نکات ماشین ظرفشویی , اگر در آشپزخانه خود ماشین ظرفشویی دارید دانستن نکاتی برای استفاده درست از ماشین ظرفشویی به شما کمک میکند تا عمر دستگاه شما بیشتر شود.در این مطلب از پارس مگ ما این نکات را به شما می گوییم.

نکات ماشین ظرفشویی - لیوان

فهرست محتوا نمایش

نکاتی برای استفاده از ماشین ظرفشویی

متخصصان مدتی قبل در کمال تعجب بیان کردند که ماشین های ظرفشویی خانگی که برای شستن ظروف استفاده می شوند، جایگاه مناسبی برای نمو قارچ های بیماریزا هستند. به گفته این متخصصان، نگرانی نسبت به جرم های روی دیواره ماشین ظرفشویی کافی نیست و این قارچ های خطرناک داخل ماشین ظرفشویی هم در کمین سلامت شما نشسته اند.
به همین دلیل توصیه می شود بلافاصله پس از خشک شدن ظرف ها، آنها را از ماشین ظرفشویی خارج کنید تا عوامل بیماریزا فرصت انتقال به ظروف را نداشته باشند. بسیاری از خانم ها به منظور صرفه جویی در وقت، زمان شستشوی ظروف را کوتاه تر می کنند و به جای یک مرحله شستشو با آب گرم و آبکشی نهایی، تنها مرحله آب کشی را انتخاب می کنند.
در این روش بسیاری از باکتری ها و میکروب ها در ظروف به خصوص در نواحی برجسته و غیر قابل دسترس باقی می ماند و می تواند عاملی برای ابتلا به بیماری های گوارشی باشد. به همین دلیل توصیه می شود در صورت استفاده از ماشین ظرف شویی، حداقل زمان شستشو لحاظ شده و ماهی یک بار محفظه داخلی ماشین ظرف شویی با مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده شستشو داده شود.

همچنین در پارس مگ بخوانید : راه تمیز نگه داشتن خانه برای همیشه و خلاصی از بهم ریختگی

نکات ماشین ظرفشویی - ظرف

تحقیقاتی که انجام شد

بر اساس تحقیقات معلوم شد، رطوبت بالا و محیط گرم و قلیایی ظرفشویی ها بستر مناسبی برای رشد قارچ های بیماری زا در ماشین های ظرفشویی است.
این تحقیق به طور خاص نشان می دهد که قارچ های Exophiala، Rhodotorula و Candida parapsilosis که به آن ها مخمرهای سیاه، قرمز و سفید گفته می شود در ماشین های ظرفشویی وجود دارند.
خونریزی های گوارشی، آسیب های دستگاه گوارش و تحریک پذیری روده از جمله مهم ترین عوارض قارچ های بیماریزایی است که وارد بدن می شوند
در تحقیق انجام شده در سال 2011 مشخص شده است که 62 درصد ماشین های ظرفشویی آزمایش شده دارای قارچ های بیماری زا هستند و 56 درصد آن ها دربرگیرنده قارچ Exophiala dermatitidis و Exophiala phaeomuriformis می باشند.
تحقیقات اخیر نیز نشان می دهد که این قارچ ها بیشتر در قسمت درز درب ماشین ظرفشویی وجود دارند.
یکی از این محققان می گوید:نکته اصلی اینجاست که قارچ های بیماری زا به ندرت در طبیعت مشاهده می شوند، اما تعداد آن ها در ماشین های ظرفشویی بسیار بالاست.
این گونه قارچ ها تحمل فوق العاده ای در برابر حرارت، غلظت های بالای نمک، پاک کننده ها و مواد ضدعفونی کننده قوی و اسیدی دارند.

خطرات قارچ های بیماری زا

حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این قارچ ها تا چه حد برای سلامت ما مضر هستند ؟
قارچ ها با آزاد کردن هاگ تولیدمثل می کنند. این هاگ ها با استنشاق وارد ریه می شوند که موجب عفونت های بدنی می گردد.
بد نیست بدانید بروز خونریزی های گوارشی، آسیب های دستگاه گوارش و تحریک پذیری روده از جمله مهم ترین عوارض قارچ های بیماریزایی است که وارد بدن می شوند.
افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، بیش از بقیه در معرض این خطر قرار دارند.

نکات ماشین ظرفشویی - بشقاب

نکات ماشین ظرفشویی برای استفده و نگهداری صحیح

استفاده از قرص، نمک و شویینده‌های مرغوب و سازگار با دستگاه

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در استفاده از ماشین ظرفشویی‌تان باید به آن توجه کنید انتخاب محصولات شویینده مناسب است. معمولا هر برند از ماشین‌های ظرفشویی با برخی از محصولات شویینده سازگاری بیشتری‌دارند. در زمان خرید دستگاه یا با راهنمایی گرفتن از پشتیبان ماشین ظرفشویی‌تان حتما بپرسید که چه برند شویینده‌ای با آن دستگاه سازگاری دارد.

از محصولات اورجینال و اصل استفاده کنید، قطعا استفاده از قرص‌های ظرفشویی نامناسب علاوه بر تمیز نکردن چربی و آلودگی‌های ظروف، در بلند مدت موجب آسیب رساندن به دستگاه شما می‌شوند.

ماشین ظرفشویی را هر فصل جرم‌گیری کنید!

جرمگیری کردن منظم ماشین ظرفشویی تاثیر بسیار مثبتی در عملکرد و عمر مفید دستگاه شما دارد همچنین مدت زمان جرمگیری بستگی به میزان استفاده شما از ماشین ظرفشویی‌تان است. اگر زیاد و مدام از آن استفاده می‌کنید ممکن است نیاز باشد هر ماه آن را جرم‌گیری کنید.

جرم‌گیری کردن ماشین ظرفشویی روش‌های بسیار زیادی دارد. یکی از ساده‌ترین و‌کاربردی‌ترین روش‌ها استفاده از سرکه است. مقداری سرکه را درون کاسه‌ای بریزد و کاسه را در ماشین قرار دهید. یکی از برنامه‌های شست‌و‌شو را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید. به همین راحتی جرمگیری ماشین شما انجام می‌شود.

نحوه چیدن صحیح و اصولی ظروف از نکات ماشین ظرفشویی

برای شست‌وشوی بهتر ظروف باید آن‌ها را به درستی در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید. در سبد‌های ماشین ظرفشویی مکان‌هایی خاصی برای انواع ظروف، قاشق، چنگال و ظروف بزرگ‌تر تعبیه شده است. برای داشتن ظروفی تمیز و ماشینی سالم باید ظرف‌ها را به طور صحیح و هر کدام را در قسمت مربوط به دستگاه قرار دهید.

نکات ماشین ظرفشویی - ظرف سفید

شستن برخی ظروف با ماشین ظرفشویی اشتباه بزرگی است!

امروزه ظروف پخت‌و پز و پذیرایی با جنس‌های متنوع و متفاوتی در بازار یافت می‌شود. قبل از شست‌وشوی ظروف با ماشین ظرفشویی باید بررسی کنید که آن جنس قابل شستن در ماشین ظرفشویی باشد.

ظروفی مانند ظروف چدنی، ظروف آلمینیومی، ظروف چوبی و ظروف پلاستیکی که جنس نازکی دارند را نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. قرار دادن چاقو‌های آشپزخانه نیز در ماشین ظرفشویی ممنوع است، زیرا بودن در دمای زیاد در بلند مدت موجب کند شدن و از بین رفتن قابلیت تیزی چاقو می‌شود.

تمیز کردن ظروف قبل از چیدمان در ماشین ظرفشویی

حتما قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی باقیمانده غذا، برنج، استخوان را از ظروف جدا سازید. قرار دادن ظروف با باقیمانده غذا موجب گرفتگی فیلتر و خراب شدن ماشین ظرفشویی شما می‌شود.

تمیز کردن فیلتر و شارژ نمک ماشین از نکات ماشین ظرفشویی

میزان نمک مصرفی در ماشین‌های ظرفشویی مختلف با درجه سختی آب شما رابطه مستقیمی دارد. حتما به چراغ هشدار نمک توجه کنید، هر زمان که نمک دستگاه تمام شده باشد چراغ هشدار نمک روشن می‌شود و باید برای بالابردن عمر مفید دستگاه و تمیز شستن ظروف‌تان نمک ماشین را شارژ کنید. تمیز کردن فیلتر ماشین را جدی بگیرید، فیلتر را هر ماه از دستگاه خارج کنید و تمیز بشویید و مجدد در دستگاه قرار دهید.

نکات ماشین ظرفشویی - نمک

بیش از اندازه درون دستگاه ظرف نچینید!

چیدن ظروف، بیشتر از گنجایش دستگاه کار حرفه‌ای نیست. زیاد چیدن ظروف موجب سنگین شدن سبد‌های ماشین ظرفشویی و شست‌وشویی نامرغوب می‌شود و همه ظرف‌ها پس از شست‌وشو تمیز نمی‌شوند.

انتخاب برنامه شست‌وشویی مناسب از نکات ماشین ظرفشویی

همه ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های شست‌شویی متفاوتی دارند. حتما قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی با مطالعه دفترچه راهنمایی دستگاه نحوه شست‌وشو مناسب با ظروف‌تان را انتخاب کنید.

عدم جایگذاری ظروف در قسمت درستی از ماشین ظرفشویی

این واقعاً مهم است که ظروف در کدام قسمت ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرند. اقلام زیادی وجود دارند که فقط وقتی روی قفسه بالایی قرار می‌گیرند قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. بسیاری از ظروف دیگر نیز باید در قفسه پایینی قرار بگیرند تا به درستی شسته شوند. لیوان‌ها، کاسه‌ها و فنجان‌ها را در قسمت بالای دستگاه قرار بدهید. بشقاب‌ها، قابلمه‌ها، تابه‌ها و ظروف باید در قسمت پایینی قرار بگیرند. برخی از اقلام اگر در مکان‌های نامناسب قرار گیرند ممکن است ذوب شوند، تابیده شوند یا بشکنند.

البته چینش درست ظروف کاملاً به توضیحاتی که داخل دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی برندهای مختلف وجود دارد، بستگی خواهد داشت و شما نیز باید حتماً قبل از استفاده از این دستگاه، به طور کامل دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

قلاب‌های کوچک چنگال‌ها به دلیل نگه داشتن باقی مانده در ماشین ظرفشویی بدنام هستند. قاشق‌هایی که در طول یک چرخه در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند با غذا پوشیده شوند. بهتر است که مواردی مانند چنگال و قاشق را با فاصله مناسب داخل ماشین ظرفشویی بچینید.

مسدود کردن مسیر جلا دهنده از اشتباهات رایج در ماشین ظرفشویی

بهتر است بدانید که جلادهنده در ماشین ظرفشویی شما چگونه کار می‌کند. برای بهترین نتیجه، باید بدانید که جلا دهنده باید بتواند به هر بخش ماشین ظرفشویی برسد و هر ظرف را تمیز کند. اگر کاسه یا تابه بزرگی وجود داشته باشد که مسیر جلا دهنده را مسدود کند، پایان یک چرخه ظروف کثیف را نشان می‌دهد. دوبار بررسی کنید که جلا دهنده شما دامنه حرکتی کامل داشته باشد و مسدود نشده باشد.

نکات ماشین ظرفشویی - ظرف کثیف

ماشین ظرفشویی نیمه پر

اگرچه یک ماشین ظرفشویی نیمه پر ممکن است ایده بهتری نسبت به ماشین ظرفشویی کاملا پر به نظر برسد، اما این خود اتلاف انرژی برق، منابع شستشو و موارد اینچنینی است. به جای استفاده از دو برابر آب و مواد شوینده در چند بار شستشو، صبر کنید تا ظرف‌ها انباشته شده و مناسب برای یکبار شستشو در ماشین ظرفشویی باشند. ماشین ظرفشویی نیمه پر همچنین به ظروف اجازه می‌دهد تا با نیروی بیشتری به یکدیگر برخورد کنند و خطر شکستن و آسیب را افزایش دهند.

عدم توجه به نکات مهم نگهداری و تعمیر دستگاه از نکات ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شما ممکن است هر چند وقت یک بار نیاز به نگهداری و سرویس داشته باشد. برای اطلاعات در مورد نحوه نگهداری از ماشین ظرفشویی خود، دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید. برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی، گاهی اوقات آن را به صورت خالی را با یک فنجان جوش شیرین و یک دوم فنجان سرکه روشن کنید. این کار داخل ماشین ظرفشویی را به خوبی تمیز می‌کند و برق می اندازد.

عدم توجه به نحوه تخلیه ماشین از نکات ماشین ظرفشویی

ترتیب خالی کردن ماشین ظرفشویی هم اهمیت دارد و عدم توجه به آن از اشتباهات رایج در ماشین ظرفشویی است. بدین منظور، ابتدا قفسه پایینی ماشین ظرفشویی را خالی کنید. بخش آخر که باید تخلیه شود فنجان‌ها و کاسه‌ها در قفسه بالایی است که گاهی اوقات می‌توانند آب را در طول چرخه جمع کنند. اگر ابتدا آنها را جابجا کنید، آب را روی ظروف تمیز زیر می‌ریزید و می‌پاشید. صبر کنید و آخرین بار قفسه بالایی را خالی کنید.

شستن تابه و قابلمه‌ها در ماشین ظرفشویی

درست مانند اقلام غیر قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، وسوسه انگیز است که قابلمه‌ها و تابه‌های خود را نیز برای صرفه جویی در زمان در ماشین ظرفشویی قرار دهید. برخی از تولیدکنندگان حتی تابه‌های خود را به عنوان مناسب برای ماشین ظرفشویی تبلیغ می‌کنند. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، باید از شستن قابلمه‌ها و تابه‌های خود در ماشین ظرفشویی خودداری کنید، حتی اگر فکر می‌کنید هیچ آسیبی برای دستگاه ندارد. شوینده‌های خشن ظرفشویی می‌توانند به پوشش محافظی که مانع از چسبیدن غذا به سطح در حین پخت و پز می‌شود آسیب برسانند و باعث پوسته پوسته شدن آن شوند. هنگامی که پوشش خراش می خورد، سموم مضر به هر چیزی که در حال پخت هستید نشت می کند.

حتی قابلمه‌ها و تابه‌های بدون روکش نیز با استفاده مداوم، لایه‌ای از پوشش محافظ ایجاد می‌کنند که به همان روش عمل می‌کند. از دیگر مسائلی که افراد هنگام شستن قابلمه و ماهیتابه در ماشین ظرفشویی با آن مواجه می‌شوند، شل شدن دستگیره‌ها و مهر و موم‌ها و احتمال افتادن آنهاست. به طور کلی، قرار دادن قابلمه و تابه در ماشین ظرفشویی از اشتباهات رایج است.

اگر با یک لایه غذایی سفت و چسبیده روبرو هستید، بهترین کاری که می‌توانید برای مثال با تابه‌های چدنی انجام دهید، شستشوی دستی آنها با نمک است. این اصطکاک لازم را برای پاک کردن بدون تخریب سطح فراهم می‌کند. می‌توانید لکه‌های مزاحم تابه‌های فولادی ضد زنگ را با آب جوش و سرکه برطرف کنید، در حالی که لکه‌های روی تابه‌های مسی احتمالاً با خمیر جوش شیرین آبلیمو پاک می‌شوند.

افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی – استفاده از آب سرد

برای اینکه زمان کمتر و انرژی کمتری را در زمان کار کردن دستگاه داشته باشید؛ بهتر است از آب گرم کمک بگیرید. کمک گرفتن از آب گرم سرعت کار شما را نیز بیشتر می کند و هزینه مصرفی کمتری را به دنبال دارد.

توجه نکردن به جنس ظروف از نکات ماشین ظرفشویی

هر جنسی قابلیت قرار دادن در دستگاه را ندارد. بهتر است بعضی از ظروف گران قیمت و طرح دار خود را در داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. البته نکته ای مهم در این زمینه نچیدن ظروف با جنس های مختلف باهم در دستگاه می باشد.

نکات ماشین ظرفشویی - ظرف رنگی

نکات لازم برای کار با ماشین ظرفشویی

1- دقت کنید دقیقا به همان اندازه پیشنهادی، پودر داخل ماشین ظرفشویی بریزید. پودر بیش تر روی ظرف ها باقی می ماند و مقدار کم تر آن باعث کثیف ماندن ظروف می شود.
2- تنها زمانی که ماشین ظرفشویی پر است، شستشو را آغاز کنید. در صورت پر نبودن، برای از بین بردن بوی غذا از دور آبکشی استفاده کنید.
3- از مایع براق کننده استفاده کنید. براق کننده، کشش سطحی آب را کم کرده و مانع ایجاد لکه آب روی ظروف می شود. به خصوص در جاهایی که آب سخت دارند، باعث خشک شدن زودتر ظروف شده و در مصرف انرژی در دور خشک کن صرفه جویی می کند.
4- ظرف ها را با کم ترین درجه حرارت خشک کنید. حرارت زیاد روی لیوان های بلور لکه به جا می گذارد.
5- ظروف زیر را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
آکریلیک، قطعات چسب دار، تمام آلومینیوم، آنتیک، برنز، چدن، ظروف چینی با تزیینات متالیک، کریستال، ظروف پلاستیکی که برچسب قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند، کارد و چنگال با دسته های استخوانی، پلاستیک، چوبی یا منبت کاری شده، قاشق و چنگال های طلایی، آهنی، چاقوها، بسیاری از تابه و قابلمه های نچسب، شیشه شیر، ظروف مفرغی، ابزارهای پلاستیکی، قوطی و قاشق های چوبی.
6- پودر را روی قاشق و چنگال های نقره ای نریزید، چون لکه های قهوه ای ایجاد می کند.
7- قرار دادن بیش از حد قاشق و چنگال داخل سبد مخصوص، موجب خش افتادن آن ها می شود.
8- فلزهای مختلف را با هم داخل ماشین قرار ندهید. بشقاب های نقره و قاشق و چنگال های فولاد ضد زنگ را حتی در دور آبکشی ساده، همزمان داخل ماشین نگذارید. واکنش بین دو فلز به هر دو آسیب می رساند. چاقوها را به دلیل لبه فلزی از ظروف نقره دور نگه دارید.

نکات ماشین ظرفشویی - مرد

راهنمای انتخاب ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی در مدل های کوچک استاندارد ، توکار و مجزا به فروش می رسند شما می توانید با توجه به محلی که برای این دستگاه در نظر رگفته اید ، تعدد افراد خانواده  و همچنین سلیقه خود ،مدل مناسب را انتخاب کنید.

مخزن

مخزن ماشین های ظرفشویی ارزان از جنس پلاستیک و مدل های گران تر،فولاد ضد زنگ ( اصطلاحا استیل ) است.جنس استیل دچار زنگ زدگی ، رسوب و لک نمی شود.این گونه مخزن ها را با مواد شوینده  دارای سفید کننده نباید شست.

قفسه ها

قفسه ها را با دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه انها برای قرار دادن بشقاب، قابلمه ، کاسه  و خلاصه بیشتر ظروف خود مطمئن شوید.شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین لباسشویی جا نشوند. در این صورت باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را با دست بشویید.بعضی از ماشین های ظرفشویی سه قفسه دارند. این مدل ها ممکن است کار شما را محدود کنند.قفسه بیشتر این دستگاهها دو طبقه و گاهی دارای قابلیت شیب دار شدن است.

مصرف آب

ماشین های ظرفشویی آب بسیاری مصرف می کنند. البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی ان از مقدار آبی که با شستن  دستی ظرف مصرف می شود تفاوت چندانی ندارد.کمترین مقدار مصرف آب را می توئانیم در دمای ۶۵ درجه ببینیم.برای اطمینان یافتن از مقدار کم مصرف آب،مدل های مختلف آنها را با دقت بررسی  و با یکدیگر مقایسه کنید.

نکات ماشین ظرفشویی - ماشین

فیلتر غذا

بعضی از مدلهای ماشین ظرفشویی  آسیاب مخصوصی دارند. این قطعه خرده ها غذا را آسیاب می کند و همراه آب بیرون می ریزد.اما در مدل هایی که از این امکان بی بهره اند باید ظروف را  قبل از قرار دادن  در آنها با دستمال  مرطوبی پاک کرد.

شستشوی هوشمند

بعضی مدل های ماشین ظرفشویی حسگر هایی دارند  که با عبور دادن نور از میان آب و اندازه گیری  شفافیت آن  میزان کثیفی آب و زمان خالی شدن و تعویض ان را مشخص می کنند.

نشانگر کسری نمک

املاح موجود در آب ، بازده ماشین های ظرفشویی را پایین می آورند.به همین دلیل در آنها از سختی گیری های شیمیایی استفاده می شود که به  طور مداوم به نمک مخصوص نیاز دارند.این نشانگر ، میزان کسری نمک  را برای افزودن نمک مخصوص نشان می دهد.

آب گرمکن

تقریبا همه ماشین های ظرفشویی  به آب گرم متصل می شوند.این آب گرم معم.لا بین ُ ۴۸ تا ۵۵ درجه سانتیگراد  قابل تنظیم است. ماشین های ارزان  از همین دمای آب استفاده می کنند  درحالی که ماشین های گران  دارای سیستم گرم کننده هستند .برای شستن چربی و پاک شدن مواد شوینده ، دمای آب باید  ۶۰ درجه باشد.از طرفی داغ بودن آب  نیاز به خیس کردن و اب کشی مکرر را از بین می برد و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود مدل های جدیدتر ، ظروف را با آّ داغ می شویند و با آب شرد ابکشی می کنند. به این ترتیب در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.

نکات ماشین ظرفشویی - قاشق

دماهای شستشو

حسگر های ماشین های ظرفشویی میزان کثیف بودن  ظروف را تشخیص می دهند  و به طور خودکار زمان شستشو، دما و میزان  آب مصرفی را مشخص می کنند. در این ماشین ها دماهای شستشو  معمولا از ۴۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد متغیر است.بهترین دما  نیز ۶۵ درجه سانتیگراد است.

برنامه های شستشو

ماشین های سه برنامه شستشو دارند، سبک، معمولی و سنگین .از جمله برنامه های دیگر می توان شستشوی ظروف چینی و کریستال، قابلمه ، خیس کردن، صرفه جویی در انرژی  و شستشوی کوتاه را نام برد.هنگام خرید مدلی را  انتخاب کنید که بدون داشتن قابلیت های اضافه که فقط موجب گرانتر شدن  دستگاه می شوند، نیاز های شما را برطرف کنند.

تعویق شستشو

با این برنامه می توانید  زمان شستشو را ۳ ، ۶،۹،۱۲ و در برخی مدل ها تا ۲۴ ساعت  به تاخیر بیندازید.کافی است ظرف ها را در دستگاه قرار دهید ،مواد شوینده  را داخل محفظه مخصوص آن بریزید  و برنامه مورد نظر و زمان شروع ه کار را انتخاب کنید.

خرید مدلی با این قابلیت را به خانم های شاغل و افرادی پیشنهاد می کنیم که مشغله زیادی دارند  و معمولا فراموش می کنند دستگاه را در زمان مورد نظر روشن کنند.

سوراخ های آبفشان

بازوهای شوینده ای که درون ماشین ظرفشویی تعبیه شده اند سوراخهایی دارند که آب با فشار از آنها خارج می شود. سوراخ های ریزتر  کار شستشو را بهتر انجام میدهند.

خشک کن

ماشین های ظرفشویی  که خشک کن دارند ، برق زیادی مصرف می کنند. اما در مدل هایی که مخزنشان استیل است، چون این جنس حرارت را نگه می دارد ، خشک شدن عادی  ظروف با سرعت بیشتری همراه است.

نکات ماشین ظرفشویی - زن

مقدار صدا

ماشین های ظرفشویی اصولا پر سروصدا هستند . این صدا ها از گردش موتور ، فشار آب و … ایجاد می شوند. در دستگاههایی که دیواره عایق کاری شده دارند صدای مزاحم تا حد زیادی  – نه کاملا بر طرف شده است. اگر از صدای کار کردن دستگاه آزرده خاطر می شوید. به شما پیشنهاد می دهیم ماشین های ۴۲ دسی بل را انتخاب کنید.این دستگاهها هنگام کار کردن کمترین صدا را دارند.

نگهداری

در نگهداری این دستگاه، مهمترین نکته تمییز کردن فیلتر آن است که باید ماهی یک مرتیه انجام شود.نکته دوم را نیز باید پاک کردن ظروف از غذاهای باقی مانده دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید