کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که در شمال قاره آمریکا قرار دارد. این کشور با مساحتی بیش از 9 میلیون کیلومتر مربع، رتبه دوم را از لحاظ مساحت جغرافیایی بعد از روسیه دارد. کانادا با کشورهای ایالات متحده آمریکا، گرینلند، ایسلند و روسیه مرز مشترک دارد.

کشور کانادا، کشوری با طبیعتی زیبا و متنوع است. این کشور دارای کوه‌های بلند، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های وسیع، آبشارهای خروشان و سواحل شنی زیبا است. کانادا همچنین، دارای فرهنگ غنی و مردمی صمیمی و مهمان‌نواز است.

کانادا، طبیعتی بی‌حدومرز

همان‌طور که بیان شد کانادا کشوری بزرگ و متنوع با طبیعتی زیبا و خیره‌کننده است. این کشور دارای کوه‌های بلند، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های وسیع، آبشارهای خروشان و سواحل شنی زیبا است.

کوه‌های این کشور از بلندترین کوه‌های جهان به شمار می‌روند. کوه‌های راکی، کوه‌های بریتیش کلمبیا و کوه‌های ساحلی شمال غربی، برخی از معروف‌ترین رشته‌کوه‌های کانادا هستند. این کوه‌ها مقصدی محبوب برای کوهنوردان، اسکی‌بازان و طبیعت‌گردان است. همچنین جنگل‌های کانادا بخشی از جنگل‌های بارانی شمالی جهان را تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است. راش، صنوبر، کاج و توس از جمله درختان رایج در جنگل‌های این کشور هستند.

از معروف‌ترین دریاچه‌های همسایه شمالی ایالات متحده آمریکا می‌توان از دریاچه سوپریور، دریاچه هورون، دریاچه میشیگان و دریاچه انتاریونان نام برد که تأثیر مهمی در اقلیم آب‌وهوایی این کشور و جهان دارند. این دریاچه‌ها مقصدی محبوب برای قایق‌سواری، ماهیگیری و شنا است. آبشارهای کانادا نیز از زیباترین آبشارهای جهان به شمار می‌روند. آبشار نیاگارا، آبشار آبشاری و آبشار یلو استون، برخی از معروف‌ترین آبشارهای کانادا هستند.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

برای سفر به کانادا باید ویزای این کشور را داشته باشید. ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که در این مطلب به بررسی ویزای توریستی کانادا و انواع و مراحل دریافت آن می‌پردازیم.

به‌طورکلی ویزای توریستی کانادا، یک مجوز اقامت موقت است که به متقاضیان اجازه می‌دهد تا حداکثر 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. این ویزا برای اهداف گردشگری، بازدید از اقوام و دوستان، یا شرکت در رویدادهای خاص صادر می‌شود. باید توجه داشت که با این ویزا به هیچ عنوان نمی‌توان در این کشور مشغول به کار شد و یا از خدمات دولتی و ویژه شهروندان کانادا استفاده کرد.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزا (ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا) می‌شود.

ویزای سینگل کانادا

این نوع ویزای توریستی کانادا، تنها یک‌بار فرصت ورود به کشور کانادا را برای فرد متقاضی (در زمان مشخص شده) فراهم می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با تمام‌شدن مدت اعتبار این ویزا، فرد ملزم به ترک خاک کانادا است.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا از جمله ویزاهای توریستی ۵ساله است که ضمن فراهم‌کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت‌زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار خود را از دست می‌دهد.

این ویزا با داشتن مزایایی چون فراهم‌کردن اقامت در کانادا به مدت ۶ ماه پس از هر بار ورود، تمدید ویزا به مدت ۶ ماه در صورت داشتن شرایط قانع‌کننده، داشتن اعتبار تا پایان اعتبار پاسپورت و نامحدودبودن دفعات ورود به کانادا به یکی از پرطرف‌دارترین ویزاهای توریستی کانادا تبدیل شده است. البته باید توجه کنید که داشتن دعوت‌نامه رسمی از کشور کانادا، یکی از مدارک لازم جهت دریافت ویزای مولتی کانادا است.

سوپر ویزای کانادا

از دیگر انواع ویزای توریستی این کشور، سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین است که مناسب برای پدربزرگ، مادربزرگ و یا پدر و مادر فردی است که ضمن برخورداری از اقامت دائم کانادا، سن بالای ۱۸ سال دارد. البته دریافت این نوع ویزا نیز مستلزم ارائه دعوت‌نامه‌ای معتبر از کشور کانادا (از سوی فرزند و یا نوه) است.

مدارک لازم برای درخواست ویزای توریستی کانادا

  • فرم درخواست ویزای کانادا
  • گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • عکس بیومتریک
  • مدارک هویتی و اقامتی
  • مدارک مالی کافی برای تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا
  • مدارک شغلی یا تحصیلی
  • مدارک مربوط به هدف سفر
  • مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

  1. پر کردن فرم درخواست ویزای کانادا
  2. ارائه مدارک لازم به سفارت یا کنسولگری کانادا
  3. پرداخت هزینه ویزا
  4. انگشت‌نگاری
  5. بررسی مدارک توسط اداره مهاجرت کانادا
  6. صدور ویزا (در صورت تأیید درخواست)

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا برای بزرگسالان 18 سال به بالا 150 دلار کانادا و برای کودکان زیر 18 سال 100 دلار کانادا است. با توجه به امکان تغییر تعرفه هزینه‌ها، برای اطلاع دقیق می‌توانید با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویزا تماس بگیرید.

مدت‌زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت‌زمان صدور این نوع ویزا کانادا معمولاً 10 تا 40 روز کاری بسته به شرایط شما و حجم درخواست‌های در حال بررسی متغیر است. اما ممکن است در برخی موارد این مدت زمان بیشتر شود. یکی از مواردی که هنگام مسافرت ذهن شما رو شاید درگیر خواهد کرد مسئله حمل اضافه بار شما خواهد بود؛ به طور کل ارسال بار هوایی به کانادا از طریق شرکت های معتبر امکان پذیر است

نکته مهم برای افزایش شانس دریافت ویزا توریستی کانادا

برای افزایش شانس دریافت ویزای توریستی کانادا، باید مدارک خود را به درستی تکمیل کنید و در مصاحبه با افسر ویزا، پاسخ‌های خود را به طور منطقی و قانع کننده ارائه دهید. همچنین، بهتر است که دلایل خود برای سفر به کانادا را به طور واضح توضیح دهید و افسر مربوطه را با دلایل قانع کننده متقاعد کنید که حتما به کشور خود پس از اتمام سفر باز می‌گردید.

برای مثال اگر قصد سفر خود به کانادا را بازدید از طبیعت این کشور بیان کنید و خود را به‌عنوان فردی که عاشق سفرکردن و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف در جهان معرفی کنید، درصورتی‌که تابه‌حال سفری به سایر کشورهای دیگر نداشته‌اید، یک دلیل قانع‌کننده به آفیسر پرونده خود برای ریجکت‌شدن داده‌اید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید