دمنوش لاغری یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری است.دمنوش‌ها قدرت بسیار زیادی برای از بین بردن سلول‌های چربی بدن و افزایش سوخت و ساز دارند.در این مطلب از پارس مگ با لیستی از بهترسن دمنوش های لاغری آشنا خواهید شد.

دمنوش لاغری - گل

تهیه دمنوش لاغری چربی سوز، کار چندان مشکلی نیست؛ زیرا این دمنوش‌ها اغلب از یک یا دو جزء تشکیل می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها دمنوش لاغری خانگی سریع می‌گویند.برخی از مواد گیاهی، روی بدن تاثیر می‌گذراند و سبب می‌شوند بدن متابولیسم و سوخت‌وساز خود را افزایش دهد. همچنین برخی از انواع دمنوش گیاهی وجود دارد که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد و از این طریق بر توقف افزایش وزن تاثیر گذاشته و ما را آماده کاهش وزن و لاغری می‌کند.

برخی از دمنوش‌های لاغری همچون بابونه نیز، به‌طور مستقیم روی چربی سوزی نقش ندارند، اما می‌توانند با ایجاد آرامش اعصاب در فرد از پرخوری عصبی او کمک کنند. بنابراین هرکدام از این دمنوش های لاغری، از روش‌های متفاوتی در کاهش وزن سریع موثر هستند.تفاوتی که مصرف محصولات طبیعی همچون دمنوش گیاهی، نسبت به انواع قرص‌های شیمیایی روی بدن می‌گذارد؛ سرعت اثرگذاری و همچنین تاثیرات آن‌ها در دراز مدت است.

دمنوش لاغری گیاهی، نیازمند صرف زمان طولانی‌تری برای پاسخگویی مناسب است و ممکن است این موضوع افراد را خسته کند؛ اما از طرفی دیگر با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی برای چربی سوزی، در دراز مدت به بدن خود آسیب نمی‌رسانید و سلامت شما حفظ می‌شود.درحالی‌که قرص‌های شیمیایی، اغلب پاسخگویی و تاثیر سریع‌تری دارند، اما در دراز مدت، مشکلاتی همچون مشکلات کبدی برای افراد ایجاد می‌کنند. قرص‌های گیاهی نیز فاقد عوارض جانبی نیستند.

استفاده از بهترین دمنوش برای لاغری سریع، یک راه عالی برای تناسب اندام است و می‌توان عنوان کرد که این دمنوش‌ها دارای مزایای بسیاری هستند که می‌توانند به شما در مدیریت وزن کمک کنند. دمنوش‌های گیاهی فواید بی‌شماری برای لاغری دارند که از جمله آنها می‌توان به بهبود متابولیسم و هضم بهتر تا کاهش اشتها و افزایش چربی‌سوزی اشاره کرد. برخی از این دمنوش‌ها، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز هستند که در نهایت به بهبود سلامت بدن کمک خواهند کرد. این دمنوش‌ها یک مکمل طبیعی و سالم برای کاهش وزن شما هستند!

دمنوش لاغری - قوری

انواع دمنوش لاغری

چای سبز

چای سبز یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع چای است که فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. علاوه بر این، از چای سبز به‌عنوان یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن نام برده می‌شود. شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهند چای سبز ارتباط مستقیمی با کاهش وزن و چربی بدن دارد. بر اساس مطالعات بسیاری، چای سبز می‌تواند به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI) و چربی شکم در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. علاوه بر این برخی مطالعات نشان می‌دهند که مصرف چای سبز در دوزهای کمتر از ۸۰۰ میلی‌گرم در روز، می‌تواند تاثیر چشمگیری روی کاهش وزن و چربی داشته باشد.

کاتچین‌ها، آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز، می‌توانند به افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن کمک کنند. همین اثرگذاری در مورد ماچا نیز صدق می‌کند، که در واقع مدلی غلیظ‌تر از چای سبز است که همان مواد مفید چای سبز معمولی را دارد.

همان‌طور که در مقاله خواص چای سبز عنوان کردیم، خواص این نوع چای در لاغری چربی سوزی یکی از مهم‌ترین خواص چای سبز است به نحوی که باعث کاهش چشمگیر وزن افراد خواهد شد. جالب است بدانید که نوشیدن چای سبز باعث کالری سوزی ۴درصدی و افزایش حداکثر ۱۷ درصدی اکسیداسیون چربی در بدن افراد می شود. علاوه بر چربی سوزی، باعث کاهش اشتهای افراد می شود که خود در کاهش وزن مؤثر است. البته این نکته مهم است که چای سبز باید به مقدار مشخصی مصرف شود. در غیر این صورت عوارض چای سبز به شکل دیگری بر سلامتی اثر می گذارند.

دمنوش دارچین

یکی دیگر از دمنوش‌های گیاهی عالی برای چربی سوزی، دمنوش دارچین است. این ادویه خوشمزه، به‌طور طبیعی شیرین و آرامش‌بخش است؛ به این تریب و با توجه به خاصیت شیرین بودن این ادویه، نوشیدن آن به ما در جلوگیری از هوس کردن غذا کمک می‌کند. اما تاثیر واقعیِ دارچین روی کاهش وزن، تاثیری است که این ماده روی سطح چربی خون دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که دارچین سطح کلسترول کلی، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. همچنین باعث کاهش سطح قند خون می‌شود و به‌خاطر همین فایده‌ی مهم است، که مصرف دارچین را به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می‌کنند.

همچنین در پارس مگ بخوانید : با خواص چای دارچین بیشتر آشنا شوید

دمنوش لاغری - دارچین

چای سیاه

چای سیاه یکی از انواع چای است که نسبت به دیگر انواع چای مانند چای سبز، سفید یا اولانگ بیشتر اکسید شده است. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که زمانی اتفاق می‌افتد که برگ‌های چای در معرض هوا قرار بگیرند و در نتیجه رنگ آنها قهوه‌ای می‌شود. در واقع، به همین خاطر است که رنگ چای سیاه نسبت به دیگر مدل‌های چای تیره‌تر است.

امروزه، انواع مختلفی از چای سیاه در دنیا تولید و فروخته می‌شود که طی بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شده که چای سیاه می‌تواند در کنترل وزن موثر باشد.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ روی ۱۱۱ نفر انجام‌شده، مشخص شد که نوشیدن ۳ فنجان چای سیاه در روز و به مدت ۳ ماه، به‌طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و سایز دور کمر در مقایسه با نوشیدن دیگر نوشیدنی‌های دارای کافئین شده است.

برخی معتقدند که تاثیر چای سیاه روی کاهش وزن ممکن است به دلیل وجود پلی‌فنول‌ها و فلاون‌ها، نوعی رنگ‌دانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی آن باشد. وجود چنین موادی در چای سیاه، می‌تواند باعث کاهش جذب کالری، افزایش میزان متابولیسم چربی و کاهش وزن شود.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یکی از دمنوش‌های محبوب برای حالت تهوع یا درد مفاصل است. اما می‌توان از این دمنوش برای چربی‌سوزی نیز استفاده کرد. زنجبیل حاوی جینجرول و شوگاول است، که هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. وجود این دو ماده در زنجبیل، ثابت می‌کند که دمنوش این گیاه می‌تواند سرعت سوزاندن چربی در بدن ما افزایش دهد. در نتیجه، زنجبیل ممکن است به کاهش سطح چربی در بدن ما نیز کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که چاقی می‌تواند باعث استرس اکسیداتیو و التهاب شود. استرس اکسیداتیو در اثر آسیبِ وارده از سمت رادیکال‌های آزاد در بدن به‌وجود می‌آید. خاصیت آنتی اکسیدانی زنجبیل به کنترل این رادیکال‌های آزاد کمک ‌می‌کند و خاصیت ضد التهابی آن می‌تواند با التهاب ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله کند. این خواص زنجبیل به‌طور مستقیم روی وزن تاثیر ندارد، اما به جلوگیری از آسیب‌های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبیِ ناشی از اضافه وزن کمک می‌کنند. اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند روی کاهش وزن نیز تاثیرگذار باشد.

در مطالعه‌ای نشان داده شد که مردان دارای اضافه وزن که زنجبیل مصرف کردند، مدت زمان طولانی‌تری را سیر بودند. در مطالعه‌ای دیگر روی خواص زنجبیل، مشخص شد که زنجبیل تأثیر قابل‌توجهی بر وزن بدن و چربی شکم (نسبت دور کمر به باسن) دارد.

زنجبیل باعث افزایش فعالیت‌های بیولوژیکی در بدن می‌شود که در واقع باعث کاهش چاقی دارند و بهبود هضم غذا می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و تثبیت میزان قند خون، می‌تواند کلید کاهش وزن باشد.

دمنوش لاغری - زنجبیل

چای سفید

چای سفید یکی دیگر از انواع چای است و به این خاطر به آن چای سفید گفته می‌شود، زیرا کمتر فرآوری‌شده است و زمانی که گیاه چای هنوز جوان است، برداشت می‌شود. چای سفید دارای طعمی متمایز با سایر انواع چای است. طعم چای سفید کمی شیرین و ملایم است.

چای سفید نیز دارای فواید متعددی است، که در برخی از مطالعات به این فواید دست پیدا کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین فواید چای سفید شامل بهبود سلامت دهان و از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌شود. حتی برخی عنوان کرده‌اند که، چای سفید می‌تواند در کاهش وزن و چربی بدن نیز موثر باشد.

مطالعات نشان می‌دهند که چای سفید سرشار از کاتچین است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، در مطالعه‌ای مشخص شد که عصاره چای سفید می‌تواند با افزایش متابولیسم، افزایش تجزیه سلول‌های چربی و جلوگیری از تشکیل سلول‌های چربی جدید، در ارتباط باشد. اما با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری برای درک تاثیر چای سفید روی کاهش وزن و چربی مورد نیاز است.

دمنوش لاغری - چای سفید

دمنوش زردچوبه

احتمالا این را می‌دانید که، زردچوبه ماده‌ای با خاصیت ضد التهابی بالایی است. زردچوبه که منبع آنتی اکسیدان کورکومین است، یک داروی گیاهی محبوب برای بسیاری از دردها از درد مفاصل گرفته تا تب یونجه است. البته، زردچوبه در چربی‌سوزی نیز می‌تواند موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که زردچوبه به کاهش سطح کلسترول LDL، تری گلیسیرید و حتی کاهش وزن کمک می‌کند. زردچوبه سرعت چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است از تشکیل بافت چربی در بدن نیز جلوگیری کند.

علاوه بر این در مطالعه‌ای روی ۴۴ نفر که قبلاً قادر به کاهش وزن نبودند، مشخص شده که مصرف دو بار دمنوش زردچوبه در روز با ۸۰۰ میلی‌گرم کورکومین و ۸ میلی‌گرم پیپرین منجر به کاهش قابل توجه وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI) و کاهش چربی دور کمر و باسن می‌شود. پیپرین ترکیبی در فلفل سیاه است که می‌تواند جذب کورکومین را تا ۲۰۰۰ درصد افزایش دهد.

چای رازیانه

این دمنوش گیاهی برای افزایش متابولیسم و کاهش هوس ما برای پرخوری شناخته می‌شود و همین خاصیت باعث شده که، دمنوش رازیانه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها برای کاهش وزن تبدیل شود. برای افزایش فواید این دمنوش برای لاغری، حتما آن را قبل از غذا برای کاهش اشتها و بهبود هضم غذا مصرف کنید و در نهایت یک استراتژیِ درست برای مدیریت وزن خود داشته باشید.

رازیانه همچنین به عنوان یک گیاه گرم مزاج در نظر گرفته می‌شود و به کاهش سطح گلوکز و کنترل وزن در انسان کمک می‌کند. همچنین اشتها را سرکوب می‌کند و به خلاص شدن از شر مایعات اضافی و مواد زائد از بدن کمک می‌کند.

دمنوش لاغری - چای

چای بابونه

بابونه یک گیاه مفید برای خواب است و در عین حال، برای کاهش وزن و لاغری نیز فوایدی دارد. بنابراین، می‌توان آن را دمنوش لاغری قبل از خواب دانست. این دمنوش گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص دمنوش بابونه به شما کمک می‌کند تا با چاقی مقابله کنید. از دیگر فواید این دمنوش می‌توان به خواص ضد التهابی، کاهش افسردگی، کمک به رفع بی‌خوابی و خواص ضد اضطرابی اشاره کرد. همه این مزایا باعث می‌شوند که فرد به دلیل استرس، اضطراب و خستگی، پرخوری نکند.

از مهم‌ترین خواص دمنوش بابونه برای لاغری کمک به کاهش اشتها است. دمنوش بابونه یک داروی طبیعی برای کنترل اشتها است و این کار را از طریق ترشح سروتونین انجام می‌دهد. همچنین نوشیدن چای بابونه مقاومت سلول‌ها به انسولین را کاهش می‌دهد و از این طریق غیر‌مستقیم به لاغری کمک می‌کند.

دمنوش لاغری - بابونه

دمنوش گل سرخ

دمنوش گل سرخ، یکی از آبرسان‌ترین دمنوش‌ها است. دمنوش گل سرخ یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای مقاله با کم آبی بدن و افزایش مصرف آب است. با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در لاغری هیدراته بودن بدن است، به همین خاطر، دمنوش گل سرخ با افزایش میزان آب در بدن به افزایش متابولیسم کمک می‌کند که در نهایت فایده آن در چربی‌سوزی است.

ثابت شده که ۵۰۰ میلی‌لیتر آب می‌تواند متابولیسم فرد را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. توصیه می‌شود قبل از غذا یک فنجان دمنوش گل سرخ میل کنید، زیرا باعث می‌شود احساس سیری کنید و اشتها کاهش پیدا می‌کند. از دیگر فواید دمنوش گل سرخ می‌توان به کاهش خواب آلودگی، افزایش تمرکز و انرژی اشاره کرد.

چای ترش

چای ترش یکی از مفیدترین نوشیدنی‌ها برای مهارِ چاقی است، زیرا حاوی فلاونوئیدها، ترکیبات فنلی و آنتوسیانین است. این ترکیبات، باعث افزایش میزان متابولیسم چربی‌ها و کاهش اندازه سلول‌های چربی در بدن می‌شوند. از دیگر فواید چای ترش می‌توان به تاثیر آن در مقابله با سرطان، کاهش فشار خون و بهبود سلامت کبد اشاره کرد.

در مطالعه‌ای، پس از ۱۲ هفته مشخص شد که کسانی که چای ترش مصرف کرده بودند، وزن بدن، چربی بدن، شاخص توده بدنی و نسبت دور کمر به باسن را کاهش دادند.

علاوه بر این، یافته‌های مشابهی در برخی مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که چای ترش می‌تواند با جلوگیری از تجمع سلول‌های چربی به کاهش وزن و اشتها کمک کند. تحقیقت فعلی در این مورد، نسبتا کم است و به مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه چای ترش می‌تواند بر کاهش وزن در انسان تأثیر بگذارد، نیاز است.

دمنوش لاغری - چای ترش

چای اولانگ

اولانگ یک گیاه چینی است که با آن می‌توان یک دمنوش گیاهی آماده کرد. چای اولانگ، توان افزایش ۱۰ درصدی میزان متابولیسم بدن را دارد و نوشیدن آن باعث چربی‌سوزی در قسمت فوقانی بازوها و شکم می‌شود. اولانگ از کافئین و اپی‌گالوکاتچین تشکیل شده است که تجزیه‌ی چربی را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، این مدل چای باعث بهبود سیستم گوارشی می‌شود، که نتیجه داشتن یک سیستم گوارشی سالم، کاهش وزن و لاغری است. میزان کالری چای اولانگ صفر است، بنابراین برای کاهش وزن گزینه‌ای عالی است.

دمنوش لاغری - اولانگ

دمنوش لاغری ماچا

دمنوش ماچا یکی از بهترین و فوق العاده‌ترین دم نوش‌های لاغری است. دمنوش ماچا، در واقع همان چای سبز ژاپنی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و تاثیر بی نظیری بر بهبود کیفیت پوست و کاهش وزن دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود چای ماچا، آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر انواع دمنوش‌ها داشته باشد، این است که گیاهان ماچا در سایه رشد می‌کنند.

اگر به نوشیدن چای و دمنوش علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از دمنوش ماچا استفاده کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌کنیم ۲۴ ساعت یا نیم ساعت قبل از ورزش از دمنوش ماچا استفاده کنید.

در این حالت اکسیداسیون چربی یا سرعت چربی سوزی بدن افزایش پیدا خواهد کرد. این دمنوش دقیقا مانند دمنوش چای سیاه سرشار از کافئین است و انرژی لازم را برای انجام تمرینات ورزشی فراهم می‌کند.

دمنوش لاغری رویبوس

دمنوش رویبوس، بهترین دمنوش دمنوش برای لاغری شکم و پهلو است. گیاه رویبوس در آفریقای جنوبی رشد می‌کند و رنگ آن قرمز یا سبز است. روش رشد رویبوس قرمز با سبز کاملاً متفاوت است.

یک پژوهش در مجله (Planta Medica) نشان داد که ماده «آسپالاتین» موجود در چای رویبوس، بر افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر است. به این ترتیب، میزان سوزاندن گلوکز و چربی در بدن افزایش خواهد یافت.

رویبوس سبز دارای غلظت بالایی از آسپالاتین است و برای افرادی که به دنبال یک دمنوش لاغری خانگی سریع هستند، کاملا مناسب می‌باشد.

دمنوش لاغری - متر

دمنوش لاغری هل

هل یکی از مشتقات زنجبیل است و در رنگ‌های مختلف مثل سیاه، سفید یا سبز به بازار عرضه می‌شود. این ماده در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین مزایای هل این است که منبع غنی از فیبر بوده و نوعی بی اشتهایی در شخص ایجاد می‌کند.

در نتیجه، میزان مصرف مواد غذایی بعد از نوشیدن دمنوش هل کاهش خواهد یافت. همین مسئله بر سوزاندن چربی‌های بدن و افزایش متابولیسم موثر است. ماده دیگری که در هل وجود دارد، ملاتونین است که در چربی سوزی بدن نقش دارد.

دمنوش لاغری جینسینگ

از دیگر انواع دمنوش لاغری، دمنوش جینسینگ است که به طور معمول توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دمنوش بر حفظ انرژی بدن موثر است.

به این ترتیب، ورزشکاران به راحتی تمرینات ورزشی خود را انجام می‌دهند و سوخت و ساز بهتری خواهند داشت.

این دمنوش به خصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای که به صورت روزانه تمرین می‌کنند کاملا مناسب است. از دیگر مزایای نوشیدن دمنوش جنسینگ، این است که به کنترل قند خون و درمان بیماری دیابت کمک می‌کند.

دمنوش لاغری - جینسینگ

دمنوش لاغری برگ بو و دارچین

اگر در ناحیه شکم و پهلو دارای مقدار زیادی چربی تجمع یافته هستید، پیشنهاد می‌کنیم از دمنوش برگ بو و دارچین استفاده کنید. این دمنوش لاغری، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

افرادی که به بیماری‌های معده یا بیماری‌های گوارشی مبتلا هستند، می‌توانند از این دمنوش برای کمک به هضم غذا و تامین ویتامین‌های مورد نیاز روده و معده استفاده کنند.
دارچین موجود در این دمنوش لاغری، خاصیت چربی سوزی دارد و بر کنترل قند خون نیز موثر است. اگر تمایل بسیار زیادی برای مصرف شیرینی و شکلات دارید، دمنوش برگ و دارچین قادر است میل شما را کاهش دهد و از احساس گرسنگی جلوگیری کند.

دمنوش لاغری بلوبری

بلوبری یکی از میوه‌های نایاب و دست نیافتنی است و در هر خانه‌ای پیدا نمی‌شود. اگر علاقه زیادی به بلوبری دارید، پیشنهاد می‌کنیم این میوه خوش طعم را به صورت دمنوش مورد استفاده قرار دهید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد، دمنوش بلوبری تا حد زیادی بر کاهش وزن موثر است. بلوبری سرشار از فیبر است.

در صورتی که مقدار زیادی فیبر وارد بدن شما شود، خیلی زود احساس سیری خواهید کرد. همین مسئله از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می‌کند و بر کاهش وزن موثر است. علاوه بر این، دمنوش بلوبری بر کنترل حرکات روده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر گذار است.

بلوبری خواص درمانی بسیار زیاد دارد. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و از بروز بیماری‌های خطرناک جلوگیری می‌کند.

دمنوش لاغری چای کوهی

کمتر کسی در رابطه با چای کوهی شنیده است. چایی کوهی در بهترین مناطق رشد می‌کند. به همین دلیل، انتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت درمانی آن بسیار زیاد است. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای دمنوش چای کوهی، طعم فوق العاده آن است.

اگر یک بار از این دمنوش استفاده کنید، دیگر آن را رها نخواهید کرد! به طور کلی، دمنوش چای کوهی بر حفظ سلامتی موثر است و وزن شما را نیز کاهش می‌دهد.

دمنوش لاغری - دمنوش

دمنوش قهوه

سبز قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند. قهوه سبز کارایی رژیم غذایی، ورزش و در نتیجه میزان کاهش وزن را تا حدودی افزایش می‌دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.

دمنوش لاغری نعناع

مصرف نعناع سبب می‌شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد. سلول‌های موجود در کبد چربی‌ها را می‌شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می‌کنند. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می‌رود و اشتها تنظیم می‌شود. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و دمنوشی قدرتمندی برای محافظت از کبد است.

دمنوش لاغری - نعناع

دمنوش لاغری مریم گلی

مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه را به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم می‌‌توان شناخت. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

دمنوش لاغری زرشک

با زرشک نیز می‌توان یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو تهیه کرد. زرشک میوه‌ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود، اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده‌آل خود نرسیده است. می‌توانید از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا تاثیر آن را افزایش دهید.

دمنوش لاغری رزماری

رزماری نیز بهترین دمنوش لاغری خانگی محسوب می‌شود. گیاهی معطر که در اغلب نقاط ایران رشد می‌کند، آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن، چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد. علاوه بر این، گیاه رزماری آنزیم لیپاز را نیز مهار می‌کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول‌های چربی را می‌شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می‌شود.

دمنوش لاغری - لیمو

دمنوش لاغری اسطوخودوس

علاوه بر سوزاندن چربی‌ها، بدخلقی و بی‌حوصلگی را نیز برطرف می‌کند. دمنوش اسطوخودوس این گیاه با نام‌های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می‌شود که برای درمان فشارخون بالا، دیابت و بی‌خوابی مفید است. آنتی‌اکسیدان بالای این گیاه به سم‌زدایی روده‌ها کمک می‌کند و با کاهش جذب چربی‌ها سبب کاهش وزن هر چند ناچیز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید