اشتباهات قبل از ورزش کارهایی هستند که باعث میشوند شما یا از ورزش کردن خسته شوید و یا انگیزه خود را از دست دهید.در این مطلب از پارس مگ ما شما را با این کارهای اشتباه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

اشتباهات قبل از ورزش - زن با لباس آبی

هدف از ورزش کردن، داشتن بدنی سالم است. نه‌تنها تمرین و ورزش کردن اهمیت زیادی در سلامت جسم دارد، بلکه کاری که قبل از ورزش انجام می‌دهیم نیز بسیار مهم است. کارهایی وجود دارند که نباید قبل از تمرین انجام داد. کارهایی که می‌تواند اثر ورزش را کمتر از حد مطلوب کرده و در نتیجه، مزایای ورزش کردن را کاهش دهد.

همچنین در پارس مگ بخوانید : بهترین زمان ورزش کردن چه ساعاتی است ؟

اشتباهات قبل از ورزش - مرد در باشگاه

فهرست محتوا نمایش

اشتباهاتی که قبل از ورزش نباید انجام داد

از اشتباهات قبل از ورزش کردن: استفاده از لوسیون

مرطوب نگه داشتن پوست با استفاده روزانه از لوسیون عالی است، به خصوص در ماه های زمستان که هوا خشک تر است، اما قبل از ورزش این کار را انجام ندهید. به خصوص اگر وزنه می زنید.

هنگام استفاده از وزنه ها یا هر نوع تجهیزات ورزشی، نباید دست هایتان لیز و لغزنده باشد زیرا شما را در معرض خطر قرار می دهد. همچنین با اجتناب از این کار، از در معرض خطر قرار دادن نفر بعدی که از آن وسایل و تجهیزات استفاده می کند نیز پرهیز کرده اید.

 

قبل از ورزش این 8 کار را انجام ندهید + قبل از ورزش چه نخوریم

 

لوسیون را برای بعد از دوش گرفتن در پایان ورزش نگه دارید، یا آن را برای ماساژ دادن عضلات بعد از تمرین بگذارید.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : تشنه نگه داشتن

به عنوان بدترین کاری که هرگز نباید بعد از ورزش انجام دهید این است که خوردن مایعات کافی را فراموش کنید. هیدراته نگه داشتن بدن برای حفظ قوای بدن و تسهیل متابولیسم لازم است. در حالی که شما روزانه به ازای هر کیلو وزن بدن، 30 تا 35 میلی لیتر آب نیاز دارید به ازای هر ساعت ورزش باید 500 تا 1000 میلی لیتر به آن اضافه کنید مخصوصاً اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول ورزش زیاد عرق می‌کنید. هیدراته بودن بدن برای ریکاوری شدن بعد از تمرین بسیار مهم است. تشنگی زیاد در کودکان و بزرگسالان می‌تواند خطرات زیادی برای آنها داشته باشد.

بعد از ورزش چه مایعاتی بخوریم ؟ وقتی از هیدراته نگه داشتن بدن صحبت می‌کنیم لزوماً منظورمان نوشیدن آب نیست هر چند که آب بهترین نوشیدنی برای این کار است. به ویژه فاقد کالری افزوده است و به طور ویژه برای زمانی که قصد لاغری دارید می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال می‌توانید از سایر گزینه‌های جذاب برای این کار نیز استفاده کنید: انواع نوشیدنی‌های ورزشی، آب نارگیل، آب آلبالو و … اما چه نوشیدنی‌هایی بعد از تمرین ممنوع هستند: 

  • نوشیدنی انرژی‌زا
  • نوشیدنی‌های حاوی قند افزوده مانند نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی
  • مشروبات الکلی
  • نوشیدنی‌های کافئین دار

اشتباهات قبل از ورزش - زن و مرد

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : گرسنه نگه داشتن خود

بعضی فکر می‌کنند برای لاغری و داشتن تمرینی موثر باید بعد از ورزش به خود گرسنگی دهند به ویژه ورزشکارانی که کالری شماری نادرستی انجام می‌دهند. اما یکی از چند کاری که هرگز نباید بعد از ورزش انجام دهید این است که خودتان را گرسنه نگه دارید. بعد از ورزش ذخایر انرژی‌تان تمام شده و بدن برای ساختن عضلات و ریکاوری به سوخت نیاز دارد. در صورتی که توصیه می‌شود بلافاصله بعد از ورزش غذایی نخورید، اما بعد از این زمان بهتر است یک وعده‌ی غذایی کوچک داشته باشید. بهترین گزینه برای این وعده ترکیبی از پروتئین‌ها و کربوهیدرات است. مخصوصاً اگر ورزش بدنسازی انجام می‌دهید و عضلات قدرتمندی می‌خواهید.

منتظر نمانید تا حس ورزش‌کردن داشته باشید

خیلی اوقات منتظر می‌مانیم تا وقتی انگیزه کافی داریم ورزش را شروع کنیم، اما این کار درست نیست. حتی ورزشکاران حرفه‌ای هم گاهی خسته‌اند و حوصله ورزش‌کردن ندارند. هیچ‌کس دوست ندارد هر روز صبح زود بیدار شود و از رختخواب بیرون بیاید تا ورزش کند. مهم نیست که چقدر حوصله دارید. شما باید به برنامه‌ای منظم پایبند باشید. تفاوتی که ورزشکاران با ما دارند این است که آنها به برنامه خود متعهدند. به‌کمک ترکیبی از عادت و نظم و پشتکار می‌توانید مرتب تمرین کنید و روتین ورزشی داشته باشید، پس وقت خود را تلف نکنید. به‌جای این کار، برای خودتان انگیزه بسازید.

بعد از تمام‌کردن هر جلسه تمرین به خودتان جایزه بدهید؛ مثلا خرید یک کتاب جدید یا صرف شامی خوشمزه در رستوران محبوبتان باعث می‌شود اشتیاق و انگیزه بیشتری برای ورزش کسب کنید.

اهدافتان را روی یک کاغذ بنویسید و آن را جایی بگذارید که همیشه ببینیدش. کاغذ اهداف خود را کنار تختخواب، روی فرمان ماشین یا روی در یخچال بچسبانید تا آن را فراموش نکنید. همیشه شروع‌کردن سخت‌ترین بخش مسیر است. این یادآوری‌های کوچک شروع‌کردن ورزش را برایتان آسان‌تر می‌کنند.

اگر روزی حوصله تمرین‌کردن ندارید، زود تسلیم خستگی نشوید. کمی صبر کنید و چند سؤال از خودتان بپرسید. آیا واقعا توان ورزش ندارید یا فقط بی‌حوصله‌‌اید ؟ آیا از ورزش‌نکردن پشیمان خواهید شد ؟ چطور می‌خواهید آن تمرین ازدست‌رفته را جبران کنید ؟ با پرسیدن این سوالات هدف خود را به یاد می‌آورید و تصمیمی منطقی و آگاهانه می‌گیرید.

بیش از حد ورزش نکنید

همه ما دوست داریم هر کاری را به بهترین شکل انجام دهیم. وقتی در کاری شکست می‌خوریم، قسمت احساسی مغزمان می‌گوید باید هرچه زودتر مشکل را برطرف کنیم و خیلی زود به نتیجه برسیم؛ بنابراین گاهی که نمی‌توانیم تمرینی را انجام دهیم، خود را تنبیه می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم برنامه ورزشی سخت‌تری را پی بگیریم، اما ورزش بیش از حد احتمال شکست را افزایش می‌دهد.

اگر برنامه‌ تمرینی فراتر از توانتان باشد، دچار فرسودگی و ناامیدی و آسیب‌دیدگی می‌شوید. سعی کنید برنامه متناسبی داشته باشید و به خودتان زمان بدهید تا بدنتان به‌مرور به وضعیت دلخواهتان برسد. متخصصان حوزه ورزش عقیده دارند که باید به ماراتن فکر کنید نه دوی سرعت.

برنامه تمرینی ساده‌ای داشته باشید. اگر بخواهید خیلی سخت و سنگین ورزش کنید، ممکن است در یک جلسه موفق شوید اما صبح روز بعد نمی‌توانید از جایتان بلند شوید و برنامه ورزشی روزهای بعدتان مختل خواهد شد. در عوض وقت بگذارید و به‌تدریج شدت برنامه خود را افزایش دهید تا پیشرفت شما واقعی و پایدار باشد.

اجازه ندهید احساس گناه بر تصمیمتان اثر بگذارد. برنامه‌ای تنظیم کنید که با شرایط فعلی شما جور باشد. اگر فقط یکی‌دو روز از برنامه ورزشی خود عقب ماندید، می‌توانید برنامه خود را دوباره از سر بگیرید، اما اگر چند ماه یا چند سال است که از ورزش دور بوده‌اید، با برنامه‌ای ساده شروع کنید. ۳ یا ۴ جلسه پیاده‌روی سبک برای خود در نظر بگیرید و بعد از چند هفته، تمرینات سنگین را از سر بگیرید.

اگر مدت‌هاست ورزش نمی‌کنید، زیر نظر مربی تمرینات خود را آغاز کنید. فردی متخصص در حوزه ورزش به شما کمک می‌کند روش‌های جدید را بشناسید و بر اساس توانایی جسمانی خود ورزش کنید. شاید مربی تغییرات کوچکی در برنامه ورزشی و سبک زندگی شما ایجاد کند تا خیلی زودتر به نتیجه برسید.

اشتباهات قبل از ورزش - زن با کلاه

اهداف غیرواقعی نداشته باشید

همه می‌گویند اگر با جدیت تمرین کنید و برنامه غذایی درستی داشته باشید، بعد از یکی‌دو هفته شاهد تغییرات چشمگیری خواهید بود، اما این حرف چندان درست نیست. اگر بعد از مدت‌ها با یک برنامه تمرینی سخت شروع به ورزش کنید، به‌جز درد شدید عضلات و ناامیدی چیزی برایتان نمی‌ماند حتی ممکن است وزن اضافه کنید و خستگی دلسردتان کند.

در عوض بهتر است اهدافی قابل‌اندازه‌گیری و دست‌یافتنی تنظیم کنید تا بتوانید به آنها برسید. شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که هر هفته چقدر وزن کم می‌کنید یا عضلات‌تان چه تغییری خواهند کرد. ورزش روشی جادویی نیست و میانبر ندارد. برطرف‌کردن مشکلاتی که در طول سال‌ها برای بدنتان ایجاد شده‌اند، به زمان نیاز دارد. ممکن است یک سال طول بکشد تا تغییرات دائمی و واقعی را ببینید. بپذیرید که نمی‌توانید در چند هفته لاغر یا ورزشکار حرفه‌ای شوید. روی سبک زندگی خود تمرکز کنید. رژیم غذایی و الگوی خواب و برنامه تمرینی درستی داشته باشید و تلاش کنید استرس خود را مهار کنید. سن و جنسیت و ژن‌های خود را نمی‌توانید عوض کنید، اما با برنامه درست و اصولی می‌توانید وضعیت سلامتی خود را بهبود دهید و به‌مرور زمان به اهدافتان برسید.

بهانه نیاورید

همه ما می‌توانیم دلایل زیادی بیاوریم که چرا ورزش نمی‌کنیم. گاهی سرمان خیلی شلوغ است، خسته‌ایم یا باشگاه خوبی نمی‌شناسیم، اما فراموش نکنید همه آدم‌ها با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و خیلی‌ها با همین چالش‌ها روتین ورزشی مرتبی دارند. به‌جای بهانه‌گیری، دنبال فرصتی برای ورزش‌کردن باشید.

در قدم اول، بهتر است تفکر منفی خود را تغییر دهید. اگر تمرین روزانه برای شما فقط یک وظیفه باشد، اشتیاقی برایش نخواهید داشت اما اگر ورزش فرصتی برای استراحت و تمدد اعصابتان باشد، با علاقه بیشتری سراغش می‌روید. ورزشی را انتخاب کنید که دوستش داشته باشید تا با انگیزه و انرژی بیشتری ورزش کنید. ورزش‌کردن را به عادتی مثبت تبدیل کنید و به آن متعهد باشید. وقتی روتین ورزشی عادت شما باشد، دیگر مهم نیست که چقدر خسته‌اید یا کار عقب‌افتاده دارید و ناخودآگاه برای آن زمان مشخصی را در نظر می‌گیرید.

از شکست نترسید

شکست حقیقتی بزرگ در زندگی است. شما نمی‌توانید کاری را شروع کنید و مطمئن باشید در مسیر شکست نمی‌خورید. ورزش هم همین‌طور است. نباید انتظار داشته باشید که در برنامه ورزشی مدام پیشرفت کنید و هرگز شکست نخورید. شاید روزهایی مریض شوید، به تعطیلات بروید یا کاری پیش بیاید و نتوانید به تمرینتان برسید. به‌جای اینکه سعی کنید بی‌نقص باشید، بپذیرید که کامل نیستید و همین که تلاش می‌کنید کافی است.

یکی از متخصصان ورزشی می‌گوید گاهی باید به خود یادآوری کنید که ورزش‌کردن مثل جراحی مغز یا طراحی موشک فضاپیما نیست که اشتباه و خطای شما باعث مرگ افراد شود. اگر به یک جلسه تمرین نمی‌رسید یا حرکتی را نمی‌توانید انجام دهید، خودتان را ببخشید. استمرار در ورزش از همه‌چیز مهم‌تر است. از شکست‌هایتان بگذرید و با تمرکز بر توانایی‌های فعلی خود به تمریناتتان ادامه دهید.

از کمک‌گرفتن غافل نشوید

پایبندی به روتین ورزشی و رژیم غذایی سخت است؛ داشتن دوستانی همراه که شما را در این تصمیم بزرگ همراهی کنند، کمک بزرگی خواهد بود. وقتی اعضای خانواده شما تصمیم می‌گیرند پیتزا و همبرگر بخورند، خیلی سخت است که شام شما فقط کمی سالاد باشد. بهتر است اطرافیان خود را از تصمیم خود مطلع کنید. به آنها بگویید قصد دارید برنامه ورزشی و غذایی سالم‌تری داشته باشید و از آنها بخواهید از این تصمیم شما حمایت کنند.

اگر می‌خواهید روتین پایدار و سلامتی داشته باشید، با متخصص صحبت کنید. بسیاری از مردم دوست ندارند با مربی ورزشی کار کنند یا زیر نظر متخصص تغذیه رژیم بگیرند. آنها فکر می‌کنند هزینه مربی و متخصص تغذیه زیاد است یا شاید خجالت می‌کشند از اینکه درباره وضعیت بدنشان با فردی غریبه صحبت کنند اما این طرز فکر اشتباه است. مربیان ورزشی برای همین کار دوره دیده‌اند. آنها می‌توانند بهترین برنامه را برای شما تنظیم کنند. علاوه‌بر این، پشتیبانی و حضورشان در طول دوره شما را به ادامه‌دادن راه مشتاق‌تر می‌کند. مربی حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد در طول تمرین آسیب ببینید، رژیم غذایی ناسالم داشته باشید یا از ورزش‌کردن دلسرد شوید. بنابراین از کمک‌گرفتن نترسید و با مشورت فردی متخصص روتین ورزشی و رژیم غذایی خود را تنظیم کنید.

اشتباهات قبل از ورزش - مرد ورزشکار

غذای تند و فلفلی بخورید

ورزش کردن با معده خالی یا شکم پر همچنین دقیقاً قبل از ورزش، غذا خوردن اشتباه است؛ حال اگر غذایی که قبل از ورزش می‌خورید تند باشد، کاری که انجام داده‌اید، اشتباه‌تر هم خواهد بود. حتی اگر بین غذایی که میل کردید و ورزش‌کردنتان، ساعتی گذشته باشد بازهم مصرف غذاهای تند قبل از ورزش انتخاب سالمی نیست.

غذاهای تند، رنگ و رویی جذاب و طعمی وسوسه‌انگیز دارند. جای تعجب نیست که افرادی زیادی نمی‌توانند در مقابل خوردن این غذاها مقاومت کنند؛ اما اگر برنامه‌ای برای ورزش کردن دارید، مصرف غذای تند آن هم قبل از ورزش انتخاب عاقلانه‌ای نیست. فلفل قرمز و دیگر غذاهای تند در واقع می‌توانند معده را در حین ورزش داغ و ناراحت کرده و باعث مشکلات گوارشی شوند.

قبل از بلندکردن وزنه حرکات هوازی انجام دهید.

وزنه برداری یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها است؛ با بلندکردن وزنه به‌خصوص در کنار انجام تمرینات فیتنس می‌توانید فرم بدنی خود را از چاق تا لاغر و لاغر تا عضلانی تغییر دهد. تنها کافی است تا این ورزش را به طور منظم و با روشی درست انجام دهید تا به وزن و حتی اندام ایده‌آل خود دست یابید.

بااین‌وجود وقتی تصمیم گرفتید که ورزش وزنه‌برداری را دنبال کنید باید مراقب نوع مصرف انرژی‌تان باشید؛ مثلاً نباید بلافاصله در زمان آغاز تمرین روی تردمیل رفته و شروع به دویدن کنید. بلندکردن وزنه، تمرین سنگینی است که انرژی زیادی را از فرد می‌گیرد به همین دلیل هم نباید با انجام تمرینات هوازی درست قبل از آن، انرژی را مصرف کرد. برای شروع ورزش احتیاجی به دویدن یا دوچرخه زیاد نیست کافی است ۲ تا ۳ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید و سپس سراغ بلندکردن وزنه‌ها بروید.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : بیش از حد غذا بخورید!!

برعکس این اشتباه هم وجود دارد. آن هم زمانی است که بلافاصله بعد از ورزش شروع به غذا خوردن آن هم در حجم زیاد کنید. با این کار استراتژی کاهش وزن خود را با چالش‌های بزرگی رو به رو می‌کنید. اگر حین ورزش دچار گرسنگی شدید می‌شوید احتمالاً به این معناست که اشتباه کالری شماری می‌کنید و سوخت کافی دریافت نمی‌کنید. اگر تغذیه‌ی درستی قبل از ورزش داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که بعد از آن دچار گرسنگی شدید شوید.  نکته‌ی مهم این است که لازم است باید و نبایدهای تغذیه ورزشی را رعایت کنید. وعده‌ی قعد غذا باید سبک و در عین حال مغذی باشد. همانطور که در بالا اشاره شد، تاثیر مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات باشد. بعضی از بهترین گزینه‌ها برای این وعده عبارتند از:

  • ماست و میوه
  • ساندویچ کره بادام زمینی
  • شیر شکلات کم چرب و چوب شور
  • اسموتی ریکاوری بعد از تمرین
  • بوقلمون یا گوشت مرغ روی نان سبوس‌دار با سبزیجات (یا حلیم بعد از ورزش بدون چربی اضافی برای ورزش‌های بسیار سنگین)
  • سمنو بعد از ورزش

بلافاصله بعد تمرین چی بخوریم ؟ بلافاصله بعد از تمرین تنها آب بنوشید و این وعده‌ها را 30 دقیقه بعد از تمرین داشته باشید. غذاهای ممنوع بعد از تمرین ورزشی کدام‌ها هستند ؟

  • نوشابه
  • غذاهای تند 
  • پروتئین‌های سنگین مانند استیک
  • غذاهای چرب
  • شکلات و شیرینی
  • فست فودها
  • کربوهیدرات‌های ساده

اشتباهات قبل از ورزش - میز غذا

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : بعد از ورزش بخوابید!

اگرچه بدن شما ممکن است پس از یک تمرین شدید خسته شود، اما باید در مقابل میل به چرت زدن مقاومت کنید. خوابیدن مستقیم بعد از ورزش اجازه نمی‌دهد بدن شما به سرعت آرام و خنک شود. این شبیه به ترمز زدن ناگهانی است. ماهیچه‌های شما هنوز خسته‌اند و کار شدید کرده‌اند بنابراین مهم است که قبل از استراحت، یک ساعت و نیم تا دو ساعت وقت بگذارید تا بدن کاملاً خنک شود و خستگی ورزش از بین برود تا بتواند آماده‌ی خواب شود.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : حرکات کششی را انجام ندهید

همانطور که در شروع تمرین ورزشی باید بدن خود را گرم کنید، در غیر این صورت دچار کشش ناگهانی و خطرناک عضلات می‌شوید، سرد کردن یا انجام حرکات کششی و انعطافی بعد از ورزش نیز ضروری است. یک کاری که هرگز نباید بعد از ورزش انجام دهید این است که از انجام این حرکات غافل شوید. خنک کردن باعث می‌شود دمای بدن، فشار خون و ضربان قلب شما به سطح طبیعی خود بازگردد. کشش ماهیچه‌ها در حالی که هنوز گرم هستند می‌تواند به کاهش تجمع اسید لاکتیک کمک کند و احتمال گرفتگی و سفتی عضلات بعد از ورزش را کاهش می‌دهد.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : باقی روز را به خود استراحت دهید

بدترین کاری که هرگز نباید بعد از ورزش انجام دهید این است که فکر کنید ورزش کردن بهتان اجازه می‌دهد در باقی روز تنبلی کنید و به خود استراحت دهید. حتی اگر ورزش می‌کنید باید تحرک کافی داشته باشید. کارهایتان را خودتان انجام دهید. سعی کنید کارهای مختلف را در حال تحرک انجام دهید. در زمان استراحت بنشینید و از دراز کشیدن خودداری کنید. 

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : لباس‌های ورزشی خود را نشویید 

بعد از ورزش شما خسته‌اید و می‌توانید وسوسه کننده باشد که لباس‌های عرقیتان را درآورده و به حال خود رها کنید. حتی انداختن آنها در لباسشویی نیز فکر خوبی نیست زیرا لیان لباس‌های عرقی به شدت مستعد رشد باکتری‌ها هستند که باعث نفوذ بوی بد به بافتشان می‌شود و تاثیر مواد شوینده را می‌کاهد. بهترین کار این است که لباس‌ها را بلافاصله بعد از ورزش بشویید و در جایی که تهویه مناسب دارند پهن کنید تا خشک شوند. نظافت دوره‌ای کفش‌ها را نیز فراموش نکنید. می‌توانید کفش‌‌های خود را زیر آب گرم بشویید، سپس یک مسواک را در مخلوط آب و صابون ماشین ظرفشویی بمالید. و مستقیماً کفش‌هایتان را با آن تمیز کنید.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : تمرینات خود را ارزیابی نکنید 

یکی از مهمترین کارهایی که باید بعد از ورزش انجام دهید، ارزیابی و ثبت تمرین ورزشی‌تان است. هر جلسه‌ی تمرینی، چه 15 دقیقه باشد یا یک ساعت، مهم است و باید ثبت شود تا بتوانید در درازمدت یک روند ثبت شده از فعالیت‌هایتان داشته باشید. با استفاده از یک برنامه در تلفن خود یا یک دفترچه تمرین، تاریخ و تعداد تکرار یا مسافتی که دویدید را یادداشت کنید تا بتوانید نحوه پیشرفت خود را ببینید. این کار بهتان انگیزه می‌دهد و شما را برای ادامه‌ی مسیر مصمم می‌کند. پیگیری میزان کاهش وزن و میزان عضله سازی نیز می تواند به حفظ انگیزه بهتان کمک کند. 

خیلی طولانی چرت نزنید

خوب است قبل از ورزش کردن چرت کوتاهی بزنید به شرط آنکه بیش از 30 دقیقه طول نکشد. این یک “چرت قدرت” محسوب می شود و می تواند تمرکز و انرژی شما را افزایش دهد. با این حال یک چرت طولانی تر می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث بی حالی و کسلی بیشتر شود.

اشتباهات قبل از ورزش - زن با لباس فسفری

 لباس رسمی نپوشید و با لباس کم نیز ورزش نکنید

حتی اگر در سرد ترین روز سال مشغول ورزش کردن هستید هم نباید بیش از حد لباس بپوشید زیرا منجر به گرم شدن بدن و تعریق بیشتر خواهد شد. این گونه اگر باد سردی به شما برخورد کند، عرق به سرعت تبخیر شده و احساس سرما خواهید کرد.

برعکس، در روز های گرم نیز برای ورزش کردن لباسی را انتخاب کنید که راحت و خنک باشد، به شما امکان تحرک آزادانه دهد، همچنین نوع پارچه ی لباس تان باید جوری باشد که اجازه تنفس به پوست بدهد. شلوار و پیراهن های نخی را انتخاب کنید زیرا در جذب عرق بهترین حالت را دارند.

بدون استراحت صحیح، ورزش کردن را شروع نکنید

روزهای استراحت برای ترمیم و بازیابی بدن مهم است. فارغ از انتخاب سطح ورزش یا تناسب اندام تان، این قسمت مهمی از برنامه تمرینی شماست. اگر در روزهای استراحت خود نیز ورزش کنید ممکن است باعث خستگی و فشار بیش از حد شود.

استراحت کردن به ماهیچه هایتان فرصت بازیابی و رشد می دهد و از خستگی پیشگیری می کند، به خواب بهترتان کمک کرده، خطر آسیب دیدگی کاهش میابد و سطح عملکردتان افزایش خواهد یافت.

از نوشیدن قهوه خودداری کنید

کافئین رایج ترین ماده در مکمل های قبل از ورزش است و ممکن است با تامین انرژی به شما کمک کند تا بتوانید بیشتر کار کنید و حتی میتواند انگیزه و تمرکزتان را افزایش دهد ولی تمامی این اتفاقات موقتی بوده و برای مدت طولانی موثر نیستند.هضم کافئین منجر به جمع شدگی و انقباضات روده بزرگ میشود که میتواند احتمال حرکات و دفع روده را افزایش دهد.

این بدان معناست که در حین تمرین مکررا به توالت خواهید رفت. اما این بخشی از عوارض جانبی کافئین است زیرا ممکن است دچار بی قراری، بی خوابی، ضربان قلب سریع و یا غیر طبیعی، اضطراب، سوزش معده و افزایش فشار خون تان شود.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : صرف زمان زیاد روی فوم غلتان

به طور کلی، تمرین با فوم غلتان را به بعد از ورزش موکول کنید. با وجود اینکه تمرین با این غلتک میتواند باعث افزایش جریان خون به آن ناحیه شود، اما اگر می خواهید وزنه های سنگین را بلند کنید، 20 دقیقه تمرین در قسمت تحتانی کمر ممکن است بهترین ایده نباشد، زیرا می تواند این ناحیه را بی ثبات کند.

به عنوان مثال اگر مشکل عمده ای در ناحیه ای دارید (مثلا سفت شدن غیر معمول نوار ایلیوتیبیال (IT bands) ) که لازم است سریعاً به آن بپردازید، این یک دلیل برای فرار از فوم غلتان پیش از ورزش است.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : انجام تمرینات شدید پشت سرهم  

تمرینات پشت سر هم ممکن است باعث شود شما احساس کنید که فرد کاملی هستید، اما هیچ نتیجه ای برای شما نخواهند داشت و حتی ممکن است تاثیر معکوس داشته باشند. ماهیچه های ما نیاز به استراحت دارند تا خودشان را بازیابی کنند.

مگر اینکه یک ورزشکار حرفه ای باشید، در غیر اینصورت انجام تمرینات پشت سر هم ممکن است ایده خوبی نباشد و منجر به آسیب و خستگی شود. به یک تمرین بچسبید، بنابراین نیاز به استراحت مضاعف ناشی از اضافه کاری نخواهید داشت.

اشتباهات قبل از ورزش - مرد

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : مصرف غذاهای آلرژی‏ زای شایع

اگر قبل از رفتن به باشگاه غذا یا میان وعده می خورید، خوردن غذاهایی که حساسیت درباره آنها شایع است را کنار بگذارید. خوردن غذاهایی که به عنوان آلرژی‏زا های شایع شناخته می شوند، درست قبل از رفتن به سالن ورزشی می تواند عامل خطرناکی برای دیگران باشد.

در حالی که احتمالاً شما پیش از ورزش دست های خود را می شویید، اما همچنان ممکن است مقداری از میان وعده بادام زمینی در ماشین یا روی لباس باقی بماند. حتی مقادیر کم از این آلرژی‏ زا ها برای افرادی که واکنش شدیدی به آنها نشان می دهند، خطرناک است.

از اشتباهات قبل از ورزش کردن : مسکن بخورید

مسکن‌ها یا آرام‌بخش‌ها یکی از راه‌هایی هستند که برخی افراد برای تسکین درد از آن‌ها استفاده می‌کنند. با مصرف چند عدد قرص مسکن، ممکن است بتوان درد را کاهش داد یا حتی ناپدید کرد؛ اما فقط برای مدتی کوتاه.

حتی با وجود دستور پزشک نباید قبل از ورزش مسکن مصرف کرد. قابل‌درک است که هنگام ورزش درد دارید یا نمی‌خواهید بیمار شوید؛ اما مصرف مسکن به این معنی است که مشکلی در بدن شما وجود دارد. بهبودی قبل از ورزش را به‌جای تکیه بر مسکن‌ها در اولویت قرار دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید