آبشار دودوزن سیاهمزگی یکی از جاهای بکر و جذاب استان گیلان است که هر چه از طبیعتش بگوییم کم گفتیم. گروه سفر و گردشگری پارس مگ با انتظار تصاویری از آبشار دودوزن سیاهمزگی شما را به سفر به این نقطه از کشورمان دعوت میکند.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

آبشار دودوزن سیاهمزگی در فاصله حدود ۲۴ کیلومتری روستای شفت و در منطقه زیبای خرمکش قرار دارد. جالب است بدانید که این آبشار در قلب جنگل واقع شده و نمای بسیار زیبایی دارد.

زمین‌شناسان اعتقاد دارند که قدمت این آبشار بیش از ۱۵۰۰ سال می‌باشد. ارتفاع آبشار دودوزن خرمکش چیزی نزدیک به ۵۴ متر است. در نزدیکی این آبشار، به راحتی می‌توان قطراتی که با توجه به برخورد با سنگ‌ها به سمت بالا پرتاب می‌شوند را بر روی بدن و صورت احساس کرد.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

قطرات این آب خنک است و شادی و نشاط زیادی را برای بازدیدکنندگان به همراه خواهد داشت. منطقه دقیق قرارگیری آبشار دودوزن دقیقا در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی بوده و از جنگل‌های سرسبز انبوه، هوای بسیار عالی و رودخانه خروشان برخوردار است.

امکانات آبشار دودوزن سیاهمزگی چیست ؟

در منطقه تماشایی خرم کش، مغازه‌های متعددی قرار گرفته‌اند. این مغازه‌ها از سوپر مارکت، سوپر میوه، ماست‌بندی‌های مختلف با تمامی امکانات، چلو کباب محلی و قهوه خانه تشکیل شده‌اند.

در این منطقه یک مسجد نیز واقع شده که می‌توانید نماز خود را در آن بخوانید. در نزدیکی آبشار دودوزن خرمکش سرویس بهداشتی و همچنین یک مکان نقلی برای استراحت و نمازخواندن قرار گرفته است.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

جالب است بدانید که منطقه خرم کش با توجه به اینکه فاصله کوتاهی با مرکز استان گیلان دارد، در ایام تعطیلی و یا اواخر هفته، پر از بازدیدکننده است. بازدیدکنندگان برای تامین کردن اقلام غذایی مختلف می‌توانند از بوفه‌ای که در نزدیکی آبشار قرار دارد، خوراکی‌های مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

علت نام‌گذاری آبشار دودوزن سیاهمزگی

نام آبشار دودوزن سیاهمزگی از جلوه آن در روزهای پر ‌مه و بارانی آمده است. زمان بارش باران در این منطقه، با توجه به بالا رفتن مقدار آب این آبشار، میزان جوش و خروش آن افزایش بسیار زیادی پیدا می‌کند.

همچنین در اثر برخورد آب به حوضچه، بخشی از این آب به سمت بالا پرتاب می‌شود. وجود مه زیاد هم زیبایی‌های این طبیعت را با افزایش بسیار زیادی همراه می‌کند. در برخی از مواقع میزان مه به قدری غلیظ است که حوضچه پای آبشار غیر قابل مشاهده می‌شود. همین تصویر زیبا باعث شده که نام این آبشار به دودوزن خرمکش تبدیل شود.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

چه زمانی به آبشار دودوزن سیاهمزگی برویم ؟

بهترین فصول برای سفری خوب به آبشار دودوزن خرمکش، فصول تابستان و بهار است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه خرمکش، می‌توان گفت که تنها در بهار و تابستان این آبشار آب خنک و هوای متعادلی دارد.

البته در فصل پاییز هم می‌توان به این منطقه سفر کرد، اما ممکن سرما شما را آزار دهد. اما این منطقه در فصل زمستان با یخ‌زدگی و بارش برف‌های سنگین همراه می‌شود و سفر به آن بسیار دشوار به خواهد شد.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

تفریحات عالی در آبشار دودوزن سیاهمزگی

آب بازی

اگر اهل شیطنت های کوچک باشید می توانید یک آب تنی بی نظیر به همراه دوستان در منطقه آبشار دودوزن داشته باشید. پیشنهاد می کنیم حتما هنگام سفر به این منطقه چند دست لباس همراه خودتان ببرید تا بتوانید با خیال راحت تن به آب بزنید.

رفتن به نزدیکی دیواره آبشار گرچه کمی خطرناک است اما لذت خاص خود را دارد. اگر کفش و قدرت بدنی مناسب دارید رفتن به کنار دیواره آبشار را تجربه کنید.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

همچنین می توانید در حوضچه ای که پایین آبشار تشکیل شده شیرجه بزنید و لحظات به یاد ماندنی را تجربه کنید. اما لازم به ذکر است که بدانید در کیف این حوضچه ممکن است سنگ های تیز وجود داشته باشند پس حتما با کفش به آب بروید.

عبور از پل چوبی

یکی از قسمت های جالب توجه در محوطه آبشار وجود یک پل چوبی است که امکان عبور از عرض رودخانه را برای تان فراهم می کند. می توانید روی این پل بایستید و از تماشای آبشار از نمایی متفاوت لذت ببرید.

فرود از آبشار

اگر به دنبال هیجان های غیر قابل وصف هم هستید می توانی از بالای آبشار سقوط آزاد را که تجربه ی هیجان انگیزی است تجربه نمایید. البته برای این کار باید تجربه لازم را داشته باشید و ابزار و وسایل مورد نیاز را همراه تان ببرید.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

پیک نیک و عکاسی در کنار آبشار دودوزن

بهترین کاری که می توانید در این منطقه انجام دهید و خطری هم شما را دنبال نمی کند برپا کردن پیک نیک و نشتن در کنار همسفرتان است و با این کار می توانید روزی بسیار خاطره انگیز را برای خودتان رقم بزنید.

طبیعت پیرامون آبشار، دارای مناظر بسیار چشم نوازی است که شما را به ثبت تصاویر ترغیب می کند. پس در صورت آشنایی با اصول عکاسی از آبشار می توانید تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کنید.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آبشار دودوزن سیاهمزگی

پس از اینکه در آبشار‌ دودوزن‌ مشغول تفریح و بازدید شدید، می‌توانید از بهترین جاذ‌به‌های نزدیک به این آبشار و منطقه خرمکش دیدن فرمایید.

شفت یکی از شهرستان‌های نزدیک به منطقه خرمکش است که در حوالی آن روستاهای بسیار زیادی قرار دارد. کوه و جنگل از یک سمت و باغ‌های چای و شالیزارهای برنچ از سمت دیگر هر کدام به سهم خود به زیبایی‌های شهرستان شفت اضافه کرده‌اند.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

از بهترین روستاهای شهرستان شفت می‌توان به سیاهمزگی، سفیدمزگی، دوبخشر، صیقلان، درودخان، جیرده، چوبر، ویسرود و دیگر روستاهای زیبای این منطقه اشاره کرد.

بهترین راه رسیدن به آبشار دودوزن

برای اینکه به سادگی به آبشار‌ دودوزن‌ برسید باید از سمت گیلان حرکت خود را آغاز کنید. سپس باید به سوی شهرستان شفت بروید و به مرکز این شهرستان زیبا برسید.

آبشار دودوزن سیاهمزگی

پس از ورود به جاده‌ اصلی نصیر محله به سیاهزمکی، در مسیر آبشار دودوزن قرار خواهید گرفت. اگر با خودروی شخصی به این منطقه سفر کنید، مطممئنا سفر راحت‌تری خواهید داشت.

آدرس: در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه ی خرم کش شفت

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید