شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در تسریع روند توسعه و رشد کسب و کارها دارند و در این بین، اینستاگرام با بیش از 2.35 میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی در دسترس آنهاست. اینستاگرام فرصت‌های بی‌نظیری را برای توسعه برند، جذب مشتری و افزایش فروش و درآمدزایی کسب و کارها فراهم می‌کند، البته به شرطی که بدانیم از چه نوع محتوایی برای بالاترین میزان تأثیرگذاری در مخاطبان استفاده کنیم!

به نظر شما برای حضور فعال و پویا در اینستاگرام باید روی تولید چه نوع محتوایی سرمایه گذاری کنیم؟ یا بهتر بگوییم، انتشار چه نوع محتوایی در اینستاگرام بیشترین تأثیر را در بهبود روند رشد یک کسب و کار دارد؟ اگر شما هم این سؤالات را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به آموزش انواع روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازیم و بهترین نوع محتوا برای موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع روش ‌های تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از 2.35 میلیارد کاربر فعال، چهارمین رسانه اجتماعی محبوب دنیاست. براساس گزارش سازمان MAU، پیش بینی می‌شود تعداد کاربران این پلتفرم تا پایان سال 2023 به 2.5 میلیارد برسد. مهم‌ترین ابزار موفقیت در این فضا، تولید محتوا در اینستاگرام است. تولید محتوا به‌ معنای ایجاد و انتشار انواع محتوای چند رسانه‌ای ارزشمند برای جذب مخاطب هدف، تعامل پویا با دنبال‌ کنندگان و ارتقا جایگاه برند شماست.

انواع روش‌های رایج تولید محتوا در اینستاگرام عبارتند از:

✓ تولید محتوای سرگرم کننده

اولین روش تولید محتوا در اینستاگرام، تولید محتوای سرگرم کننده و طنز است. محور فعالیت اینستاگرام سرگرم کردن مخاطبان است، به همین دلیل است که پیج‌های سرگرم کننده زودتر مخاطب جذب کرده و رشد می‌کنند. اغلب پیج‌هایی که ارزش افزوده خاصی برای مخاطبان ندارند، از محتوای طنز و سرگرم کننده برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند. ولی پیج‌های کاری هم می‌توانند در قالب پرسونای برندشان تا حدودی از محتوای سرگرم کننده کمک بگیرند، مانند تولید این نوع محتواها:

  • گزارشی از روند تولید محصولات
  • فیلم‌های سرگرم کننده از یک روز کاری تیم‌تان
  • گزارش حضور در نمایشگاه یا ایونت‌های مرتبط با کسب و کارتان

با کمی هوشمندی و چاشنی خلاقیت، می‌توانید محصولات و خدمات خود را در این نوع محتواها تبلیغ کنید. کاربران عاشق این سبک تولید محتوا هستند، چون روابط میان کاربران و پیج را نزدیک و صمیمی‌تر می‌کند.

✓ تبلیغات با محصولات و خدمات

استفاده از تصاویر و ویدیوهای واقعی، باکیفیت و جذاب از محصولات و خدمات، یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام است. تقریباً 99.9 درصد از پیج‌های فروشگاهی بر محور این سبک از تولید محتوا فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری محتوایی که محصولات و خدمات شما را با شکوه کامل نمایش می‌دهد، مطمئناً برای افزایش فروش و برندسازی شما کمک کننده خواهد بود. نکته مهمی که در این روش وجود دارد، عکاسی از محصول برای اینستاگرام است که باید به ‌شکل حرفه‌ای و اصولی انجام شود. استفاده از تصویر واقعی محصولات برای تبلیغات در اینستاگرام چند مزیت دارد:

  • نشان دهنده اصالت و واقعی بودن کسب و کار شماست
  • باعث جذب سریع اعتماد مشتریان می‌شود
  • مشتریان خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام می‌دهند
  • شما را نسبت به رقبا متمایز می‌کند

✓ ارائه آموزش‌های تصویری

روش دیگری که برای تولید محتوا وجود دارد، آموزش تصویری محصولات و خدمات است. این سبک از تولید محتوا در پیج‌های فروشگاهی کاملاً رایج است. خیلی اوقات نیاز اصلی مخاطبان، یادگیری نحوه استفاده از یک محصول یا تعمیر آن است. با انتشار این سبک محتوا به ‌راحتی می‌توانید این گروه از مخاطبان را هم جذب کنید.

✓ برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی

مسابقه‌های اینستاگرامی یک سبک جذاب از تولید محتواست که تا حد زیادی می‌تواند به آگاهی از برند، تبلیغات محصولات و خدمات و جذب مخاطب کمک کند. برندهای بزرگ به ‌دلیل دسترسی به بودجه کافی، در مناسبت‌های مهم مانند عید نوروز، رو مادر، روز پدر و… خیلی خوب روی این روش مانور می‌دهند.

✓ تولید محتوا با همکاری و حضور اینفلوئنسرها

تولید محتوا با همکاری اینفلوئنسرها جزو روش‌هایی است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و می‌تواند به ‌طرز قابل ‌توجهی به رشد تعداد فالوورهای پیجتان و فروش و درآمدزایی آن کمک کند. مخصوصاً اگر اینفلوئنسر یا بلاگری که با او همکاری می‌کنید، از متخصصین حوزه کسب و کار شما باشد. در این صورت تأثیرگذاری محتوای تبلیغاتی شما چندین برابر خواهد شد.

✓ تولید محتوای با همکاری سایر برندها

گاهی اوقات همکاری با رقبا یا کسب و کارهای مرتبط هم می‌تواند راهکاری برای تولید محتوای جدید و خلاقانه باشد. مزیت بزرگ این روش، اشتراک گذاری فالوورهای هر دو پیج و جذب مخاطبان جدیدی است که به ‌احتمال‌ زیاد در آینده نزدیک به مشتریان شما تبدیل خواهند شد. البته این روش تولید محتوا باید طی همکاری با برندهای معتبر و شناخته شده و با دقت زیاد اجرا شود.

✓ لایو اینستاگرام

روش بعدی که به‌ شدت می‌تواند به جلب مخاطب کسب کارتان کمک کند، استفاده از Live اینستاگرام است. لایو نوعی محتوای زنده و در لحظه است که امکان تعامل مستقیم با مشتریان و مخاطبان را فراهم می‌کند. معمولاً جلسات پرسش و پاسخ، آموزش نحوه استفاده از محصولات و گزارش ایونت ها را با لایو برگزار می‌کنند.

نحوه تشخیص بهترین نوع محتوا برای اینستاگرام یک کسب و کار

روش‌هایی که در بخش قبلی توضیح دادیم، رایج‌ترین روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام هستند که تقریباً همه پیج‌ها چند مورد از آنها را استفاده می‌کنند. طبیعتاً برای همه پیج‌های کاری، تبلیغ محصولات و خدمات در اولویت است، ولی سؤال اینجاست که از بین سایر روش‌ها، کدامیک متناسب با کسب و کار ماست و بهتر ما را به نتیجه می‌رساند؟

این سؤالی است که نمی‌توان پاسخ دقیقی به آن داد، ولی با توجه به 3 فاکتوری که در ادامه می‌گوییم، می‌توانید روش‌هایی که احتمال می‌دهید بازخورد خوبی داشته‌ باشند، به‌ صورت آزمایشی اجرا و نتیجه آنها را ارزیابی کنید:

  1. پرسونای مخاطبان هدف کسب و کارتان را بشناسید
  2. نیاز واقعی مخاطبان را شناسایی کنید و بر مبنای آن محتوا تولید کنید
  3. از محصولات و خدمات کسب و کارتان برای تولید محتوا حتما استفاده کنید

البته راه دیگری هم هست که در سریع‌ترین زمان به نتیجه برسید و آن هم دریافت مشاوره از تیم‌های حرفه‌ای بازاریابی اینستاگرام مانند کارینو است. کارینو مشاور و مجری بازاریابی کسب و کارها در اینستاگرام است و راه ‌حل‌های هوشمندانه‌ای برای بهتر دیده شدن کسب و کارها دارد. برای دریافت مشاوره و آشنایی بیشتر با خدمات کارینو، می‌توانید همین حالا به نشانی https://karino.agency/ مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید