زیباترین آبشار های جهان را بشناسید. ما برایتان لیستی از زبباترین آبشار های جهان را تهیه کردیم و اطلاعات لازم در باره ی آن ها را در اختیارتان قرار داده ایم. از دیدن آن ها لذت ببرید.

زیباترین آبشار های جهان

آبشار اومفانگ تی لر سو (Thi Lor Su Waterfall)، تایلند

Thi Lor Su Waterfall - زیباترین آبشار های جهان

بسیاری از طبیعت‌گردان معتقدند این آبشار زیباترین آبشار تایلند است که در حیات وحش منطقه اومفانگ واقع شده است. گرچه بازدید از این منطقه بسیار دشوار است و نیاز به پیاده‌روی طولانی و حداقل قایق‌سواری به مدت 3 ساعت دارد، اما زیبایی و عظمت مناظر آن به زحمت پیمودن این مسیر می‌ارزد.

آبشار میلت (Mealt Falls)، اسکاتلند از زیباترین آبشار های جهان

آبشار میلت - زیباترین آبشار های جهان

مناظر سرسبز و فرهنگ پرجنب‌وجوش دو مولفه‌ای است که اسکاتلند را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. چشم‌انداز اطراف آبشار میلت که ارتفاع آن به 100 متر می‌رسد، صخره‌ای و سرسبز است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آبشار یوسیمیتی (Yosemite Falls)، کالیفرنیا

Yosemite Falls - زیباترین آبشار های جهان

پارک ملی یوسیمیتی نخستین پارک ملی آمریکا است که با وجود قله‌ها و آبشارهایی نظیر آبشار یوسیمیتی یکی از زیباترین پارک‌های ملی آمریکا محسوب می‌شود. این آبشار که از زیباترین آبشارهای دنیا است، روزانه گردشگران زیادی را برای بازدید به این منطقه می‌کشاند.

آبشار کاسکاتا دل مارمور (Marmore Falls)، ایتالیا

Marmore Falls - زیباترین آبشار های جهان آبشار کاسکاتا دل مارمور را رومی‌های باستان در حدود 271 سال پیش از میلاد ساخته‌اند. این آبشار با ارتفاع 165 متر تا امروز بلندترین آبشار ساخت دست بشر در جهان به شمار می‌آید و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه اومبریا در مرکز ایتالیا شناخته می‌شود. نویسندگان و شاعران زیادی در خلق آثارشان از این آبشار الهام گرفته‌اند.

آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند

Seljalandsfoss - زیباترین آبشار های جهاناین آبشار با ارتفاع 60 متر در بلندترین نقطه ریزشگاه خود، در کنار ساحل جنوبی ایسلند قرار دارد و از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. هر سال گردشگران و عکاسان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از آبشار سلیالاندفوس که در بین شهر سلفوس و آبشار اسکگوافوس قرار گرفته به این منطقه سفر می‌کنند.

آبشار والامن (Wallaman Falls)، استرالیا

Wallaman Falls - زیباترین آبشار های جهانآبشار والامن آبشاری قطره‌ای و مرتفع‌ترین آبشار استرالیا است که با ارتفاع 340 متر در پارک ملی Girringun واقع شده است. رنگین‌کمانی که در قسمت پایین آبشار و در قطرات آبی که در فضاست شکل می‌گیرد به شهرت این آبشار افزوده است.

آبشار ال لیمون (El Limón Waterfall)، جمهوری دومینیکن

El Limón Waterfall - زیباترین آبشار های جهاناین آبشار با ارتفاع 40 متر در میان کوه‌های سیرا د سامانا و در چشم‌اندازی از جنگل‌های بارانی و سرسبز، درختان و صخره‌ها احاطه شده است. گردشگران و افراد محلی در استخر طبیعی زیر آبشار شنا می‌کنند و از ریزش آب و فضای مطبوع این آبشار لذت می‌برند. در اطراف آبشار ال لیمون رستوران‌ها و مکان‌هایی برای استراحت وجود دارد که می‌توان مزه غذاهای روستایی دومینیکن را در آنها چشید و از صنایع دستی آنجا به عنوان سوغات سفر خریداری کرد.

آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا یکی از زیباترین آبشار های جهان

Havasu Falls - زیباترین آبشار های جهانهاواسو به معنی مردمان آب‌های سبز-آبی است. آبشار هاواسو با ارتفاع 16 متر در میان مناظر شگفت‌انگیز پارک ملی گرند کانیون قرار گرفته است. دسترسی به این آبشار و روستای کنار آن تنها با کوهنوردی و اسب‌سواری امکان‌پذیر است. یکی از شگفتی‌های آبشار هاواسو که از زیباترین آبشارهای دنیا محسوب می‌شود، این است که دمای آب آن در طول سال یکسان و 21 درجه سانتی‌گراد است.

آبشار راین (Rhine Falls)، سوئیس

Rhine Falls - زیباترین آبشار های جهانآبشار راین یکی از زیباترین آبشار های جهان با پهنای 150 متر و ارتفاع 23 متر در شهر شفوزان در شمال سوئیس واقع شده است. این آبشار که شکل‌گیری آن به عقیده زمین‌شناسان به 17 هزار سال پیش می‌رسد از قدیمی‌ترین آبشارهای جهان است. نکته جالب درباره این آبشار این است که ماهی‌ها نمی‌توانند از آن بالا بروند.

آبشار ایگواسو (Iguazu Falls)، برزیل و آرژانتین

Iguazu Falls - زیباترین آبشار های جهانیکی دیگر از زیباترین آبشار های جهان سالانه بیش از میلیون‌ها بازدیدکننده از آن آبشار دیدن می‌کنند. ارتفاع آبشارهای ایگواسو از 30 تا 82 متر متغیر است. وسعت این آبشار سه برابر آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی است. در دو سوی این آبشار در هر دو کشور برزیل و آرژانتین پارک‌های ملی وجود دارد که با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری مناظری زیبا و شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌اند.

آبشار Strbacki Buk، بوسنی و هرزگوین از زیباترین آبشار های جهان

Strbacki Buk - زیباترین آبشار های جهانآبشار Strbacki Buk یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای اروپا است که بیشتر برای تفریحاتی همچون قایقرانی مشهور شده است. ارتفاع این آبشار 25 متر است و اطراف آن با جنگل‌های انبوه احاطه شده است.

آبشار جاگلا (Jägala Waterfall)، استونی

Jägala Waterfall - زیباترین آبشار های جهانآبشار جاگلا با ارتفاع 8 متر و پهنای 50 متر بزرگ‌ترین آبشار استونی است. این آبشار در تمام فصول سال دیدنی است اما فصل زمستان بهترین زمان برای بازدید از آن محسوب می‌شود. این منظره‌ زمستانی در سراسر دنیا کم‌نظیر است.

آبشار آکاکا (Akaka Falls)، هاوایی

Akaka Falls - زیباترین آبشار های جهانزیبایی‌های هاوایی، یکی از زیباترین سواحل جهان تمام‌نشدنی است. آبشار آکاکا با ارتفاع 134 متر در ساحل هیلو هاوایی در پارک ایالتی آکاکا واقع شده است. با پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی و سرسبز می‌توانید خود را به این آبشار دیدنی و خیره‌کننده برسانید.

آبشار ویکتوریا (Victoria Falls)، زامبیا و زیمبابوه

Victoria Falls - زیباترین آبشار های جهانآبشار باشکوه ویکتوریا در رودخانه زامبزی در مرز زامبیا و زیمبابوه در جنوب آفریقا واقع شده است. این آبشار با ارتفاع 108 متر و عرض 1700 متر به عنوان عریض‌ترین آبشار جهان شناخته می‌شود. منظره آبشار عظیم ویکتوریا اعجاب‌انگیز و نفس‌گیر است. بومیان منطقه این آبشار را به نام «موسی اوآ تونیا» به معنای مه خروشان می‌خوانند.

آبشار آنجل (Angel Falls)، ونزوئلا

Angel Falls - زیباترین آبشار های جهانآبشار آنجل از زیباترین آبشار های جهان با ارتفاع 979 متر عنوان بلندترین آبشار دنیا را به خود اختصاص داده است. این آبشار در جنگل‌های انبوه پارک ملی کانایما در جنوب شرقی ونزوئلا واقع شده است. آب این آبشار از کوهی عظیم و بسیار مرتفع به نام کوه شیطان فرو می‌ریزد. از آنجا که آبشار آنجل در دل جنگل انبوه قرار گرفته، از آسمان بهتر دیده می‌شود.

آبشار برنی (Burney Falls)، کالیفرنیا

Burney Falls - زیباترین آبشار های جهانآبشار چشمگیر برنی در رودخانه کریک پارک ایالتی کالیفرنیا قرار دارد. این آبشار به عنوان هشتمین عجایب دنیا مشهور است. گرچه ارتفاع این آبشار تنها 40 متر است اما منظره‌ای خیره‌کننده دارد. آبشار برنی یک مقصد کوهنوردی ایدئال و گوهری پنهان در دل طبیعت آمریکاست که باید آن را ببینید.

آبشار اسکگوافوس (Skógafoss)، ایسلند

Skógafoss - زیباترین آبشار های جهاناین آبشار با ارتفاع 60 متر در نزدیکی خط ساحلی جنوب ایسلند قرار دارد و از زیباترین آبشارهای دنیا به شمار می‌آید. آبشار اسکگوافوس یک مقصد گردشگری تابستانی محبوب و یکی از خیره‌کننده‌ترین نقاط طلوع آفتاب در جهان است. در رودخانه‌ای که در پایین آبشار جریان دارد ماهی‌های زیادی زندگی می‌کنند و از این نظر می‌تواند برای ماهیگیری ایدئال باشد. اگر در یک روز آفتابی برای بازدید از این آبشار بروید، رنگین‌کمان بزرگی در آنجا خواهید دید.

آبشار شیرایتو (Shiraito Falls)، ژاپن

Shiraito Falls - زیباترین آبشار های جهانشاید ژاپن بیشتر با شکوفه‌های گیلاس شناخته می‌شود، اما این کشور آبشارهای زیبایی نیز دارد. آب آبشار شیرایتو ژاپن همچون نخ ابریشمی سفید توصیف می‌شود. اگر فصل پاییز را برای بازدید از آبشار شیرایتو انتخاب کنید، درختانی که به رنگ قرمز، زرد و نارنجی درآمده‌اند زیبایی کم‌نظیری را به چشمان شما عرضه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید