فیشیال صورت در منزل می تواند باعث کاهش در هزینه هایتان شود. آرایش طولانی مدت، قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیط و چربی پوست می تواند سبب بروز جوش و آکنه شود؛ بنابراین با انجام فیشیال و لایه برداری می توانید از بروز این موارد و پیری زودرس جلوگیری کنید. در این مقاله از گروه زیبایی پارس مگ فیشیال صورت را بصورت مرحله به مرحله یادتان می دهیم.

فهرست محتوا نمایش

فیشیال پوست - فیشیال صورت در منزل

فیشیال چیست؟

فیشال یک روش درمانی رایج و محبوب برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. این روش درمانی در چند مرحله به مدت 1 ساعت انجام میشود. به عبارت دیگر، از زمانی که وارد کلینیک زیبایی پوست و مو شده و تا زمانی که از آن خارج میشوید، تنها به 1 ساعت زمان نیاز خواهد بود تا به پوستی درخشان و البته جوانتر برسید.

فیشیال یکی از بهترین و البته ساده ترین درمانهایی است که با انجام آن میتوانید یک هفته پر از استرس را پشت سر گذاشته تا اثری از آن در چهره خود باقی نگذارید.

بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای مراقبت از سلامت پوست خود، به استفاده از یک مرطوب کننده اکتفا کرده اید؛ بهتر است یک بار فیشیال را تجربه کنید تا شاهد تاثیر مثبت آن در سلامت پوست خود باشید.

فواید فیشیال صورت در منزل

از فواید فیشال در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاک‌سازی عمیق پوست

فیشیال صورت در منزل برای تمیز کردن پوست شما بسیار مفید است. به دلیل گرد و غبار و آلودگی خاک، پوست ما اغلب خشک و بی روح به نظر می‌رسد و به تدریج درخشش طبیعی خود را از دست می‌دهد.

در چنین شرایطی، یک فیشیال صورت خوب می‌تواند پوست شما را عمیقاً تمیز کند. بسته به نوع پوست شما، متخصص صورت از بخار، کرم و لوسیون برای باز کردن منافذ و پاک‌سازی مناسب پوست استفاده می‌کند.

  • سم زدایی پوست از فواید فیشیال صورت در منزل

فیشیال صورت در منزل یک سم زدای خوب پوست است که ثابت می‌کند برای خلاص شدن از گرد و غبار انباشته شده روی صورت همراه با آلودگی، گرد و غبار، گل و لای بسیار مفید است.

به غیر از تمیز کردن و شستن روزانه صورت، نیاز به سم زدایی نیز دارد. متخصصان برای این کار از کرم‌ها، نمک‌ها، عصاره‌های گیاهی و روغن ها استفاده می‌کنند.

  • از بین بردن جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سرسیاه منافذ را می بندند و پوست را کدر می‌کنند. اگر جوش‌های سرسیاه و سر سفید روی صورت خود دارید، انجام فیشیال صورت در منزل یک بار در ماه برای شما مفید خواهد بود.

فیشیال صورت در منزل به عنوان لایه بردار پوست عمل می‌کنند و با کمک لایه برداری، سلول‌های مرده پوست از سطح پوست پاک می‌شوند. در این کار با استفاده از لایه بردار شیمیایی پوست کاملاً تمیز می‌شود تا بتوانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

  • کاهش چین و چروک از فواید فیشیال صورت در منزل

با افزایش سن، چین و چروک ها روی صورت ظاهر می‌شوند که باعث پیری پوست می‌شود. به عنوان یک ضد پیری می‌توانید از فیشال‌های صورت برای صورت استفاده کنید.

ماساژ منظم صورت و فیشیال صورت در منزل باعث بازسازی سلولی و رشد کلاژن می‌شود. این باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر به نظر برسد.

درمان آکنه - فیشیال صورت در منزل

  • رفع آکنه صورت

فیشیال صورت در منزل به شما کمک می‌کند تا جوش‌های صورت را از بین ببرید و از بروز آنها جلوگیری کنید. همچنین به از بین بردن جای آکنه کمک می‌کند.

متخصصان اغلب از محصولات صورت حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می‌کنند که به خلاص شدن از شر جای جوش به راحتی کمک می‌کند.

  • پوست را بهبود می‌بخشد

فیشیال پوست در منزل پوست را بهبود می‌بخشد و پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند. اغلب پوست ما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا به دلیل آلودگی و استرس کدر می‌شود. بنابراین برای بهبود پوست از فیشال ها استفاده می‌شود.

  • پوست را سالم می‌کند

فیشال در منزل به سلامت پوست کمک می‌کند. فقط به دلیل محصولات مغذی مانند کرم‌ها، ماسک‌های صورت، ژل ها و مرطوب کننده‌ها است که پوست شما شاداب و زیبا به نظر می‌رسد.

  • منافذ را تمیز می‌کند

پس از انجام عمل صورت، پوست شما به بخار نیاز دارد. این کار منافذ مسدود شده شما را باز می‌کند. علاوه بر این، فیشال جوش‌های سرسفید و سر سیاه را پاک می‌کند.

علاوه بر این، تمام ناخالصی‌های موجود در منافذ نیز تمیز می‌شوند. به این ترتیب پوست شما شروع به احساس طراوت کامل می‌کند. در مقاله «درمان منافذ باز پوست» می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره منافذ باز پوست کسب کنید.

  • سفت کننده پوست

یکی از بهترین فواید فیشیال صورت در منزل  این است که پوست شما را سفت و کشسان می‌کند. همچنین به جوان شدن پوست شما کمک می‌کند.

  • تسکین عضلات صورت از فواید فیشیال صورت در منزل

فیشال تمام اندام‌ها و پوست شما را آرام می‌کند. این باعث می‌شود پوست شما جوان و بدون استرس به نظر برسد. در کنار این، بدن نیز استراحت زیادی می‌کند.

  • افزایش گردش خون در صورت

فیشال گردش خون بدن را بهبود می‌بخشد. با بهبود گردش خون، سلول‌های شما اکسیژن و بسیاری از مواد مغذی دریافت می‌کنند که به صورت درخشندگی می‌بخشد.

  • ظرفیت جذب پوست خود را افزایش دهید

این یکی دیگر از مزیت‌های انجام منظم فیشیال صورت در منزل است. توانایی پوست شما برای جذب مؤثر سایر محصولات را افزایش می‌دهد.

پوست سالم - فیشیال صورت در منزل

  • پوست را درخشان می‌کند

فیشال در منزل برای درخشندگی پوست بسیار مؤثر و مفید است. متخصص زیبایی، ماسکی را با توجه به نوع پوست شما درست می‌کند که به آبرسانی پوست و باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند. پس از آن پوست شما زیبا و درخشان به نظر می‌رسد.

مراحل انجام فیشیال صورت در منزل برای پوست های چرب

مرحله اول فیشیال صورت در منزل : پاک‌سازی صورت

برای از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده سطح پوست، استفاده از یک روش خوب و مناسب برای فیشیال صورت ضروری است.

فراموش نکنید پاک کردن صحیح و دومرحله‌ای صورت، مواد آرایشی باقی‌مانده و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد.

اگر پوست چربی دارید، توجه داشته باشید از پاک کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید که فقط چربی‌های اضافی پوست را پاک کند، به نحوی که تمام چربی صورت از بین نرود؛ چرا که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، به مقدار مشخصی چربی طبیعی روی پوست صورت نیاز دارید.

شما می‌توانید انواع پاک‌کننده‌های پوست چرب مانند ژل یا فوم شستشوی صورت و میسلار واتر مخصوص پوست چرب را امتحان کنید تا مناسب‌ترین محصولات برای پوست خود را بیابید.

روش دیگر، استفاده از یک پاک‌کننده طبیعی و خانگی است که تهیه آن نیز بسیار ساده است. برای این منظور یک اسکوپ پودر جو دوسر را با ماست مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم دربیاید، در مرحله بعد کرم به‌دست آمده را روی کل سطح صورت و پوست گردن‌تان بمالید.

با نوک انگشتان‌تان خیلی آرام کرم را با حرکت دایره‌ای شکل روی پوست پخش کنید و سپس با یک پنبه یا پارچه نرم آن را پاک کنید. سپس صورت و گردن‌تان را با آب ولرم بشویید. در انتها با آب خنک آبکشی کنید و خیلی آرام پوست را خشک کنید.

بخور صورت - فیشیال صورت در منزل

مرحله دوم فیشیال صورت در منزل : بخور صورت

بخور صورت از روش‌های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی‌ و چربی‌های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می‌کند.

قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی و مفید ماسک، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و در نتیجه پوست صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک‌شده مانند اسطوخدوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. شیر جوش یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر از آب کنید.

مقداری گیاه خشک‌شده به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. پس از آن شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله روی سر، اجازه دهید پوست‌تان به مدت ۵ تا ۸ دقیقه در معرض بخار آب قرار گیرد. در هنگام بخور صورت، چشمان‌تان را با چشم‌بند پارچه‌ای بپوشانید و ریلکس کنید.

مرحله سوم فیشیال صورت در منزل : ماسک صورت پاک‌کننده و روشن‌کننده

ماسک‌‌های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای فیشیال صورت‌هایی با پوست چرب هستند. این ماسک‌ها چربی‌های اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و با طراوت به شما هدیه می‌دهند. حتماً از یک ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید.

مرطوب کننده پوست - فیشیال صورت در منزل

علاوه بر خرید ماسک، با انجام چند مرحله ساده می‌توانید یک ماسک خانگی موثر نیز درست کنید.

در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجه‌فرنگی و ۱ قاشق چای‌خوری ماست تازه را با هم مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود.

اگر مخلوط غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. این ماسک نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد. این ترکیب باید کاملاً یکنواخت و نسبتاً غلیظ باشد. ماسک را به‌طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن‌تان (غیر از ناحیه دور چشم) بمالید.

در ادامه دو عدد پنبه را در گلاب یا آب خیار بگذارید تا خیس بخورند. سپس آب اضافه آن‌ها را گرفته و روی پلک چشمانتان قرار دهید. حالا می‌توانید ریلکس کنید.

۱۵ دقیقه بدون حرکت دادن پوست صورت‌تان، صبر کنید تا ماسک خشک شود. ماسک را به مدت بیشتری روی پوست نگذارید. این کار باعث سفت شدن بیش‌ از اندازه پوست و درنتیجه ایجاد خطوط ریز روی سطح آن می‌شود.

بعد از ۱۵ دقیقه با پنبه خیس، ماسک را به‌ آرامی پاک کنید و صورت‌تان را با آب خنک بشویید. سپس خیلی آرام پوست را خشک کنید.

طبق بررسی‌ها و نظر متخصصان، خاک رس آرایشی موجود در ماسک، در از بین بردن چربی اضافی پوست و فیشیال صورت بسیار مؤثر است.

ماست، آب لیمو و پوره گوجه‌فرنگی به‌ خوبی جای جوش را روشن کرده و پوست را صاف و یک‌دست می‌کنند. این مواد باعث بهبود رنگ و بافت پوست نیز می‌شوند.

  • پوست خشک: 1 آووکادو له شده، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری ماست
  • چرب: نصف فنجان اوتمیل پخته شده، 1 تخم مرغ خام و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • کدر: 1 قاشق غذاخوری پاپایا تازه، 1 قاشق چایخوری پودر کاکائو و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • مستعد آکنه: 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 1 قطره روغن درخت چای
  • منافذ پوست مسدود شده: 1 قاشق چایخوری رس بنتونیت، 1 کپسول ذغال فعال و 2 قطره روغن درخت چای

لایه برداری پوست - فیشیال صورت در منزل

مرحله چهارم فیشیال صورت در منزل : روش لایه برداری پوست

بعضی فواید فیشیال پوست در فیشیال صورت در منزل شامل حذف سلول‌های مرده پوستی، پاکسازی و تمیز شدن منافذ باز پوست و بهبود بافت آن می‌باشد.

لایه برداری فیزیکی شامل استفاده از اسکراب‌های حاوی ذرات ریز می‌باشد که موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوستی می‌شود. لایه بردارهای شیمیایی معمولا حاوی ترکیبات شیمیایی مانند اسیدهایی برای حل کردن سلول‌های مرده پوست صورت می‌باشند.

اسکراب ها باعث ایجاد خراش‌های ریز بر روی صورت می‌شوند و منجر به تحریک پوست خواهند شد. گزینه هایی مناسب برای لایه برداری و فیشیال صورت در منزل شامل:

  • جو دوسر
  • تفاله قهوه
  • شکر
  • نمک دریا

برای استفاده از شکر یا نمک باید آن را با روغن نارگیل (coconut oil) ترکیب کرده، پس از آن به آرامی بر روی صورت بصورت دورانی مالیده و آبکشی کنید.

برای لایه برداری با جو دوسر یا تفاله قهوه باید آن‌ها را با آب یا شیر ترکیب کنید، سپس به آرامی بر روی صورت بمالید و آبکشی کنید.

اکثر برندهای مراقبت پوستی در لیست محصولات مراقبتی اسکراب دارند و می‌توانید به جهت پیشگیری از هرگونه تحریک و حساسیت در خصوص مصرف ترکیبات طبیعی، از آنها بهره‌مند شد.

مرحله پنجم فیشیال صورت در منزل : تخلیه جوش‌ها

برای انجام این روش و فیشیال صورت در منزل، در صورت لزوم، جوش‌هاى سر سیاه و سر سفید پوست صورت تخلیه خواهند شد. تحمل درد در هر فرد، در هنگام تخلیه جوش، متفاوت است.

این روش براى افرادی که پوست نازک یا حساسى دارند امکان دارد ناراحت کننده باشد. در صورتی که این فرآیند بطور درست انجام نشود، امکان دارد مویرگ هاى صورت پاره شده و یا تغيير رنگ در بخش‌هایى از صورت اتفاق بیفتد.

مرحله ششم فیشیال صورت در منزل : تونر صورت

از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی هوا و محیط از روی پوست و باقی‌مانده مواد آرایشی استفاده می‌شود. تونر با یکنواخت و یک‌دست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب‌کننده آماده می‌کند؛ همچنین با سفت کردن پوست و بازگرداندن منافذ بازشده به سایز طبیعی خود، ظاهری جوان‌تر و زیباتر به صورت‌تان می‌دهد. اگر قبل از کرم مرطوب کننده، از تونر صورت استفاده کنید، اثر مطلوب مرطوب‌کننده را افزایش می‌دهید.

چه برای انجام فیشیال صورت، چه هنگام انجام روتین مراقبت پوست، به یاد داشته باشید که باید از تونر بدون الکل استفاده کنید. برای این منظور یک تونر با برند خوب خریداری کنید.

همچنین برای تهیه تونر خانگی می‌توانید از پنبه آغشته به گلاب یا عرق گیاه گل‌بهار استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، با پنبه گلاب را به ‌صورت بمالید. گلاب مانند یک تونر طبیعی پوست عمل می‌کند.

تونر پوست چرب - فیشیال صورت در منزل

مرحله هفتم فیشیال صورت در منزل : مرطوب کننده صورت

این تصور بسیار اشتباهی است که فقط پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده نیاز دارند. رمز ظاهر جوان‌تر پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است.

حتی پوست‌های چرب هم برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت پوست، نیاز به مرطوب‌کننده خوب و مناسب دارند. در صورتی که پوست چرب را آبرسانی و مرطوب نکنید، برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید می‌کند.

اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

این مرطوب‌ کننده‌ها باعث می‌شوند تا دیگر روی پوست‌تان احساس چربی نداشته باشید. بنابراین یک کرم مرطوب کننده‌ مناسب و سازگار با پوست‌تان انتخاب کنید. مرطوب‌کننده را روی پوست صورت‌تان بمالید و به‌ آرامی آن را ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

نکته مهم: پوست شما باید همیشه بعد از شستشو، بخور و استفاده از ماسک صورت، به‌خوبی مرطوب شود.

با مرطوب کردن پوست و انجام مرحله آخر، فیشیال طبیعی صورت‌تان با روش‌های خانگی به‌طور کامل انجام می‌شود. هفته‌ای یک‌بار، مراحل گفته‌شده را در خانه انجام دهید. فیشیال، به دلیل برطرف کردن منظم چربی اضافی پوست، از جوش‌های صورت نیز تا حد زیادی جلوگیری کرده و زیبایی پوست شما را دوچندان می‌کند.

همچنین انجام این روش، پیری زودرس پوست و لکه‌های تیره صورت را کاهش می‌دهد. پوست را صاف و یکدست کرده و از تیرگی و کدری آن می‌کاهد. درنتیجه بعد از انجام مراحل بالا، پوست شما شفاف و شاداب خواهد شد.

روش‌های فیشیال صورت در خانه برای پوست خشک و حساس

حفظ رطوبت پوست پس از استحمام یا دوش گرفتن بسیار حائز اهمیت است و یکی راه‌های فیشیال صورت در منزل است.

شستن دست و صورت

یکی از راه‌های مراقبت‌های بعد از فیشیال صورت در منزل استفاده از روغن یا پماد به جای لوسیون استفاده کنید. روغن‌ها و پماد‌ها نسبت به لوسیون‌ها تاثیر گذاری بیشتر و تحریک کنندگی کمتری خواهند داشت.

پماد یا روغنی که شامل روغن‌هایی از جمله روغن زیتون یا جوجوبا (Joojoba) باشد. کره شیا نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. دیگر مواردی که می‌توانند به رفع خشکی پوست کمک کنند شامل اسید لاکتیک (Lactic acid)، اوره، هیالورونیک اسید، دایمتیکون، گلیسیرین، لانولین، روغن معدنی و پترولیوم (وازلین) می‌باشند.

برای خشکی لب‌هایتان از بالم لب استفاده کنید در صورتی که پس از استفاده از بالم، لب‌ها دچار سوزش یا گز گز شوند باید از بالم دیگری استفاده کنید.

از نشستن در برابر شعله آتش یا دیگر منابع حرارتی خودداری کنید زیرا می‌تواند سبب خشکی پوست شود. پس در صدد افزایش رطوبت هوا باشید.

ماسک لایه بردار صورت - فیشیال صورت در منزل

ماسک‌های خانگی برای لایه برداری پوست خشک

افرادی که پوست صورت آن ها خشک است، معمولا باید برای فیشیال صورت در منزل از مرطوب کننده‌ها، ماسک لایه بردار مناسب با نوع پوست خود و نرم کننده استفاده کنند تا خشکی پوست را از بین ببرد.

پوست خشک می‌تواند چهره را کمی پیرتر و یا حساس کند. پوست هر فردی ممکن است خشک، چرب و یا ترکیبی باشد.

در واقع، خشکی بیش از حد پوست باعث آسیب پذیری بیشتر پوست و تیره شدن و پوسته پوسته شدن آن می‌شود. خشکی زیاد اغلب باعث بروز خارش در پوست شده و حتی گاهی اوقات، می تواند باعث بوجود آمدن اگزما یا درماتیت شود.

خشکی پوست زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شما قادر به حفظ رطوبت نباشد. پوست، در ماه‌های زمستان اغلب بیشتر خشک می‌شود، زیرا رطوبت کمتری در هوا وجود خواهد داشت.

لایه برداری پوست خشک با ماسک عسل و نارگیل

روغن نارگیل هم یک ماسک برای لایه برداری و فیشیال صورت در منزل است که غنی از چربی‌های اشباع شده می‌باشد و  پوست شما را بدون ایجاد چربی بیش از اندازه، تغذیه کرده و مرطوب می‌کند.

همچنین روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی می‌باشد که مانع از بروز آکنه و عفونت‌های پوستی می‌شود. عسل نیز خواص ضد باکتری قوی دارد و پوست را رطوبت رسانی کرده و آن را لطیف و نرم خواهد کرد.

برای استفاده از این لایه بردار، عسل و روغن را به میزان مناسب با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت قرار داده و پس از چند دقیقه شست و شو دهید.

مراقبت های بعد از فیشیال صورت در منزل

مراقبت های بعد از فیشیال پوست به شرح زیر است:

  • از دستکاری پوست و کندن جوش ‌ها پرهیز کنید

واقعیت این است که همیشه باید این توصیه را رعایت کنید؛ اما بعد از پاکسازی، پوست شما بیشتر از همیشه حساس است. می‌دانیم که کندن و تخلیه آن جوش‌های ریز و مزاحم سرسیاه و سرسفید چقدر وسوسه کننده هستند، ولی اگر می‌خواهید پاکسازی شما اثر کند و پوستی زیباتر از همیشه داشته باشید، جلوی خود را بگیرید.

  • آرایش سنگین نکنید و از لوازم مراقبتی قوی استفاده نکنید

باید بدانید که پاکسازی پوست در کلینیک در واقع یک پاکسازی عمیق است و تا حد ممکن به پوست فشار آورده ‌ایم تا خودش را ترمیم کند. بهترین کار این است که حداقل به مدت یک روز از آرایش سنگین و لوازم مراقبت پوستی قوی استفاده نکیند.

به پوست خود استراحت بدهید. به علاوه به دلیل باز بودن منافذ، پوست مستعد دچار شدن به عفونت ‌های باکتریایی است.

پس یکی از مهم ‌ترین مراقبت های بعد از پاکسازی پوست این است که از محصولات بهداشتی و آرایشی را کنار بگذارید تا سرم ‌ها، کرم ‌ها، لایه بردارهای استفاده شده در جریان پاکسازی اثرات خود را بهتر و بیشتر بگذارند.

ماساژ پوست - فیشیال صورت در منزل

  • در زمان شست و شو با پوست تان مهربان باشید

یادتان باشد که پوست شما بعد از پاکسازی فوق‌ العاده حساس است و نباید به آن سخت بگیرید. بیشتر اوقات سرم ‌ها و ابزار استفاده شده و همچنین ماساژ صورت باعث می ‌شوند که سدهای محافظتی طبیعی پوست از بین بروند.

برای همین بهتر است که در برنامه مراقبت های بعد از پاکسازی پوست برای شست‌وشو از یک شوینده آبرسان ملایم استفاده کنید.

به طور مثال « شامپو بدن برای پوست‌ های حساس » انتخاب مناسبی است. این شامپو بدون این که به سد های محافظتی پوست آسیبی بزند، پوست را تمیز می‌ کند و همزمان عمل آبرسانی را هم انجام می‌دهد.

  • از تونرها استفاده نکنید بعد از فیشیال صورت در منزل

تونرها دسته ‌ای از شوینده ‌های پوستی هستند که قوی‌تر از شوینده‌ های صابونی عمل می‌ کنند. تونرها می‌ توانند آلودگی موجود در منافذ پوستی را هم پاک کنند. بیشتر تونرها برپایه ‌ی آب بوده و دارای اسانس‌ های روغنی و گیاهی هستند.

  • بیخیال سونا شوید

یکی از مراقبت های بعد از پاکسازی پوست این است که از قرار گرفتن در محیط ‌های گرم خودداری کنید. شاید سونای خشک و بخار محل مناسبی برای گذراندن عصر بعد پاکسازی باشند ولی اینگونه نیست.

سونای بخار برای پوست خوب است ولی کاری که انجام می‌ دهد را ما در مراحل پاکسازی پوست انجام داده ‌ایم. بخور یا رفتن به سونای بخار بعد از پاکسازی پوست می‌ تواند باعث حساس شدن و آسیب به مویرگ‌ های پوست شده و ایجاد کبودی کند.

  • ماساژ بعد از پاکسازی ایده‌ی خوبی نیست

البته می‌توانید بعد از پاکسازی صورت، به یکی از مراکز ماساژ مراجعه کنید ولی ما توصیه می‌کنیم حداقل برای یک یا دو روز این کار را نکنید.

در جریان ماساژ، صورت شما در تماس مستقیم با تخت ماساژ قرار دارد. این اتفاق هم احتمال عفونت پوستی را بالا می‌برد و هم باعث تحریک پوست حساس شما می ‌شود.

  • ورزش و مراقبت بعد از فیشیال صورت در منزل

خانم‌ها و آقایان ورزشکار ممکن است وسوسه شوند که بعد از پاکسازی پوست سری به باشگاه ورزشی بزنند یا از هوای خوب بیرون استفاده کنند و دویدن سبکی در پارک داشته باشند.

این کار را نکنید و حداقل یک روز ورزش را بیخیال شوید. در حین ورزش دما پوست بالا می‌رود و عرق می ‌کنید. این دو می ‌توانند پوست حساس بعد از پاکسازی را تحریک کنند و آزار دهند.

  • به اسکراب ها و لایه بردارها نه بگویید

لایه برداری و اگزفولیشن بیش از حد باعث آسیب دیدن لایه ‌ی محافظتی پوست شده و می ‌تواند منجر به التهابات پوستی شود. معمولا برای پاکسازی پوست در کلینیک ها از مواد لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی خاصی استفاده می‌شود که از لایه ‌بردارها و اسکراب ‌های خانگی بسیار موثرتر هستند.

ماسک صورت خانگی - فیشیال صورت در منزل

  • از داروهای ضد آکنه و دیگر روش‌های درمانی خانگی پرهیز کنید

وقتی از مراقبت های بعد از پاکسازی فیشیال پوست حرف می ‌زنیم مهم ‌ترین نکته ‌ای که باید گوشزد کنیم این است که افراط نکنید. این نکته به ویژه در مورد محصولاتی که پتانسیل تحریک کردن پوست ما را دارند اهمیت بیشتری دارد، محصولاتی مانند رتینوئیدها و رتینول‌ها، لایه‌بردارهای خانگی، شوینده ‌ها و پاک کننده ‌های قوی، و تونرهای حاوی سالیسیلیک اسید.

  • از آفتاب دوری کنید بعد از فیشیال صورت در منزل

تا چند روز بعد از پاکسازی پوست نباید به استخرهای روباز یا لب ساحل بروید. مگر این که تمام مدت یک کلاه حصیری بزرگ به سرتان بگذارید یک اشعه ‌ی آفتاب هم به صورتتان نخورد.

چون پوست شما بعد از پاکسازی لایه‌های شاخی خود را از دست داده است، نسبت به اشعه ‌های مضر آفتاب حساس‌ تر و آسیب ‌پذیرتر است.

چند روز بعد از پاکسازی نگرانی ما کمتر می‌شود ولی حتماً هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF بالای 30 استفاده کنید. فرقی هم نمی‌کند که هوا آفتابی است یا ابری و بارانی. ضد آفتاب ‌تان را هر روز بزنید.

نکات عمومی برای مراقبت از پوست

نکات زیر به لذت بردن از پوست سالم تر کمک می کنند:

  • استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب ضد آب با SPF بالاتر از 30
  • رعایت یک روتین روزانه مراقبت از پوست که شامل پاکسازی و استفاده از مرطوب کننده باشد.
  • رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل
  • کنترل سطح استرس
  • ترک سیگار و محدود کردن مصرف الکل
  • همچنین در صورت لزوم دریافت راهنمایی یا درمان بیشتر باید به متخصص پوست مراجعه کرد.

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

متاسفانه برخی از افراد از خود درمانی برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده می نمایند که کاملا غیرعلمی و نادرست بوده و در آینده صدمات جدی و غیر قابل جبرانی به پوست وارد می کنند و هر نوع درمانی که برای پوست نیزا باشد باید حتما تحت نظر پزشکان باشد تا عوارض غیر قابل پیش بینی به پوست وارد نشود.

یکی از راهکارهایی که عموما برای کاهش اثر لکه ها صورت می پذیرد روشی به نام پاک سازی پوست است که متاسفانه در برخی از آرایشگاه ها این عمل صورت می پذیرد که این کاری کاملا اشتباه بوده و انجام ان در آرایشگاه ها نیز ممنوع می باشد.

در حال حاضر بسیاری از آرایشگران که اطلاعات کافی در مورد ساختمان، فیزیولوژی و آناتومی پوست به صورت تخصصی ندارند، وارد حیطه پوست و مو شده اند که اینکار سبب برخی از مشکلات برای پوست افراد به خصوص خانم ها شده است.

برخی افراد از فضا و حیطه کاری آرایشگری سوء استفاده کرده و به افرادی که به آنها برای کارهای زیبایی مراجعه می کنند، مشاوره پزشکی پوست و مو ارائه می کنند و آنها را ترغیب به انجام پیلینگ‌ های شیمیایی یا پاکسازی پوست و … می نمایند.

عوارض احتمالی فیشیال صورت در منزل

فیشیال خانگی مانند فیشیال حرفه ای خطرات و عوارضی به همراه دارد.

متداول ترین عوارض فیشیال پوست صورت، تحریک آن و یا بدتر شدن مشکلات پوستی است.

بعضی از متخصصان معتقدند که با وجود اهمیت مراقبت از پوست، فیشیال بخشی ضروری از یک روتین مراقبت از پوست نیست.

یک مطالعه قدیمی نشان داد که عوارض جانبی فیشیال پوست شامل قرمزی، تورم، درماتیت و بروز آکنه است. در واقع ممکن است فیشیال پوست در منزل نیز موارد مشابهی را ایجاد کند.

برخی عوارض احتمالی فیشیال پوست مربوط به محصولات مورد استفاده است.

برای نمونه، یک مطالعه نشان داد که تحریک پوست از متداول ترین اثرات جانبی استفاده از برخی مرطوب کننده هاست. علائم تحریک پوست شامل قرمزی، تورم و احساس گزگز است.

همچنین خطر آسیب دیدگی پوست نیز وجود دارد.

برای نمونه، بخور بدون احتیاط منجر به سوختگی پوست خواهد شد.

همچنین لایه برداری پوست (که افراد حرفه ای انجام آن در فیشیال خانگی را توصیه نمی کنند) باعث بروز زخم های جزئی خواهد شد.

بنابراین افراد می توانند با احتیاط بیشتر و استفاده از ترکیبات و روش های مناسب عوارض فیشیال پوست را به حداقل برسانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید