پاک کردن لاک ژل از روی ناخن کار بسیار سختی است و با روش های عادی و با استون پاک نمی شود. با یادگیری نحوه پاك كردن لاك ژليش در خانه می توانید از صرف وقت و هزینه ی اضافی جلوگیری کنید. این مقاله از زیبایی پارس مگ را از دست ندهید.

لاک ژلیش چیست؟

لاک ژلیش با استفاده از لامپ مخصوص به سرعت خشک می‌شود و می‌تواند بدون آسیب‌دیدگی تا حداقل دو تا سه هفته سالم بماند. نکته‌ای که در مورد لاک های ژلیش وجود دارد، این است که به سادگی پاک نمی‌شود.

لاک ژل - نحوه پاك كردن لاك ژليش

این نکته از جنبه ماندگار مثبت است ولی اگر بخواهیم از این جنبه نگاه کنیم که برای پاک کردن آن باید فرآیندی را برای رفتن به آرایشگاه و ترمیم لاک ژلیش طی کنید، کمی دشوار می‌شود. گاهی حتماً زمان کافی برای رفتن به سالن‌های زیبایی را ندارید و ترجیح می‌دهید این کار به سرعت به انجام برسد.

برای اینکه بتوانید لاک ژلیش روی ناخن طبیعی را خودتان به سادگی در منزل پاک کنید، نیاز به انجام برخی مراحل دارید تا بدون آسیب دیدگی ناخن‌ها، لاک ژلیش را از روی ناخن‌ها پاک کنید.

آنچه باید بدانید این است که هرگز لاک ژلیش را که حالا دارای پریدگی در قسمت‌های بالایی ناخن است یا ترک خورده است، با کشیدن و کندن لاک جدا نکنید. این کار برای نوبت بعدی استفاده از این نوع لاک بسیار بد است و باعث خراب شد لاک شما در مرحه بعد می‌شود.

قبل از هر قدمی برای ترمیم لاک ژلیش ، یک مکان با تهویه مناسب پیدا کنید چون حدود نیم ساعت زمان نیاز دارید و کار کردن با موادی مانند استون می‌تواند برای تنفس در مکان بسته آزار دهنده باشد و خطرناک باشد.

دو قانون مهم برداشتن ژلیش ناخن

متاسفانه، با یک ریموور معمولی ژلیش ناخن نمی‌توانید ژلیش ناخن را بردارید زیرا مانیکورهای ژلی در لایه‌های مختلف به کار می‌روند و با لامپ‌های فرابنفش یا LED تثبیت می‌شوند. بنابراین، نمی‌توانید با یک بار سوهان کشیدن یا مالیدن مواد مختلف به سرعت از شر آنها خلاص شوید.

قانون اول

هرگز ژلیش را پوست نکنید. تکرار می‌کنیم: ژلیش را پوسته پوسته از ناخن جدا نکنید. شرایط شما را کاملا درک می‌کنیم اما باید در برابر برداشتن ژلیش ناخن دست و پا از طریق پوست کندن و لایه لایه برداشتن آن مقاومت نشان دهید زیرا واقعا به بستر ناخن و سطح آن آسیب جدی خواهید رساند. نتیجه چه می‌شود؟ خط افتادن‌های بادوام و طولانی مدت روی ناخن که به این زودی‌ها جبران نمی‌شوند.

ژلیش ناخن - نحوه پاك كردن لاك ژليش

قانون دوم

آب‌رسانی کنید. روغن کوتیکل و کرم‌هایی که حاوی رطوبت بالایی هستند بهترین دوست ناخن شما در فرایند برداشتن ژلیش ناخن به شمار می‌شوند زیرا استعمال مواد شیمیایی سخت و خشن می‌تواند منجر به بی‌آبی شدید ناخن‌هایتان شود.

نحوه پاك كردن لاك ژليش

همانطور که اشاره کردیم لاک ژلیش از علاقه مندی های بسیاری از بانوان است اما دردسرهای خاص خود را دارد. برداشتن لاک ژلیش یکی از این دردسرهاست.

بیشتر ما تصور می کنیم که برای پاک کردن لاک ژلیش تنها باید به آرایشگاه ها مراجعه کرده و از افراد متخصص کمک بگیریم. مسلما که این کار، بهترین راه برداشتن لاک ژلیش است اما روش هایی نیز وجود دارد که بتوان در منزل و بدون نیاز به افراد حرفه ای برای این کار اقدام کرد.

در ادامه نحوه پاک کردن ژلیش ناخن در خانه را برای شما شرح خواهیم داد.

نحوه پاك كردن لاك ژليش با استون و پنبه

برداشتن لاک ژلیش در خانه با استفاده از استون و پنبه، یکی از بهترین روش های موجود است؛ چراکه کمترین میزان آسیب را به ناخن ها وارد می کند. برای این روش به ابزار زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • استون با درصد بالا ( ترجیحا استون 100%)
  • فویل
  • پنبه استریل

پاک کردن ژلیش - نحوه پاك كردن لاك ژليش

مرحله اول: از کوتیکول ناخن‌های خود به‌خوبی محافظت کنید

شما برای برداشتن لاک ژلیش از روی ناخن‌هایتان به استون نیاز دارید که می‌تواند به‌راحتی به پوست اطراف ناخن‌های شما آسیب وارد کند. پس زمانی که تصمیم به پاک کردن لاک ژلیش در خانه می‌گیرید بهتر است که اول به فکر محافظت از کوتیکول ناخن باشید. قبل از شروع کار تمام پوست اطراف ناخن را با استفاده از روغن کوتیکول یا یک کرم مناسب دست بپوشانید. این کار مانع رسیدن استون به پوست دستتان می‌شود.

مرحله دوم: خراشیدن لایه رویی ناخن

لاک ژل یک لایه تقریباً نفوذناپذیر سخت است که رنگ را در محل خود ثابت نگه می‌دارد و به همین دلیل است که بعد از مانیکور، لاک بدون پاک شدن و پریدگی تا چند هفته روی ناخن شما باقی می‌ماند.

شما برای از بین بردن این لایه سخت باید با استفاده از یک سوهان سطح آن را خراش دهید تا استون توانایی نفوذ به مواد روی ناخن را داشته باشد. ایجاد کردن خراش روی سطح ناخن را به آرامی و ملایمت انجام دهید. این کار از آسیب رساندن به صفحه ناخن جلوگیری می‌کند.

مرحله سوم: پوشاندن ناخن با پنبه آغشته به استون و فویل

استون صد درصد، دقیقاً همان چیزی است که برای پاک کردن لاک ژل در خانه به آن نیاز دارید. به تعداد ناخن‌هایی که قصد برداشتن لاک ژلیش از روی آن‌ها را دارید گلوله‌های پنبه آماده کنید و آن‌ها را کاملاً به استون آغشته کنید.

همین‌طور تعدادی فویل آلومینیوم را به اندازه‌های مناسب به‌صورت مستطیل شکل ببرید و آماده کنید. روی هر ناخن یک پنبه قرار دهید و بعد با استفاده از فویل کاملاً آن را محکم کنید و طوری ببندید که هیچ هوایی به آن نفوذ نکند.

این کار باعث می‌شود تا گرمای بیشتری ایجاد شود و روند برداشتن لاک ژل را سریع‌تر کنید. بسته به نوع جنس لاک ژل باید بین 10 تا 20 دقیقه صبر کنید.

مرحله چهارم: برداشتن لاک ژل

بعد از اینکه یک ربع تا 20 دقیقه صبر کردید که استون به لاک ژل نفوذ کند، فویل‌ها را باز کنید و پنبه‌ها را بردارید و به‌آرامی سعی کنید لاک را از روی ناخن بردارید. اگر احساس کردید که لاک هنوز محکم است و خیلی سخت از صفحه ناخن جدا می‌شود مرحله سوم را دوباره تکرار کنید و دوباره شروع کنید به برداشتن لاک ژل.

ریمو ژلیش - نحوه پاك كردن لاك ژليش

مرحله پنجم: شستن و مرطوب کردن ناخن‌ها

بعد از اینکه موفق به برداشتن لاک ژل از روی ناخن‌هایتان شدید، دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید و تا چند روز به‌طور مرتب دست‌هایتان را با استفاده از روغن کوتیکول و یا هر کرم مناسب دیگری مرطوب و چرب کنید. اگر تمام مراحل گفته شده را به‌درستی طی کنید به‌راحتی موفق به پاک کردن لاک ژلیش در خانه می‌شوید.

نحوه پاك كردن لاك ژليش با سوهان

یکی دیگر از روش های برداشتن لاک ژلیش در خانه ، استفاده از سوهان ناخن است.

اگر شما هم برای ژلیش ناخن خود به سالن های زیبایی مراجعه کرده باشید، قطعا با سوهان های حرفه ای آرایشگران که برای برداشتن لاک ژلیش و مواد کاشت ناخن به کار می روند، مواجه شده اید.

استفاده آرایشگران از این ابزار باعث می شود تا برخی از افراد به این فکر بیفتند که آن ها هم می توانند با استفاده از سوهان ناخن برای برداشتن لاک ژلیش خود اقدام نمایند.

شما می توانید با استفاده از یک سوهان ناخن مناسب و به آرامی برای پاک کردن لاک ژلیش از روی ناخن ها اقدام نمایید. دقت کنید که در این روش نباید خیلی محکم و با سرعت بالا از سوهان استفاده کنید؛ چراکه استفاده نادرست و بیش از حد از این ابزار آرایشی می تواند باعث آسیب رساندن به ناخن های شما شود.

سوهان کشیدن ناخن - نحوه پاك كردن لاك ژليش

روش صحیح سوهان کشیدن ناخن

روش درست استفاده از سوهان ناخن برای برداشتن لاک ژلیش به این صورت است که سوهان کشیدن را از بخش خارجی ناخن ها آغاز کرده و به سمت وسط ناخن بروید. حتما به این نکته توجه کنید که ناخن ها را در یک جهت سوهان کنید؛ چراکه سوهان کشیدن نادرست می تواند باعث آسیب دیدن ناخن ها شود.

در این روش باید دقت نمایید که سطح ناخن را سوهان نکشید و تنها به سوهان کردن مواد ژلیش بسنده کنید. سوهان کردن سطح ناخن باعث نازک شدن و حساس شدن آن می شود که در این صورت باید تا زمان رشد مجدد ناخن تان صبر کنید تا ناخن شما از حالت شکنندگی خارج شود.

به همین جهت به شما توصیه می شود که تا جای ممکن از این روش استفاده نکنید. متخصصان مانیکور و ژلیش ناخن با توجه به مهارت و تجربه خود و با استفاده از ابزار مخصوص، می توانند برای برداشتن لاک ژلیش ناخن از سوهان استفاده نمایند و آسیبی به دستان شما وارد نکنند اما انجام این عمل توسط افراد غیرحرفه ای می تواند صدمات زیادی را به ناخن های شما وارد کند.

رسیدگی به ناخن‌های طبیعی بعد از لاک ژل

حالا که دیگر خبری از لاک ژلیش نیست، وقت آن است که به ناخن‌های طبیعی‌تان رسیدگی کنید. همانطور که پیش از این گفتیم استون باعث خشکی ناخن و پوست اطراف آن می‌شود؛ بنابراین لازم است که این محدوده را با روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل که می‌تواند به طور قابل توجهی باعث هیدراتاسیون پوست شود، چرب کنید. انواع مختلف آبرسان‌های پوستی و لوسیون‌های تقویت ناخن هم در این مرحله مناسب هستند. این کار را روزی حداقل دوبار برای حفظ سلامت ناخن‌های دست و پا انجام دهید.

ابزارهای مخصوص ریموو کردن لاک ژل

با گذشت زمان و افزایش علاقه مندان به لاک ژلیش ، ابزارهای متعددی برای برداشتن این نوع لاک از روی ناخن به بازار ارائه شده است. در ادامه برخی از ساده ترین این ابزارها که برای استفاده در منزل مناسب هستند را به شما معرفی می کنیم.

پد ریمو لاک ژل - نحوه پاك كردن لاك ژليش

پد ریموو لاک ژل

یکی از ابزارهایی که در روزهای اخیر برای برداشتن لاک ژلیش در منزل به کار می رود، پدر ریموو لاک ژل است. برای پاک کردن لاک ژلیش با استفاده از این وسیله می توانید این پد که آغشته به محلول مخصوص است را روی ناخن های خود بکشید، سپس در حدود 15 دقیقه صبر کنید تا این محلول روی لاک شما اثر بگذارد.

پس از گذشت این مدت می توانید با استفاده از ابزاری مانند عقب زن لاک که تصویر آن را در ادامه مشاهده می نمایید، مواد ژلیش را که نرم شده اند از روی ناخن های خود بردارید.

حتما به این نکته توجه کنید که ناخن ها را در یک جهت سوهان کنید؛ چراکه سوهان کشیدن نادرست می تواند باعث آسیب دیدن ناخن ها شود.

ژل ریموور لاک ژلیش ؛ نحوه پاك كردن لاك ژليش

یکی دیگر از ابزارهایی که برای برداشتن لاک ژلیش در خانه به کار می رود، ژل ریموور است.

در این روش شما باید این ژل مخصوص را درست مشابه با لاک معمولی روی سطح ناخن خود بزنید. سپس برای مدتی در حدود 15 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، شاهد خواهید بود که لاک ژل روی ناخن شما نرم شده است. در این شرایط می توانید از عقب زن ناخن استفاده کرده و لاک ژلیش را از روی ناخن های خود بردارید.

در صورتی که روی لاک ژلیش از تاپ شاین استفاده کرده اید، ابتدا تاپ شاین را با استفاده از بافر یا سوهان از روی لاک ژل پاک کرده و سپس مراحل بالا را انجام دهید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید