امروزه بسیاری از کار ها را می توان با استفاده از گوشی موبایل انجام داد. دیگر نیاز به کامپیوتر برای ادیت فیلم و عکس هایتان ندارید. در این بخش از تکنولوژی پارس مگ به شما بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای را معرفی کرده ایم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ادیت فیلم در گوشی - بهترین برنامه ادیت فیلم

برنامه های ادیت فیلم با گوشی

ویرایش ویدئو یکی از کارهای سنگینی است که هر دستگاه می‌تواند انجام دهد. برای ساخت فیلم و ویدئو به کامپیوتری با سخت‌افزار قدرتمند نیاز خواهید داشت. همچنین، نحوه‌ی کار با نرم‌افزارهای موجود در این زمینه نیازمند مهارت و تجربه‌ی زیاد است.

به همین دلایل، انجام چنین وظایفی در تلفن‌های هوشمند بسیار سخت‌تر است؛ چون گوشی‌ های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و لپ ‌تاپ، سخت‌افزاری ضعیف‌تر دارند و نبود ماوس و کیبورد هم کار را سخت‌تر می‌کند.

با‌وجود‌این، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که می‌توانند عملیات ویرایش ویدئو و ساخت کلیپ را به‌صورت ابتدایی انجام دهند. با این اپلیکیشن‌ ها می‌توانید ویدئوها و کلیپ‌های موردنظر خود را در یوتیوب، اینستاگرام ، توییتر، تلگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید.

در گذشته، تدوین و ویرایش فایل ویدئویی را کاربران حرفه‌ای و افراد ماهر انجام می‌دادند؛ ولی با پیداش اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام یا تیک‌تاک، کاربران عادی به ویرایش ویدئو روی آوردند و اینجا بود که اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو طرفداران بیشتری‌ پیدا کردند و اپلیکیشن‌های بیشتری به این فهرست اضافه شدند.

معرفی بهترین برنامه ادیت فیلم گوشی

Inshot؛ بهترین برنامه ویرایش فیلم

اینشات - بهترین برنامه ادیت فیلم

اگر برای نیازهای خود در شبکه‌های اجتماعی یک برنامه ویرایش ویدئو می‌خواهید، برنامه ادیت ویدیو Inshot بهترین برنامه برای ادیت فیلم است. یک ویرایشگر عکس و فیلم HD همه در یک اپلیکیشن برای iOS و Android. این برنامه با ارائه سایز استاندارد پست‌های هر اپلیکیشن مثل IGTV اینستاگرام و پست و استوری، برنامه TikTok و… کار شما را راحت می‌کند .

علاوه بر این به کمک این برنامه می‌توانید فیلترهای مختلفی اضافه کنید، سرعت ویدئو را افزایش دهید، پس زمینه اضافه کنید، موزیک عوض کرده و تکست بنویسید. امکان فشرده سازی آسان و بی دردسر ویدئوها، امکان ساخت ویدئو برای اپلیکیشن‌های دیگر مثل dubsmash نیز از سایر قابلیت‌های این برنامه بی‌نظیر است. به همین جهت این برنامه را میتوان به عنوان بهترین ویرایشگر فیلم به شمار آورد.

برنامه ی Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush - بهترین برنامه ادیت فیلم

آدوبی پریمیر راش یکی از بهترین ویرایشگر فیلم که مخصوص گوشی موبایل است و ابزاری شبیه پریمیر معروف که با کمک این اپلیکیشن می‌توانید تغییرات گسترده‌ای را روی ویدئوهایتان اعمال کنید. این برنامه، فیلم های شما را سریع پردازش می‌کند و بارگذاری آنها را در شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر می‌کند و یکی از بهترین نرم افزار های ادیت فیلم است.

نکته مهم: این برنامه به طور خودکار فیلم‌ های شما را به نسبت سطح کیفیت مورد نیاز هر پلتفرم و با نسبت ‌های خاص تغییر می‌دهد، بنابراین لازم نیست نگران هیچ یک از این موارد باشید.

اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان حرفه‌ای محتواهای ویدئویی در سراسر جهان از این ویرایشگر حرفه‌ای برای ادیت ویدیو به صورت گسترده استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به دراگ و دراپ آسان عناصر، تنظیم صدا و رنگ، کاهش نویز و اتو داکینگ توسط هوش مصنوعی ادوبی سنسی، دوربین داخلی و ساخت عنوان‌های سفارشی با ویرایش قالب‌های آماده اشاره کرد.

Kine master بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای

Kine master - بهترین برنامه ادیت فیلم

کاین مستر یکی از بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم حرفه‌ای است. این برنامه حرفه‌ای با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند امکان اضافه کردن جلوه‌های بصری چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ی سه بعدی به ویدئوها، در دسترس بودن ده‌ها تم متنوع و بسیار زیبا و شیک در دسته بندی‌های مختلف به شما امکان می‌دهد فیلم‌های خود را بر روی گوشی یا تبلت خود ضبط و ویرایش کنید.

می‌توانید ‌ویدئویی را تریم یا مرتب کنید و هر اسلاید را جداگانه ویرایش کنید، همچنین می‌توانید زیرنویس اضافه کرده و زمان آن را دقیقاً با فیلم هماهنگ کنید.

برنامه PowerDirector

PowerDirector - بهترین برنامه ادیت فیلم

اپلیکیشن PowerDirector یکی از پرامکانات‌ترین ویرایشگرهای ویدیو است که توانسته در میان بهترین برنامه های ادیت فیلم حرفه ای اندروید قرار بگیرد. رابط کاربری اپ به نسبت ساده است؛ اما کاربران برای تسلط کامل روی عملکردهای مختلف به کمی زمان نیاز خواهند داشت. پس از یادگیری قسمت‌های مختلف، قادر خواهید بود تا در کمترین زمان ویرایش دلخواه خود را روی فایل‌ها اعمال کنید و از افکت‌های بصری مختلف بهره بگیرید.

بیش از ۳۰ افکت و ترانزیشن متنوع در برنامه PowerDirector به چشم می‌خورد و راهنمای ابتدایی آن می‌تواند کاربران را در هنگام آغاز استفاده از اپ، راهنمایی کند. اغلب قابلیت‌های کاربردی مثل پشتیبانی از پرده سبز در نسخه رایگان وجود دارد؛ ولی با آپگرید به نسخه کامل می‌توانید از خروجی با رزولوشن بالا در کنار حذف تبلیغات و واترمارک نیز بهره‌مند شوید. شایان ذکر است که برای اجرای آن تنها به اندروید ۴.۳ یا نسخه‌های جدیدتر نیاز است که مزیت نسبی در برابر رقبا به شمار می‌رود.

FilmoraGo بهترین نرم افزار ادیت فیلم

FilmoraGo - بهترین برنامه ادیت فیلم

اپلیکیشن فیلموراگو را می‌توان یکی از بهترین نرم افزار ویرایش فیلم اندروید و iOS دانست. با استفاده از این برنامه می‌توانید مطابق با سایز پست هر شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام (با قطع ۱:۱) و یوتیوب (با قطع ۱۶:۹)، ویدئو‌های مختلف بسازید و آن را به‌اشتراک بگذارید.

به‌کمک این اپلیکیشن می‌توانید روی ویدئوهای خود موسیقی بگذارید، اندازه‌ی ویدئو را تغییر دهید. بعد از انجام این کارها، می‌توانید پیش‌نمایش ویدئو خود را مشاهده کرده و سپس آن را در گالری خود ذخیره کنید یا مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌اشتراک بگذارید.

برنامه VideoShow

VideoShow - بهترین برنامه ادیت فیلم

اپلیکیشن VideoShow موفق شده است جوایز بسیاری را به عنوان بهترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای اندروید در گوگل پلی دریافت نماید. رابط کاربری ساده آن، توانسته سهولت استفاده را برای کاربران به ارمغان آورد که موجب محبوبیت بالا شده است. در کنار ویژگی‌های پایه ویرایش ویدیو، امکان جذاب‌تر کردن آن‌ها با استفاده از افزودن متن، افکت، موسیقی و جلوه‌های صوتی هم وجود دارد.

بیش از ۵۰ قالب آماده، از نکات مهم دیگر درباره برنامه VideoShow است که در زمان کاربر صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت. در هنگام تهیه فایل خروجی هم گزینه‌هایی برای کاهش حجم از طریق فشرده‌سازی به چشم می‌خورد که تاثیر چندانی روی کیفیت تصویر نخواهند داشت.

محو کردن پس‌زمینه، تنظیم سرعت صدا و بهبود کیفیت آن و تبدیل فایل صوتی به mp3 از دیگر امکانات مهم اپ هستند. البته نسخه رایگان روی فایل‌ها واترمارک قرار می‌دهد و ممکن است کیفیت مشابه با عناوین رقیب را ارائه ندهد. برخی کاربران هم در هنگام اشتراک‌گذاری ویدیوها در سایر پلتفرم‌ها با مشکل برخورد کرده‌اند.

برنامه ادیت فیلم حرفه ای VivaVideo

VivaVideo - بهترین برنامه ادیت فیلم

ادیتور فیلم VivaVideo یکی از محبوب‌ترین برنامه ادیت فیلم حرفه ای در گوگل پلی و از بهترین برنامه‌های ویرایش ویدئو برای اندروید و IOS است. این برنامه به ویژه برای ویدئوهای کوتاه و ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی بسیار کاربردیست.

می‌توانید بر اساس نیاز خود ویدئو را تریم و ویرایش کنید و سپس وارد بخش‌های بعدی شوید. در این برنامه ۲۰۰ فیلتر مختلف برای ویدئوها به همراه افکت‌های متنوع در اختیار شما قرار داده شده که می‌توانید همزمان روی ویدئو متن بگذارید و یا حالت اسلوموشن را فعال کنید. کیفیت بسیار بالای فایل‌های خروجی با امکان تنظیم کیفیت و فرمت دلخواه از ویژگی‌های شاخص این برنامه است.

برنامه Quik

Quik - بهترین برنامه ادیت فیلم

اپلیکیشن Quik محصولی از شرکت مشهور GoPro است که در زمینه ساخت تجهیزات فیلمبرداری ورزشی فعالیت دارد. این اپ به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و می‌توان از آن برای ویرایش سریع ویدیوها یا تصویر استفاده نمود. همچنین ویژگی ساخت خودکار ویدیوها می‌تواند برای به اشتراک‌گذاری سریع در شبکه‌های اجتماعی کاربردی باشد.

رزولوشن‌های 1080p و 720p برای ذخیره ویدیوها در برنامه Quick در نظر گرفته شده‌ است و می‌توان فایل‌های خروجی را به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی نیز قرار داد. به طور کلی این اپ از پایداری مناسبی برخوردار است و خبری از تبلیغات آزاردهنده هم در آن نیست.

به همین دلیل می‌توان لقب یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم حرفه ای اندروید را به آن داد. همچنین باید اشاره کنیم که سازگاری با دوربین‌های فیلمبرداری گوپرو، نگهداری پروژه‌های ناتمام و ذخیره ویدیوهای ۶۰ فریم نیز در لیست قابلیت‌های آن قرار دارد.

برنامه Funimate

همانطور که از نام اپلیکیشن Funimate مشخص است، ابزاری برای ساخت ویدیوهای بامزه و سرگرم‌کننده محسوب می‌شود که می‌تواند لحظات ساده روزمره را به ویدیوهایی خلاقانه تبدیل نماید. واضح است که چنین اپی، از قابلیت داخلی برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شده است و تمرکز ویژه‌ای روی ایجاد و ویرایش ویدیوهایی با مدت زمان کوتاه دارد.

ساخت حساب کاربری پیش از بهره‌مندی از قابلیت‌های برنامه Funimate ضروری است. همچنین درون آن می‌توانید به دنبال کردن سایر افراد بپردازید یا دنبال‌کنندگان خود را داشته باشید. افکت‌های متنوع مناسب ویدیوهای کوتاه موجب تبدیل این اپ به بخشی از بهترین برنامه های ادیت فیلم حرفه ای اندروید شده است؛ ولی نمایش تبلیغات در آن ممکن است کمی بیش از حد صورت بگیرد.

برنامه ادیت فیلم ActionDirector Video Editor

ActionDirector Video Editor - بهترین برنامه ادیت فیلم

  • بیش از 10 میلیون بار دانلود
  • کسب امتیاز 4.5
  • مناسب برای همه رده های سنی

اپلیکیشن ActionDirector یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای ویدئویی‌ است که تمام امکانات اولیه برای بهبودبخشی فیلم‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. حذف بخش‌های مختلف ویدئو از اول، آخر، یا هر قسمتی از میان کلیپ (Cut و Trim) برای شما فراهم است.

خیلی از امکانات این برنامه، بدون دریافت اشتراک و به‌ صورت رایگان قابل‌ استفاده هستند. موسیقی کلیپ می‌تواند از آلبوم موزیک شخصی‌ شما انتخاب شده و جایگزین صدای اصلی ویدئو شود، یا با تنظیمات شدت Voice در کنار صدای اصلی قرار بگیرد.

امکان اضافه‌ کردن متن برای شما فراهم شده و قابلیت جذاب ساخت ویدئوهای صحنه آهسته یا اسلوموشن (SlowMotion) هم از ویژگی‌هایی‌ است که این برنامه را در دسته‌بندی بهترین نرم افزار ویرایش فیلم اندروید قرار می‌دهد. اپلیکیشن ActionDirector یکی از اعضای مهم در مجموعه بهترین نرم افزار ویرایش فیلم اندروید است که امکان تبدیل به ویدئوی 4K را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با‌ این‌ حال استفاده از این قابلیت در گرو پشتیبانی گوشی شما از وضوح 4K است. این برنامه در دریافت بروز رسانی‌های مداوم و کارآمد هم قابل‌ اعتماد است.

برنامه VN Video Editor

وقتی صحبت از بهترین برنامه های ادیت فیلم حرفه ای اندروید به میان بیاید، قطعاً باید نامی از اپلیکیشن VN هم برده شود. این اپ تمرکز خاصی روی فیلترها، افکت‌ها، ترانزیشن‌ها و قالب‌های آماده دارد. از نظر امکانات می‌توان آن را به پاور دایرکتور تشبیه کرد؛ زیرا از تایم لاین قدرتمندی بهره‌مند شده است.

کاربران در هنگام تهیه فایل خروجی می‌توانند از میان گزینه‌های ۲۴ و ۶۰ فریم بر ثانیه، یکی را انتخاب کنند که در کنار بیت ریت‌های مختلفی هم قرار می‌گیرد. اغلب قابلیت‌های درون آن به صورت رایگان قابل استفاده است؛ اما این مسئله به بهای نمایش تبلیغات تمام شده است. همچنین مانور زیاد روی فیلترها و افکت‌ها موجب شده است تا در سایر زمینه‌ها کمبود‌هایی حس شود.

Movie Maker Filmmaker اپلیکیشن فیلمسازی

Movie Maker Filmmaker - بهترین برنامه ادیت فیلم

Movie Maker Filmmaker جزو بهترین اپلیکیشن های فیلمسازی رایگان در میان سایر اپ‌های موجود در گوگل پلی است. می‌توانید ویدیو را قطعه قطعه کنید، کراپ بزنید و محتوای موجود در هر قطعه را بازچینی کنید. در اپلیکیشن افکت‌های متنوعی قرار دارد و می‌توانید فیلترهای دلخواه خود را طراحی کنید، هرچند که این قابلیت خیلی هیجان انگیز و قدرتمند نیست.

در این اپلیکیشن سایر ویژگی‌های پایه و ابتدایی مثل قرار دادن موزیک هم قرار دارد و به همین دلیل هم جزو بهترین اپلیکیشن های ویرایش فیلم اندروید است. پس از یک دوره بازطراحی، باگ های مختلفی برای این اپ ادیت فیلم به وجود آمد اما همچنان در فهرست بهترین اپ های ادیت فیلم و ویدیو قرار دارد.  نکته دیگری که اینجا وجود دارد، رایگان بودن کامل اپلیکیشن است.

اپلیکیشن ادیت فیلم با گوشی PicPlayPost

برنامه‌های متنوعی برای کلاژ کردن عکس‌ها وجود دارد. اما یک اپلیکیشن ادیت فیلم با گوشی برای انجام همین کار با ویدیوها چطور است؟ اپلیکیشن PicPlayPost یک اپ بسیار ساده با کارکردی روان و آسان است که دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید در یک صفحه چند ویدئو را به طور همزمان مشاهده کنید.

شما می‌توانید این کلاژها را در کیفیت 4K و یا در فرمت‌هایی مانند GIF ذخیره کنید. اما متاسفانه بسیاری از قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن در نسخه رایگان در دسترسی نیستند و باید نسخه پریمیوم را برای دسترسی به این ویژگی‌ها خریداری کنید.

نرم افزار WonderShare Filmora

WonderShare Filmora - بهترین برنامه ادیت فیلم

یکی از بهترین برنامه ادیت ویدیو برای کسانی که به دنبال یک اپلیکیشن ساده برای ادیت فیلم هستند، اپلیکیشن Filmora است. این اپلیکیشن در هردو پلتفرم اندروید و ios و همچنین ویندوز در دسترس است.

بهترین برنامه ادیت فیلم iMovie

وقتی مشغول گشت و گذار و تفریح هستید می‌توانید برای ویرایش ویدیوهایی که ضبط کرده‌اید از برنامه رایگان iMovie که بهترین نرم افزار ادیت کلیپ برای آیفون است استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو گوشی است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با لمس چندین گزینه یک ویدیو حرفه‌ای بسازند.

با ضبط ویدیوهای مختلف و استفاده از این برنامه برای ادیت فیلم، می‌توانید فیلم‌ها و تریلرهای مختلف و جذابی تولید کنید. نسخه جدید این برنامه برای ادیت فیلم در نمایشگرهای سوپر رتینا آیفون ظاهر بسیار جذابی دارد و همچنین برای پردازش‌های گرافیکی خود نیز از API (رابط برنامه نویسی اپلیکیشن) متال بهره می‌برد.

این برنامه ادیت فیلم به عنوان بهترین نرم افزار ادیت کلیپ برای آیفون، ده‌ها قالب و الگوی جدید و مختلف را برای تولید محتوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با استفاده از این قالب‌ها برای ویدیوهای خود ساختار و ترتیب مشخصی تعریف کنند.

همچنین کاربران می‌توانند یا از موسیقی متن‌ها و افکت‌های حرفه‌ای خود برنامه استفاده کنند یا موسیقی، روایت، ترانزیشن، فیلتر و تم‌های ساخت خود را به ویدیو اضافه کنند.

افزون بر این در هر زمانی که بخواهید می‌توانید سرعت پخش ویدیو، مدت زمان کلیپ را تغییر دهید یا متن و جلوه‌های تصویری به خصوص را به آن اضافه کنید. به دلیل همین امکانات زیاد است که این برنامه، بهترین برنامه برای ادیت فیلم در موبایل است.

Vizmato بهترین برنامه ادیت فیلم

Vizmato - بهترین برنامه ادیت فیلم

برنامه Vizmato از برترین برنامه های ادیت ویدیو اندروید است. این برنامه ویرایش ویدیو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. رابط کاربری ساده و زیبای این اپلیکیشن های ویرایش ویدیو گوشی به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوها را با کیفیت HD و با جلوه‌های ویژه زنده ضبط کنید.

در آخرین نسخه این برنامه یک اسلاید شو افزوده شده که از طریق آن می‌توان با چندین تصویر یا چندین ویدیو، کلیپ‌های جدیدی با تم‌های خود برنامه که شامل تم پایه، Happy، رمانتیک، مهمانی و تعطیلات است ساخت.

تم‌های ویدیویی این برنامه ادیت ویدیو در گوشی در کنار جلوه‌های تصویری می‌توانند ظاهری منحصر به فرد به ویدیوهای شما بدهند. علاوه بر این، تم‌های برنامه دارای فیلترهای تصویری و همچنین موسیقی هستند تا تجربه‌ای جذاب و سرگرم کننده را به کاربران ارائه دهند.

در صورتی که بیش از 5 کلیپ را در کنار هم قرار دهید می‌توانید حالت‌ها، جلوه‌ها و آهنگ‌های داخل برنامه را به آن‌ها اضافه کنید یا اینکه می‌توانید ابتدا با دوربین ویدیو خود را ضبط کرده و بعدا افکت‌ها را به آن اضافه کنید.

افزون بر این ویدیوهای خود را می‌توانید با سایر کاربران برنامه برای ادیت فیلم Vizmato و همچنین در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستا، یوتیوب، واتساپ و اسنپ چت به اشتراک بگذارید. بنابراین بهترین برنامه ادیت فیلم برای یوتیوب با گوشی است که می‌توانید داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید