اگر به تازگی طراحی سایت را شروع کرده اید و هنوز نمی‌دانید که دقیقا باید روی چه نکاتی تمرکز بیشتری داشته باشید، با ما همراه باشید. در این مسیر روش‌هایی برای بهبود مهارت هایتان به عنوان طراح سایت باید بیاموزید تا خلاقانه تر و حرفه‌تر ظاهر شوید.

در ادامه نکاتی را یادآور می‌شویم که به شما کمک می کند مهارت های خود را تقویت کنید.

10 نکته مهم برای طراحی سایت

در طراحی یک سایت باید نکات بسیار ظریفی را مدنظر قرار دهید تا تاثیرگذاری بر مخاطب را بالا ببرید. در ادامه 10 مورد از مهم ترین آن را بیان می کنیم.

1.سلسله مراتب بصری – کلیدی‌ترین نکته در ظاهر وبسایت

طراحان وبسایت حرفه ای از سلسله مراتب بصری برای طراحی کمک می‌گیرند. معنی سلسله مراتب بصری یعنی توجه بازیدکنندگان وبسایت را به سوی عناصر مهم هدایت می کنند. در طراحی وبسایت شما باید به مواردی مانند موقعیت، اندازه ها، ویدیو، تصاویر، نمادها و کنتراست صفحه توجه کنید.

2.کلمه کلیدی توصیفی در ابتدای صفحه

همیشه سعی کنید در ابتدای صفحه از عنوان و کلمه کلیدی مرتبط با موضوع استفاده کنید. البته می‌توانید از عناوین عیر مرتبط هم کمک بگیرید اما در ابتدای ورود کاربران با این سوال مواجه می‌شوند که “آیا در جای درستی قرار گرفته‌ام یا خیر؟” .

بنابراین برای هدایت کاربر به بخش های دیگر سایت و افزایش بازدید توصیه ما استفاده از کلمه کلیدی توصیفی مناسب می باشد.

3.در یک صفحه طولانی به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهید!

زمانی که کاربران به یک وبسایت ورود پیدا می کنند به دنبال پاسخ به سوالات خود هستند. اگر پاسخی برای سوالاتشان پیدا نکنند به راحتی وبسایت شما را ترک خواهند کردند. بنابراین بهتر است صفحه ای طولانی برای پرداختن به جوانب مختلف یک موضوع بسازید.

4.طراحی ساده و مدرن را اولویت قرار دهید.

معمولا اکثر افرادی که برای طراحی سایت با تیم طراحان وب شرق همکاری دارند، طرفدار یک طراحی ساده و مدرن می‌باشند. کاربران از فضاهای آشفته اصلا خوششان نمی‌آید و در طراحی های خلوت راحت‌تر به چیزی که به دنبالش هستند، می‌رسند. طبق تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده متوجه خواهیم شد که طراحی های پیچیده کمتر به عنوان زیبایی مدنظر قرار می‌گیرند.

مثالی از طراحی های ساده تر و جذاب را در سایت https://iransite.com مشاهده کنید.

5.از تصاویر چهره افراد برای تاثیرگذاری بیشتر کمک بگیرید!

چهره افراد می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری روی بازدیدکنندگان داشته باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته چهره افراد قدرت منحصر بفردی دارند. در وبسایت های فروشگاهی کمک گرفتن از چهره افراد می‌تواند باعث افزایش فروش شود.

6.برای جلب توجه مخاطب از رنگ ها استفاده کنید.

حتما می‌دانید که رنگ ها دارای احساسات عاطفی خاص هستند و هر رنگ می‌تواند احساس مختلفی به شما القا کند. شما به عنوان یک طراح سایت به کمک رنگ ها می‌توانید کاربر را تشویق برای خرید نمایید. در دکمه های فراخوانی به اقدام، رنگ ها و کنتراست می‌تواند جلب توجه زیادی را داشته باشد.

7.لینک سازی داخلی را فراموش نکنید!

اگر بازدیدکنندگان در صفحه محصولات یا خدمات شما قرار داشته باشند یعنی هدف آنها خرید است. شما با لینک سازی به صفحه وبلاگ به راحتی می‌توانید کاربران به صفحات دیگر سوق دهید. طبق آمار پست های وبلاگی نرخ تبدیل، فرصت ها و حواس پرتی کمتری دارند.

8.از نمادهای شبکه های اجتماعی در هدر سایت استفاده نکنید!

استفاده از نمادهای شبکه های اجتماعی در هدر به دلیل رنگارنگ بودن و جلب توجه باعث می شود تا کاربر به سمت دیگری هدایت شود و احتمالا هرگز به وبسایت برنگردد. هدف اصلی ما سایت است بنابراین در استفاده از هر موردی در هدر و عنوان که باعث حواس پرتی کاربر شود بپرهیزید.

9.توضیحات واضح و معنی دار بنویسید.

معمولا برخی از عناوین مبهم و ناواضح است اما می‌توانید با یک توضیح کوتاه در ادامه منظورتان را به مخاطب برسانید. این توضیح باید توصیفی از عنوان فوقش باشد که معنی دار و بامفهوم است و کاربر کاملا آن را درک می کند.

10.پاراگراف های طولانی را بشکنید.

پارگراف های طولانی برخلاف قوانین دیجیتال است. با شکستن پاراگراف های طولانی اولا مفهوم را برای کاربر ساده می کنید و ثانیا چشم کاربر برای مطالعه آن خسته نمی شود. یک پاراگراف استاندارد 3 یا 4 خط است.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

علاوه بر رعایت نکات فوق، در سایت فروشگاهی باید مواردی را بیشتر مورد توجه قرار دهید از جمله:

  • روش های پرداخت ایمن و مطمئن برای کاربران
  • راحت بودن خرید و دسترسی آسان به محصولات
  • اطمینان از امنیت وبسایت و حفظ اطلاعات خصوصی مشتریان
  • سرعت بارگیری تصاویر و توضیحات کامل درباره محصولات
  • سازگاری با دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن های همراه، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و …

طراحی سایت حرفه ای با تیم طراحان وب شرق

طراحی سایت حرفه‌ای یکی از مهمترین عوامل برای جذب مشتریان و افزایش روند کسب و کار آنلاین است. طراحان وب شرق یک تیم حرفه‌ای از طراحان و توسعه دهندگان وب هستند که با تجربه و دانش کافی در زمینه طراحی سایت های حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید