لوازم تحریر کلاس اول شامل چندین وسیله ضروری است که حتما باید قبل از شروع مدارس فرزندانتان آنها را تهیه کنید.در این مطلب از پارس مگ با این لوازم تحریر آشنا میشوید.

لوازم تحریر کلاس اول - دفتر

چرا برای خرید وسایل تحریر نیاز به لیست لوازم تحریر کلاس اول دارید ؟ به زودی به روز اول مدرسه نزدیک می شویم. هیجان روز اول مهر برای همه مشخص است اما برای کلاس اولی ها جور دیگری است. برای اولین بار از کانون خانه و خانواده دور می شوند.

از طرفی با دوستان جدید و محیط جدید آشنا می شوند و در گروه هم سن و سالان خود قرار می گیرند. این امر باعث می شود کودک ترس و هیجان را با هم تجربه کند. در چنین شرایطی خانواده و کارکنان مدرسه تلاش می کنند این حس را با ارائه خدماتی خاص و جدید به احساس خوب در کودک تبدیل کنند.

یکی از مواردی که می تواند تاثیر بسزایی در کنترل هیجان کودک داشته باشد وسایل کلاس اول به خصوص لوازم تحریر است. ما یک لیست لوازم تحریر کلاس اول را در اختیار شما قرار داده ایم تا یکی یکی تیک بزنید و خرید خود را تکمیل کنید. با خرید لوازم تحریر باکیفیت و فانتزی و کیوت کودک شما حس بهتری از استفاده از لوازم تحریر خواهد داشت.

لوازم تحریر کلاس اول - لوازم تحریر بچه گانه

در پارس مگ بخوانید : با روش های درست و اصولی تربیت کودک آشنا شوید

فهرست محتوا نمایش

لوازم تحریر کلاس اول شامل چه مواردی است ؟

لوازم تحریر را می توان با توجه به جنسیت انتخاب و خریداری نمود. جالب است بدانید کودک به خوبی این موضوع را درک می کند که کدام رنگ و طرح برای او مناسب تر است. اما تمام موارد این لیست برای کودک لازم است.

مداد جزو لوازم تحریر کلاس اول

اولین و مهم ترین گزینه در خرید لوازم تحریر مداد است. مداد باید به گونه ای انتخاب شود که دست کودک خسته نشود و طرح جذاب و زیبایی داشته باشد. طرح مداد عروسکی، مداد فضانوردان، مداد فشنگی و … جزو محبوب ترین مدادهاست. مدادرنگی هم جزو همین دسته قرار می گیرد به یاد داشته باشید جنس مداد مرغوبی را برای کودک خود انتخاب کنید به صورتی که نیازی به فشار دادن زیاد مداد برای نوشتن نباشد. با خرید مداد و مداد رنگی نرم دستان کودک خسته نمی شود و کودک از نوشتن و نقاشی کردن احساس خستگی نمی کند.

مداد مشکی

مداد مشکی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین محصولاتی است که در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان جای می‌گیرد. دانش آموزان کلاس اولی با مداد نوشتن را یاد می‌گیرند. مدادی را بخرید که طراحی آن چند ضلعی باشد تا وقتی کودک آن را طولانی مدت در دستش می‌گیرد، احساس خستگی نکند.

از طرف دیگر دقت کنید که درجه سختی یا مغز گرافیکی مداد نرمال و مناسب باشد. اگر مداد مشکی مغزی خیلی پررنگی داشته باشد دفتر را خیلی زود کثیف می‌کند.

مداد قرمز

یکی دیگر از لوازم تحریر پرکاربرد کلاس اولی‌ها، مداد قرمز است که از آن برای گذاشتن علائم نگارشی هنگام نوشتن مشق یا خط کشی استفاده می‌کنند. مداد قرمزی بخرید که بافت نرمی داشته باشد تا دانش آموز بتواند به راحتی با آن بنویسد. از طرف دیگر، مداد قرمزهای دارای بافت نرم کمتر دچار شکستگی شده و حین تراشیدن هم به بهترین شکل پرداخت می‌شوند.

لوازم تحریر کلاس اول - مداد

 کلربوک جزو لوازم تحریر کلاس اول

کلربوک نام محصولی است که بوسیله آن برگه‌ها و کاغذها سازماندهی می‌شوند. کلربوک یک ابزار بایگانی است. این وسیله به کلاس اولی‌ها کمک می‌کند بتوانند کاردستی‌ها، نقاشی‌‎های روی برگه‌ و کاغذهای امتحانی خود را در یک جا به صورت منظم بایگانی کنند. 

پاکن جزو لوازم تحریر کلاس اول

از دیگر وسایلی که باید برای کودک خود خریداری کنید پاکن است. پاکن ها در مدل های فانتزی و گوناگونی وجود دارند. بهتر است در هنگام خرید پاکن دقت داشته باشید که پاکنی را انتخاب کنید که تمیز پاک کند.

به جای ماندن لکه نوشته برای هر شخصی خسته کننده است برای کودکانی که به تازگی نوشتن را یاد می گیرند آزار دهنده تر است. زیرا در ابتدای نوشتن احتمال خطا و اشتباه بسیار بیشتر است و اگر از پاکن مرغوبی برای کودک استفاده نشود ممکن است در هنگام پاک کردن دفتر را پاره کند. پس به لیست لوازم تحریر کودک خود پاکن مرغوب را هم اضافه کنید.

مداد تراش جزو لوازم تحریر کلاس اول

از دیگر اقلام لوازم تحریر می توان به مدادتراش اشاره داشت. مداد تراش هم در انواع متنوع فانتزی موجود است که می توانید برای فرزند دختر و پسر خود با توجه به سلیقه ای که دارند خریداری کنید. به یاد داشته باشید در هنگام خرید مدادتراش گزینه ای را انتخاب کنید جنس مرغوبی داشته باشد و در هنگام تراشیدن مداد نوک مداد را نشکند. تراش بزرگ نخرید و از تراش های کوچک و فانتزی استفاده کنید تا دست کودک شما خسته نشود و تراش به راحتی در دستان کودک جای بگیرد.

خط کش جزو لوازم تحریر کلاس اول

یکی دیگر از ابزارهای لازم برای کودکان در ابتدای مدارس خط کش است. شاید در ابتدای سال تحصیلی نیازی به خط کش نباشد اما با گذشت چند ماه از شروع مدارس قطعا نیاز به خط کش هم خواهند داشت. بهتر است از خط کش های کوچک مثلا خط کش 15 سانتی متری استفاده کنید. به این صورت هم استفاده برای کودک راحت تر می شود و هم خط کش درون جامدادی کوچولوی کودک جا می شود. بنابراین به لیست لوازم تحریر خود خط کش سایز کوچک را هم اضافه کنید.

قیچی کاردستی جزو لوازم تحریر کلاس اول

از دیگر مواردی که باید در لیست لوازم تحریر خود داشته باشید قیچی کاردستی است. اما نکته ای که در خرید لوازمی چون قیچی باید در نظر داشته باشید امنیت استفاده از اینگونه لوازم برنده است. به عنوان مثال از قیچی های دارای حفاظ استفاده کنید یا قیچی پلاستیکی استفاده کنید.

کیف کوله پشتی جزو لوازم تحریر کلاس اول

اما رسیدیم به اقلام بزرگ از لیست لوازم تحریر؛ خرید کیف کوله پشتی نیز جزو خریدهای گران قیمت و پرهزینه محسوب می شود. برخی از پدر و مادرها ترجیح می دهند سایز بزرگ کوله پشتی را خریداری کنند تا برای چند سال متوالی از کوله پشتی استفاده کنند. این کار را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم. با این کار کودک شما در سن کم وزن زیادی را باید تحمل کند. این امر بر روی سلامت جسمی کودک شما به صورت مستقیم تاثیر گذار می باشد. بنابراین کیف متناسب با آناتومی بدن کودک را انتخاب و خریداری کنید.

لوازم تحریر یک گروه از ابزارهایی است که ما برای نوشتن، ترسیم کردن یا نقاشی به آن‌ها نیاز داریم. البته لوازم تحریر یک کلمه عربی است و معنای فارسی آن نوشت افزار است. 

وسایلی که در دسته‌ی نوشت‌افزارها قرار می‌گیرند بسیار گسترده‌اند. ما از کلاس اول ابتدایی با نوشت افزارها  آشنا می‌شویم و تا بالاترین مقاطع از آن‌ها استفاده می‌کنیم. هر ساله، وابسته به نوع دروس ممکن است از میزان این لوازم کاسته یا به آن‌ها افزوده شود. 

 دفتر: برای دروسی مانند ریاضی و نگارش یا علوم نیاز به دفتر دارند. اینکه برای هر کدام از درس‌ها دفتری با چه تعداد برگ انتخاب شود، باید نظر معلم پرسیده شود.  

لوازم تحریر کلاس اول - کوله پشتی

دفتر هشتاد برگ جزو لوازم تحریر کلاس اول

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید دفتر برای کلاس اولی‌ها باید به آن توجه شود، در نظر گرفتن تعداد صفحات دفتر مورد نظر است. برای دروسی مانند فارسی، ریاضی و نگارش که به تعداد صفحات بیشتری نیاز دارند، دفتر 80 برگ مناسب است.

برای دانش آموزان کلاس اول دبستان دفترهایی بخرید که حاشیه‌دار هستند؛ چون ممکن است سفید بودن کاغذ دفتر باعث خسته شدن دانش آموز شود.

دفتر شصت برگ جزو لوازم تحریر کلاس اول

برای درسی مانند علوم هم یک دفتر شصت برگ کافی است و استفاده از دفترهایی با تعداد صفحات بیشتر توصیه نمی‌شود. هر چه تعداد صفحات یک دفتر بیشتر باشد، سنگین‌تر است و ممکن است حمل آن در کیف برای کودک سخت باشد.

 دفترچه یادداشت جزو لوازم تحریر کلاس اول

 از آنجایی که ممکن است دانش آموزان ابتدایی به درستی تکالیف یا سفارشات معلم‌ را به خاطر نسپارند، یک دفترچه یادداشت نیاز است. 

 دفتر نقاشی

دفتر نقاشی بدون خط برای طراحی و نقاشی یکی از ضروری‌ترین لوازم تحریر کلاس اول است. 

 پوشه دکمه دار

 خیلی از تکالیف کودکان ابتدایی روی کاغذ انجام می‌‌شود. مثلاً وقتی که معلم از کودکان می‌خواهد یک برگ درخت را با چسب روی کاغذ بچسبانند.

یک پوشه دکمه دار به کودک کمک می‌کند تا به راحتی کاغذهای مربوط به آن روز را از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه بیاورد. 

مداد رنگی

 مداد رنگی برای نقاشی کردن لازم است. البته ممکن است معلم از کودکان بخواهد در کنار آن مداد شمعی نیز تهیه کنند. 

لوازم تحریر کلاس اول - مداد رنگی

 چسب و قیچی

 چسب و قیچی برای انجام بسیاری از تکالیف که به صورت کاردستی باید انجام شوند لازم است. 

 کاغذ رنگی و مقوا

 کاغذ رنگی و مقوای سفید و رنگی نیز ممکن است در طول سال نیاز باشد. 

 روکش دفتر و کتاب

برای اینکه دفتر و کتاب در طول سال تحصیلی دچار آسیب نشود لازم است تا روکش بخورد. ممکن است شما بخواهید روکش چسبی یا روکش نایلونی برای این کار استفاده کنید. کاملاً سلیقه‌ای است. 

شابلون

یکی دیگر از لوازم تحریر پرکاربرد برای کلاس اولی‌ها خط کش شابلون دار بوده که دارای اشکال هندسی است. دانش آموزان می‌توانند از این اشکال برای درس ریاضی کمک بگیرند.

برچسب

برچسب محصولی برای نوشتن نام و نام خانوادگی دانش آموزان و چسباندن آن روی وسایل مختلف است تا گم نشوند. سایز بزرگ برچسب‌ها برای کتاب و دفتر و سایز کوچک آن برای مداد و سایر نوشت ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برچسب‌ها دارای طرح‌های متنوعی بوده و در ابعاد متفاوتی موجود هستند.

جامدادی پارچه‌ای یا فایبر

یکی از وسایل مهم از لیست لوازم تحریر کلاس اول، جامدادی است. این وسیله علاوه بر نظم دادن به مداد‌ها، تراش، پاک‌کن و حتی خط‌کش، حمل‌ونقل آن‌ها را نیز آسان می‌کند و احتمال گم شدن آنها را کاهش می‌دهد. اما سؤال اینجاست که جامدادی پارچه‌ای بهتر است یا فایبر ؟ با وجود اینکه جامدادی‌های فایبر طرح‌های زیبا و جذابی دارد اما باید اذعان کرد که جامدادی پارچه‌ای بهترین انتخاب برای فرزند کلاس اولی شما است. زیرا استفاده از آن آسان است، طول عمر بالایی دارد و حمل‌ونقل آن با توجه به وزن پایینش بسیار راحت است.

لوازم تحریر کلادفتر طرحدارس اول -

مهم ترین نکات در خرید لیست لوازم تحریر کلاس اول

با در نظر داشتن چند نکته ساده می توانید یک خرید ایده آل داشته باشید. قبل از هر چیز دقت کنید در هنگام خرید به سلیقه کودک توجه داشته باشید. زمانی که کودک با توجه به سلیقه خود خرید می کند استقلال شخصیتی پیدا می کند و بر روی شخصیت کودک تاثیر گذار خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید جنس ارزان و بی کیفیت را به هیچ عنوان در لیست سبد خرید خود قرار ندهید. حتما لوازم تحریر فانتزی اما باکیفیت را بخرید.

وسایل کلاس اول ابتدایی شامل چه مواردی می‌شود ؟

وسایل کلاس اول ابتدایی، شامل سه دسته کلی است:

لوازم شخصی

مثل لباس فرم، کیف، لباس گرم، جوراب، کفش، کلاه ، ظرف غذا، لیوان و بطری آب. لباس فرم باید متناسب با لباس فرمی که مدرسه برای دانش آموزان در نظر گرفته است انتخاب شود.

کیف باید راحت و استاندارد باشد و کودک در استفاده از آن راحت باشد. لباس گرم، کفش و کلاه نیز باید متناسب با فصل برای کودک انتخاب گردد. ظرف غذا و نوشیدنی باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در کیف جا شود و حمل آن برای کودک راحت باشد. 

لوازم تحریر کلاس اول - ماژیک و پرگار
Stationery

وسایل کمک آموزشی

کتاب های کمک درسی، بازی های آموزشی، سی‌دی‌ها و فیلم های آموزشی از جمله وسایل کمک آموزشی هستند که فرایند آموزش و یادگیری را برای دانش آموزان تسهیل می نمایند و به عبارت دیگر مکمل کتاب درسی اول دبستان می‌باشند.

لوازم تحریر اول ابتدایی

لوازم تحریر شامل محصولات نوشت افزار و کاغذ و دفتر و سایر ملزومات می‌باشد، که دانش آموزان و هر یک از افراد به هنگام یادگیری و آموزشی مستلزم استفاده از آنها هستند.

وسایل کمک آموزشی کلاس اول ابتدایی

در کنار لوازم شخصی و لوازم تحریر وسایل کمک آموزشی نیز وجود دارند. وسایل کمک آموزشی کلاس اول به کمک کودک، معلم و والدین می‌آیند و پروسه‌ی آموزش و یادگیری را راحت‌تر می‌کنند.

 نرم افزار و سی دی آموزشی

نرم افزارها و سی دی های کلاس اول مفاهیم مورد نیاز را با استفاده از وسایل دیجیتالی به کودک آموزش می‌دهند. از آنجایی که امروزه کودکان به فضای دیجیتال علاقه زیادی نشان می‌دهند، این روش یادگیری می‌تواند برای آن‌ها مؤثر باشد.

نرم افزار و سی دی های آموزشی با ایجاد فضای شاد و جذاب، با زبانی ساده و مفهومی مطالب درسی را در اختیار کلاس اولی ها میگذارند و باعث علاقه‌مندی آنها به یادگیری بیشتر می شوند.

لوازم تحریر کلاس اول - لوازم تحریر آبی

 کاربرگ اول دبستان

کاربرگ ابزاری است با هدف آموزش کامل تمامی مباحثی که در طول هفته به دانش آموز آموزش داده شده. کاربرگ نوعی ارزشیابی نیز محسوب می‌شود.

کاربرگ پروسه یادگیری را برای کودک لذت بخش می‌کند؛ البته به شرط اینکه به چشم یک تکلیف به آن نگاه نشود و کودک در استفاده از آن هیچ گونه نگرانی یا دغدغه‌ای نداشته باشد. 

کاربرگ اول دبستان از جمله ابزارهای کمک آموزشی ضروری و مهم در مقطع اول دبستان به شمار می آید که فرایند یادگیری دانش آموزان اول ابتدایی را بهبود می‌بخشد.

کتاب کمک آموزشی

کتاب های کمک آموزشی مختلفی برای کلاس اولی‌ها وجود دارد. این کتاب‌ها کمک می‌کنند تا پروسه یادگیری بهتر و کامل‌تر انجام شود. بیشتر والدینی که نمی‌دانند چطور در خانه با کودک خود تمرین کنند، با استفاده از این کتاب‌ها به راحتی این کار را انجام می‌دهند. 

لوازم تحریر ضروری برای نظم بیشتر کودک

یکی از اولین لوازم ضروری برای شروع مدرسه خرید یک کوله‌پشتی مدرسه استاندارد برای کودک است. متاسفانه در بین خریداران این‌طور جا افتاده است که ترجیح می‌دهند سایز کوله پشتی را بزرگ خریداری کنند تا برای چند سال متوالی کودک از آن استفاده کند. در همین راستا لازم است بدانید که این کار را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، چرا که با این کار کودک شما در سن کم وزن زیادی را باید تحمل کند و ممکن است ستون فقراتش آسیب ببیند. البته در کنار این مورد خرید جامدادی‌ای زیبا با چند پوشه‌ی دکمه‌دار و کلربوک هم پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌های یک کوله‌پشتی مدرسه استاندارد

برای کلاس اولی‌ها کوله پشتی‌ چرخ‌دار می‌تواند گزینه‌‌ای ایدئال و مناسب باشد، ولی این موضوع فقط زمانی صدق پیدا می‌کند که دسته آن‌ به اندازه کافی بلند باشد و به راحتی باز و بسته شوند. با این حال اگر قصد خرید یک کوله‌پشتی بی‌چرخ را دارید بهتر است توجه به بندهای کوله را در اولویت قرار دهید.

زیرا این بخش‌های نباید نازک باشند. به دنبال کیفی با بندهای پد‌دار باشید تا راحتی بیشتری روی شانه‌های داشته باشند. اگر هم قرار است برای مدت طولانی کیف را روی دوش کودک نگه دارید، کیف‌های دارای کمربند را انتخاب کنید تا کل وزن کیف روی شانه‌ها نیافتد. همچنین لازم به تاکید است که کیف‌های مدرسه احتمال کثیف‌ شدنشان زیاد است چون بچه‌ها ممکن است کیف را روی زمین بگذارند یا آلودگی‌های محیطی را بیشتر جذب کنند. بنابراین کوله‌پشتی‌ای بخرید که به راحتی بتوان آن را شست‌وشو داد. توصیه می‌شود کیف‌ها را هر یک ماه یا چهل روز یک بار بشویید.

لوازم تحریر کلاس اول - ماژیک و قیچی

لوازم غذاخوری کودک در لیست خرید لوازم تحریر

لوازم غذاخوری کودک در لیست خرید لوازم تحریر از جمله دیگر کالاهای مهم برای شروع سال تحصیل است که معمولا شامل قمقمه‌ی آب و ظرف غذا به عنوان ضروری‌ترین اقلام می‌شود.

ظرف و کیف غذا در لیست خرید مدرسه

از دیگر وسایلی که می‌توان در لیست لوازم تحریر قرار داد کیف غذا است. این دسته از محصولات به‌صورتی طراحی شده است که با ریختن غذا به راحتی قابل تمیز شدن است، حتی در مواردی به کمک آن می‌توان دمای غذا را تا حدی گرم نگه داشت. در همین راستا توصیه می‌کنیم که برای کودکان به خصوص در دوران ابتدایی از کیف غذا استفاده کنید. با این کار علاوه بر حمل راحت‌تر غذا کودک تمایل بیشتری به غذا خوردن نشان می‌دهد. در کنار این مورد یک ظرف غذاخوری باکیفیت با طراحی استاندارد هم باید در لیست شما جا داشته باشد.

به یاد داشته باشید که تفاوتی نمی‌کند ظرف غذا دخترانه باشد یا پسرانه، والدین باید قبل از خرید ظرف نگهدارنده‌ی غذای کودک، آن را از نظر یک سری پارامتر مورد بررسی قرار دهند. این پارامترها می‌توانند مواردی چون جنس، طرح، دوام، کیفیت، اندازه، حمل آسان و سهولت در استفاده باشند اما باید به عواملی چون سن، ترجیح سبک و نوع غذاهایی که کودکان معمولاً می‌خورند نیز توجه شود. برخی از بچه‌ها بیشتر از بقیه به ظاهر ظرف غذای خود اهمیت می‌دهند

بنابراین طیف متنوعی از سبک‌ها و رنگ‌های مانند پرنسس‌های دیزنی، آدم فضایی‌ها و دایناسورها برای این دسته از کودکان یک امتیاز محسوب می‌شود و احتمالا کودک به یک ظرف غذای مملو از خوراکی‌های خوشمزه با ظاهری جذاب، پاسخ مثبت می‌دهد.

قمقمه و لیوان جزو ضروری‌ترین لوازم است

معمولاً پدر و مادرها قبل از شروع سال تحصیلی یعنی در اواخر شهریور ماه برای خرید لوازم تحریر به فروشگاه‌های مختلف می‌روند. شما به عنوان یک مادر یا پدر دلسوز نباید خرید وسیله‌ای به نام قمقمه را نادیده بگیرید. به عبارت دیگر باید حتما خرید قمقمه مدرسه را در لیست خریدهای خود قرار دهید. اگر قمقمه‌ای جادار با قابلیت قفل شدن درب خریداری می‌کنید احتمالا کودک دیگر نیازی به لیوان ندارد.

به طور کلی قمقمه‌های پلاستیکی بسیار سبک و بادوام هستند و به دلیل آن که جنس آن‌ها از پلی‌اتن یا پلی پروپیلن ساخته شده است، از قمقمه‌های مدرسه باکیفیت و به صرفه به حساب می‌آیند. همچنین تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است. چنانچه علاقه‌مند هستید که کودکتان راحت‌تر آب بنوشد، بهتر است انواع قمقمه‌ نی‌دار را انتخاب کنید.

 ابزارهای کمکی و بازی های آموزشی 

ابزارهای مختلف دیگری نیز در بین وسایل کمک آموزشی کلاس اول وجود دارند. آن‌ها می‌توانند با ایجاد تنوع و همراه با سرگرمی مفاهیم درسی را عمیق‌تر به کودک بیاموزند. مانند آهنربا برای درس علوم اول دبستان، کیت حروف الفبا فارسی،چینه و چوب خط برای یادگیری درس ریاضی بسیار کارآمد و موثر می باشند. 

استفاده از ابزارهای کمکی و بازی های فکری و آموزشی شیوه‌ای کاربردی و جذاب برای آموزش غیرمستقیم و مفهومی مطالب علمی هستند که سرعت یادگیری را در کودکان افزایش می دهند.

ضمن آنکه بازی های آموزشی ابزار فوق العاده‌ای برای ایجاد تعامل، کارگروهی و همکاری درکلاس های درس می باشد

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید