همانطور که می دانید بواسیر یکی از مشکلات شایع است که ممکن است تمامی افراد ، چه پیر و چه جوان ، حتی کودکان نیز به آن دچار شوند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این نوع مشکلات قابل درمان نیستند و تنها با مصرف آب زیاد می توانند آن را درمان کنند. برخی دیگر از افراد نیز از بیان مشکلات خود به پزشک خجالت می کشند و به دنبال درمان آن نمی روند ، همین موضوع نیز باعث می شود تا هموروئید به وضعیت بدتری تبدیل شود و بیمار را آزار دهد. اما باید بدانید که هموروید مشکلی است که به راحتی با یک جلسه درمانی بهبود پیدا می کند.

درمان هموروئید بدون درد با شفا کلینیک

بواسیر یا هموروئید چگونه بوجود می آید ؟

بواسير یا هموروئید، ناهنجاری و بزرگ شدن وریدهایی است که در ناحیه مقعد و مستقیم قرار دارند. این حالت معمولاً به دلیل فشار زیادی که بر روی وریدهای مقعدی اعمال می ‌شود، ایجاد می ‌شود. چندین عامل ممکن است باعث بوجود آمدن این مشکل شوند:

  • فشار زیاد بر روی وریدها : فشار زیادی در نتیجه افزایش فعالیت ‌هایی مانند دستکاری عملکرد مزاحمت‌ های چشمی ، بارداری ، خروج مدفوع قوی و طولانی ، تنش شغلی یا حمل و نقل ، وزنه‌ برداری سنگین صورت می ‌گیرد.
  • ضعف عروق مقعدی : ضعف ورید ها در نتیجه آسیب ، پیری طبیعی عروق یا عوارض دیگری می‌ تواند منجر به تورم و بزرگ شدن این بیماری شود.
  •  تغییرات هورمونی : تغییرات هورمونی مانند بارداری و نوجوانی می ‌توانند بر روی رشد بواسیر تأثیر گذار باشند.
  • علل دیگر: عواملی مانند ژنتیک، عادات نادرست ، خوردن مواد غذایی پر چرب و پر فیبر ، نقص عروق خونی هستند نیز ممکن است در ایجاد این عارضه نقش داشته باشند.

اگر شما به هر نوع علائم بواسیر مشکوک هستید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب دریافت کنید.

منظور از درمان بدون درد هموروئید چیست ؟

درمان بدون درد همورویید به مجموعه ‌ای از روش ‌ها و تکنیک ‌ها اطلاق می ‌شود که برای کاهش علائم و درد های مرتبط با بواسیر استفاده می ‌شوند بدون اینکه نیاز به جراحی تحت عمل باشد. این روش‌ ها می ‌توانند موارد زیر را شامل شوند:

  • تغذیه مناسب : تغذیه غنی از فیبر و مایعات ، کاهش مصرف غذا های پرچرب و تحریک ‌کننده می‌ تواند به تسهیل حرکت روده کمک کند که در نتیجه فشار بر روی ورید های مقعدی کاهش می یابد.
  • داروها و کرم ها : برخی دارو ها و کرم‌ ها می ‌توانند موثر باشند برای کاهش التهابات، خارش و درد مرتبط با هموروئید. معمولاً این محصولات شامل کرم ‌های ضد التهاب ، مسکن ‌ها ، قرص ‌های ضد اسهال و داروهای میعانات هستند.
  • استفاده از لوسیون‌ ها: لوسیون‌ ها موضعی می‌ توانند در کاهش خارش و التهابات مرتبط با هموروئید موثر با شند.
  • تغییرات در شیوه زندگی : این شامل تغییرات در الگوی حمام کردن (استفاده از آب گرم بجای آب سرد) استفاده از توالت با صندلی بالا، انجام ورزش های سبک و منظم و جلوگیری از برخورد مداوم با فشار است.

در موارد شدید تر هموروئید، ممکن است روش‌های درمانی دیگر نظیر استفاده از لیزر، روش ‌های ترمیمی ، سونداژ ، یا ختنه لیگتاسیونی (Rubber band ligation) و عمل جراحی  مورد استفاده قرار بگیرند. مهم است که در هر صورت، قبل از تصمیم‌ گیری درباره درمان همورویید ، با پزشک خود مشورت کنید تا روشی که بیشترین تاثیر را داشته باشد و با وضعیت شما هماهنگی داشته باشد را انتخاب کنید.  در ادامه در خصوص روش لیزر بیشتر توضیح خواهیم داد.

لیزر بهترین روش درمان بواسیر که بدون درد است!!

یکی دیگر از روش های درمانی هموروئید بدون درد بهره گیری از تکنولوژی لیزر است. روش تخصصی شفا کلینیک ، جهت رفع ورم عروق خونی مقعد یا راست روده در درمان بیماری بواسیر ، لیزر درمانی است. در این تکنیک که نسبت به بسیاری از روش های درمانی سریع تر و موثر تر است ، پزشک با استفاده از پرتو مادون قرمز یا اشعه لیزر خونرسانی به رگ های متورم شده را به طور کامل قطع خواهد ساخت که به این ترتیب ورم به وجود آمده به مرور کاهش پیدا کرده و در نهایت به طور کامل برطرف خواهد شد.

به دلیل مزایای بسیار زیادی لیزر در درمان این بیماری ، امروزه به یکی از بهترین رویه های درمانی تبدیل شده است ، طی انجام این پروسه ، پرتو های لیزر به طور همزمان با قطع خونرسانی ، رگ ها را نیز منعقد کرده و همین موضوع نیز باعث می شود تا خونریزی و درد ناشی از وجود بیماری تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. دقیقا چیزی که افراد از یک روند درمانی مطمئن و نتیجه بخش انتظار دارند ، به وجود می آید. علاوه بر این موارد ، به کمک لیزر می توان هر دو نوع بواسیر داخلی و خارجی را با گرید های مختلف درمان کرد. در حالی که در روش های خانگی نمی توان تمامی مشکلات مربوط به این عارضه را درمان کرد.

لازم به ذکر است که این پروسه در عرض یک جلسه انجام شده و فرد قادر است بعد از انجام آن به خانه باز گردد و بعد از مدت کوتاهی به زندگی و کار های روزمره خود ادامه دهد.

این نکته را نیز باید متذکر شویم که صرفا انجام لیزر در هر مرکز درمانی نتیجه مثبتی ندارد و بایستی حتما به بهترین و مجهز ترین مرکز درمانی و کلینیک تخصصی برای درمان مراجعه فرمایید تا زیر نظر یک پزشک مجرب و حرفه ای درمان شوید. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما دوست داران سلامتی این است که برای درمان بیماری های نشیمنگاهی از قبیل فیشر ، کیست مویی یا حتی زگیل تناسلی به شفا کلینیک در تهران مراجعه کنید و بدون نگرانی و ترس از تحمل درد تحت پروسه درمانی قرار بگیرد. چرا که همانطور که اشاره شد ، درمان هموروئید بدون درد ، از تکنیک های تخصصی این مرکز بوده و پزشک به بهترین روش ممکن آن را برای بیماران مراجعه کننده به انجام می رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید