خواص چای دارچین برای سلامتی بدن بسیار زیاد است.پس باید مصرف آن را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.در این مطلب از پارس مگ ما شما را با خواص شگفت انگیز چای دارچین بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خواص چای دارچین - پرتقال

چای دارچین نوعی دمنوش گیاهی آرامش‌بخش است که یک جرعه از آن کل وجودمان را گرم و آرام می‌کند. این دمنوش معطر و خوش‌آب‌و‌رنگ با جوشاندن چوب یا پودر دارچین در آب آماده می‌شود و خواص زیادی برای سلامتی دارد، به‌طور‌ی که قرن‌هاست رد پایش در طب سنتی چین دیده می‌شود. اگر مشتاقید با خواص چای دارچین آشنا شوید، همراه ما باشید تا علاوه‌بر ذکر فواید پرشمار این نوشیدنی کم‌کالری، نحوه درست‌کردنش را یادتان بدهیم.

از مزایای چای دارچین می توان کمک به کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارشی، مبارزه با دیابت، کمک به کاهش استرس، بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، حمایت از سلامت مغز، کاهش التهاب در قاعدگی، کمک به مبارزه با سرطان، مبارزه با التهاب، حمایت از سلامت مردان و مبارزه با آنفولانزای رایج و بیماری های مزمن اشاره کرد.

همچنین در پارس مگ بخوانید : خواص دارچین برای سلامتی بدن

خواص چای دارچین - فنجان بلور

فهرست محتوا نمایش

چای دارچین چیست ؟

در گذشته دارچین به عنوان یک هدیه برای پادشاهان باستانی مصر مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز از آن به عنوان یک ادویه معمولی سالم که تقریبا همه جا در سراسر جهان در دسترس است، استفاده می کنند. این ادویه از چوب های داخلی درختان دارچین بدست می آید. مخلوط کردن ادویه دارچین با چای طعم دلپذیری خلق می کند که هر عاشق چای آن را دوست دارد و میپسندد. عطر و طعم آن دلیلی است که باعث می شود این نوع چای یک نوشیدنی کلاسیک و آسان برای آماده سازی باشد. 
اگر چای دارچین را در حد اعتدال بنوشید، می تواند سلامت کلی شما را افزایش دهد. دارچین شامل مقدار زیادی از خواص سلامتی بخش است به خصوص اگر یک روز پر استرس را پشت سر گذاشته اید ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این نوشیدنی بهره ببرید. 

انواع مختلف دارچین 

درخت دارچین

این نوع به طور معمول به عنوان طعم دارچین اصلی شناخته می شود، که عمدتا از کشورهای گرمسیری با سرلی لانکا که مهمترین عامل آن است، سرچشمه می گیرد. ساختار آن نرم است، برگ های آن به سادگی آسیاب می شوند و کمتر از انواع دیگر تندی دارند.

دارچین معطر

دارچین معطر نسبت به نوع دارچین اصلی دارای ساختار سخت تری است که آن را برای خرد و آسیاب کردن کمی دشوار می کند. این نوع دارچین بیشتر در بخش هایی از ژاپن و چین یافت می شود.
خواص چای دارچین - چوب دارچین

خواص چای دارچین

منبع عالی آنتی‌اکسیدان است

چای دارچین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مهم مثل پرویانیدین‌ها و پلی فنول‌هاست. این محتویات ارزشمند با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و جلوی ابتلا به بیماری‌های جدی همچون سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت را می‌گیرند. پژوهشگران معتقدند میزان آنتی‌اکسیدان موجود در دارچین به‌مراتب بیشتر از سایر گیاهان و ادویه‌هاست.

خواص چای دارچین برای سلامت قلب 

دارچین به‌تنهایی داروی شفابخش بیماری‌های قلبی نیست، اما در کنار رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مناسب، مشکلات قلبی را سریع‌تر رفع‌ می‌کند. بر اساس تحقیقات، مصرف چای دارچین رگ‌های خونی را باز می‌کند، فشار خون و کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. اگر مصرف چای دارچین از عادت‌های روزانه شماست، مطمئن باشید خون سالم‌تری در رگ‌هایتان جریان دارد.

از خواص چای دارچین برای سلامت پوست و مو 

از خواص چای دارچین برای پوست هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم. مهم‌ترین آنها کمک به تولید کلائن است که پوست را صاف و سفت و هیدراته می‌کند. همچنین به‌علت خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی، درمان خوبی برای آکنه‌های آزاردهنده است. درباره اثربخشی دارچین برای تقویت موها باید بگوییم با‌ مصرف چای دارچین یک‌شبه راپونزل نمی‌شوید، اما به‌لطف سینامالدئید موجود در آن، یکی از دمنوش‌های مفید برای تقویت فولیکول‌ها و رشد مو به‌ حساب می‌آید.

علائم پریود را تسکین می‌بخشد

مادربزرگ‌ها همیشه می‌گفتند خوردن یک لیوان چای داغ علاج دردهای عضلانی قبل از قاعدگی زنان است. خوردنش بی‌اثر هم نبود. قطعا نمی‌توان اثربخشی آن را با داروهای مسکن مقایسه کرد، اما بنا بر تجربه، مصرف آن بدن را گرم و درد را آرام می‌کند.

تا حدی قند خون را کاهش می‌دهد

طبق بعضی از تحقیقات، مصرف چای دارچین ممکن است گلوکز پلاسما را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد. نوشیدن این دم‌کرده معجزه‌بخش بر سایر علائم مرتبط با دیابت هم اثر می‌گذارد. مثلا تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتئین و کلسترول کل خون به‌مرور کم و قند خون رفته‌رفته تنظیم می‌شود.

برای کاهش وزن بی‌تأثیر نیست

نمی‌توان با اطمینان از خواص چای دارچین برای لاغری حرف زد، اما اثر خوبش را هم نمی‌توان انکار کرد! در یکی از پژوهش‌ها، مصرف روزانه ۵ قاشق چای‌خوری پودر دارچین به‌مدت ۳ روز توانست ۰٫۷درصد از توده چربی شرکت‌کنندگان را از بین ببرد! درباره مصرف مقادیر کمتر هنوز اطلاعات موثقی در دسترس نیست.

کاهش التهاب از خواص چای دارچین

می‌دانستید مصرف منظم چای دارچین التهاب مفاصل را تا حد زیادی کم می‌کند ؟ علاوه‌بر این، دارچین می‌تواند انواع التهاب مثل آسم، کولیت، بیماری کرون و روماتیسم مفصلی را ضعیف‌تر کند و سلامت ازدست‌رفته را به بیمار بازگرداند.

خواص چای دارچین - چای

علائم سرماخوردگی را تسکین می‌دهد

همه ما دست‌کم یک بار برای درمان سرماخوردگی و سیستم ایمنی چای دارچین دم کرده‌ایم و با احساس خوبِ بعد از نوشیدنش آشناییم. خواص آنتی‌اکسیدانی این دمنوش لذیذ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا روند بهبودی از همیشه سریع‌تر باشد. بخار چای داغ احتقان را کم می‌کند و گلودرد را تسکین می‌دهد. بااین‌حال هنوز مدرکی علمی مبنی بر اثربخشی خواص چای دارچین برای سرماخوردگی و درمان آن موجود نیست.

ناراحتی‌های معده را برطرف می‌کند

اگرچه نمی‌توان با قطعیت در‌ این‌ باره صحبت کرد، برحسب تجربه، درمان مشکلات معده یکی از محبوب‌ترین خواص چای دارچین است. دارچین کاتچین دارد، نوعی ترکیب فنلی که می‌تواند علائم بیماری التهابی روده را آرام مهار و مشکلاتی مثل حالت تهوع، اسهال، سوء هاضمه و اسپاسم معده را به‌مرور ریشه‌کن کند.

از‌بین‌برنده باکتری‌ها و قارچ‌ها از خواص چای دارچین

دارچین خاصیت ضدباکتریایی خود را مدیون فیتوکمیکال‌های زیست‌فعال مانند سینامالدئید و اوژنول است. عصاره دارچین به‌راحتی غشای سلولی باکتری را از بین می‌برد، حرکتش را کند می‌کند و سرعت تقسیم سلولی را کاهش می‌دهد. همچنین خواص ضدقارچی دارد و با انواع عفونت‌های قارچی مبارزه می‌کند.

خواص ضدسرطانی دارد

یکی دیگر از فواید چای دارچین که هنوز هیچ پشتوانه علمی برایش نیافته‌ایم، کمک به ازبین‌بردن سلول‌های سرطانی است! برخی از متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف دارچین جلوی انتشار سلول‌های سرطانی به دیگر نقاط بدن را می‌گیرد و قدرت بدن برای مقابله با این بیماری مهلک را بیشتر می‌کند، اما علم هنوز ادعا را تأیید نکرده است.

عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

تاکنون چندین و چند تحقیق درباره خواص چای دارچین برای مغز روی حیوانات انجام شده‌اند و همه آنها فایده این دمنوش برای عملکرد مغز را تأیید کرده‌اند. حتی برخی مصرف روزانه دمنوش چای دارچین به افرادی که قدرت حافظه خود را بر اثر آسیب‌های مغزی از دست داده‌اند، توصیه می‌کنند.

تقویت‌کننده نعوظ در مردان است

به‌گفته‌ قدیمی‌ها، اشراف در شب‌های نزدیکی قبل از آنکه به رختخواب بروند، مقدار کمی پوست دارچین در هوا می‌سوزاندند و دودش را استشمام می‌کردند، چراکه معتقد بودند یکی از مهم‌ترین خواص چای دارچین برای مردان کمک به نعوظ بهتر است. البته این ادعا هنوز پشتوانه علمی ندارد و در حد تجربه باقی مانده است.

خواص چای دارچین - فنجان سفید

رحم زنان را ضدعفونی می‌کند

یکی از خواص چای دارچین برای رحم تقویت آن درجهت آمادگی برای باروری است. اگر عادت به مصرف چای دارچین داشته باشید، احتمال ضعیف‌بودن رحم برای نگهداری جنین بسیار کم است. همچنین اختلالات هورمونی که زمینه تنبلی تخمدان را فراهم می‌کنند و در موارد پیشرفته‌تر موجب ناباروری زنان می‌شوند، با مصرف چای دارچین قابل‌کنترل و درمان‌اند.

کمک به هضم بهتر غذا از خواص چای دارچین

چای دارچین قادر به تقویت اندام های گوارشی داخل بدن شما است و می تواند مسائل و مشکلات گوارشی یا درد معده را تسکین دهد. بهتر بعد از صرف یک وعده ی غذایی سنگین حتما یک لیوان چای دارچین برای هضم بهتر غذا بنوشید.

کاهش استرس از خواص چای دارچین

چای دارچین بر روی ذهن شما تأثیرات تسکین دهنده دارد و پس از یک روز استرس زا می تواند اعصاب شما را آرام می کند. یک فنجان چای دارچین گرم می تواند به شما در غلبه بر افسردگی و سردرد عادی در یک بعد از ظهر دلچسب، کمک کند.

بهبود گردش خون از خواص چای دارچین

پس از نوشیدن یک فنجان چای دارچین گرم و داغ، صد در صد حس انرژی بخشی در خود احساس خواهید کرد. این حس خون را در بدن شما گرم و به گردش در می آورد و از تشکیل لخته های خونی که برای سلامتی شما مضر هستند جلوگیری می کند.

افزایش دهنده ی سیستم ایمنی بدن

اکثر مواد تشکیل دهنده موجود در چای دارچین می توانند به عنوان یک ضد عفونی کننده و ضد ویروس نیز عمل کنند. این خواص باعث می شود چای دارچین درمان مناسبی برای جلوگیری از بیماری های شایع ویروسی و قارچی باشد که برای سلامتی شما مضر است. آنتی اکسیدان های موجود در چای دارچین باعث کاهش عوامل بیماری زای بیرونی و یا موادی که می تواند به سیستم ایمنی بدن شما آسیب بزند، می شود.

کمک به درمان سرطان از خواص چای دارچین

در حال حاضر از دارچین به عنوان یک روش ارزشمند درمانی و پیشگیری برای بیماری هایی مانند سرطان استفاده می شود. با توجه به آزمایش های مختلف انجام شده در سال های اخیر، چای دارچین می تواند به جلوگیری از رشد و توسعه بیشتر سلول های سرطانی کمک کند. این نوشیدنی را نمی توان به عنوان یک راه حل قطعی معرفی کرد، اما اگر در دوز مناسب مصرف شود، می تواند احتمال سرطان را کاهش دهد به همین دلیل شما باید چای دارچین را به لیست نوشیدنی های روزانه خود اضافه کنید.

عفونت‌های مخمری را معالجه می‌کند

اگر به سبب پیشینه خانوادگی، با استعداد دیابت هستید، استفاده با نظم چای دارچین به کاهش این مشکل مساعدت می‌کند. عفونت‌های مخمری را معالجه می‌کندمطالعات ثابت کرده‌اند که چای دارچین، قدرت معالجه عفونت‌های مخمری بویژه قارچ کاندیدا و باکتری اشریشیا را دارد.

خواص چای دارچین - دارچین

با سندرم روده تحریک‌پذیر مقابله می‌کند

باکتری‌ها و قارچ‌های عامل عفونت، به ابزار ترکیبات نادر و منحصر به فرد موجود در دارچین کشته می‌شوند. با سندرم روده تحریک‌پذیر مقابله می‌کندچای دارچین می‌تواند با قتل باکتری‌های عامل اختلال بویژه سندرم روده تحریک‌پذیر، دستگاه گوارش را تسکین دهد.

دهان را خوشبو می‌کند

خطر سرطان روده بزرگ و گردن رحم را کاش می‌دهدبه سبب قدرت در کاهش قند خون، دارچین موجب بهبود ضعیت روده بزرگ نیز می‌شود. چای دارچین، علاوه بر کاهش خطر سرطان روده بزرگ از دیگر اختلالات روده بزرگ مثل ملانوما و لنفوم نیز جلوگیری می‌کند. اگر به این مشکلات روده بزرگ دچارید، به نوشیدن یک فنجان چای دارچین عادت کنید، زیرا می‌تواند موجب بهبود مریضی شما گردد.

جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد

دارچین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و از همین رو مصرف چای دارچین از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند و نقش مؤثری بر جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف دارد. شواهد نشان می‌دهد که مصرف چای دارچین موجب ارتقای سلامت سلول‌های بدن و جلوگیری از سرطان می‌شود.

تسکین گلودرد از خواص چای دارچین

دارچین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و مصرف چای دارچین به تسکین گلودرد کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید که گلویتان کمی درد می‌کند و یا به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید، می‌توانید یک فنجان چای دارچین میل کنید تا احساس بهتری را تجربه کنید.

کنترل کلسترول از خواص چای دارچین

نوشیدن چای دارچین می‌تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند و از افزایش بیش از حد کلسترول در بدن جلوگیری کند. افرادی که کلسترول بالایی دارند، می‌توانند با مصرف یک فنجان چای دارچین در روز سطح کلسترول خود را کنترل کنند.

خواص چای دارچین - چای

سلامت روده بزرگ

یکی دیگر از خواص چای دارچین سلامت روده بزرگ است. چای دارچین سرشار از فیبر، آهن و کلسیم است. مصرف چای دارچین موجب دفع نمک‌های صفراوی در بدن می‌شود و به سلامت روده بزرگ کمک می‌کند.

خواص چای دارچین برای پوست

چای دارچین دارای خواص ضدعفونی‌کننده و باکتریایی است و مصرف آن به پیشگیری و درمان جوش کمک می‌کند. استفاده از چای دارچین نقش مؤثری بر کمرنگ شدن لکه‌های پوستی و شفاف شدن پوست دارد.

سلامت موها

نوشیدن یک فنجان چای دارچین به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و نقش مؤثری بر سلامت موها و افزایش رشد مو دارد. مصرف چای دارچین موجب تغذیه ریشه مو و درخشندگی بیشتر موها می‌شود.

خواص چای دارچین و زنجبیل برای جلوگیری از سردی بدن

اگر طبع سردی دارید و دائماً دچار علائم سردی و کسالت می‌شوید، بهتر است روزانه از چای زنجبیل و دارچین استفاده کنید. طبع این چای گرم است و به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی کمک می‌کند. این چای برای رفع زانودرد و ضعف عمومی بدن نیز بسیار مفید است.

خواص چای دارچین برای رحم

مصرف چای دارچین موجب تقویت میل جنسی در خانم‌ها می‌شود و ریسک بارداری را افزایش می‌دهد. چای دارچین برای سلامت رحم و تخمدان‌ها بسیار مفید است و به کاهش عفونت ادراری و جلوگیری از بروز اختلالات رحم نیز کمک می‌کند.

خواص چای دارچین - دمنوش

چوب دارچین بهتر است یا پودر دارچین | دارچین را چگونه مصرف کنم ؟

دارچین در واقع یک درختچه با ریشه‌های حدودا 10 متری است که پوسته داخلی آن را برای طعم‌دار کردن چای و بسیاری دیگر از خوراکی‌ها به کار می‌برند. اصالت دارچین مربوط به کشور سری‌لانکا و همینطور جنوب کشور هندوستان است.

مصرف دارچین به شکل‌های مختلف از گذشته رواج داشته است؛ تا جایی که مورد پسند مصریان باستان نیز بود. دارچین به روش‌های‌ مختلف مصرف می‌شود. شما هم می‌توانید چوب آن را در چای یا نوشیدنی‌های دیگر بیندازید و هم می‌توانید از پودر آن استفاده کنید. در ضمن عرق دارچین و چای دارچین نیز قابل استفاده بوده و در آشپزی و موارد درمانی کاربرد دارند. نوع مصرف دارچین به خود شما بستگی دارد. اگر قصد دارید با دارچین دمنوش یا چای درست کنید، بهتر است که از چوبش استفاده کنید. اگر هم قصد دارید غذا یا گوشت و مرغ و غیره را با دارچین معطر کنید، استفاده از پودر روش بهتری است.

هرچند باید این نکته را در نظر بگیرید که در صورت خرید پودر دارچین حتما باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده یا از برندهای مطمئن خرید کنید. زیرا برخی از پودرهای دارچین ناخالص هستند و مصرفشان ممکن است عوارضی نیز در بدن ایجاد کند. اگر حتما می‌خواهید از پودر دارچین استفاده کنید، بهترین راه خرید چوب دارچین و پودر کردنش است.

طبع چای دارچین | نوشیدنی خوش‌طعم چای دارچین چه طبعی دارد ؟

دارچین طبع گرم و خشک دارد. چای نیز از هر نوعی که باشد، از جمله سیاه، سبز، سفید و غیره طبعش گرم و خشک است. به همین دلیل طبع چای دارچین نیز گرم و خشک خواهد بود. از این رو برای درمان انواع مشکلات و بهبود وضعیت جسمانی افرادی که طبع سرد و تر دارند، بسیار مفید است. افرادی که خودشان طبع گرم دارند، باید در مصرف دارچین احتیاط کنند.

خواص چای دارچین - فنجان و نعلبکی

طرز تهیه دارچین برای لاغری | اگر می‌خواهید لاغر شوید، چای دارچین بخورید !

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف دارچین به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع دارچین باعث می‌شود که انسولین تولید شده در بدن کاهش یابد و قند خون کمتر شود. به همین دلیل بدن چربی کمتری ذخیره می‌کند و به مرور از وزنش کاسته می‌شود. از طرف دیگر مصرف دارچین باعث می‌شود که اشتهایتان کم شود و سرعت متابولیسم بدنتان نیز افزایش پیدا کند. دیگر از مزایای مصرف دارچین کمک به هضم غذاهای دیر هضم است. دارچین در اصل طعم شیرین دارد. بنابراین با خوردن دارچین میل به خوردن خوراکی‌های شیرین دیگر نیز کم می‌شود. این نکته برای بیماران دیابتی نیز بسیار مهم است.

درست است که دارچین برای لاغری بسیار مفید بوده و مزایای دیگری نیز دارد؛ اما نباید دارچین را به تنهایی بخورید یا در مصرف آن زیاده‌روی کنید. توصیه می‌کنیم که دارچین را با مواد غذایی دیگری ترکیب کنید؛ مثلا دارچین را در آب جوش دم کنید تا به جوشانده تبدیل شود. یا در چای بریزید تا یک چای دارچین خوش‌طعم داشته باشید. اضافه کردن لیمو به ترکیب چای و دارچین نیز یک نوشیدنی لذت‌بخش در اختیار شما قرار می‌دهد. ترکیب دارچین و شیر و عسل نیز میان‌وعده خوبی محسوب می‌شود. می‌توانید به این ترکیب جو دو سر نیز بیفزایید.

خواص چای نبات و دارچین | نوشیدنی پیشنهادی مادربزرگ‌های دوست‌داشتنی !

از مزایای چای دارچین زیاد گفتیم. حالا تصور کنید که نبات نیز به آن افزوده شود. نبات هم طبع گرم دارد. دمنوش دارچین و نبات برای رفع بلغم یا سردی معده بسیار مفید است. این نکته را مادربزرگ‌هایمان نیز خوب می‌دانستند. وقتی معده‌درد می‌گرفتیم یا دچار سردی می‌شدیم، اولین پیشنهادشان چای نبات بود. از دیگر مزایای چای نبات و دارچین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسکین درد مفاصل
  • تسکین درد پریودی
  • درمان اسهال
  • درمان نفخ
  • تقویت معده
  • رفع بوی بد دهان
  • آرام‌بخش اعصاب
  • از بین برنده استرس

چای دارچین و نبات شست‌شو دهنده کلیه نیز محسوب می‌شود. زیرا دفعات ادرار را در فرد افزایش می‌دهد. هرچند اگر طبع گرمی دارید به هیچ وجه نباید در مصرف چای نبات و دارچین زیاده‌روی کنید.

خواص چای دارچین - فنجان

خطرات نوشیدن چای دارچین

در حالت کلی نوشیدن این دم‌کرده دارویی خطر خاصی ندارد، اما بد نیست چند نکته مهم درباره عوارضش را بدانید.

  • احتمال بروز آسیب‌های کبدی: کومارین موجود در دارچین در صورت مصرف بیش از حد به کبد آسیب می‌زند.
  • احتمال ظهور ضایعات دهانی: اگر به دارچین حساسیت دارید، احتمالا با مصرف چای دارچین دچار زخم یا ضایعات دهانی می‌شوید. محتوای سینامالدئید موجود در این گیاه در برخی افراد منجر به واکنش آلرژیک می‌شود.
  • احتمال افت قند خون: مصرف هرروزه این دمنوش قند خون را به‌مقدار قابل‌اعتنایی کاهش می‌دهد.
  • تداخلات دارویی: دارچین با داروهایی که برای بیماری‌های کبدی یا دیابت تجویز می‌شوند، تداخل دارد.

مقدار مناسب مصرف چای دارچین

چای دارچین به‌رغم خواص پرشمارش، دمنوش مناسبی برای مصرف هرروزه نیست. بنا بر تحقیقات، بدن انسان روزانه ۵ میلی‌گرم ریزمغذی کومارین نیاز دارد، در‌حالی‌که ۱ قاشق چای‌خوری پودر دارچین حاوی ۷ تا ۱۸ میلی‌گرم کومارین است. این یعنی مصرف روزانه حتی ۱ قاشق چای‌خوری دارچین برای بدن زیاد خواهد بود.

خواص چای دارچین - نبات

طرز تهیه چای دارچین خوشمزه

برای تهیه این دمنوش ساده به ۱ فنجان آب و ۱ چوب دارچین نیاز دارید و درست‌کردنش نهایتا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

  • ابتدا در کتری کوچکی آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.
  • چوب دارچین را اضافه و حرارت را کم کنید.
  • بعد از ۱۰ دقیقه دمنوش شما آماده است.
  • چوب دارچین را خارج کنید و دم‌کرده را در فنجان بریزید.

این چای را با مقداری عسل و زنجبیل یا کمی لیمو مخلوط کنید و بسته به ذائقه خود، سرد یا گرم میل کنید. حتی می‌توانید گیاهی مثل بابونه به آن اضافه کنید تا طعمش لذیذتر و خاصیتش بیشتر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید