آیا تا کنون به این فکر کرده اید که تفاوت نسبت به معیار های زیبایی موجود در جهان ، تا چه اندازه می تواند بر روی افراد تاثیر بگذارد و آن ها را وارد انزوا کند؟ از آنجایی که انسان ها ، موجوداتی اجتماعی هستند ، یکی از ویژگی های بارز آن ها مورد قبول شدن واقع شدن در محیط زندگی می باشد. زمانی که با جامعه هماهنگی داشته باشید ، احساس می کنید که تعلق به این زمان و جامعه دارید ، از سوی دیگر مورد تمسخر دیگران قرار نمی گیرد. این موضوع باعث می شود تا خودتان را قبول کنید ، به خودتان افتخار کنید و راحت تر با جمعی که درون آن هستید ارتباط برقرار کنید. مورد قبول بودن ، زیبا بودن و اعتماد به نفس داشتن به اندازه برای انسان ها از اهمیت برخوردار است که نمی توان برای آن محدوده سنی خاصی در نظر گرفت.اگر بخواهیم این موضوع را به بیانی ساده تر ادا کنیم باید بگویم کودکان از بدو تولد خواهان جلب توجه اطرافیان هستند ، چرا که با تاثیر گرفتن از جانب آن ها به تدریج به استعداد و منحصر به فرد بودن خود پی می برند. حالا اگر این تایید از محیط اطراف دریافت نشود می تواند باعث مشکلات شخصیتی شود. اغلب کودکانی که با نقص و عیوب ظاهری به دنیا می آیند ، با قرار گرفتن در محیط مدرسه از سایر افراد مجزا می شوند ، حتی اگر رفتار اطرافیان بسیار صمیمی باشد ، به دلیل اینکه با سایر افراد تفاوت هایی را در ظاهر دارند. به عنوان مثال برجسته بودن گوش ها ، با وجود اینکه این مشکل آنقدر ها هم مهم نیست اما کودکان از جانب دوستانشان مورد تمسخر قرار می گیرند و این موضوع باعث ناراحتی آن ها می شود. عمل گوش تنها راه حل درمانی آن ها است که می تواند آن ها را برای همیشه از شر آزار و اذیت همسالان خلاص کند. اما متاسفانه برخی از والدین به دلیل ترس از هزینه بالای این عمل و همچنین ایجاد اسیب به گوش های فرزندشان از انجام این پروسه خودداری می کنند. در حالی که این فرایند چندان ترسناک و سخت نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحات تکمیلی به شما ارائه دهیم.

با نحوه ی انجام اتوپلاستی گوش آشنا شوید - دکتر یابری

در حین جراحی زیبایی گوش چه اتفاقی می افتد ؟

تکنیک های جراحی گوش ، طبق نوع ترمیم و انجام عمل جراحی متفاوت می باشد. به طور کلی ، تکنیک های خاصی که جراح انتخاب می کند ؛ به ناحیه تحت درمان و اثر باقی مانده از زخم بستگی دارد. لازم به ذکر است که برش های ایجاد شده در عمل جراحی می تواند در پشت گوش و در قسمت چین های داخلی آن زده شود. برش های جراحی ، غضروف را در معرض دید قرار می دهد. جراح گوش نیز غضروف و پوست اضافی را بر می دارد و پس از آن گوش را در جای مناسب خود قرار می دهد و با استفاده از بخیه های جذبی محل برش را می بندد. باید به این مورد اشاره داشت که این عمل جراحی در صورت نداشتن مشکل یا پیچیدگی خاصی حدودا یک ساعت طول می کشد.

سن مناسب برای انجام عمل جراحی

عمل اتوپلاستی ، هیچ نوع محدودیت سنی خاصی ندارد. اما در حالت کلی ، عمل جراحی زمانی انجام می پذیرد که گوش به اندازه کامل خود رسیده باشد. اگر عمل جراحی ، پیش از رشد کامل گوش انجام پذیرد ، تغییرات اعمال شده درحین جراحی داوم بیشتری پیدا خواهند کرد. افراد می توانند در سنین بالا تر نیز اقدام به انجام عمل زیبایی گوش کرده و بهترین و مطلوب ترین نتیجه را دریافت کنند. اما افرادی که بعد از اتمام سن رشد خود این فرایند را انجام می دهند باید بدانند که به دلیل گذر از سن رشد و اتمام سن بلوغ این احتمال وجود دارد تا گوش ها به حالت ابتدایی خود بازگردند. از همین رو توصیه می گردد عمل های زیبایی گوش در سنین کودکی انجام پذیرد.

دوره ریکاوری جراحی گوش چگونه است ؟

  • زمانی که بعد از انجام عمل زیبایی گوش به منزل خود باز می گردید ، گوش های شما پانسمان می باشد و پزشک توضیحاتی را در خصوص نگهداری از پانسمان به شما ارائه می دهد.
  • بعد از برداشتن بانداژ باید از نوعی هدبند استففاده کنید که در مطب پزشک به شما داده می شود.
  • اسکار هایی که در نتیجه این فرایند به وجود می آیند با استفاده از کرم های ترمیم کننده تجویز برطرف می شوند.
  • تا زمانی که بهبودی حاصل نکردید باید از خوابیدن بر روی گوش هایتان اجتناب کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های شدید و خسته کننده تا زمان بهبودی کامل باید مورد اجتناب قرار گیرد.
  • بعد از عمل گوش نیز نباید تا دو هفته فین کنید .
  • از کمپرس سرد استفاده کنید.

جراحی گوش بر روی نوزادان

از انجایی که این موضوع یکی از نگرانی های بزرگ والدین می باشد نیاز است در این بخش به صورت خلاصه به آن بپردازیم ، اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در برخی از مواقع نوزادان بدو تولد از گوش هایی با ظاهر غیر طبیعی برخوردار هستند ، با گذشت زمان و افزایش سن گوش ها بزرگ تر می شوند و شکل نامطلوبی را به وجود می اورند. همین موضوع نیز باعث می شود تا والدین احساس نگرانی و ترس کنند و آن ها را به سمت روش های درمان گوش برجسته از جمله استفاده از چسب مخصوص گوش و غیره سوق دهد. البته لازم به گفت است که در بیشتر موارد بزرگ بودن گوش های نوزاد بعد از مدت زمان کوتاهی با رشد ناحیه سر و سایر اندام ها کوتاه تر دیده می شود و نیازی به درمان های جدی مانند جراحی پیدا نمی کند. در حالی که در مواردی که گوش برجسته شده باشد یا به جلو آمده باشد دیگر با افزایش سن بهبود نمی یابد ، بلکه به مرور بدتر می شود. در چنین مواردی پزشک راهکار هایی مانند بستن گوش ها ، چسب زدن و صبر کردن را پیشنهاد می دهد وتوصیه می کند تا والدین نسبت به این موضوع حساسیت نشان ندهند تا فرم نهایی مشخص شود.

منبع : https://drrazieyaberi.com/

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید