همه اجزای صورت به نوبه خود تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند. یکی از این اجزا، گوش ها هستند. گوش ها نیز مانند دیگر اجزای صورت در فرم و زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد. اگر گوش ها از حالت طبیعی خود خارج شوند، دچار عارضه‌هایی مانند بزرگ بودن لاله یا نرمه گوش، برجستگی گوش یا رشد ناقص شده می شود.

در این حالت جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) پیشنهاد می شود. پس با ما همراه باشید تا با جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) به طور کامل آشنا شویم.

جراحی زیبایی گوش یا (اتوپلاستی) چیست؟جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

به مجموعه‌ای از جراحی‌های زیبایی، که به منظور بهبود شکل، فرم و زیبایی گوش ها انجام شود، اتوپلاستی گفته می‌شود. درواقع (otoplasty) روشی برای تغییر شکل دائم، موقعیت یا اندازه گوش است.

گوش‌ها ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار مشکلاتی شوند. هر کدام از این مشکلات، از طریق روش‌های مختلفی قابل درمان و اصلاح هستند. جراحی‌هایی مانند کوچک کردن نرمه گوش، کوچک کردن لاله گوش، درمان شکستگی گوش، کاشت پروتز یا غضروف در کسانی که قسمتی از گوش خود را از دست داده‌اند و اصلاح برجستگی گوش از جمله این روش‌های درمانی است. تمامی این روش‌ها جزو جراحی زیبایی گوش دسته‌بندی می‌شوند

شناخت گوش برجسته و مشکلات آن!؟

اغلب گوش‌ها از نظر ظاهری شبیه به هم هستند. در برخی از افراد زاویه گوش نسبت به جمجمه بیشتر از حالت عادیست. این عامل باعث بیرون‌زدگی گوش‌ها از دو طرف صورت می‌شود. این عارضه با نام گوش برجسته شناخته می‌شود. زاویه نرمال گوش با جمجعه حدود 25 تا 30 درجه و فاصله لبه گوش با استخوان سر 15 تا 20 میلیمتر است.

گوش برجسته صرفا یک ویژگی ظاهری است. این عارضه مشکلی در قدرت شنوایی به وجود نمی‌آورد. کسانی که دچار برجستگی گوش هستند، از نظر ضریب هوشی تفاوتی با همسالان خود ندارند. معمولا برجستگی گوش ها در هر دو گوش دیده می شود، ولی ممکن است گاهی این برجستگی یک طرفه باشد.

برجستگی گوش صرفا مشکلاتی را از نظر ظاهری برای فرد ایجاد می‌کند اما این مشکلات ظاهری گاها بقدری جدی می‌شوند که می‌توانند عامل ایجاد مشکلات روحی و روانی شوند. برای همین بسیاری از این افراد به دنبال روش‌های درمان برجستگی گوش هستند، مانند جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی.

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)علائم گوش برجسته چیست؟

به طور کلی از نظر آناتومی، در نوزادان، کودکان و بزرگسالان سه ویژگی باعث ایجاد برجستگی در گوش می شود:

  • زاویه‌ی گوش در کنار سر:

هنگامی که این زاویه‌ کوچک باشد، گوش‌ها نزدیک سر قرار می‌گیرند، اما زاویه‌ی بازتر باعث می‌شود که گوش ها برجسته تر دیده شوند.

  • شکل و اندازه‌ی قسمت بالایی گوش:

قسمت بالایی و گرد گوش که به شکل کاسه است به عنوان کاسه‌ی مخروطی شناخته می‌شود. وقتی این قسمت از گوش بزرگ‌تر از حد معمول باشد، برجسته‌تر به نظر می‌رسد و گوش بیشتر بیرون می‌زند.

  • چین خوردگی بالای گوش:

چین خوردگی‌های بالای گوش و نزدیک لبه‌ی خارجی، اگر این چین خوردگی‌ها ضعیف باشند، می‌توانند باعث بیرون آمدن گوش شوند.

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)جراحی اتوپلاستی

تکنیک‌های اتوپلاستی بر اساس نوع و فرم گوش، اجرا می‌شوند. پزشک ممکن است از برش‌های مختلف استفاده کند.

  • پشت گوش‌ها
  • درون چین‌های داخلی گوش‌ها

پس از ایجاد برش، جراح بر اساس صلاح دید غضروف و پوس اضافی را بر می‌دارد و غضروف را در موقعیت جدید با نخ‌های بخیه در موقعیت جدید شکل می‌دهد. سپس او غضروف‌ها را در موقعیت مناسب جمع کرده و با بخیه‌های داخلی آن را محکم می‌کند. این روش به طور معمول حدود دو ساعت طول می‌کشد.

دکتر فریدون اسلامی جو یکی از بهترین جراحان زیبایی تهران می باشند که بهترین جراح بینی تهران، جراح زیبایی گوش و جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیز از جراحی های زیبایی می باشد که توسط ایشان انجام می شود.

قابل ذکر است که دکتر اسلامی جو یکی از حرفه ای ترین جراحان بینی ترمیمی نیز می باشند که می توانید نمونه کارهای ایشان را در سایتشان ملاحظه بفرمایید.

روش درمان گوش برجسته و اتوپلاستی

در روش جراحی با ایجاد یک برش در قسمت پشتی لاله گوش، لاله و نرمه گوش با نخ‌های دائمی به عقب کشیده می‌شوند. در این روش غضروف برداشته نمی‌شود، بلکه تغییر شکل داده و به عقب کشیده می‌شود. این تغییر متناسب با خواسته بیمار و فرم صورت وی است.

بخیه‌ها در پشت گوش بصورت ظریف زده می‌شود و رد آن به راحتی قابل مشاهده نیست. مدت زمان جراحی، حدود یک ساعت است و با بیحسی و به صورت سرپایی انجام می‌شود. نیازی به بستری شدن بعد از جراحی نیست و فرد بلافاصله بعد از جراحی، مرخص می‌شود.

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید