امروزه مشاغلی مانند طراح و گرافیست جز مشاغل پرطرفدار اند و نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارند. بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز که می توانید بصورت کاملا رایگان روی لپ تاپ و کامپیوترتان نصب کنید را در این مقاله از تکنولوژی پارس مگ معرفی کرده ایم.

فهرست محتوا نمایش

فتوشاپ چیست؟

ادوب فتوشاپ (Adobe Photoshop) نام نرم افزاریست که برای ویرایش عکس، ساخت آثار هنری دیجیتالی و طراحی گرافیک از آن استفاده می شود. فتوشاپ ابزارها و قابلیت های حرفه ای زیادی دارد که به هنرمندان کمک می کند به ایده هایی که در ذهن دارند جان ببخشند.

فتوشاپ - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

یکی از مزایای اصلی استفاده از ادوب فتوشاپ قابلیت ایجاد چندین لایه است که می توان به صورت جداگانه و مستقل تغییراتی روی هر کدام اعمال کرد. علاوه بر این، به طور مرتب ویژگی ها و قابلیت های جدیدی به این نرم افزار اضافه می شوند، چون فتوشاپ از کاربرانش فیدبک یا همان بازخورد می گیرد تا بتواند قابلیت هایش را ارتقا بدهد.

با فتوشاپ چه کارهایی می توان کرد؟

خیلی از هنرمندان و متخصصان در زمینه های مختلف از فتوشاپ استفاده می کنند. فتوشاپ نرم افزاریست که برای عکاسی، طراحی گرافیک و هنرهای دیجیتالی استفاده می شود. در ادامه چند مثال از موارد استفاده از این نرم افزار شگفت انگیز را با می بینیم.

  • عکاسی
  • طراحی گرافیک
  • تصویر سازی
  • طراحی محصول
  • طراحی موشن گرافیک (Motion)

بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

ادوبی ایلوستریتور | Adobe Illustrator

نرم افزار ادوبی ایلوستریتور در ژانویه 1987 برای کامپیوترهای اپل عرضه شده و یکی از اصلی‌‌ترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی در دنیا محسوب می‌شود. این نرم افزار که از زمان تولیدش تاکنون 34 سال می‌گذرد دائماً در حال تغییر و آپدیت شدن بوده و هرچند ماه یک‌بار نسخه آپدیت شده آن به بازار عرضه می‌شود.

ایلوستریتور اولین و مهم‌تری نرم افزار مورد توسط طراحان گرافیک است و هر طراحی می‌بایست کار با آن را فرابگیرد. این نرم افزار کاربردی بیش از هر چیز برای ادیت تصاویر وکتور به کار می‌رود و با استفاده از آن می‌توان انواع تصاویر هنری، آیکون، پوستر، بیزنس کارت یا تصاویر بیلبورد را طراحی کرد.

رابط کاربری عالی و امکانات ویژه‌ای که در اختیار طراحان قرار می‌دهد نقاط قوت این نرم افزار کامپیوتری به شمار می‌رود. هرچند فرآیند یادگیری نسبتاً طولانی و فضای زیادی که در حافظه و رم کامپیوتر اشغال می‌کند ازجمله معایب این برنامه طراحی هستند.

برنامه ی فتوشاپ - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

فتوشاپ نسخه جنرال

فتوشاپ پیشرفته ترین ویرایشگر عکس در جهان است – تا آنجا که مانند “هوور” یا “گوگل”به صورت فعل در امده است. ممکن است تصور کنید که Adobe قهرمان بی قید و شرط ویرایشگر عکس است، اما این بستگی به آنچه شما از آن استفاده می کنید.

طیف گسترده ای از جایگزین های قابل قبول در فتوشاپ وجود دارد، برخی از آنها هزینه بر و برخی از آنها رایگان، اما این لیست بهترین ویرایشگرهای عکس علاوه بر برنامه نرم افزار فراگیر فتوشاپ است.

Adobe Lightroom CC از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

Adobe Lightroom به شما اجازه می دهد تمام عکس های خود را در یک مکان نگه دارید، و سازماندهی کنید، ویرایش کنید و اشتراک گذاری کنید. بسیاری از طراحان مایل به استفاده از Lightroom می باشند زیرا می توانند مشکلات پیچیده تصویر را مدیریت کنند. فتوشاپ برای ایجاد کارهای روزمره و فایل های خام طراحی نشده است.

با Lightroom شما می توانید تصاویر را بر روی کامپیوتر خود، iPad، iPhone یا دستگاه اندرویدی ذخیره کنید و حتی عکس ها را به صورت خودکار از تلفن خود به Lightroom منتقل کنید. بنابراین وقتی یک ویرایش انجام می دهید و چیزی مورد علاقه در یک مکان انجام می دهید، به طور خودکار در هر جای دیگر به روز می شود و با همگام سازی از خود مراقبت می کند،

نرم افزار ادوبی ایندیزاین | Adobe InDesign

یکی دیگر از نرم افزارهای گرافیک و طراحی، اداب این‌دیزاین است که محصول دیگری از شرکت ادوبی است. کاربرد اصلی این برنامه در صنعت چاپ و انتشارات است؛ چون طراحان با استفاده از این نرم افزار می‌توانند به راحتی مجلات، کتاب، کاتالوگ، پوستر، بروشور و نسخه‌های پی‌دی‌اف را طراحی کنند. به طور مثال به کمک گزینه adjust layout در برنامه این‌دیزاین می‌توان متن یک سند یا نوشته را تغییر داد و گرافیک صفحه نیز متناسب با آن تغییر می‌کند.

ادیت عکس - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

Affinity Photo از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

ما هرگز نمی توانیم علاقه به Affinity Photo را کتمان کنیم، به خصوص اینکه برای رایانه های شخصی ویندوز و iPad و همچنین MacOS در دسترس است، و این که گزینه رایگان جایگزین برای فتوشاپ است و همه می توانند از آن لذت ببرند.

آخرین نسخه دارای ویژگی های شگفت انگیز، از جمله پشتیبانی کامل ادغام HDR، ویرایش عکس ۳۶۰ درجه، ماکرو قابل ضبط و پردازش دسته ای، و همچنین یک فضای کار نقشه برداری است که شما را قادر به تبدیل هر تصویر – چه این یک JPG استاندارد و یا یک عکس HDR – به یک صحنه دراماتیک تبدیل شده است، جزئیاتی را که هرگز متوجه نشدید وجود دارد.

نرم افزار محبوب کورل Corel draw

کورل دراو که معمولاً برای طراحی و کمتر برای ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از هر دو مدِ بُرداری و پیکسلی پشتیبانی می‌کند.نرم‌افزاری کاملاً حرفه‌ای برای طراحی گرافیکی است. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید وکتور را طراحی کنید یا به صورت کاملا حرفه ای صفحه بندی را انجام دهید.

طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم‌افزار برای طراحی بسیار کارآمد هستند. قابلیت‌های ویرایش عکس این نرم‌افزار و ابزار طراحی وبسایت آن در نوع خود بی نظیر می‌باشند.

با استفاده از CorelDRAW Graphics Suite و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت‌ها، ابزار حرفه‌ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن می‌توانید خلاقیت خود را درزمینهٔ طراحی افزایش دهید.

فتوشاپ ویندوز - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

نرم افزار طراحی گیمپ | GIMP

GIMP نرم افزار گرافیک رایگانی است که در بسیاری از سیستم‌عامل‌ها مثل ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده است. این نرم‌افزار یک برنامه متن باز (Open-source) است که امکان تغییر در سورس کد و اعمال آن بر برنامه را به شما می‌دهد. برنامه‌های جانبی و پلاگین‌های 3 بعدی متعددی در نرم افزار گیمپ قابل استفاده هستند که به خلق و طراحی تصاویر بهتر و حرفه‌ای تر کمک می‌کنند.

دانلود نرم افزار گیمپ رایگان است، حجم کمی دارد و برای افرادی که صرفاً به امکانات ساده ویرایش و ادیت نیاز دارند بسیار مناسب است و حتی می‌تواند جایگزین فتوشاپ شود. اگر تازه به طراحی علاقه‌مند شده‌اید نرم افزار GIMP شروع خوبی برای آشنایی شما با دنیای گرافیک و طراحی به حساب می‌آید.

فتوشاپ CC از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

فتوشاپ CC پیشرو و درخشان است و دارای ویژگی های فراوانی است که در این فضای کوچک خلاصه می شود – اما شما می توانید در Photoshop CC 2017 review اطلاعات بیشتری کسب کنید و قابلیت های آن را بیشتر در مقاله های آموزش فتوشاپ ما بررسی کنید. شکی نیست که فتوشاپ یک نرم افزار و ویرایشگر عکس فوق العاده چشمگیر است؛ اما هزینه آن ماهانه است.

Acorn

نرم افزار ویرایش تصویر نرم افزار Acorn در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و سرگرمی و هنرنمایی را با بودجه ای فوق العاده مرقون به صرفه در مقابل دیگر نرم افزار ویرایش عکس ویرایش کرده است. امکانات آن شامل سبک لایه، فیلترهای غیر مخرب، منحنی ها و سطوح، حالت های ترکیب و … است.

Acorn 6 دارای فیلترهای غیر مخرب است که شامل یک رابط عالی برای فیلتر کردن زنجیرهای برای ایجاد اثرات منحصر به فرد است. شما حتی می توانید فیلتر های خود را پس از بستن و بازگرداندن تصویر Acorn خود، ذخیره و تغییر دهید.

نرم‌افزار اسکچ | Sketch از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

اسکچ نرم افزار طراحی اختصاصی برای سیستم عامل مک است که عمدتا بر خلق طراحی‌های دیجیتال تمرکز دارد. این طراحی‌های دیجیتال برای طراحی صفحات وبسایت، اپلیکیشن‌ها و اینترفیس (رابط کاربری) و … به کار می‌روند. نرم افزار اسکچ، برخلاف فتوشاپ، برای ادیت عکس و پرینت و چاپ تصاویر تولید نشده است. این برنامه صدها پلاگین جانبی دارد که به طراحان امکان ادیت و ویرایش تصاویر وکتور و سایر آثار طراحی شده را می‌دهد.

برنامه ی ادیت فیلم - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

Photoshop Elements

این برنامه جایگزین اساسی برای فتوشاپ CC است، که در حالتهای سریع و هدایت شده آن منعکس شده است، اما فکر نمی کنم این بدان معنا باشد که قدرت آن کمتر از هود است. همچنین، بر خلاف فتوشاپ CC، Elements نیازی به اشتراک ندارد.

در حال حاضر در نسخه ۲۰۱۸ با ابزارهای سازمانی بهتر، ابزارهای ویرایش هوشمند مانند توانایی باز کردن چشم بسته، گزینه ای برای چاپ عکس ها و ویژگی های خود برای به اشتراک گذاری تصاویر از طریق رسانه های اجتماعی آسان تر است.

نرم‌افزار اسکچ | Sketch

اسکچ نرم افزار طراحی اختصاصی برای سیستم عامل مک است که عمدتا بر خلق طراحی‌های دیجیتال تمرکز دارد. این طراحی‌های دیجیتال برای طراحی صفحات وبسایت، اپلیکیشن‌ها و اینترفیس (رابط کاربری) و … به کار می‌روند. نرم افزار اسکچ، برخلاف فتوشاپ، برای ادیت عکس و پرینت و چاپ تصاویر تولید نشده است. این برنامه صدها پلاگین جانبی دارد که به طراحان امکان ادیت و ویرایش تصاویر وکتور و سایر آثار طراحی شده را می‌دهد.

DxO OpticsPro از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

اپتیک پرو ۱۱ چیزی جز چیزی کم نمی کند، اما آنچه که می کند بسیار خوب است. نتایج آن چشمگیر است، اما این یک ابزار تخصصی و گاهی پیچیده برای استفاده است. این احتمالا بهترین مبدل خام از همه است، اما این فقط در مورد همه چیز است.

DxO Optics Pro به طور خودکار میزان دیفرانسیل، انحرافات رنگی، نرمی و نرمی لبه را که عموما در همه لنزهای دوربین دیجیتال معمول است، جبران می کند. این برنامه یک مبدل خام است و DxO به همان اندازه دقیق علمی به این فرآیند به عنوان اصلاح لنز خود اعمال کرده است.

شما می توانید تصاویر را بر روی کامپیوتر خود، پوشه بر روی پوشه مرور کنید، سپس یک تصویر را انتخاب کنید و از تنظیمات پیش فرض تبدیل / اصلاح یا طیف وسیعی از ایستگاه از پیش تنظیم را انجام دهید. نتایج عالی است. با این حال، هرگزنمی تواند تنها و تنها ابزار ویرایش تصویر شما باشد.

فتوشاپ کامپیتوتر- بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

Camera+ از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

برنامه Camera+ که به طور پیش فرض بر روی آیفون عرضه می شود درخشان نیست: بله، شما می توانید از آن برای گرفتن عکس های با کیفیت از ان استفاده کنید، اما در زمینه ویرایش نتیجه بسیار خلاقانه ای به شما نمی دهد. این جایی است که camera + در آن برتری دارد.

این برنامه دارای دو قسمت است: یک دوربین و یک ویرایشگر عکس، و ب جرات می توان گفت که در قسمت دوربین با طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته بسیار پیشرو است،. دوربین + فقط شما را به ویرایش عکس های جدید محدود نمی کند – شما می توانید عکس های موجود خود را به Lightbox وارد کنید تا بتوانید زندگی جدیدی را به آنها نفوذ کنید.

۱Pixelmator

Pixelmator از فایلهای تصویری Mac OS X برای ایجاد سریع و قدرتمند ابزار ویرایش عکس استفاده می کند که به نرم افزار اجازه می دهد تا بدون نیاز به هماهنگی با iPhoto و Aperture و همچنین iCloud ادغام شود. همچنین ابزارهای صادراتی داخلی برای فیس بوک و فلیکر وجود دارد.

ابزار اصلاح رنگ مانند Hue/Saturation، Shadows/Highlights and Contrast همه موجود و درست است، و Pixelmator از فیلترها پشتیبانی می کند و همراه با مجموعه ای از ۱۵۰ فیلتر عرضه می شود تا با انها باز شود. شما همچنین می توانید تصاویر را در بسیاری از فرمت های محبوب باز کنید و ذخیره کنید، از جمله PSD، TIFF، PDF و PNG. هنگام ذخیره و یا باز کردن اسناد فتوشاپ، لایه ها حفظ می شوند، به شما این امکان را می دهد که به طور موثر با عکس های همکاران خود که از نرم افزار Adobeبهره می برند ادغام شوند.

Handy Photo از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

نکته مهم در فروش ویرایشگر عکس Handy Photo رابط کاربری آن است که از گوشه های صفحه برای خدمت به چرخش گزینه های منو استفاده می کند. این ویژگی برای این طراحی شده است تا منطقه مرکزی صفحه نمایش را روشن نگه دارد، به شما این امکان را می دهد که از حرکات کشیدن استفاده کنید تا جلوه های خود را بالا یا پایین کنید.

نرم افزار افینیتی دیزاینر | Affinity Designer

برای افرادی که نسخه لیسانس و اصل نرم افزارهای گرافیکی را خریداری می‌کنند، برنامه افینیتی دیزاینر نسخه ارزان‌ترِ ایلوستریتور به حساب می‌آید. نرم افزار افینیتی دیزاینر برای افرادی که تازه وارد حوزه طراحی شده‌‌اند بسیار مناسب است و امکانات ویژه و آزادی عمل خوبی برای خلاقیت در اختیار شما قرار می‌‌دهد.

امکان کار بر فایل‌های وکتور و رستر و تبدیل آن‌ها به یکدیگر از جمله امکانات این نرم افزار طراحی محسوب می‌شوند. یکی از مزیت‌های نرم افزار افینیتی، ارائه اپلیکیشن طراحی برای آیپد با همان ویژگی‌ها و امکانات نسخه دسکتاپ است.

ویرایش عکس - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

نرم افزار زارا دیزاینر | Xara Designer Pro X

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای گرافیکی حرفه ‌ای، برنامه Xara Designer است و برای تصاویر وکتور و نقشه‌های بیتی ساخته شده است. طراحی گرافیکی، تصویرسازی، ادیت و ویرایش عکس و …و ابزارهایی مثل gradient، Outlines و Transparency از جمله امکانات و ابزارهای مفید این برنامه کامپیوتری هستند.

این برنامه کاربردی با ارائه صدها قالب layout، المان‌های طراحی و بیش از یک میلیون تصویر آرشیوی به افزایش سرعت و بهره‌وری در امر طراحی کمک می‌کند. ایرادی که شاید در مورد زارا دیزاینر وجود داشته باشد این است که در حال حاضر تنها نسخه ویندوز آن عرضه شده است.

Pixlr بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

برنامه Pixlr یکی دیگر از گزینه های کم حجم و مناسب برای ویرایش عکس است که برای دو پلتفرم اندروید و ویندوز عرضه شده است. با استفاده از این برنامه میتوانید به ابزار های ساده و سریعی دسترسی داشته باشید که برای ادیت تصاویر مفید هستند و بودن شک با دسترسی به آنها نیازی به برنامه های سنگین نظیر فتوشاپ نخواهید داشت. البته نرم افزار Pixlr برای ویرایش جزئی تصاویر کاربرد دارد.

برنامه ویرایش عکس در ویندوز Corel PaintShop Pro

نرم افزار Corel PaintShop Pro به نسبت ویژگی های خوبی که در اختیار دارد گزینه خوبی برای ادیت عکس بشمار میرود که در این زمینه با ابزار های بسیاری همراه خواهید بود زیرا روند و کارایی برنامه میتواند به شما اجازه ویرایش هر جزئی از عکس را بدهد که در این بخش محدودیتی سد راه شما نخواهد بود.

برنامه Corel PaintShop Pro با تصاویر دیجیتلای نیز سازگاری دارد که به آسانی میتوانید عکس های خود را از روی انواع سی دی و دی وی دی ها برداشت و سپس وارد محیط برنامه کنید.

این برنامه ادیت عکس ویندوز از رابط کاربری خوبی شبیه به فتوشاپ برخوردار است که دسترسی شما به ابزار های مربوط را آسان خواهد نمود. از اصلی ترین ویژگی های این برنامه میتوان به ویرایش تصاویر دیجیتالی اشاره داشت که در این زمینه از عکس های وکتور و پیکسلی نیز پشتیبانی میکند که مشکل و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. شرکت سازنده ابزار های خوبی را برای این برنامه ادیت عکس ویندوز درنظر گرفته است که پیشنهاد میشود آنرا از دست ندهید.

گرافیست - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

اپلیکیشن Fotor از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

رایگان بودن، تنظیمات عکاسی، ویرایشگر تصویر، ساخت کلاژ، گالری آنلاین و دسترسی در کلیه پلتفرم ها؛ چند اپلیکیشن می شناسید که این شش ویژگی را در خود جمع کرده باشند؟ مسلما تعدادشان خیلی زیاد نیست.Fotor یکی از معدود ابزارهایی است که موفق به این کار شده؛ ویرایشگر تصویری همه فن حریف که با امکاناتی کامل در کلیه پلتفرم ها، شما را از مراجعه به اپلیکیشن های دیگر بی نیاز می کند.

نرم افزار طراحی کانوا | Canva

اگر تجربه زیادی در طراحی و گرافیک ندارید و در جستجوی نرم افزاری ساده و کاربردی می‌گردید کانوا انتخاب مناسبی است. با استفاده از این برنامه رایگان می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن، طراحی‌های هنری زیبایی خلق کنید.

کانوا براساس درگ و دراپ (Drag & Drop) کار می‌کند و تنها کافی است المان یا ابزار مورد نظر را انتخاب کنید و آن را روی طراحی خود بیندازید.
برنامه کانوا امکانات ویژه نرم افزارهای گرافیک حرفه ‌ای مثل فتوشاپ را ندارد؛ اما برای افراد مبتدی که نیاز به طراحی‌‌های ساده دارند برنامه بسیار کاربردی و مفیدی است.

Paint.net

Paint.net یک نرم‌افزار جایگزین فتوشاپ مبتنی بر ویندوز است که مایکروسافت آن را با نسخه‌های ویندوز عرضه می کند. این یک نرم‌افزار شگفت‌آور و مفید و کاملا رایگان است. Paint.net برای یک پروژه کارشناسی ارشد تحت حمایت مایکروسافت بود که تبدیل به یک پروژه متن باز شد تا دانشجویان و فارق‌التحصیلان روی آن کار کرده و آن را بهبود ببخشند.

تمرکز Paint.net روی تجربه کاربری ساده است و کاملا به سمت ویرایش صرف تصویر سوق پیدا کرده، نه خلق آثار هنری پیچیده. گفتنی است که طیف وسیعی از جلوه‌های ویژه در دسترس است که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی چشم‌اندازهای جعلی یا جلوه‌های پیکسلی ایجاد کنید.

طیف وسیعی از ابزارها نظیر انتخاب (Selection Tools)، پشتیبانی از لایه‌ها و تنظیمات متعدد مانند منحنی‌ها (Curves)، روشنایی و کنتراست، Paint.net را به یک نرم‌افزار جایگزین فتوشاپ مناسب برای ویرایش عکس تبدیل کرده است. البته در صورتی موفق ظاهر می‌شود که به نسخه‌های قدیمی‌تر فتوشاپ مقایسه شود. زیرا بسیاری از امکانات نسخه‌های جدید فتوشاپ در آن وجود ندارد.

SumoPaint از بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

SumoPaint یک ویرایشگر تصویر بسیار ساده مبتنی بر وب است. تمام ویژگی‌های پایه و استاندارد که از یک نسخه دسکتاپ انتظار می‌رود در آن نیز وجود دارد. نسخه آزمایشی این برنامه رایگان بوده و به دلیل سبک بودن، بارگذاری آن نیز به سرعت انجام می‌گیرد. همچنین یک نسخه Pro وجود دارد که باید برای استفاده از آن مبلغی به صورت ماهیانه پرداخت شود. SumoPaint برای آیپد نیز به صورت پولی عرضه شده است.

محدوده وسیعی از ابزارها و تنظیماتی که نیاز دارید شامل براش‌ها، مداد، اشکال، متن، شبیه سازی، منحنی، و غیره در SumoPaint وجود دارد که به سرعت از طریق نوار ابزار شناور همانند فتوشاپ نمایش داده می‌شود. امکان ذخیره سازی فایل‌های ویرایش شده روی هارد دستگاهتان نیز وجود دارد.

ادیت چهره - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

از فتوشاپ در چه زمینه هایی می توان استفاده کرد؟

تولید محتوا با فتوشاپ برای رشد و پیشرفت در رسانه های اجتماعی

فتوشاپ برای ساخت و ویرایش محتوای رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک بسیار عالی است. خیلی ها صد در صد محتوای صفحات اینستاگرام و توییترشان را با استفاده از فتوشاپ ایجاد می کنند.

ویرایش عکسها برای خوشمزه تر به نظر رسیدن!

به این تصویر نگاه کنید. من بعد از وارد کردن تصویر در ادوب لایت روم (Adobe Lightroom)، برای رنگ آمیزی، شفاف سازی و اصلاح آن از فتوشاپ استفاده کردم. ادوب فتوشاپ به شما اجازه می دهد تا موقع ویرایش عکسها، کنترل دقیق تری روی آنها داشته باشید. توانایی استفاده از لایه‌ها برای تنظیمات منحصر به فرد هنگام تولید تصاویری مثل این تصویر، یکی از قابلیت های کلیدی فتوشاپ است.

ساخت لوگو برای یک برند جدید

فتوشاپ ابزاری عالی برای ساخت لوگو است و به شما کمک می کند تا همه ایده هایتان را رو کاغذ بیاورید. اینکه می توانید لایه های مختلف را به صورت گروهی سازماندهی کنید فوق العاده است. علاوه بر این، اضافه کردن متن و اصلاح آن هم با استفاده از پنل کاراکتر فتوشاپ بسیار آسان است.

ارائه کار طراحی وب سایت

بعد از اینکه طرح های مورد نظرتان برای یک وب سایت جدید را با برنامه ای مثل Adobe Xd ساختید، می توانید اسلایدهایتان را به فتوشاپ بیاورید تا بتوانید آنها را برای ارائه به مشتری سازماندهی کنید. اینجاست که فتوشاپ واقعا بدردتان می خورد و عالی عمل می کند، چون به شما امکان می دهد با بقیه نرم افزارهای ادوب به طور یکپارچه کار کنید.

برنامه ی ساخت لوگو - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

ساخت نمونه های بسته بندی واقعی

وقتی نوبت به ساخت مدل ها و پکیج های واقعی برای پروژه تان می رسد، فتوشاپ بسیار قدرتمند ظاهر می شود. این برنامه به شما کمک می کند تا مشتریانتان ایده های ذهنی شما را کاملا درک و آن را به طور واقعی درک کنند.

توسعه برنامه های تلفن همراه

به عنوان یک طراح، می توانید روی ساخت برنامه های تلفن همراه هم کار کنید و در طول این فرایند فتوشاپ بسیار به شما کمک می کند. فتوشاپ با سایر برنامه های ادوب به خوبی کار می کند و باعث می شود تا کار شما واقعا تاثیرگذار و عالی از آب دربیاید.

ساخت پوسترهای جالب

ترکیب متن و تصویر، دقیقا همان چیزیست که فتوشاپ آن را انجام می دهد. اگر به عکس بالا نگاه کنید، می بینید که من با استفاده از فتوشاپ تصویر را ویرایش کرده ام تا به رنگ مناسب برسد. علاوه بر این می توانید عکستان را برش بدهید، روی سوژه فوکوس کنید، به تصویرتان متن اضافه کنید و پوستر تحسین برانگیزی بسازید.

طراحی داخلی

برای طراحی داخلی می توانید از ادوب فتوشاپ استفاده کنید! من از این نرم افزار برای طراحی طرح های یک سالن فوتبال فانتزی در یک استادیوم فوتبال استفاده کردم.فتوشاپ به من کمک کرد تا ایده هایم را برای برنامه های مختلف داخل سالن ارائه کنم.

ارائه مهارتی مثل دستیار الکسا آمازون

کار کردن روی پروژه ای مثل آمازون الکسا (Amazon Alexa) که در آن مواد بصری زیادی برای ساخت و ایجاد وجود ندارد سرگرم کننده است. همانطور که در تصویر میبینید، من از فتوشاپ برای ساخت اسلاید و اینفوگرافیک استفاده کردم تا قابلیت صوتی و آماری جالبی از نحوه پیش بینی رشد دستگاه های دارای قابلیت صوتی در آینده ارائه کنم.

ساخت آثار هنری با کارتون های مورد علاقه تان

این مورد یکی از پروژه های جالب و سرگرم کننده است که خود من آن را خیلی دوست دارم. شما می توانید از فتوشاپ برای ساخت یک اثر هنری جالب با کاراکترهای کارتون مورد علاقه تان استفاده کنید.

عکس گرافیکی - بهترین برنامه های فتوشاپ ویندوز

چه کسی فتوشاپ را ساخت؟

فتوشاپ در ابتدا توسط دو برادر به نام های جان نول (John Knoll) و توماس نول (Thomas Knoll) ساخته شد. در سال 1987، توماس نول دانشجوی رشته مهندسی در دانشگاه میشیگان بود ولی به عکاسی هم علاقه داشت. علاقه توماس به عکاسی از پدرش گلن (Glen) سرچشمه می گرفت و آنها حتی یک تاریکخانه هم در زیر زمینشان داشتند.

پدر توماس استاد یک کالج محلی بود و در آن زمان به به یکی از کامپیوترهای Apple II Plus دسترسی داشت. یک روز توماس با استفاده از دانش مهندسی اش، ، اسکریپتی را روی رایانه اپل پدرش نوشت که به او اجازه می داد عکس ها و تصاویر تک رنگ را به رنگ خاکستری تبدیل کند.

پس از خلق این اسکریپت اولیه، توماس به ایجاد و ساخت قابلیت ها و فرایندهای اضافی دیگر که جلوه ها و افکت هایی را روی عکس های او در صفحه کامپیوتر اعمال می کردند ادامه داد.

جان، بردار توماس در آن زمان در شرکت Industrial Light and Magic متعلق به جورج لوکاس (George Lucas) کار می کرد. وقتی جان چیزی که توماس ساخته بود را دید، تا برنامه های خود را به یک ویرایشگر تصویر کاملاً عملیاتی تبدیل کند. به این ترتیب جان و توماس برای توسعه بیشتر برنامه با هم همکاری کردند و اولین نسخه فتوشاپ را در سال 1988 با نام اصلی “Image Pro” منتشر نمودند.

مالک فتوشاپ کیست؟

در حال حاضر فتوشاپ متعلق به کمپانی ادوب (Adobe) است، اما همیشه اینطور نبوده. پس از اینکه توماس و جان برای اولین بار Image Pro را منتشر کردند، برای گسترش توزیع نرم افزارشان دنبال همکاری با شرکت های بزرگتر افتادند. طولی نکشید که آنها نظر کمپانی ادوب را جلب کردند و سرانجام شرکت ادوب در فوریه 1990، Adobe Photoshop 1.0 را منتشر کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید