ماسک گوجه فرنگی یکی از ماسک هایی است که فواید بسیار زیادی برای پوست داشته و درست کردن آن بسیار راحت است.در این مطلب از پارس مگ ما چند مدل ماسک گوجه فرنگی را به شما آموزش میدهیم.

ماسک گوجه فرنگی - زن

از آنجا که میزان کالری گوجه فرنگی بسیار پایین می باشد و منبع غنی ویتامین C و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و فسفر و ریزذراتی مانند لیکوپن، بتاکاروتن و مولکول‌های پیشگیری‌کننده از پیری سلولی می باشد، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند مصرف آن را افزایش دهید. به دلیل خواص بسیاری که گوجه دارد، متخصصان پوست و تولیدکنندگان لوازم و محصولات آرایشی نیز به استفاده از آن در مراقبت از پوست و بازگرداندن درخشش پوست در کرم‌های ضد چروک و کرم‌های ضدآفتاب روی آورده‌اند و به این سمت کشیده شده اند.
همان‌طور که مزه و بوی خوب گوجه دهان هر کسی را آب می اندازد، مولکول‌های فعال موجود در آن نیز می‌تواند از اپیدرم محافظت کرده و از آسیب‌دیدگی سلول‌ها در طول زمان پیشگیری کند و در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشند.

استفاده از بتاکاروتن و لیکوپن در کرم‌های آرایشی که مولکول‌های رنگی موجود در میوه و سبزی مانند گوجه و هویج می باشد، می‌تواند سبب رنگ زیبای پوست پس از استفاده از کرم‌ها شود. در ضمن بتاکاروتن می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های خارجی هم جلوگیری کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کرده و استرس‌های اکسیداتیو را کاهش دهد. گوجه همچنین منبع غنی ویتامین A، C و E است که می‌تواند به پوست درخشش خاصی دهد. در ضمن کاروتن‌های موجود در گوجه از سلول‌های پوستی در مقابل نور آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند و در این زمینه بسیار موثر است.

همچنین در پارس مگ بخوانید : ماسک زردچوبه و ماست برای سفیدی صورت معجزه می کند

ماسک گوجه فرنگی - زن و گوجه فرنگی

فهرست محتوا نمایش

خواص گوجه‌فرنگی برای پوست

گوجه‌فرنگی فواید زیادی برای پوست دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره شده است.

۱. ممکن است از شما در برابر سرطان پوست محافظت کند

گوجه‌فرنگی نوعی کاروتنوئید به نام لیکوپین دارد که در میوه‌های مختلف یافت می‌شود. این ترکیب به گوجه‌فرنگی رنگ قرمز می‌دهد. بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، لیکوپین اثرات ضدسرطانی قوی دارد.

مطالعه‌ی حیوانی انجام شده روی موش‌ها نشان داد موش‌هایی که گوجه‌فرنگی خوردند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار گرفتند. می‌توانیم از این مطالعه‌ی حیوانی نتیجه بگیریم که گوجه‌فرنگی ممکن است از ابتلا به سرطان پوست در انسان‌ها جلوگیری کند. البته به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

۲. ممکن است احتمال ابتلا به آفتاب‌سوختگی را کاهش دهد

گوجه‌فرنگی جایگزین کرم ضدآفتاب نیست، اما لیکوپین موجود در آن ممکن است از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت کند. خوردن گوجه‌فرنگی ممکن است در حفاظت از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که خوردن گوجه‌فرنگی منجر به کاهش حساسیت پوست به اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌شود.

اگرچه گوجه‌فرنگی احتمال آسیب‌دیدگی پوست در اثر نور خورشید را کاهش می‌دهد، اما همیشه باید به پوست خود ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر بزنید تا از پوستتان در برابر آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست محافظت شود.

۳. ممکن است به بهبود زخم کمک کند

یک فنجان گوجه‌فرنگی حاوی تقریبا ۳۰ گرم ویتامین ث است. این ویتامین معمولا در محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود. ویتامین C ممکن است به رشد بافت‌های ارتباطی جدید کمک کند که این موضوع در ترمیم زخم‌ها و افزایش سرعت بهبود جراحات مفید است.

۴. ممکن است التهاب را تسکین دهد

تعدادی از ترکیبات موجود در گوجه‌فرنگی اثرات ضدالتهابی دارند. از جمله‌ی این ترکیبات می‌توانیم لیکوپین، بتاکاروتن، ویتامین ای و ویتامین ث را نام ببریم. زمانی که از گوجه‌فرنگی استفاده‌ی موضعی کنید، ترکیبات موجود در آن ممکن است درد ناشی از آفتاب‌سوختگی را بهبود دهند.

ماسک گوجه فرنگی - زن

۵‌. ممکن است تولید کلاژن را تحریک کند

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، گوجه‌فرنگی منبع عالی ویتامین ث به شمار می‌رود. این ویتامین نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بلکه می‌تواند تولید کلاژن را هم تحریک کند. استفاده‌ی موضعی از ویتامین ث ممکن است خاصیت کشسانی پوست را بهبود ببخشد. این موضوع می‌تواند پوست صورت را سفت‌تر کند.

۶. ممکن است سلول‌های پوستی مرده را از بین ببرد

با لایه‌برداری کردن پوست می‌توانید سلول‌های پوستی مرده را از بین ببرید. این کار ممکن است سلامت و ظاهر پوست را بهبود ببخشد. بعضی از افراد ادعا می‌کنند که آنزیم‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌توانند پوست را لایه‌برداری کنند.

البته این موضوع زمانی صدق می‌کند که از گوجه‌فرنگی استفاده‌ی موضعی کنید. برای اینکه با گوجه‌فرنگی اسکراب درست کنید، شکر و گوجه‌فرنگی له شده را با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب ایجاد شده را روی بدنتان ماساژ دهید.

۷. ممکن است خواص ضدپیری داشته باشد

ویتامین‌های ب برای سلامت پوست ضروری هستند. گوجه‌فرنگی حاوی ویتامین‌های ب ۱، ب ۳، ب ۵، ب ۶ و ب ۹ است. این ویتامین‌ها خواص ضدپیری دارند و ممکن است لکه‌های پیری، خطوط ظریف و چین‌وچروک را از بین ببرند. ویتامین‌های ب همچنین به ترمیم سلول‌ها کمک می‌کنند.

این ویتامین‌ها ممکن است هایپرپیگمنتیشن و آسیب پوستی ناشی از نور خورشید را کاهش دهند. با خوردن گوجه‌فرنگی می‌توانید ویتامین‌های ذکر شده را دریافت کنید و از این طریق سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.

۸. ممکن است پوست را مرطوب کند

اگر خشکی پوستتان را درمان نکنید، دچار خارش، ترک‌خوردگی و پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود. کرم‌ها و لوسیون‌های مختلف می‌توانند خشکی پوست را درمان کنند. در کنار این محصولات می‌توانید مقداری آب گوجه‌فرنگی روی پوست خود قرار دهید. این کار به مرطوب شدن و درمان خشکی پوست کمک می‌کند.

گوجه‌فرنگی منبع عالی پتاسیم به شمار می‌رود. بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده کاهش سطح پتاسیم ممکن است منجر به خشکی پوست در افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک شود که نوعی اگزما است. در ادامه سایر فواید گوجه‌فرنگی برای پوست آورده شده است.

  • گوجه‌فرنگی سرشار از اسید فنولیک، فلاونوئید و کاروتنوئیدهایی مثل لیکوپین، آلفاکاروتن و بتاکاروتن، اسید اسکوربیک و ویتامین آ است. همه‌ی ترکیبات ذکر شده خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد ترشح شده به دلیل استرس اکسیداتیو مبارزه کنند.
  • خواص آنتی‌اکسیدانی گوجه‌فرنگی می‌توانند فرآیند پیری پوست را به تأخیر بیندازد.
  • بعضی از شواهد نشان می‌دهند که گوجه‌فرنگی از طریق متعادل کردن تولید چربی طبیعی در پوست از بروز جوش جلوگیری می‌کند. این ماده‌ی غذایی جوش‌های سیرسیاه را از بین می‌برد، لکه‌های تیره را روشن کرده و پوست را درخشان می‌کند.

ماسک گوجه فرنگی - زن با کلاه

طرز تهیه‌ی ماسک گوجه‌فرنگی

برای اینکه از فواید بی‌نظیر گوجه‌فرنگی برای پوست بهره‌مند شوید، از ماسک گوجه‌فرنگی استفاده کنید. در ادامه طرز درست کردن ۱۱ ماسک گوجه‌فرنگی را یاد می‌دهیم.

پوستی بدون لک با ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو

آیا می‌خواهید جوش‌ها و لکه‌های صورتتان را از بین ببرید و مثل ماه بدرخشید !؟ ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو یک معجزه برای شماست! هم لیمو و هم گوجه فرنگی یک روشن‌کننده طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش هرگونه لک، تغییر رنگ پوست(هایپرپیگمانتاسیون) و جای زخم کمک کنند.

گوجه فرنگی و لیمو به دلیل خاصیت اسیدی­ای که دارند سطح PH پوست را متعادل نگه­ می­دارند، به این دلیل است که متخصصان زیبایی عقیده دارند این دو ماده برای پوست‌های چرب بهترین هستند. توصیه می‌شود این ماسک را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید زیرا چربی بیش‌ازحد پوست را کنترل کرده و مانع از بروز جوش‌ و آکنه می­شود.

برای تهیه این ماسک نصف گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو درون مخلوط‌کن بریزید تا پوره صاف و یکدستی حاصل شود. با استفاده از یک پنبه تمیز این مخلوط را به صورت بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای مرطوب کردن پوست صورت می‌توانید از یک قطره روغن‌زیتون استفاده کنید.

بهتر است قبل استفاده از ماسک، صورت را بخور دهید تا منافذ پوست کاملاً باز شود و ماسک بتواند به عمق منافذ نفوذ کند. لیمو یک قابض کننده و تونر طبیعی است که باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. با خاصیت ضد باکتریایی که دارد میکروب‌های موجود در پوست را از بین می‌برد و با محو کردن لکه‌های تیره و جای جوش، پوست را روشن می‌کند.

از ترکیبات دیگر ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک، لیمو است. لیمو حاوی ویتامین C می‌باشد. این ویتامین به رفع تیرگی پوست کمک می‌کند. در این صورت لیمو و گوجه فرنگی باعث روشن شدن و لایه برداری پوست صورت می‌گردند.

ماسک گوجه فرنگی - لیمو ترش

درخشان شدن پوست با ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل

گوجه فرنگی و عسل هردو دارای خاصیت سفیدکنندگی شگفت‌انگیزی هستند که هرگونه رنگدانه و لکه‌های تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی را از بین می‌برند. این مخلوط همچنین برای روشن شدن پوست بسیار عالی عمل می­کنند.

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است که می‌تواند در تغییر رنگ پوست مؤثر باشد و چهره‌ای زیبا و درخشان به شما هدیه دهد. این ماده همچنین می‌تواند از پوست شما در برابر نور ماوراءبنفش محافظت کرده و یک ضد آفتاب طبیعی به شمار می‌رود. عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود.

دارای خواص ضد باکتری، ضدعفونی‌کننده، ضد قارچ و ضدالتهاب است که از پوست در برابر باکتری‌ها و میکروب‌ها محافظت می‌کند. همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده، سرعت پیری را کاهش می‌دهد، جوش را از بین می‌برد و از بروز آن جلوگیری می‌کند؛ به محو شدن جای زخم، لکه‌ها و علائم تیره روی پوست نیز کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل، نصف گوجه فرنگی رسیده را درون مخلوط‌کن ریخته تا پوره‌ای شکل شود، سپس 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا گوجه و عسل کاملاً باهم مخلوط شوند.

این مخلوط را روی صورت بمالید و 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک کاملاً به عمق پوست نفوذ کند در آخر صورتتان را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می‌توانید دو بار در روز از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک بهتر است از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا عسل‌های فرآوری شده ممکن است سبب تحریک پوست شوند.

ماسک گوجه فرنگی - عسل

ماسک جوان‌کننده گوجه فرنگی و خیار

پوست خود را با ماسک صورت گوجه فرنگی و خیار با طراوت و آبرسانی کنید! خیار و گوجه قابض­کننده‌های طبیعی هستند که به کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می‌کنند. 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است، بنابراین می‌تواند پوست چرب را آبرسانی کرده و جلوی تولید چربی بیش‌ازحد آن را بگیرد. همچنین پوست خشک و پژمرده را مرطوب می‌کند و لطافت قبلی را به آن بازمی‌گرداند.

 برای تهیه این ماسک 4/1 خیار را بشویید و پوست آن را بگیرید سپس با نصف یک گوجه فرنگی رسیده، رنده کنید. این مخلوط را با حرکات دورانی، آرام روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد صورتتان را بشویید و خشک کنید. این ماسک را می‌توانید تا 3 روز در یخچال نگه‌دارید(اگر بوی بدی گرفت آن را دور بریزید).

خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان است، پوست را تغذیه کرده و به آن آب می‌رساند، منافذ پوست را عمیقاً تمیز و آن را شاداب می‌کند. همچنین پوست ملتهب و آفتاب‌سوخته را تسکین می‌دهد و خنک می‌کند. علاوه ­بر این خاصیت روشن‌کنندگی دارد که می‌تواند لکه‌های پوستی را کمرنگ و پوست را روشن کند.

ماسک ضد چروک گوجه‌فرنگی، روغن نارگیل و ماست

ماست سرشار از اسید لاکتیک است که می‌تواند چین‌وچروک و خطوط ظریف پوست را کاهش دهد. این ماسک سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد و پوست را لایه‌برداری می‌کند.

برای تهیه‌ی این ماسک ابتدا یک کاسه بردارید و در آن گوجه‌فرنگی، روغن نارگیل و ماست را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. دو بار در هفته برای استفاده از این ماسک کافی خواهد بود.

ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر برای درمان جوش سرسیاه

جو دوسر یک لایه بردار طبیعی پوست است که با قدرت به درمان جوش سرسیاه صورت می‌پردازد. همچنین جو دوسر تمام آلودگی‌های موجود در منافذ پوست صورت را پاکسازی می‌کند.

گوجه فرنگی نیز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و به همین دلیل برای درمان جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است. به علاوه در این ماسک از ماست نیز استفاده می‌شود. ماست سرشار از اسید لاکتیک است و به همین دلیل به پاکسازی پوست و حذف سلول‌های مرده پوستی کمک می‌کند.

ماست و گوجه فرنگی له شده را در مخلوط‌کن ریخته و میکس کنید. سپس جو دوسر را به آرامی اضافه کنید. مواد را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و هم بزنید تا مخلوط شود.

زمانی که ترکیب خنک شد، آن را روی پوست صورت بمالید. پس از 15 دقیقه پوست را با آب معمولی شسته و ماسک را پاک کنید. برای تاثیر مناسب می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه از ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی - جو دوسر

ماسک ضد التهاب گوجه‌فرنگی و آلوئه‌ورا

حتما در مورد خواص آلوئه‌ورا برای پوست زیاد شنیده‌اید. آلوئه‌ورا گیاه مفیدی است که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. این ترکیبات پوست را مرطوب می‌کنند و نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهند. گوجه‌فرنگی هم پوست را روشن می‌کند. این ماسک به شما پوستی صاف، شفاف و جوان هدیه می‌دهد. هنگام استفاده از ماسک حواستان به ناحیه‌ی اطراف چشمتان باشد. اگر دچار احساس سوزش شدید، بلافاصله صورتتان را با آب بشویید.

آب گوجه‌فرنگی و ژل آلو‌ئه‌ورا را با هم مخلوط کنید. ترکیب ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را بشویید. از این ماسک صورت یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

ماسک صورت گوجه فرنگی برای سیاهی دور چشم

چند قطره ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق چای‌خوری عصاره گوجه فرنگی را مخلوط کنید و آن را با دقت بر ناحیه زیر چشم بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس آن را آبکشی کنید.

این کار را هفته‌ای دو بار برای گرفتن نتایج سریع انجام دهید. گوجه فرنگی دارای خواص ضد عفونی‌کننده است که تیرگی زیر چشم‌ها را روشن می‌سازد و آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی آن پوست را جوان می کند. مراقب باشید که این ژل را به چشمان خود نزنید؛ اگر اتفاق افتاد، به طور کامل با آب چشمانتان را بشویید.

ماسک گوجه فرنگی - آلوئه ورا

ماسک صورت گوجه فرنگی و روغن جوجوبا برای آکنه

روغن جوجوبا به راحتی جذب پوست می‌شود و آن را هیدراته می‌کند. این ماده روغن اضافی که توسط پوست تولید می‌شود را کنترل می‌کند و منافذ را مسدود می‌کند، روغن درخت چای ضد عفونی کننده است که عفونت و آکنه حاصل را از بین می‌برد.

 روغن درخت چای ترکیبات ضدالتهاب به همراه دارد. همچنین این روغن گیاهی باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد. در این صورت جوش و آکنه به مرور زمان از بین می‌روند و پوست پاکسازی می‌شود.

خمیر گوجه را با روغن‌ها مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. این مخلوط را روی صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد شستشو دهید و این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

ماسک گوجه فرنگی - جوجوبا

ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست های تیره

آرد گرم که معمولاً در هند بسان نامیده می‌شود، سلول های مرده را حذف می‌کند و پوست شما را روشن تر خواهد کرد و تمام اجزای این پک پوست را نرم، سالم و درخشان میکنند.

گوجه فرنگی را به طور کامل له کرده و 1 قاشق چای خوری ماست و 2 قاشق سوپ خوری آرد و 1/2 قاشق چای خوری عسل را برای به دست آوردن خمیری نرم مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب بشویید و از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت گوجه فرنگی و آووکادو

یک قاشق سوپ خوری خمیر گوجه فرنگی و یک قاشق سوپ خوری آووکادو له شده را مخلوط کنید و آن را به صورتتان بزنید و بعد از ده دقیقه بشویید. می‌توانید این کار را تا دو بار در هفته انجام دهید.

ویژگی سفت‌کنندگی گوجه فرنگی، تولید روغن در پوست را متعادل خواهد کرد. آووکادو نیز شامل مرطوب‌کننده و مواد مغذی است که پوست شما را سالم نگه می‌دارد و فرآیند پیری پوست را با ویتامین C و E کاهش می‌دهد.

ویژگی های سفت کنندگی گوجه فرنگی، تولید روغن در پوست را متعادل خواهد کرد. آووکادو شامل مرطوب کننده و مواد مغذی است که پوست شما را سالم نگه می‌دارد و هم چنین فرآیند سالخوردگی پوست را با تامین ویتامین C و E کاهش می‌دهد.

ماسک صورت گوجه فرنگی و پوست پرتقال برای سوختگی پوست

مصرف ویتامین C یک درمان معجزه آسا برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی است. از آنجایی که پرتقال و گوجه فرنگی دو منبع عالی برای ویتامین C هستند، استفاده از آنها تاثیر چشمگیری در رفع آکنه و درمان سوختگی پوست دارد.

همچنین گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن از پوست صورت در برابر آفتاب سوختگی‌های شدید محافظت می‌کند. به علاوه این ترکیب تولید چربی در پوست را کنترل کرده و به این ترتیب از بروز آکنه و جوش پوستی پیشگیری می‌کند.

گوجه فرنگی را له کرده و با پوست پرتقال و گلاب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم بدست بیاید. خمیر را روی صورت بمالید و اجازه دهید برای 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. ماسک را به کمک آب سرد از روی صورت پاک کنید. برای تاثیر مناسب می‌توانید هر روز از ماسک گوجه فرنگی و پوست پرتقال استفاده کنید.

 ماسک با گوجه‌فرنگی و خاک رس

خاک رس یک ترکیب عالی برای پوست است. این ترکیب منافذ مسدود شده را درمان می‌کند، جای جوش را از بین می‌برد و آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند. این ماسک صورت چربی اضافی پوست را جذب می‌کند و می‌تواند برای پوست‌های چرب معجزه کند.

مواد لازم

  • خاک رس: یک قاشق غذاخوری
  • آب گوجه‌فرنگی: یک تا دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. خاک رس و آب گوجه‌فرنگی را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  2. خمیر را روی صورتتان قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر خشک شود.
  3. صورت خود را با آب ولرم بشویید و آن را خشک کنید. سپس از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  4. هر سه تا چهار روز یک بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی - گوجه فرنگی

ماسک با گوجه‌فرنگی و بادام

بادام یکی از منابع عالی ویتامین ای به شمار می‌رود. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ماسک صورت گوجه‌فرنگی و بادام پوست را مرطوب و نرم می‌کند.

مواد لازم

  • پودر بادام: یک قاشق غذاخوری
  • آب گوجه‌فرنگی: یک تا دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. پودر بادام و آب گوجه‌فرنگی را در یک کاسه‌ی کوچک با هم مخلوط کنید تا یک خمیر شکل بگیرد‌‌.
  2. خمیر ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید.
  3. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  4. با انگشتانتان به‌آرامی به صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود. سپس از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  5. این ماسک را هر سه تا چهار روز یک بار روی صورتتان قرار دهید.

ماسک گوجه‌فرنگی، چوب صندل و زردچوبه

به‌طور سنتی از چوب صندل و زردچوبه در تهیه‌ی ماسک‌های صورت خانگی برای درخشان کردن پوست استفاده می‌شود. ماسکی که در ادامه آورده شده است، پوست را روشن و شفاف می‌کند.

مواد لازم

  • گوجه‌فرنگی له شده: نصف یک عدد
  • پودر چوب صندل: دو قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: نوک قاشق چای‌خوری

طرز استفاده

  1. گوجه‌فرنگی، پودر چوب صندل و زردچوبه را در یک کاسه با هم ترکیب کنید.
  2. ماسک به دست آمده را به‌طور مساوی روی کل صورت خود قرار دهید.
  3. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.
  4. از این ماسک هر یک روز در میان استفاده کنید.

ماسک گوجه‌فرنگی و شکر

معمولا از شکر در تهیه‌ی اسکراب استفاده می‌شود، چون اثرات لایه‌بردار دارد. این ماسک صورت سلول‌های پوستی مرده، کثیفی و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و پوست را نرم و درخشان می‌کند.

مواد لازم

  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • آب گوجه‌فرنگی: یک تا دو قاشق غذاخوری

طرز استفاده

  1. یک کاسه بردارید و در آن شکر و آب گوجه‌فرنگی را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید.
  2. ماسک را روی صورتتان قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  3. صورت خود را با آب ولرم بشویید و از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  4. هر سه تا چهار روز یک بار ماسک بالا را روی صورتتان بگذارید.

ماسک با گوجه‌فرنگی و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و سلول‌های پوستی را ترمیم می‌کنند. این ماسک پوست را تغذیه، نرم و مرطوب می‌کند.

مواد لازم

  • گوجه‌فرنگی: نصف یک عدد
  • روغن زیتون فوق بکر: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

  1. روغن زیتون و آب گوجه‌فرنگی را خوب با هم مخلوط کنید.
  2. این ماسک را روی صورت و گردن خود قرار دهید.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.
  4. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک گوجه‌فرنگی و موز

شواهد قدیمی نشان می‌دهند که موز به کاهش هایپرپیگمنتیشن و لکه‌های تیره کمک می‌کند. این میوه‌ی محبوب پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند.

مواد لازم

  • گوشت گوجه‌فرنگی: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • موز له شده: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. گوشت گوجه‌فرنگی و موز له شده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  2. ماسک ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید.
  3. صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  4. این ماسک را دو بار در هفته روی صورتتان قرار دهید.

ماسک گوجه فرنگی - گوجه

ماسک گوجه‌فرنگی و نارگیل

اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید از این ماسک برای لایه‌برداری و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. این ماسک به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند. گوجه‌فرنگی و شیر بدون اینکه پوست را خیلی چرب کنند، آن را مرطوب می‌کنند.

مواد لازم

  • گوجه‌فرنگی: نصف یک عدد
  • شیر: دو قاشق غذاخوری
  • نارگیل رنده شده: نصف فنجان

طرز تهیه

  1. گوجه‌فرنگی و شیر را در مخلوط‌‌کن بریزید و آن‌ها را چند پالس بزنید.
  2. نارگیل رنده شده را به مواد اضافه کنید و مجدد یک تا دو پالس بزنید.
  3. ماسک را روی تمام صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس صورت و گردنتان را بشویید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید