سنگ اسلب پشت تلویزیون ایده ای جدید برای دکوراسیون پذیرایی می باشد که می توانید آن را در طرح ها و رنگ های مختلفی انتخاب کنید. سنگ اسلب کاربرد های بسیاری دارد؛ می توانید از آن در آشپزخانه، سرویس پهداشتی و کف پذیرایی نیز استفاده کنید. در این مقاله از دکوراسیون پارس مگ با ویژگی های سنگ اسلب آشنا شوید.

تی وی روم با سنگ اسلب

اسلب در لغت به معنای صفحه یا ورقه است و سنگ اسلب به سنگ‌های صفحه‌ای با ابعاد بزرگتر از تایل‌های معمول می‌گویند. سنگ‌های اسلب صفحه‌های بزرگتر از 100*100 سانتی‌متر مربع هستند و گاهاً تا 200*300 سانتی‌متر مربع نیز می‌توانند باشند.

تی وی روم - سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ‌های اسلب اندازه مشخصی ندارند و اندازه آن‌ها بستگی به سنگ اولیه‌ای دارد که سنگ از آن تولید می‌شود. این سنگ‌ها توسط شرکت‌های سنگ‌بری و حفاری از معادن سنگ استخراج می‌شوند.

بنابراین اندازه آن‌ها به توان شرکت‌ها برای برش سنگ بستگی دارد. طبیعتاً هر چه سنگ استخراج شده توسط این شرکت‌ها بزرگ‌تر باشد، تخته سنگ‌های بزرگتری تولید می‌شود.

اگر دوست دارید تی وی روم خود را با ایده‌ای نو تغییر دهید، حتما به سنگ اسلب پشت تلویزیون فکر کنید. این سنگ‌ها جلوه‌ای خاص به فضای تی وی روم شما می‌دهند و در رنگ‌ها و اشکال متنوعی هستند که می‌توانند با هر سبکی از چیدمان به راحتی همراه شوند.

برای این کار شما می‌توانید قسمتی از دیوار پشت تلویزیون را به سنگ اسلب اختصاص دهید و یا به کمک این سنگ دکوری مختص تلویزیون طراحی کنید.

سنگ پشت تلویزیون - سنگ اسلب پشت تلویزیون

انواع مدل سنگ اسلب پشت تلویزیون

همه سنگ‌ها قابلیت برش به عنوان اسلب را ندارند. برای سنگ‌های اسلب به سنگ‌های مقاوم‌تری نسبت به تایل‌های اندازه‌های کوچک‌تر داریم، همچنین برای اسلب، سنگ باید یکنواختی بیشتری از نظر طرح و رنگ داشته باشد. بر این اساس از برخی سنگ‌ها به عنوان اسلب استفاده می‌شود، که انواع آن به شرح زیر است:

  • سنگ اسلب مرمر

این سنگ‌ها که به نسبت بقیه سنگ‌ها قیمت بالاتری دارند، علاوه بر استحکام و مقاومت بالا قابلیت عبور نور را دارند. بنابراین برای قسمت‌هایی که به فکر نور پردازی هستید، گزینه مناسبی است.

سنگ اسلب مرمر - سنگ اسلب پشت تلویزیون

  • سنگ اسلب چینی پشت تلویزیون

معمولا از این مدل سنگ اسلب زیاد پشت تلویزیون ها استفاده نمی شود با توجه به ویژگی ها و کاربرد هایی که سنگ اسلب چینی دارد از این نوع سنگ ها بیشتر در سرویس بهداشتی ها و حمام ها استفاده می شود با این این حال نمونه سنگ چینی قروه با توجه به تقارن های زیبایی که دارد در پشت تلویزیون ها استفاده می شوند که تقاضای سنگ های چینی قروه سایمان و الیگودرز بیشتر از دیگر سنگی اسلب چینی برای پشت تلویزیون می باشند .

سنگ اسلب گرانیتی - سنگ اسلب پشت تلویزیون

  • سنگ اسلب گرانیت

این نوع از سنگ از مقاومت بالایی برخوردار است اما به دلیل وزن مخصوص بالایی که دارد، کاربرد آن کمی محدود است. برای قسمت‌هایی از ساختمان که محدودیت وزن در استفاده از مصالح نباشد، این سنگ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت فرآوری و مواد آن در میزان کیفیت این نوع سنگ تأثیر گذار است.

  • سنگ اسلب تراورتن

این سنگ‌ها کاربرد کمتری دارند و دارای طرح‌های موجدار و بی موج هستند و به رنگ‌های کرم تا شکلاتی تا قرمز، لیمویی و مشکی دیده می‌شوند.

در رابطه با سرامیک اسلب پشت تلویزیون این روز ها سرامیک اسلب ها تقریبا مشابه با سنگ ها در کارخانه ها تولید می شوند . سرامیک اسلب ها هم همانند سنگ ها از مقامت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و در انواع طرح و رنگ های مختلف نیز وجود دارند . به هر حال سنگ ها نسبت به سرامیک از مقاومت بهتری برخوردارند .

تی وی روم - سنگ اسلب پشت تلویزیون

  • سنگ اسلب تراونیکس

این نوع سنگ ترکیبی از مرمر و تراورتن است و در نتیجه خصوصیات هر دو را شامل می‌شود. این سنگ‌ها همانند مرمر قابلیت عبور نور دارند و همانند تراورتن، طرح‌های موجدار و بی موج دارند. بنابراین این سنگ نیز برای فضاهایی با نورپردازی‌های خاص کاربرد زیادی دارد.

کاربردهای نصب اسلب در ساختمان های امروزی

مشخصاتی که این سنگ ها دارند، به همراه هزینه ای که باید برای خرید هر کدام از انواع آن ها پرداخت باعث می شود استفاده از آن ها منوط به خاص بودن فضا باشد. علاوه بر قیمت آن ها، از آنجایی که مشخصه اصلی آن ها خاص بودن طرح و یک تکه بودنشان است، باید هنگام نصب دقت کرد که حتی مقدار کمی از آن ها برش نخورد.

به همین دلیل برای فضاهای کوچک یا جاهایی که نیاز به برش سنگ هست مناسب نیستند. مکان هایی که برای نصب اسلب مناسب هستند در ادامه توضیح داده می شوند.

نصب اسلب روی دیوار

دیوار شومینه - سنگ اسلب پشت تلویزیون

یکی از کاربردهای سنگ اسلب، زیباسازی دیوارهاست. چرا که هر کدام از این سنگ ها زیبایی خاصی به محیط ساختمان می بخشند. علاوه بر این به دلیل بزرگ بودن مساحت آن ها، به خوبی می توان فضای بزرگی را با آن ها پوشاند. همین دلیل باعث شده است در خانه هایی که لوکس هستند، یا در ساختمان های اداری و تجاری که دکوراسیون مدرن دارند بسیار از آن ها استفاده شود. این دیوارها نیز عبارتند از:

  • نصب سنگ اسلب روی دیوار گچی داخل خانه
  • نصب اسلب پشت تلویزیون
  • اسلب برای دیوار شومینه
  • نصب سنگ ها برای دیواره های آسانسور
  • دیوار هتل ها و مراکز تجاری
  • ایجاد دیوارهای کاذب یا دیوارهای جداکننده داخل ساختمان
  • نصب سنگ برای دیواره سرویس های بهداشتی
  • بین کابینت زمینی و هوایی
  • صفحه روی کابینت

ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون - سنگ اسلب پشت تلویزیون

نصب اسلب برای سقف

مانند نصب سرامیک اسلب روی دیوار، نصب سنگ برای سقف نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. اگر به سقف هتل ها یا مراکز تجاری لوکس دقت کرده ، یا به خانه هایی که گران قیمت هستند رفت و آمد کرده باشید، این سنگ ها را که به سقف نصب شده اند می بینید.

نصب آن ها برای سقف باعث نورانی تر شدن فضای خانه و انعکاس نور بیشتری می شود. علاوه بر این نقوشی که برخی از این سنگ های اسلب دارند، به فضا جلوه ای خاص می بخشند.

سنگ اسلب برای کف

دیوار با سنگ اسلب - سنگ اسلب پشت تلویزیون

یکی دیگر از کاربردهای این دسته از سنگ ها، نصب اسلب سرامیک، تراورتن یا مرمر و مرمریت برای کف ساختمان است. این مورد در خانه ها و ساختمان های لوکس کاربرد دارد. زمانی که از اسلب برای کف استفاده می شود، نباید از فرش یا لوازم دیگر برای پوشاندن آن ها به کار برد.

روی کابینت و پیشخوان

سنگ اسلب بین کابینتی - سنگ اسلب پشت تلویزیون

کسانی که آشپزخانه های لوکس دارند نیز می توانند برای روی کابینت یا اپن خود، از اسلب ها استفاده کنند. نصب اسلب برای روی کابینت و دیواره های آشپزخانه به طور همزمان نیز بسیار رواج دارد. علاوه بر این پیشخوان هتل ها، مراکز تجاری نیز جای بسیار مناسبی برای نصب آن هاست.

دکوراسیون حمام با سنگ اسلب

سنگ اسلب در حمام - سنگ اسلب پشت تلویزیون

سنگ‌های اسلب را میتوان در سطح گسترده برای طراحی کف، دیوار حمام و سرویس بهداشتی بکار برد. یک محفظه شیشه‌ای دوش حمام را با شیرآلات طلایی روی یک تخته سنگ طبیعی مرمر تصور کنید. کاشی کاری‌های سنتی هر چقدر هم زیبا باشند در این میان حرفی برای گفتن ندارند.

از اسلب در کفپوش‌ها با احتیاط استفاده کنید. معمولا کاشی‌ها در مناطق مرطوب ایمن‌تر هستند و یک دست بودن سنگ‌های طبیعی میتواند لغزنده و خطرناک باشند.

چگونه رنگ سنگ اسلب را انتخاب کنیم؟

انواع مختلفی از سنگ اسلب وجود دارد و بافت آن‌ها نیز متنوع است. رنگ‌های بسیار متنوع و هنرمندانه‌ای برای سنگ‌ها وجود دارد. وقتی سنگ اسلب را انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم الگوی ظریف و ساده را برای پیمودن مسیری زیبا انتخاب کنیم یا با الگوی متمایز و برجسته پدیدار شویم. با هر سلیقه‌ای، سنگی وجود دارد!

      • سنگ اسلب روشن

سنگ اسلب روشن - سنگ اسلب پشت تلویزیون

هنگام انتخاب سنگ اسلب روشن (سفید، بژ، خاکستری روشن، صورتی و غیره) به‌ عنوان دیوار پشت تلویزیون، آرایه‌گری خانه را یکپارچه‌تر می‌کند. استفاده از رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تری نشان می‌دهد.

      • سنگ اسلب تیره

سنگ اسلب تیره - سنگ اسلب پشت تلویزیون

هنگامی‌که از سنگ اسلب تیره (سیاه، خاکستری، قهوه‌ای، قرمز، سبز) برای ساختن یک دیوار استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌سرعت کیفیت فضایی خانه خود را بهبود ببخشید. درست مانند یک اثر هنری طبیعی منحصر به ‌فرد، به تمرکز بصری کل اتاق نشیمن تبدیل خواهد شد. شما همچنین با همین نوع سنگ برای فضای بین کابینت‌ها و سنگ کانتر استفاده کنید. در این صورت هماهنگی بیشتری ایجاد می‌شود.

      • سنگ اسلب رگه‌دار

سنگ اسلب رگه دار - سنگ اسلب پشت تلویزیون

همچنین می‌توان از سنگ اسلب رگه‌دار (گرانیت رگه‌ای، اونیکس و غیره) نیز برای طراحی دیوار استفاده کرد که سبک طبیعی جدیدی را ایجاد می‌کند. این انتخاب یک طرح جدید و منحصر به ‌فرد است.بااین‌حال، رنگی که باید به آن توجه کنید این است که صرف ‌نظر از انتخاب رنگ‌های تیره و روشن، ترکیب کلی آرایه‌گری در اولویت اول است. در عین ‌حال باید ترکیب سنگ طبیعی و بافت آن را نیز در نظر گرفت.

واکنش سنگ اسلب به مواد اسیدی

برخی از متخصصین نصب سنگ اسلب به این نکته اشاره می‌کنند که در مواردی شاهد واکنش سنگ اسلب با مواد با اسیدیته بالا بوده‌اند. با لمس مواد دارای اسید، در سنگ اسلب نصب شده، شاهد تغییر رنگ خواهیم بود.

در صورتی که زمان برخورد ماده با سنگ بسیار به طول بینجامد، رنگ آن نقطه از سنگ کاملا دگرگون می‌شود؛ البته برخی از سنگ‌های اسلب مانند سنگ کوارتز، صابون، گرانیت، لوح و … اثری نمی‌پذیرند.

سنگ آشپزخانه - سنگ اسلب پشت تلویزیون

خرید سنگ اسلب پشت تلویزیون

در هنگام خرید سنگ اسلب پشت تلویزیون باید به نکات مختلفی توجه نمود همچون:

  • نوع سنگ
  • کیفیت و نوع فرآوری
  • اندازه، ابعاد و ضخامت
  • نحوه نصب
  • محل خرید
  • خرید مستقیم یا با واسطه

ویژگی های سرامیک اسلب پشت تلویزیون

سرامیک اسلب ها که معمولا در پشت تی وی مورد استفاده قرار میگیرند دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که د ادامه انواع آن ها را برای شما معرفی می کنیم:

  1. این نوع سنگ ها از وزن کمی برخوردار هستند و به راحتی نصب می شوند .
  2. با توجه به ضخامت کم سرامیک اسلب برای پشت تلویزیون به راحتی برش داده می شوند .
  3. با توجه به استحکام و مقاومت بالا نیاز به نگهداری ویژه ای ندارند .
  4. سرامیک اسلب پشت تلویزیون ها را می توان جایگزین مناسب سنگ های طبیعی گران قیمت نیز معرفی کرد .
  5. سرامیک اسلب ها ثبات رنگ خوبی دارند و طرح های چاپ شده بر روی ان ها به راحتی از بین نمی رود .

نحوه نصب سنگ اسلب - سنگ اسلب پشت تلویزیون

نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون چگونه است ؟

پس از شناخت قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون و  آشنایی با سنگ اسلب مرمر پشت تی وی و سرامیک اسلب پشت تلویزیون و … حال بهتر است تا در مورد نصب اسلب سنگ ها در پست تی وی هم اطلاعاتی داشته باشید .

یکی از محبوب ترین دکوراسیون برای پشت تی وی نصب سنگ اسلب پشت تلویزیون می باشد . معمولا دکور پشت تلویزیون شما و تغییرات آن نقش بسیار موثری در زیبا نشان دادن دکوراسیون داخلی ساختمان و پذیرایی خانه شما نیز دارد .

دکوراسیون پذیرایی - سنگ اسلب پشت تلویزیون

هنگام نصب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر چه نصب اسلب را به دست نصاب های مخصوص می سپارید، اما باید هنگام انجام این کار نکات بسیار مهمی را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود هم کار نصاب را زیر نظر بگیرید و هم نتیجه کار چیزی باشد که مد نظرتان است. این نکات عبارتند از:

  • اگر قصد نصب اسلب را در خانه خود دارید، باید مناسب ترین جا را برای آن در نظر بگیرید. این مکان باید به خوبی قابل دیدن بوده و چیزی جلوی آن قرار داده نشود.
  • بهتر است پس از انتخاب این اسلب ها از فروشگاه، از خود آن ها بخواهید سنگ را همراه با نصاب مخصوص به محل نصب بفرستند و از حمل آن توسط خودتان خودداری کنید.
  • دقت کنید که دیوار، کف یا سقفی که قرار است سنگ روی آن نصب شود، به خوبی صیقلی و صاف شود.
  • مکان نصب سنگ ها، باید نسبت به ابعاد اسلب انتخاب شود. به طور مثال کوچک بودن دیوار باعث می شود مجبور شوید مقداری از اسلب را ببرید. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  • اگر اسلب ها نقش های موازی دارند، بررسی کنید آن ها دقیقا روبروی هم نصب شوند.

منظور از بوك مَچ سنگ اسلب پشت تلویزیون چیست ؟

زمانی که اسلب سنگ ها در کنار یکدیگر قرار میگیرند تا سطح یکدیگر را آینه کنند نیز قابلیت بوک مچ می باشد که در برخی موارد در نصب سنگ اسلب پشت تی وی می توان از قابلیت بو ک مچ سنگ اسلب پشت تلویزیون استفاده کرد تا ظاهر زیباتری ایجاد شود ، برای این ار معمولا اسلب سنگ ها را به گونه ای برش می زنند که به صورت دو تایی یک قاب را تشکیل می دهند .

طراحی دیوار شاخص - سنگ اسلب پشت تلویزیون

قیمت سنگ اسلب پشت تلویزیون

قیمت سنگ اسلب به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. جنس، ضخامت و ابعاد سنگ از این پارامترها هستند و هر چه ابعاد سنگ بزرگ‌تر باشد، مشخصاً سنگ از قیمت بالاتری برخوردار است.

همچنین اصالت سنگ و داخلی یا خارجی بودن سنگ نیز از پارامترهای تأثیر گذار است. فاکتورهای دیگری مانند جهت برش سنگ (موجدار یا بی موج)، نوع فرآوری، بوک مچینگ، تقاضای بازار و مقداری که سفارش می‌دهید، از دیگر فاکتورهای تأثیر گذار بر قیمت سنگ‌های اسلب هستند.

اگر برای خرید سنگ‌های اسلب به جای واسطه‌ها مستقیماً از تولیدکننده خرید کنید، می‌توانید خرید مقرون به صرفه‌تری داشته باشید.

سرامیک پشت تلویزیون

نکته قابل توجه در رابطه با سنگ اسلب این است که امروزه سرامیک اسلب نیز کاملاً مشابه با سنگ در کارخانه‌ها تولید می‌شود و این موضوع، چالش بین اکثر طراحان و پیمانکاران است. هر کدام برای انتخابشان دلایلی دارند و بر نظر خود پافشاری می‌کنند. سرامیک اسلب نیز همانند سنگ از مقاومت بالایی برخوردار است و همچنین گستره وسیعی از طرح و رنگ را شامل می‌شود.

طراحی دیوار پشت تی وی - سنگ اسلب پشت تلویزیون

مزیت سنگ نسبت به سرامیک طبیعی بودن آن است که به آن ارزش می‌دهد. همچنین سنگ به دلیل ساختاری که دارد به مراتب از سرامیک با دوام‌تر است.

اگر بخواهید از لحاظ قیمت آن‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کنید، باید بگوییم که سرامیک نیز برای قیمت گذاری همانند سنگ به فاکتورهای مختلفی وابسته است. اما در کل سنگ به نسبت سرامیک قیمت بالاتری دارد ولی نمی‌توان گفت حتما هر سرامیکی ارزان‌تر از سنگ است. چون ممکن است سنگ اسلبی نسبت به سرامیک اسلبی قیمت کمتری داشته باشد و یا برعکس؛ که این موضوع بستگی به انتخاب شما و نوع سفارشی که می‌دهید دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید