مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 شیک و خاص را ببینید. هر شخصی دلش میخواهد محیط پذیرایی شیک و زیبایی داشته باشد، پرده یکی از آن چیزهاییست که میتواند نمایی دوچندان به خانه تان بدهد. برای خرید پرده حق انتخاب های زیادی دارید زیرا پرده را می توان با فرش و مبل به راحتی ست کرد. گروه دکوراسیون پارس مگ به شما کمک می کند تا با شناخت انواع پرده و اصول خرید آن، بهترین انتخاب را برای پذیرایی داشته باشید.

فهرست محتوا نمایش

مدل پرده مدرن - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

دلایل اهمیت انتخاب پرده چیست؟

پرده نه تنها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون محیط است، بلکه دلایل زیادی وجود دارند که انتخاب آن را مهم نشان می دهند. اما یکی از نکات اصلی هنگام انتخاب پارچه پرده، هدفی است که برای استفاده از پنجره های خود در یک اتاق خاص نیاز دارید. به عنوان مثال:

پرده مجلسی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

  • برای اتاق خواب به پرده های تاریک نیاز دارید؟
  • به دنبال پرده ای هستید تا نور طبیعی از آن عبور کند؟
  • لازم است که حریم خصوصی خود را در برابر دید همسایگان و سایر افراد حفظ کنید؟

هنگامی که جواب این سوالات را مشخص کنید، می توانید انتخاب های خود را محدود و مشخص تر سازید. دلایل زیر انتخاب پرده مناسب را مهم نشان می دهند.

پرده زیبا - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

هنگام انتخاب مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 به چه نکاتی باید توجه کنیم

پرده طرحدار آبی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

از جنس و بافت پارچه پرده غافل نشوید

بافت و جنس پارچه‌ای که برای پرده انتخاب می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. باید سعی کنید متناسب با محیطی که در آن زندگی می‌کنید، جنس پارچه را انتخاب کنید تا بر روی دکوراسیون فضا تاثیر داشته باشد.

به عنوان مثال: اگر در فضای “سردسیر” زندگی می‌کنید از پرده‌ های سنگین از جنس مخمل استفاده کنید که فضای‌ داخلی را گرم‌تر نشان دهد. و اگر در یک شهر “گرمسیر” زندگی می‌کنید؛ از پرده‌ های سبک، ساده و لطیف استفاده کنید.

پرده حال - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

توجه به تناسب اجزای فرنیچر با پرده ها

مهم نیست که تک تک مبلمان و اثاثیه شما چقدر زیبا به نظر برسند، همه آن ها در مجموع باید مکمل یکدیگر باشند تا ارزش مالی و زیبایی خانه شما را افزایش دهند.

این امر به ویژه در مورد دیوارها و پنجره ها نیز صادق است. زیرا آن ها یکی از پررنگ ترین عناصر طراحی در خانه شما هستند.

زمانی که درک بهتری از روانشناسی رنگ داشته باشید، انتخاب پارچه های رنگی مناسب آسان تر می شود.توجه به تناسب پرده با سبک دکوراسیون داخلی محیط.

پرده پذیرایی شیک - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

یکی از مهم ترین نکات راهنمای خرید پرده، تناسب پرده با تمام اجزای یک محیط است. فضایی را در نظر بگیرید که سبک و فرم پرده آن کاملا متفاوت با سبک دکوراسیون داخلی است. نتیجه چنین انتخاب های اشتباهی تنها از بین رفتن تلاش، هزینه و زمان شما است.

اگر دکوراسیون داخلی شما سبک مدرنی دارد، پرده های با چین ساده و بدون الحاقات بیشتر انتخاب بهتری هستند. از طرفی اگر سبک محیط خود را کلاسیک انتخاب کردید، پرده های با جزئیات بیشتر را به جای انواع با رنگ های تند توصیه می کنیم.

دکوراسیون زیبا - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

برخی افراد در اتاق خواب خود یا جای دیگر ممکن است به رعایت سبک بوهو علاقه داشته باشند. آن ها می توانند پرده های با آویزهای مکرومه را انتخاب کنند. رنگ این پرده می تواند خنثی و ملایم باشد اما آویزها رنگ های شادی داشته باشند.

اگر نور داخل اتاق خواب کم است و به سبک بوهو علاقه دارید، می توانید پرده های توری قدیمی را نصب کنید.

طرفداران سبک مدیترانه ای نیز می توانند پرده هایی را در محیط خود نصب کنند که پارچه ای و بلند و به رنگ های ملایم و روشن باشند. چون پرده در چنین محیطی باید آن را روشن تر و زیباتر نشان دهد.

رنگ انتخابی برای این پرده ها را سفید و گرم توصیه می کنیم.

پرده زیبا - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

همیشه سبک دکوراسیون را مدنظر قرار دهید

پرده، تکمیل‌کننده دکوراسیون شماست. حتما قبل از تهیه پرده، به سبک فضای منزل توجه کنید. مثلا اگر سبک فضا کلاسیک است، از پرده‌ های کلاسیک استفاده کنید.

یا اگر مبلمان طرح‌دار هستند، پرده‌ ای ساده خریداری کنید. و در مقابل اگر مبلمان ساده و تک‌رنگ هستند، از پرده‌ های طرح‌دار استفاده کنید.

پرده ساده پذیرایی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

پرده را با عرض مناسب خریداری کنید

زمانی که برای خرید پرده، راهی بازار می‌شوید، حتما این نکته را ذکر کنیدکه عرض پرده را 3متر بیشتر از عرض پنجره درنظر بگیرند. در این حالت پرده و پنجره، زیبایی چشم‌گیر‌تری را برای فضا ایجاد می‌کنند.

پرده والان دار - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

از پرده‌ های کناری (دکور) به جای والان استفاده کنید

اگر پنجره شما به گونه‌ای است که پرده، زیر سقف کاذب یا قابی که از قبل برای پنجره ساخته شده‌است، می‌رود. دیگر نیازی به دوختن والان نیست! می‌توانید از پرده‌ های کناری که به (دکور) معروف هستند، استفاده کنید. و باعث زیباتر شدن پنجره شوید.

ست پرده با دکور - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

همیشه تناسب رنگ و طرح پرده را در نظر بگیرید

اگر تصمیم گرفتید از دکور (پرده‌ های کناری) بر روی پرده اصلی استفاده کنید. سعی کنید، تناسب را در انتخاب پارچه رعایت کنید. به عنوان مثال: پرده را حریر به رنگ روشن و دکور را پارچه‌ای ضخیم با رنگ‌شاد یا طرح‌دار استفاده کنید؛ در این حالت نمایی زیبا ایجاد می‌کنید.

آستر پرده - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

آستر پرده را فراموش نکنید

معمولا آستر پرده را برای اینکه همسایگان به داخل فضا اشراف نداشته باشند، یا از تابش شدید نورطبیعی جلوگیری شود، استفاده می‌کنند. اگر با این دو مورد مشکلی ندارید، باز هم آستر پرده را فراموش نکنید! زیرا در شب که، فضای خارجی تاریک است، اگر آستری سفید نزده باشید، روی پرده سایه می‌افتد و جلوه زیبایی ندارد.

پرده شیک پذیرایی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

به ارتفاع پرده توجه کنید

انتخاب پرده برای فضا، شاید یک موضوع سلیقه‌ای باشد. اما سعی کنید در هنگام اندازه‌گیری ارتفاع آن، به چیدمان و دکوراسیون منزل توجه کنید، تا فضا را به کمک ارتفاع پرده، جذاب‌تر نشان دهید.

نکته:

  • معمولا ارتفاع پرده‌ ها از 160 تا 360 است.
  • هیچ‌وقت پرده را از لبه پنجره اندازه نگیرید! زیرا فضا را کوتاه‌تر نشون می‌دهد! بهتر است، پرده نزدیک به سقف باشد.
  • پرده‌ های بلند، فضا را رسمی‌تر نشان می‌دهند.

میل پرده - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

در انتخاب میل پرده سلیقه به‌خرج‌دهید

پرده، بدون میل پرده معنایی ندارد!

میل پرده‌ ای خریداری کنید که بلندتر از پرده باشد. با این کار، فضا، بزرگتر و عریض‌تر نشان داده می‌شود. در این حالت میل پرده در معرض دید است. پس سعی کنید میل پرده‌ ای شیک و لوکس که با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد، خریداری کنید.

پرده کلاسیک - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

حفظ حریم خصوصی ؛ مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

بیشتر پرده های کتانی و پنبه ای پوشش مناسبی برای حفظ حریم خصوصی هستند، اما در عین حال، نور طبیعی را نیز از خود عبور می دهند.

هر چه پرده های کتانی مات تر باشند، حریم خصوصی بیشتری را فراهم می کنند و اجازه نمی دهند نور زیادی وارد فضای داخلی شود. اگر علاقه ای به استفاده از پرده های زیاد مات یا تیره ندارید، می توانید پرده های روشن تر با آستر را تهیه کنید.

پرده گلدار - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

توجه به روش شست و شوی پرده ها

برای استفاده از راهنمای خرید پرده اول باید مشخص کنید که آیا می خواهید پرده های مخصوص شست و شوی در خشکشویی را بخرید یا پرده هایی که می توان آن ها را به راحتی در لباس شویی انداخت.

پرده هایی که می توان آن ها را در لباس شویی خانگی شست، در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شوند.

اما در نظر داشته باشید که اگر خودتان اقدام به شست وشوی پرده هایی کنید که باید تخصصی توسط خشک شویی تمیز شوند، بافت و فرم پرده را خراب خواهید کرد.

پرده مناسب پذیرایی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

کنترل دما و مقدار نور ورودی به محیط

بدون تردید دمای محیط روی کارآیی افراد حاضر در آن یا حتی وضعیت روحی آن ها تاثیر می گذارد. از طرفی انتخاب پرده صحیح می تواند در صرفه جویی هزینه ها و کاهش مصرف انرژی موثر باشد.

اگر برایتان ورود نور به داخل مهم است باید پرده هایی را انتخاب کنید که نور را از خود عبور دهند. بعضی از پرده ها عایق های حرارتی بهتری هستند و دمای اطراف را بهینه نگه می دارند.

نصب پرده - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

راحتی نصب مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

هر راهنمای خرید پرده ای به شما خواهد گفت نصب پرده ها متفاوت است و راحتی این کار باید روی انتخاب شما تاثیر بگذارد. چون نه تنها در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند، بلکه گاهی جلوی خرابی ها و یا تغییر اندازه پنجره را می گیرد.

اثر روانی روی اطرافیان

محیط بی روح و خالی را تصور کنید که داخل آن قرار گرفتید. حالا جایی را در نظر بگیرید که یک پرده روشن در آن قرار دارد و حس خود را مجسم کنید. طرح و رنگ پرده و به طور کلی وجود آن تاثیر قابل توجهی روی افراد می گذارد.

به همین دلیل انتخاب نوع پرده برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، محیط کار یا هر فضای دیگری باید متناسب با آن باشد.

پرده طوسی ساده - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

تاثیر پرده روی معماری محیط

شاید چنین ویژگی پرده ها کمتر به چشم آید اما آن ها روی معماری محیط نیز می توانند تاثیر بگذارند. شاندن پرده ویژگی پودارد و به همین دلیل اگر بخشی از چارچوب یا دیوار پنجره خانه شما نقص و عیبی داشته باشد، آن را از دید سایر افراد مخفی نگه می دارد.

توجه به روانشناسی رنگ ها زمان انتخاب پرده

به گفته درمانگران رنگ ها تاثیر روانی عمیقی بر ذهن انسان دارند. به عنوان مثال بعضی رنگ ها می توانند فشار خون شما را افزایش دهند و حتی بر چشم های شما تاثیر بگذارند. در حالی که تعدادی دیگر اثر آرام بخش دارند و می توانند سطح انرژی افراد داخل محیط را افزایش دهند.

پرده مدرن -مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

مثلا استفاده از پرده های خاکستری در اتاق خواب شما می‌توانند پس از یک روز طولانی و پر استرس، احساس ضعفتان را چند برابر کند و باعث ایجاد احساساتی مانند کسالت و خستگی شود. در مقابل پرده های آبی و بنفش می توانند به شما احساس آرامش و راحتی بیشتری بدهند.

انتخاب رنگ نقش کلیدی در تعیین خلق و خوی شما دارد. در ادامه این مطلب راهنمای خرید پرده، با توجه به روانشناسی رنگ ها پیشنهاداتی دادیم که به شما کمک می کند بهترین رنگ (ها) را برای پارچه های پرده خود انتخاب کنید.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 قرمز

پرده قرمز - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

رنگ قرمز اغلب با عشق، اشتیاق و عاشقانه مرتبط است. همچنین این رنگ گرما را ساطع می کند، تاثیر عاطفی زیادی بر شما دارد و برای استفاده در اتاق نشیمن و اتاق خواب ایده آل است.

پارچه های سفارشی و آماده با رنگ قرمز پر جنب و جوش می توانند زندگی و انرژی را به یک اتاق کسل کننده بیاورند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 آبی

پرده آبی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

آبی رنگی تسکین دهنده بوده و برای کاهش فشار خون و سطح استرس موثر شناخته شده است. این رنگ اغلب با راحتی همراه است و آن را برای اتاق خواب و حمام ایده آل می کند. هنگامی که در اتاق خواب پرده های آبی استفاده می شوند، حس آرامش و خواب آلودگی را القا می کنند.

در حالی که فضاها با رنگ آبی روشن برای استراحت مناسب هستند، آبی های پاستلی می توانند کمی سرد و ناخوشایند به نظر برسند، به خصوص اگر اتاق کوچکی دارید. بنابراین آبی های گرم و روشن جلوه جذاب تری دارند و می توانند خلق و خوی شما را فورا بالا ببرند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 سبز

پرده سبز - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

پرده های سبز برای اتاق خواب مناسب هستند. زیرا رنگ سبز حس آرامش را تراوش می کند، باعث خواب خوب می شود و اتاق را بزرگ تر نشان می دهد.

همچنین این رنگ اثر تسکین دهنده ای روی چشمان ما دارد و برای فضاهایی که روی استراحت و تندرستی تمرکز دارند، مناسب است.

رنگ سبز برای دفتر کار خانگی شما نیز مناسب بوده، زیرا نشان دهنده رشد و شکوفایی است و به کاهش اضطراب ناشی از کار کمک می کند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 رنگ زرد

پرده زرد - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

رنگ زرد مانند رنگ نارنجی حس مثبت، دوستی، شایستگی و شادی را تقویت می کند. آشپزخانه ها و اتاق های مهمان فضاهای مناسبی برای آویزان کردن پرده های زرد هستند، زیرا فورا حال و هوای شما را مثبت می کنند و به شما احساس انرژی بیشتری می دهند.

اگر می خواهید از رنگ زرد در اتاق خواب خود استفاده کنید، به سراغ رنگ زرد لیمویی یا هر طیف ملایم دیگری از زرد بروید.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 رنگ صورتی

پرده صورتی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

رنگ صورتی خاصیت آرامش بخشی دارد و اغلب با عشق، مهربانی و شفقت همراه است. در واقع رنگ صورتی به هدایت انرژی های عاطفی ما کمک می کند و احساسات خشم و رنجش را کاهش می دهد.

از آن جایی که رنگ صورتی روی روابط شخصی تاثیر مثبت دارد، پرده های صورتی برای اتاق خواب شما نیز انتخاب عالی هستند.

پارچه های صورتی روشن برای اتاق مطالعه و همچنین برای اتاق بچه ها ایده آل محسوب می شوند، چون احساس عشق، همدلی و بازیگوشی را تقویت می کنند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 رنگ بنفش

بنفش رنگی غنی و دراماتیک است که اغلب با تزریق حس سلطنت، اشتیاق، تجمل و هیجان همراه می شود. همچنین رنگ بنفش خلاقیت را تحریک کرده، به ایجاد یک محیط کاری دلپذیر کمک می کند و یک انتخابی عالی برای پرده اتاق های مطالعه و دفاتر خانگی است.

در حالی که پرده های بنفش تیره اتاق نشیمن را پر جنب و جوش جلوه می دهند، بنفش های روشن تر مانند رنگ یاسی و اسطوخودوسی اثر آرام بخشی بر اتاق خواب شما دارند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 سفید

پرده سفید - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

رنگ سفید نشان دهنده خلوص، آرامش، معصومیت، وقار و شادی است. رنگ سفید به شما مثبت اندیشی، احساس شادی و رضایت می بخشد. پرده های سفید برای ایجاد فضایی آرام در اتاق خواب شما عالی هستند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 رنگ قهوه ای

پرده قهوه ای - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

رنگ قهوه ای حس قدرت و اطمینان را القا می کند. این رنگ اغلب با حس امنیت، پیچیدگی و انعطاف پذیری همراه است.

با این حال هنگام استفاده از پرده های قهوه ای برای اتاق، مطمئن شوید که دکوراسیون داخلی روشنی دارید تا فضا خسته کننده و تاریک به نظر نرسد.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 نارنجی

رنگ نارنجی احساس راحتی و مثبت اندیشی را تقویت کرده و پذیرش تغییرات را آسان تر می کند. پرده های نارنجی برای ناهار خوری و اتاق نشیمن، جایی که خانواده و دوستان برای صرف غذا و گفتگو جمع می شوند، عالی هستند.

فضاهای دارای چنین رنگی یک محیط اجتماعی سالم ایجاد می کنند و باعث جوانسازی ذهن و بدن می شوند. رنگ نارنجی همچنین می تواند حس اشتها را تحریک کرده و به هضم غذا کمک کند. همه این عوامل این رنگ را به انتخاب خوبی برای پارچه پرده های آشپزخانه تبدیل می کند.

پرده گل گلی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 نارنجی رنگ نارنجی احساس راحتی و مثبت اندیشی را تقویت کرده و پذیرش تغییرات را آسان تر می کند. پرده های نارنجی برای ناهار خوری و اتاق نشیمن، جایی که خانواده و دوستان برای صرف غذا و گفتگو جمع می شوند، عالی هستند. فضاهای دارای چنین رنگی یک محیط اجتماعی سالم ایجاد می کنند و باعث جوانسازی ذهن و بدن می شوند. رنگ نارنجی همچنین می تواند حس اشتها را تحریک کرده و به هضم غذا کمک کند. همه این عوامل این رنگ را به انتخاب خوبی برای پارچه پرده های آشپزخانه تبدیل می کند.

چه زمانی باید رنگ ها را ترکیب کرد

اگر دیوارهایی به رنگ خنثی دارید و می خواهید حس شادی ایجاد کرده، رنگ پرده های خود را با هم ترکیب کنید.

از طیف های مختلف یک رنگ برای ظاهری ظریف یا از چند رنگ ثابت برای شادابی استفاده کنید. شما همچنین می توانید ترکیبی از سیاه و سفید را برای ظاهر فضایی (مانند دفاتر مدیریتی) انتخاب کنید که نیاز به بیان حس قدرت دارد.

رنگ سفید با صلح و ظرافت همراه است و سیاه قدرت و اقتدار را نشان می دهد. به طور کلی رنگ یک ابزار ارتباطی قوی است که از آن اغلب برای علامت دادن به کنش، تاثیر بر خلق و خو و حتی تاثیر بر واکنش های روانی استفاده می کنند.

در حالی که درک رنگ ها تا حدودی وابسته به اشخاص است، بعضی از تاثیرات جلوه های رنگی به طور جهانی شناخته شده اند.

انواع مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 رومن

پرده رومن - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

در این نوع، پرده به حالت پلیسه‌ای در یک طرف روی هم جمع می‌شود و به سمت بالا می‌رود. مهمترین ویژگی پرده رومن، سادگی و ظرافت آن است که زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

در حالت جمع شده، ردیف‌های تا شده منظم به صورت افقی و در حالت باز به صورت پارچه‌ای صاف و مرتب، پنجره را می‌پوشاند. استفاده از پرده‌های رومن در دکوراسیون‌های ساده انتخاب بهتری است و چندان با دکوراسیون‌های شلوغ هماهنگ نیستند.

در دوخت این نوع پرده، پارچه‌های بافت‌دار یا ساده مناسب هستند. پرده رومن با پارچه راه راه افقی، پنجره را عریض‌تر و با راه راه عمودی پنجره را بلندتر نمایش می‌دهند.

 مناسب‌ترین محل برای نصب این مدل از پرده، داخل قاب و فرورفتگی‌ به دور پنجره است. به این ترتیب که هنگامی که پرده باز می‌شود، داخل قاب پنجره قرار می‌گیرد و به خوبی آن را کاور می‌کند.

استفاده از نورپردازی مناسب در کنار این نوع پرده‌ها، ترکیب بسیار جذاب و خیره کننده‌ای را خلق می‌کند و به زیبایی منزل شما می‌افزاید.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 پانچ

پرده پانچ - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

در این مدل قسمت بالای پرده با دستگاه پانچ به اندازه قطر چوب پرده سوراخ می‌شود. دورتادور هر سوراخ با فلز احاطه می‌شود.

توجه داشته باشید اگر دستک بخواهد پرچین شود 3 برابر عرض پنجره پارچه مصرف می‌کند. برای مثال برای داشتن 50 سانتیمتر دستک پرچین، حدود 1.5 متر پارچه در عرض لازم است.

درحالت کلی پرده پانچ تهیه شده از دو پارچه ساده و طرح‌دار به صورت هماهنگ با هم و یا پرده پانچ با پارچه‌های نقش‌داری که نقوش آن‌ها از بالا به پایین و یا بالعکس، با زمینه ساده باشد.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 اتریشی

پرده اتریشی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

 این نوع پرده بسیار مجلل و زیبا است. در حالت جمع به صورت مجموعه‌ای از والان‌های دالبری شکل درمی‌آید. در این پرده حالت جمع شدگی همانند روش ریسمانی در پرده مدل رومی است.

در پرده اتریشی به سبب وجود چین، حدود 2.5 برابر پرده رومی پارچه مصرف می‌شود. این نوع پرده برای مکان‌هایی با سبک دکوراسیون کلاسیک بسیار زیبا هستند.

قرارگیری آن‌ها در کنار مبلمان و المان‌های سبک کلاسیک، جلوه‌ و نمای مضاعفی در محیط ایجاد می‌کند. برای تهیه این نوع پرده‌ها می‌توان از انواع جنس‌ها با طرح‌های مختلف بهره گرفت.

اما پارچه‌های لطیف ابریشمی برای دوخت بهترین گزینه هستند. دوخت یک نوار چین‌دار در قسمت پایین این نوع پرده بر زیبایی آن می‌افزاید. پرده مدل اتریشی را می‌توان هم با چوب‌پرده‌های معمولی و هم به وسیله تخته چوبی در قسمت بالای پنجره نصب کرد.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 زبرا

پرده زبرا - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

نوعی پرده کرکره ای افقی است که جنس آن از پارچه توری که طرح سایه روشن دارد، تهیه می‌شود. مدل پرده زبرا به گونه‌ای است که به صورت رول آپ جمع می‌شود.

در حالت کلی خرید پرده زبرا برای نصب در اتاق خواب و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرده کرکره زبرا از دو اسلاید پارچه به صورت نوار افقی تشکیل شده است که می‌تواند میزان ورود نور به فضای داخل را به صورت غلتکی تنظیم کند.

از این نوع پرده برای پوشش‌دهی مساحت‌های بالا استفاده می‌شود. همچنین قابلیت تنظیم سایه روشن این پرده، جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد و فضا را گرمتر و صمیمی‌تر نمایش می‌دهد.

قیمت پرده زبرا تابع ابعاد پنجره و جنس است که به سبب محبوبیت بسیار، تمایلات بی‌شماری برای خرید پرده‌های زبرا وجود دارد.

 پرده زبرا یا رولی به سبب مکانیزم عملکرد ساده و طرح فلت، کارایی بسیار خوبی برای محیط‌های اداری و مسکونی دارد. این نوع پرده از نظر تنظیم نور به داخل، کارکرد قابل قبولی دارند و قابل شستشو  هستند.

سعی کنید ترجیحاً پرده‌های زبرا گل‌دار را انتخاب نکنید چرا که کار دمدمه می‌شود. طرح‌های ساده‌تر ماندگاری و جلوه بیشتری دارند.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 لوردراپه

پرده لوردراپه - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

این نوع از پرده‌ها از تعدادی پره عمودی تشکیل شده است که در یک ریل آلومینیومی به صورت منظم قرار گرفته‌اند. قیمت پاییت و قابلیت نصب سریع و ماندگاری بالا در این نوع پرده سبب شده است تا در ادارات، رستوران‌ها و مراکز تجاری بسیار پرطرفدار باشد.

پره‌های این نوع پرده در طرح‌های متفاوت ترمه، کوبیسم، جناغی، گل‌دار، طرح چوب و تصویری با رنگ‌های متنوع، تولید می‌شوند. از این بابت ایجاد هماهنگی و هارمونی بین پرده‌ و مبلمان، به آسانی میسر می‌‌شود.

پرده لوردراپه از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بسیار بالایی است. به سبب استفاده از مواد با کیفیت، قابل شستشو بوده و در برابر تابش نور خورشید و رطوبت و پارگی، از دوام خوبی برخوردار است.

این نوع پرده قابلیت نصب در مدت زمان کوتاه را دارد و امکان چاپ تصاویر بر روی آن میسر است. قیمت ارزان و بسیار مناسب این محصول یکی از جمله دلایلی است که خرید پرده لوردراپه را جذاب نموده است.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 شید

پرده شید - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

از این نوع پرده بیشتر در مکان‌های اداری و برای طراحی‌های فلت استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد این نوع پرده در پنجره‌های بزرگ است که با پایین آوردن پرده، صفحه‌ای شفاف و زیبا نقش می‌بندد.

یکدست بودن تصویر و امکان چاپ انواع تصاویر دلخواه بر روی پرده شید، آن را به المانی بسیار مؤثر در دکوراسیون داخلی تبدیل نموده است.

پرده‌ شید رول برای پنجره‌هایی مناسب است که به سمت داخل باز می‌شوند و در کنار سایر پرده‌های تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حالت جمع شدگی، به طور کامل درون استوانه‌ای جمع می‌شوند، در این حالت نور طبیعی می‌تواند به صورت کامل به درون فضا بتابد. در نظر داشته باشید که این نوع پرده حالت تزئینی ندارد و در صورت تمایل باید آن را در کنار سایر پرده‌های تزئینی به کار ببرید.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 کرکره ای

پرده کرکره - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

 این نوع پرده در کالیته‌های مختلف با طرح‌ رگه‌های چوب طبیعی و مصنوعی تولید و عرضه بازار می‌شوند. پرده‌های کرکره چوبی از مدل‌های قدیمی پرده‌های کرکره ای هستند که در گذر زمان و با تغییراتی که بر روی آن انجام شده است، توانسته است فرآیند تولید ساده‌تری پیدا کند و با سایر مدل‌ها رقابت داشته باشد.

این نوع پرده‌ها دارای تنوع بسیاری از نظر جنس و رنگ هستند. در برخی از نمونه‌ها تیغه‌های چوبی رنگ می‌شوند و در این فرآیند رنگ‌های مختلفی از این محصول مشاهده می‌شود.

در نوع دیگر از چوب‌های بامبو استفاده می‌شود. این چوب به طور طبیعی زیبا است و از لحاظ مقاومت، دوام مطلوبی دارد. پرده‌های کرکره چوبی به دو صورت کلی عرضه می‌شوند. یکی با نوارهای قیطانی و دیگری با نوارهای تسمه‌ای است. در حالت تسمه‌ای زیبایی و مقاومت کار بیشتر است.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 کرکره سیلوئت

با این نوع پرده می‌توان سایه روشنی لطیف با تنوع در حالات مختلف، ایجاد نمود. ساز و کار پرده سیلوئت به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند به آسانی تاریکی و روشنی محیط را با تنظیم کردن میزان تابش نور به فضای داخل کنترل کند.

این پرده از پارچه مخصوص دو لایه‌ای که به هم فیکس شده‌اند تهیه می‌شود. بر خلاف ظاهر ظریف، دوام و مقاومت مطلوبی داشته و از تنوع خوبی برخوردار است.

پرده سیلوئت هم برای استفاده در فضاهای مسکونی و اداری گزینه مناسبی است. در محیط اداری معمولاً از ترکیب رنگ‌های ساده‌تر استفاده می‌شود. این نوع پرده بسیار سبک بوده و مکانیزه شدن را دارد.

کافی است شما آن را به یک سیستم موتوری خودکار مجهز کنید و با برنامه‌ریزی هوشمند، عملکرد آن را کنترل کنید. خرید پرده سیلوئت بسیار پرطرفدار بوده و افراد بسیاری را مجذوب سادگی، زیبایی و عملکرد خود نموده است.

مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 کرکره آلومینیومی

پرده کرکره آلومینیومی - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

 این نوع پرده در قطرهای 16، 25، 35 و 50 میلیمتر عرضه می‌شود. این تنوع سایز و همسانی بالا و ظاهر رسمی و مدرن آن سبب شده است تا استفاده از این محصول در مکان‌های مختلف علی‌الخصوص پنجره‌های محیط‌های اداری از جمله سالن کنفرانس، اتاق مدیریت، پارتیشن‌های اداری و همچنین جهت قرارگیری مابین پنجره‌های دوجداره، مرسوم و پرطرفدار باشد.

 از جمله ویژگی‌های ممتاز پرده کرکره آلومینومی، انعطاف‌پذیری بالای تیغه‌های آلومینیومی است که موجب مقاومت و دوام بسیار بالای این پرده می‌شود.

این محصول از نظر رنگ‌بندی بسیار پرتنوع است و این امکان را به شما می‌دهد تا متناسب با رنگ محیط، انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. برای تمیز کردن و پاکسازی این محصول، ابتدا باید اسلایدها را ببندید و سپس با گردگیر و پارچه‌ای نرم، گرد و خاک آن را بزدایید.

مدل پردهای حریر جدید پذیرایی 2022

پرده حریر - مدل پردهای جدید پذیرایی 2022

در صورتی که مبلمان و کابینت آشپزخانه شما کار شده و به سبک کلاسیک است می توانید از پرده مدل کلاسیک که دارای پارچه های زیبا و مجلل هستند استفاده کنید. این نوع پرده دارای چند لایه روی هم و آویز و منگوله است.

نکات کمک کننده در راهنمای خرید پرده

1. در زمان تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید.

عرض پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است. اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر است اما اگر با زمین فاصله داشته باشد کمی قدیمی و منسوخ شده است.

2. همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید.

3. اگر پذیرایی نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

4. برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده، 2 و نیم سانت عرض کافی و شیک است.

5. مطمئن شوید که پرده ها با سایر خانه همخوانی دارند.

6. بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

7. پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید