کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی یکی از انواع کوکوهاست که بسیار خوشمزه است و با ماهی سالمون تهیه می شود این کوکو خوشمزه را می توانید برای نهار یا شام به همراه نان ساندویچی یا برنج میل کنید.

کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی  یک غذای دریایی فوق العاده خوشمزه است. کوکوی ماهی سالمون اصلا بوی زهم و یا مزه خاصی نمی دهد و برای بچه ها که ماهی دوست ندارند بسیار مناسب است شما با افزودن ادویه ها می توانید یک کوکو بسیار خوشمزه داشته باشید. اما در میان ماهی های مختلف در سراسر جهان یکی از مغذی ترین ماهی ها سالمون می باشد زیرا سرشار از مواد مغذی است که می تواند برای تقویت حافظه و سلامت قلب بسیار مهم باشد اما ماهی سالمون منبع بسیار خوبی از امگا۳ می باشد و نسبت یه سایر ماهی ها امگا۳ بیشتری دارد و مزه بسیار دلپذیری دارد و شاید به همین دلیل است رنج قیمت بالاتری نسبت به سایر ماهی ها دارد. امروز در پارس مگ طرز تهیه کوکوی ماهی سالمون با سیب زمینی و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

  1. فیله ماهی سالمون ۳۰۰ گرم
  2. پیاز ۲ عدد
  3. سیب زمینی ۱ عدد
  4. تخم مرغ ۱ عدد
  5. گشنیز و شوید تازه ۲ ق غذا خوری
  6. سیر ۴ حبه
  7. آرد سفید مقداری
  8. نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت ماهی

شما می توانید ماهی را بخارپز یا آبپز کنید برای این کار ماهی را بعد از شستن به همراه ۱ عدد از پیازها و ۱ حبه سیر و کمی ادویه و نمک و مقداری آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا ماهی پخته شود بعد از پختن ماهی آن را از قابلمه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس استخوان آن را جدا کنید و خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده بزنید شما به دلخواه می توانید رنده ریز یا درشت انتخاب کنید سپس آب سیب زمینی را بگیرید و بعد پیاز را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را حسابی بگیرید سپس گشنیز و شوید تازه را پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید.

کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه ماهی پخته شده را داخل کاسه ریخته و پیاز و سیب زمینی و بعد گشنیز و شوید خرد شده را اضافه کنید و در حد ۳ ق غذا خوری آرد سفید بریزید و تمام ادویه و سیر های باقی مانده که پوره کردید را به همراه تخم مرغ اضافه کنید حالا مواد را با دست خوب ورز دهید تا ماهی کاملا مزه دار شوند.

مرحله چهارم: تهیه کوکوی ماهی سالمون

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود اگر دوست دارید کوکوهای یک اندازه داشته باشید از قالب فلافل استفاده کنید قالب را با روغن داغ چرب کنید و مقداری از مواد را داخل قالب زده و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و یا با دست به آن شکل دهید سپس سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با پلو میل کنید. نوش جانکتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

 

نکات کلیدی در تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی خوشمزه

  • اگر طعم زیره را دوست دارید می توانید کمی زیره اضافه کنید تا سردی ماهی را بگیرد.
  • اگر فلفل تازه دارید خودتان در منزل بکوبید یا آسیاب کنید.
  • بهتر است ماهی تازه باشد.
  • برای اینکه کتلت شما زیباتر شود، می‌توانید گلوله‌های مایع را در مقداری پودر نان یا آرد سوخاری غلت دهید و سپس داخل روغن داغ سرخ کنید.
  • فیله ماهی شیر برای درست کردن این غذا مناسب است. البته قبل از درست کردن حتما برای مدت ۲۰ دقیقه در محلول آب و نمک و چند حبه سیر قرار دهید.
  • تخم‌مرغ برای ایجاد چسبندگی در مواد استفاده می‌شود. اگر میزان چسبندگی کم بود، به آن یک تخم‌مرغ دیگر هم اضافه کنید.
  • برای اینکه کتلت ماهی با سیب زمینی شکل بهتری داشته باشد، می‌توانید خمیر آن را داخل قالب فرم دهید و سپس داخل روغن داخل سرخ کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید