آموزش بستن کراوات مردانه به ساده ترین روش همراه با ویدیو آموزشی را برایتان قرار داده ایم. بستن کراوات برای خیلی از افراد کار سختی محسوب می شود، اما با ویدیو آموزش بستن کراوات مردانه که در اختیارتان قرار داده ایم می توانید مرحله به مرحله همراه با ویدیو پیش بروید. در این مقاله از مد و استایل پارس مگ به نکاتی که هنگام خرید کراوات باید به آن ها توجه کنید پرداخته ایم.

کراوات چیست؟

بستن کراوات - آموزش بستن کراوات مردانه

نام دیگر کراوات دستمال گردن بلند می‌باشد و معمولا پارچه‌ای با درازا و عرض متفاوت است که انتخاب هرکدام از مدل‌ها به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد. این اکسسوری مردانه در جلوی پیراهن بسته می‌شود و دقیقا بر روی سینه آویزان خواهد شد.

البته باید یک نکته را خاطر نشان کنیم که کراوات فقط مخصوص آقایان نیست، بلکه خانم‌ها و بچه‌ها هم به طور غیررسمی از این نوع اکسسوری بهره می‌برند. جالب است بدانید، فرهنگستان علم و ادب ایران، معادل فارسی کراوات را دراز آویز زینتی نام نهاده است.

اگر بخواهیم در مورد ریشه‌ی نام کروات صحبت کنیم، باید بگوئیم که این کلمه برگرفته از واژه‌ی کرووات به معنای اهل کرواسی است. چون اولین بار تاجران کروات از این نوع پوشش استفاده کردند و برای اولین بار در زمان لوئی چهاردهم در دهه‌ی ۱۶۶۰ میلادی بود که کراوات به کشورهای دیگر صادر شد.

آموزش بستن کراوات مردانه به روش ساده

نحوه بستن کراوات - آموزش بستن کراوات مردانه

در آموزش بستن کراوات مردانه، کراوات مردانه را به گونه ای بر روی گردن خود قرار دهید که  انتهای پهن کراوات در سمت راست شما و انتهای باریک کراوات در سمت چپ تان قرار گیرد. انتهای پهن را از زیر انتهای باریک به سمت چپ منتقل کنید.

انتهای پهن را از روی انتهای باریک به سمت راست ببرید. از قسمت زیر حلقه گردن انتهای پهن را به سمت بالا بیاورید. آن را از داخل حلقه ای که در کروات ایجاد کرده‌اید، به سمت پایین منتقل کنید و  در نهایت کراوات را به سمت پایین بکشید تا محکم شود و یقه خود را مرتب کنید. این آسان ترین آموزش بستن کراوات مردانه بود.

آموزش بستن کراوات مردانه رسمی ویندزور 

یکی از آسان ترین و ساده ترین راه برای بستن کراوات، گره ویندزور است.  گره کراوات رسمی ویندزور قابلیت اجرا بر روی پیراهن هایی با یقه کلاسیک و یقه ایتالیایی را دارد.

گره ویندوز کراوات - آموزش بستن کراوات مردانه

برای بستن گره کراوات شما باید ابتدا کراوات را بر روی گردن خود قرار دهید. به طوری که هر دو طرف آن به سمت پایین باشند. بهتر است طرف پهن کراوات در سمت راست قرار داشته باشد.

کراوات را باید به گونه ای تنظیم نمایید که سمت پهن آن اندکی بلندتر از طرف دیگر باشد. انتهای پهن را از سمت راست، بر روی انتهای کوچک منتقل کنید و آن را از قسمت پشت به سمت چپ بچرخانید.

سپس انتهای پهن را به سمت بالا بیاورید و از وسط پشت رد کنید. اجازه دهید که انتهای پهن در قسمت راست باقی بماند؛ سپس آن را به سمت چپ بیاورید و دوباره به سمت بالا و عقب ببرید.

انتهای پهن کراوات را به سمت پایین آورید اما به گونه ای باید این کار را انجام دهید که انتهای کراوات از قسمت جلویی و از داخل گره رد شود.  در نهایت گره ایجاد شده را با کشیدن به سمت پایین محکم و کشیدن آهسته به سمت بالا سفت نمایید.

آشنایی با انواع مختلف گره کراوات

عزیزان برای آشنایی با نحوه‌ی بستن این کراوات‌ها بهتر است آموزش تصویری آن را در اینترنت جست‌جو کنید، چون توضیح کامل بستن این گره‌ها در این مقال نمی‌گنجد و فقط می‌توانیم نوع آنها را به شما عزیزان ارائه دهیم:

  • گره چهار در دست: این مدل از گره برای تمامی مناسبت‌ها از قبیل رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب است. نحوه‌ی بستن این مدل از گره خیلی راحت است و بسیار مورد توجه آقایان شیک‌پوش می‌باشد.
  • گره ساده: این مدل از گره در بین ایرانیان بسیار محبوب است. گره‌ی ساده مانند گره‌ی چهار در دست راحت است اما بازکردن آن مقداری مشکل خواهد بود. اگر قد بلندی دارید و می‌خواهید کراواتتان بلند باشد به سراغ بستن این مدل از گره بروید.
  • گره ویندزور: شکل ظاهری این مدل از گره به صورت مثلثی و نامتقارن می‌باشد. اگر یقه‌ی لباستان پهن است، این گره از کراوات‌زیبایی ظاهر و استایل شما را چند برابر می‌کند.
  • گره ویندزور نیمه: سایز این گره کوچک تر از گره ویندزور معمولی است. اگر ضخامت کراواتتان‌کم است می‌توانید این مدل را امتحان نمایید.
  • گره کلوین: گره‌ی کلوین از نام لرد کلوین فیزیکدان مشهور گرفته شده است. ظاهر این مدل شبیه به مدل ساده می‌باشد، نازک و مرتب است.
  • گره پرت: این گره از نام جری پرت گرفته شده است و سایز آن از گره چهار در دست بزرگتر و از گره ویندزور نیمه کوچک‌تر است.
  • گره ویکتوریا: این گره نامتقارن می‌باشد و از گره‌ی چهار در دست بزرگتر می‌باشد.
  • گره ویجک: شکل این گره دراز و حالت مارپیچ دارد و از نظر ظاهری تقریبا شبیه به گره ویکتوریا است.
  • گره مورل: این گره دقیقا برعکس گره‌ی ویندزور است.
  • گره بالتوس: بزرگترین گره در کراوات گره‌ی بالتوس است و به لحاظ درازا، تقریبا کوتاه خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید کراوات

اگرچه کراوات بخش کوچکی از کمد لباس آقایان را اشغال می‌کند، اما می‌تواند ظاهر مردها را بسیار مرتب نشان دهد و کاربردی بسیار بیشتر از آنچه که به نظر می‌آید داشته باشد.

وقتی کراوات و دستمال جیبی مناسب پیراهن‌تان می‌پوشید، تحسین دیگران را برمی‌انگیزید. بیش از ۱۵۰ سال است که کراوات، راه خود را میان لباس‌های مردانه باز کرده و طراحان مد لباس، نمونه‌های مختلفی از آن را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند.

در حال حاضر تعداد بیشماری کراوات در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار است و ممکن است هنگام خرید یکی از آنها حسابی گیج شوید. با خواندن نکات خرید کراوات، می‌توانید با خیالی راحت کراوات مناسب خود را تهیه کنید.

اندازه کراوات را درست انتخاب کنید

کراوات مردانه - آموزش بستن کراوات مردانه

کراوات مانند هر لباس دیگر، در شکل و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شود. باید کراواتی بخرید که با شکل بدن‌تان و لباسی که می‌پوشید، در هماهنگی کامل باشد.

پهنای کراوات باید با برگردان یقه بلیزر یا کت متناسب باشد. اگر این دو با هم هماهنگی نداشته باشند، تعادل ظاهر لباس‌تان بهم می‌ریزد و توجه افراد را به این ناهماهنگی جلب می‌کند. پهنای کراوات‌ها معمولا از ۵,۵ تا ۱۰ سانتی‌متر هستند.

به قد و درازای کراوات هم توجه کنید. برخی از کراوات‌ها بسیار بلند هستند. این کراوات‌ها مناسب افراد قدبلند است. اما اگر قد معمولی یا کوتاه دارید، به نسبت قدتان از کراوات‌های کوتاه‌تر استفاده کنید. مراقب باشید تا قد کراوات تا بالای سگک کمربندتان باشد.

همچنین اگر لاغر هستید، باید از کراوات‌های باریک استفاده کنید. کراوات‌های پهن، روی سینه‌تان بسیار خودنمایی می‌کند و ظاهرتان را ناهماهنگ با کراوات نشان می‌دهد و برعکس افراد درشت‌هیکل بهتر است از کراوات‌های پهن استفاده کنند. اگر اندامی متوسط دارید، استفاده از هر نوع کراوات با هر اندازه‌ای مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند.

استفاده از کراواتی که مناسب لباس‌تان باشد، عامل مهمی در مرتب و زیبا نشان دادن ظاهرتان است.

به بخیه پشت کراوات دقت کنید

بخیه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کراوات است که پیش از خرید کراوات باید به آن دقت کنید. پشت کراوات انتخابی‌تان را نگاه کنید. در دو طرف بالا و پایین کراوات، دو بخیه ضخیم به صورت افقی مشاهده می‌کنید. وجود این بخیه‌ها به دو دلیل اصلی، مهم هستند:

  • اول اینکه، این بخیه‌ها دو طرف کراوات را محکم سر جای خود نگه‌ می‌دارند.
  • دوم‌ اینکه، آنها باعث می‌شوند کراوات شکل خود را به‌خوبی حفظ کند و مثلا، طوری پف نکند که گویی درون آن هوا جمع شده است.

بنابراین هنگام خرید کراوات، به این قسمت توجه کنید.

جنس پارچه کراوات را در نظر بگیرید

جنس پارچه هنگام انتخاب کراوات هم مانند انتخاب هر نوع لباس دیگر مهم است. اگر می‌خواهید ظاهر شیک و جذابی داشته باشید، استفاده از کراوات با جنس مرغوب ضروری است.

انواع جنس‌های مختلف کراوات در بازار وجود دارد:

  • ابریشم

ابریشم یکی از بادوام‌ و شیک‌ترین پارچه‌های دنیاست. تار و پود این پارچه با وجود نرم بودن، به لطف انعطاف‌پذیری بالای آن، قدرت و استحکام زیادی دارد. بنابراین به‌سرعت از بین نمی‌رود. ابریشم می‌تواند شکل و فرم خود را حفظ کند. به همین دلیل در برابر چروک شدن مقاوم است.

گره زدن با پارچه ابریشمی راحت است. این ویژگی برای کراوات مهم است. زیرا اجازه می‌دهد انواع مختلف گره‌ها را امتحان کنید. در ضمن پارچه ابریشمی، به دلیل صاف و صیقلی بودن، آلودگی‌ها را به خود جذب نمی‌کند.

پارچه ساتن هم که نرم و لطیف است، از ابریشم بافته می‌شود و یک طرف آن براق است. این نوع پارچه هم کراوات را شیک و زیبا نشان می‌دهد.

مدل جدید کراوات - آموزش بستن کراوات مردانه

  • ابریشم مصنوعی

اگر به دلیل حقوق حیوانات نمی‌خواهید از کراوات‌های با پارچه ابریشم اصل استفاده کنید، می‌توانید کراوات‌هایی از جنس‌های مختلف دیگر، مانند ابریشم مصنوعی، استفاده کنند.

این پارچه‌ با الیاف مصنوعی تولید می‌شود و ساخته دست بشر است. جنس این نوع پارچه هم مانند ابریشم اصل، نرم است و البته مزیت‌هایی هم دارد.  ارزان‌تر است و به دلیل اینکه راحت‌تر رنگ می‌شود، تنوع رنگی بسیاری دارد. اگر می‌خواهید برای هر لباس‌تان، کراواتی با رنگ مناسب تهیه کنید، به سراغ این نوع پارچه بروید.

  • پلی‌استر و میکروفایبر

از پارچه‌های مصنوعی دیگر که در تولید کراوات استفاده می‌شود، می‌توان به پلی‌استر و میکروفایبر اشاره کرد. پلی‌استر ارزان‌تر است و البته ظاهر جذابی هم ندارد. این جنس هم در برابر لکه و چروک مقاوم است و شستشوی آن راحت است.

جنس این نوع پارچه‌ها معمولا خشک‌تر از الیاف ابریشمی است و گره زدن کراوات را کمی سخت می‌کند. آنها را نمی‌توان اتو کرد، زیرا در اثر حرارت صدمه می‌بینند.

میکروفایبر، ترکیبی از پلی‌استر و پلی‌آمید یا نایلون است و در مقایسه با پلی‌استر، کیفیت بهتری دارد. تقریبا شبیه ابریشم مصنوعی است و خوشبختانه بسیار ارزان‌تر –تقریبا نصف- ابریشم مصنوعی است. بنابراین اگر می‌خواهید هنگام خرید کراوات کمتر هزینه کنید و نوع نسبتا مناسبی بخرید، از کراوات‌های از جنس میکروفایبر استقبال کنید. زدن گره کراوات با جنس میکروفایبر راحت‌تر از پلی‌استر است.

  • کشمیری

کراوات‌های کشمیری هم به اندازه کراوات‌های ابریشمی زیبا، نرم و البته محکم هستند. البته تنها تفاوت آنها با کراوات‌های ابریشمی این است که به براقی و درخشانی کراوات‌های ابریشمی نیستند و بنابراین مناسب محیط‌های کمتر رسمی هستند.

  • پشمی

کراوات‌های پشمی، از قدیمی‌ترین کراوات‌ها هستند که با گره‌های متفاوتی در بازار به‌ فروش می‌روند. آنها معمولا باریک هستند و در انتها، نوک مربعی‌ شکل دارند.

کراوات‌های پشمی، ضدچروک و بهترین جنس برای فصول سرد سال هستند. آنها می‌توانند گردن‌تان را گرم نگهدارند. همچنین آنها تا اندازه‌ای آب و مایعات را از خود دفع می‌کنند. البته یکی از معایب آن شستشوی سخت و پرزحمت آن است.

  • نخی

اگر در محیطی کمی خنک زندگی می‌کنید، کراوات‌های نخی انتخاب بهتری هستند. کراوات‌های نخی را می‌توان در بیشتر مناسبت‌ها استفاده کرد و در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

جنس پارچه کراوات معمولا روی قیمت آن اثرگذار است و کراوات‌ها معمولا در بازار در محدوده ۱۰هزار تومان تا حدود ۹۰۰هزار تومان به فروش می‌رود.

رنگ کراوات را چطور انتخاب کنیم؟

رنگ کراوات - آموزش بستن کراوات مردانه

هنگام خرید کراوات به رنگ و البته طرح آن هم دقت کنید. هزاران کراوات با رنگ‌های مختلف وجود دارد و پیش از خرید یکی از آنها باید ابتدا بدانید آن کراوات را برای چه لباسی می‌خواهید و در کجا می‌خواهید از آن استفاده کنید.

  • قرمز روشن

بیشتر مردها کراوات قرمزرنگ را دوست دارند. این رنگ تقریبا با هر کت و شلوار مردانه ای هماهنگ می‌شود. اما این رنگ با لباس‌های تیره‌تر یا سفید، آبی و خاکستری بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسد.

  • قرمز تیره

این رنگ، ظاهر فرد را کلاسیک و تقریبا جدی نشان می‌دهد. برای سیاستمدارانی مناسب است که می‌خواهند نه‌تنها حرفه‌ای، بلکه شیک و جذاب به‌نظر آیند. البته برخی از افراد دوست دارند در مهمانی‌های رسمی هم از این رنگ استفاده کنند و باید گفت چنین کراواتی برای اینگونه موقعیت‌ها هم کاربرد دارد و بسیار عالی است.

  • آبی

این رنگ یکی از رنگ‌های استاندارد کراوات‌هاست. از رنگ آبی روشن گرفته تا آبی تیره برای کراوات‌ها استفاده شده است.

کراوات آبی رنگ، برای کارمندانی که در بخش پذیرش کار می‌کنند یا افرادی که مجریان همایش‌ها هستند، ایده‌آل است. همچنین  بهترین رنگ برای فصل بهار است.

رنگ آبی برای طرح‌ها و نقوش مختلف روی کراوات‌ها عالی است، زیرا با وجود هر نوع طرح، این رنگ باعث می‌شود، بتوانید کراوات را در هر مکان کاری و تجاری استفاده کنید.

  • نارنجی، صورتی و بنفش

این نوع کراوات‌های روشن مناسب پیراهن‌های روشن، مثل سفید، آبی روشن یا رنگ‌های روشن دیگر، است. این رنگ‌ها مناسب فصول بهار و تابستان و مراسم‌های شاد هستند.

  • زرد و سبز

این رنگ‌ها هم کراوات را مناسب فصول بهار و تابستان می‌کند. کراوات زردرنگ مناسب پیراهن‌های کمی تیره‌تر است و کراوات سبز رنگ هم با پیراهن‌های کلاسیک سفیدرنگ کاملا هماهنگ می‌شوند.

  • قهوه‌ای

کراوات‌هایی که قهوه‌ای هستند را نمی‌توان با هر لباسی هماهنگ کرد و باید برای استفاده از آن پیراهن یا کت‌وشلواری مناسب پوشیده باشید. اگر می‌خواهید به یک مصاحبه کاری بروید یا پیراهن و کت‌وشلوارهای متعددی ندارید، هرگز کراوات قهوه‌ای نخرید.

  • مشکی

اگر در رستوران، پیشخدمت هستید یا برای برگزاری مراسم‌های عزاداری کار می‌کنید یا قصد حضور در چنین مراسمی دارید، کراوات مشکی بخرید. در غیراینصورت بهتر است به سراغ این رنگ نروید.

  • سفید

این رنگ کراوات هم برای تمام موقعیت‌ها مناسب نیست. در واقع بیشتر، مناسب وکلا و قضات است. بنابراین اگر نمی‌خواهید کراوات‌تان بدون استفاده باقی بماند، کراوات سفیدرنگ نخرید.

  • خاکستری و نقره‌ای

این رنگ‌ها با پیراهن سفید کلاسیک، هماهنگی بسیار جالب و زیبایی دارند.

طرح کراوات چه باشد؟

کراوات طرحدار - آموزش بستن کراوات مردانه

کراوات‌ها با طرح‌های مختلفی، از طرح‌های خال‌خالی گرفته تا چهارخانه و راه‌راه، در بازار وجود دارد. کراوات‌های خال‌خالی ریز برای موقعیت‌های رسمی مناسب است و بسیار زیبا به نظر می‌آیند. اما اگر خال‌خال‌های آن درشت باشد، دیگر زیبایی ندارد و بهتر است از این نوع طرح‌ها استفاده نکنید. البته که همه‌چیز در نهایت به سلیقه خوتان بستگی دارد.

کراوات‌های راه‌راه یا چهارخانه هم مناسب پیراهن‌های ساده و موقعیت‌های غیررسمی هستند.

در ضمن مراقب استفاده از کراوات‌هایی هم باشید که طرح‌های شلوغ دارند. این نوع کراوات‌ها هم مناسب موقعیت‌های غیررسمی و مهمانی‌های دوستانه است.

استفاده از کراوات در زمان مناسب

تا اینجا کار به این نکته رسیدید که کروات را الزاماً نباید در مراسم که رسمی هم نیست استفاده کرد بلکه می‌بایست به این موضوع پی ببرید که استفاده از کروات چه زمانی مناسب استفاده می‌باشد. ضرورت استفاده از کروات در مراسمی همچون عروسی، مصاحبه کاری و بیشتر در محل‌های که می‌خواهید یک احساس فوق العاده را با یک اعتماد به نفس داشته باشید می‌توانید از کروات استفاده نمایید.

در یک مکان‌های به خصوص وجود استفاده به کروات قابل احساس است و شما با استفاده از آن می‌توانید شخصیت خود را در ظاهری قابل احترام نمایش دهید همچنین اینکه کروات همیشه برای جلب نظر کردن نیست بلکه می‌تواند در یک سری موقعیت‌های مختلف نقش یک کمک کننده را برای شما ایفا کند.

مجالس عروسی

کمتر کسی هست که تاکنون در طول دوره‌ی عمر خود در یک مراسم عروسی  شرکت نکرده باشد به همین دلیل نه تنها عروس بلکه میهمانان نیز به نوعی از شما انتظار حضور در مراسم با یک شکل ظاهری در خور مجلس را دارند.

در چنین شرایطی انتخاب کروات یک امر ضروری بوده و در دید جامعه مراسم عروسی یک حالت رسمی دارد لذا لازم است که شما تیپی بزنید که در خور این مراسم باشد. انتخاب یک پیراهن به رنگ سفید در زیر یک کروات به رنگ نقره‌ای به همراه یک کت و شلوار خاکستری، در نگاه اول یک انتخاب به جا و زیرکانه است ولی در نهایت شما را خیلی خاص می‌کند.

صرف ناهار

اگر جهت صرف نهار قصد حضور در یک رستوران شیک و باکلاس را دارید تا بتوانید لحظاتی را در کنار خانواده یا دوستان بگذرانید کروات بزنید. در اکثر رستوران‌های مجلل که برای افراد خاص هستند انتظار آن است که شما نیز به صورت خاص لباس بپوشید و در آنجا حاضر شوید.

در چنین مکان‌های استفاده از لباس‌های رسمی با کروات یک ضرورت جدی می‌باشد لذا لازم است که از یک روبان یا یک کروات با مدل رنگ خالص یا جامد در روابط خود در چنین مکان‌هایی استفاده کنید همچنین اگر در رنگ کروات مردد هستید می‌توانید از کروات با رنگ سیاه نیز استفاده نمایید.

استایل رسمی مردانه - آموزش بستن کراوات مردانه

مصاحبه کاری

با یک نگاه هوشمندانه می‌توانید برای انتخاب سبک لباس پوشیدن خود در مصاحبه کاری حضوری با موفقیت کامل داشته باشید. در مورد شغل‌هایی که خاص و مهم هستند ضرورت دارد که شما در انتخاب نوع کروات برای حضور سرنوشت ساز خود در این مصاحبه خاص شرکت نمایید.

معمولاً بنا به عادت ما همیشه با یک گرمکن با یک کفش اسپرت در اکثر مکان ها حاضر می‌شویم ولی این تیپ مورد سلیقه شما برای حضور در مصاحبه شغلی مناسب نیست و باید آن را کنار گذاشت. برای اینکه شخصیت و تصویر مناسبی از خود را در نظر کارفرما از نظر نوع لباس پوشیدن خود به نمایش بگذارید لازم است یک تجدید نظر در نوع پوشش خود داشته باشید.

پوشیدن یک کت آبی راه راه با یک لباس آبی تیره رنگ  بخ شما یک پرستیژ حرفه ای می بخشد. حتی اگر بخواهید یک تیپ منحصر به فرد و عالی را تجربه کنید لازم است گیره کروات را نیز نصب کنید.

ملاقات با افراد جدید

زمانی که به دیدارد افرادی می روید که تاکنون با آنها روبرو نبودید و یا برای بار اول است که به ملاقات آنها می‌روید با استفاده از کروات یک موقعیت مناسب برای حضور در این دیدار رقم بزنید. همچنین اگر شما به دیدار خانواده ی فرد مورد نظرتان رفتید یا اینکه با مالک خانه خودتان وعده دارید شرایط ایجاب می‌کند که از یک کروات با رنگ خنثی مانند خاکستری را با پیراهنی ساده امتحان کنید.

مراسم‌های اجتماعی

همچنین اگر شما قصد حضور در یک مراسم اجتماعی را دارید استفاده از کروات می تواند شانس شما را برای دستیابی هر چه بیشتر به اهدافتان نزدیک تر کند و شما را تبدیل به یک فرد فوق العاده و با علاقه برای ایجاد ارتباط با افرادی که دوربرتان هستند معرفی کند. شما با انتخاب کرواتی به رنگ زرد در میان سیل جمعیت نه تنها در معرض دید قرار می‌گیرید بلکه از شما یک شخصیت مثبت و دوستان به نمایش می‌گذارد.

کت و شلوار دامادی - آموزش بستن کراوات مردانه

نکات مهم درباره انواع کراوات ؛ آموزش بستن کراوات مردانه

کراوات مردانه باید دارای آستر باشد.  شاید برای شما جالب باشد که بدانید بهترین جنس آستری برای کراوات پشم بوده؛ چرا که از چروک شدن کراوات جلوگیری می کند و بسیار صاف بر روی پیراهن مردانه قرار می گیرد. در نتیجه شما بهتر است در زمان انتخاب کراوات به جنس آن دقت زیادی داشته باشید.

هر چه جنس آن مرغوب تر باشد، موجب زیباتر جلوه دادن لباس شما می شود.  از نکاتی که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه کنید، ابعاد و سایز کراوات می‌باشد. اگر شما به اندازه کراوات مردانه دقت کافی نداشته باشید، ممکن است که به جای خوش استایل دیده شدن، مورد تمسخر قرار گیرید.  به طور کلی قد کراوات باید به گونه‌ای باشد که در قسمت بالای سگک کمربند مردانه قرار بگیرد.

کراوات مردانه دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ است. شما می توانید با توجه به یقه لباس و همچنین مناسبت، بهترین نوع کراوات را خریداری کنید. کراوات های طرح دار، خال خالی، راه راه، ساده این امکان را به شما می دهند که بهترین نوع محصول را خریداری نمایید.

شما می توانید کراوات های ساده رنگی را با انواع لباس های تان ست کنید. اگر شما قصد استفاده از کراوات برای محل کار خود را دارید، بهتر است رنگ های تیره را انتخاب کنید. یکی از رنگ های پرطرفدار و پرفروش کراوات، رنگ مشکی می باشد.

سه نکته طلایی آموزش بستن کراوات مردانه

  1. اندازه صحیح بستن کراوات تا نیمه سگک کمربند است.
  2. اگر می خواهید کراوات را کوتاه و یا بلند نمایید باید از دوست خود کمک بگیرید تا گره کراوات متقارن شود.
  3. توجه داشته باشید که نباید گره کراوات را به مقدار زیادی سفت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید