در یک ظرف مستطیلی از جنس پیرکس بچینید و سپس ظرف را روی سینی توستر بگذارید. زمان را روی ۳۰ دقیقه و حرارت را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید. هر دو المنت بالا و پایین لازم است که روشن باشند، اما برای طلایی شدن روی لازانیا، دو الی سه دقیقۀ آخر تنها المنت بالایی را روشن نگهدارید.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - رول

طرز تهیۀ لازانیا بدون سس بشامل و فر در ماکروفر

در این روش هم باید مانند دیگر روش‌ها لایه‌های لازانیا و سس گوشتی و بشامل را روی هم در یک ظرفی که بتوان در ماکروفر گذاشت بچینید و بعد آن را به مدت ده دقیقه با قدرت ۹۰۰ وات یا صد درصد داخل ماکروفر بگذارید. اگر ماکروفر شما پایۀ گریل دارد می‌توانید از آن برای طلایی شدن روی لازانیا استفاده نمایید و گریل ماکروفر را ۳ الی ۵ دقیقه روشن کنید.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - ریحان

نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید

  • برای تهیۀ لازانیا می‌توان به جای گوشت چرخ‌کرده از مرغ و یا سویا چرخ‌کرده هم استفاده کرد.
  • برای درست کردن لازانیا بدون فر بهتر است از لازانیا پیش پخت استفاده نشود و مثل ماکارونی حتما ورقه‌های لازانیا نیز آبکش شوند. اگر از لازانیا پیش پخت استفاده می‌کنید حتما سس گوشتی را رقیق‌تر از روی گاز بردارید تا لازانیا را نرم کند.
  • زمان دقیقی برای آبکش کردن لازانیا وجود ندارد ولی میزان نرمی آن باید مثل ماکارونی باشد، یعنی از بیرون نرم و از داخل مقداری سفت.
  • برای لایه‌های پنیری علاوه بر پنیر پیتزا می‌توانید از پنیر ورقه‌ای هم استفاده کنید. به طور کلی استفاده از ترکیب پنیرها مثل موزارلا، گودا، پارمزان و مواردی این چنین باعث لذیذ و خوشمزه‌تر شدن لازانیای شما می‌شود.
  • آب سس گوشتی باید تقریباً کشیده شود و نباید خیلی شل و یا خیلی سفت باشد.

لازانیا بدون سس بشامل و فر - چنگال

  • بعد از اینکه روی ورقه‌های لازانیا آب سرد گرفتید می‌توانید آن‌ها را روی یک حوله یا پارچۀ تمیز بچینید تا هم توی آبکش به هم نچسبند و هم کاملاً خشک شوند.
  • اگر بعد از ۲۰ دقیقه که لازانیای شما روی اجاق بود احساس کردید برای پخت بهتر نیاز به بخار است، می‌توانید خیلی کم آب گرم کف قابلمه بریزید. توجه داشته باشید که حتماً آن را کنارۀ قابلمه بریزید و نه روی خود لازانیا تا فقط کف قابلمه مرطوب شود.
  • بعد از دم کشیدن لازانیا بهتر است چند دقیقه‌ای فرصت دهید تا سرد شود و بعد آن را سرو کنید، چرا که اگر بلافاصله بعد از برداشتن از اجاق گاز و داغ داغ برش دهید ممکن است از هم بپاشد و شکل ظاهری‌اش را از دست بدهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید