تفاوت کراتینه و بوتاکس مو بسیار اساسی است اگرچه که از هر دو روش برای احیا و صافی مو استفاده می شود.در این مطلب از پارس مگ شما با تمامی تفاوت کراتینه و بوتاکس مو آشنا خواهید شد.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو بلوند

فهرست محتوا نمایش

کراتینه مو چیست ؟

کراتینه مو، یک نوع روش درمان با مواد شیمیایی است که موهای وز را صاف و براق می کند. ماندگاری کراتین مو تا 6 ماه است. انواع مختلفی از روش ها برای کراتینه کردن مو وجود دارد و آرایشگر شما می تواند با توجه به جنس مو و نیاز شما فرمول آن را دستکاری کند. در بعضی از روش های کراتینه مو، زمانی که مو حرارت می بیند، فرمالدهید آزاد می کند که برای سلامتی مضر است؛ اما شیوه های جدید کراتینه مو، بدون فرمالدهید است. به طور کلی در کراتینه کردن مو، کراتین به پیاز مو اثر می کند و منافذ را با کراتین که یک پروتئین ضرورری برای سلامت و استحکام موها است، پر می کند. در نتیجه موهای شما صاف، سالم و درخشان به نظر می رسند.

البته نوعی از کراتین وجود دارد که موهای شما را فقط در حد 20 تا 30 درصد صاف می‌کند و فقط برای درمان و تقویت موها به کار می‌رود. برای مراقبت از موهای کراتینه شده، حتما باید از محصولات فاقد سولفات استفاده کنید تا تاثیر آن از بین نرود.

همچنین در پارس مگ بخوانید : مراقبت موی خشک با چند روش عالی

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو قهوه ای

مزایای کراتینه مو

بدن به‌ طور طبیعی پروتئین کراتین را می‌سازد؛ این همان چیزی است که مو و ناخن از آن تشکیل شده است. کراتین موجود در این روش‌های درمانی مو، ممکن است از پشم، پر یا شاخ گرفته شود. شامپوها و نرم‌کننده‌های خاصی حاوی کراتین هستند؛ اما معمولاً بیشترین فواید را از درمان‌های آرایشگاهی که توسط یک متخصص انجام می‌شود، دریافت خواهید کرد.

مزایای کراتینه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

موهای صاف و براق

کراتین سلول‌هایی را که روی هم قرار می‌گیرند و رشته‌های مو را تشکیل می‌دهند، صاف می‌کند که به‌ معنی موهای قابل کنترل‌تر و وز شدن کمتر مو است. این باعث می‌شود موهایی که با وز شدن کمی خشک می‌شوند، ظاهری براق و سالم پیدا کنند. کراتین همچنین می‌تواند با چسباندن موقت موها به هم، موخوره را کاهش دهد.

نتایج طولانی‌مدت

تا زمانی که با شست‌وشو نکردن مکرر موهای خود، از کراتینه مراقبت می‌کنید (۲ تا ۳ بار در هفته کافی است)، نتایج کراتینه می‌تواند تا ۶ ماه دوام داشته باشد.

موهای قابل‌کنترل‌تر

کراتینه، موها را قابل کنترل‌تر می‌کند؛ به‌ خصوص اگر موهای شما وز یا ضخیم باشد. اگر دائماً موهای خود را با حرارت حالت می‌دهید وخشک می‌‌کنید، متوجه خواهید شد که با درمان کراتینه، موهای شما سریع‌تر خشک می‌شود. برخی افراد تخمین می‌زنند که کراتین زمان خشک شدن موها را بیش از نصف کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است موهای شما سالم‌تر و قوی‌تر شوند؛ چون می‌توانید آن‌ها را بیشتر با هوا خشک کنید و از آسیب گرمای وسایل خشک‌کننده‌ی مو محافظت کنید.

رشد بیشتر مو

کراتین می‌تواند موها را تقویت و مستحکم کند تا به‌ راحتی از بین نرود. وقتی انتهای موهای شما سالم‌تر بماند، مجبور نیستید که برای از بین بردن آسیب، موها را کوتاه کنید.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو صاف

آسیب‌های احتمالی کراتینه مو

این روش در کنار فوایدی که برای ظاهر مو دارد، می‌تواند آسیب‌زا هم باشد. در ادامه چند مورد از آسیب‌های احتمالی آن را بخوانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

وجود فرمالدئید

بسیاری از مواد کراتینه (و نه همه‌ی آن‌ها) حاوی فرمالدئید هستند که در صورت استنشاق می‌تواند خطرناک باشد. فرمالدئید همان ماده‌ای است که موها را صاف‌تر نشان می‌دهد. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند این واقعیت را پنهان کنند که محصول کراتینه‌ی آن‌ها حاوی این ماده‌ی شیمیایی است.

جایگزین‌های فرمالدئید

گزینه‌های صاف‌کننده‌ی دائمی‌تر مانند ریلکسرها (گاهی اوقات صافی ژاپنی هم نامیده می‌شود) در واقع با استفاده از ترکیبات آمونیوم تیوگلیکولات و هیدروکسید سدیم، پیوندهای مو را می‌شکند. این امر نتایج دائمی را به همراه دارد؛ اما می‌تواند باعث ایجاد مرحله‌ی رشد نامناسب و همین‌طور رشد موهای فر یا صاف‌نشده در ریشه‌ها شود. درمان‌های کراتینه‌ای وجود دارند که بدون فرمالدئید هستند (به‌جای آن از اسید گلیوکسیلیک استفاده می‌کنند) اما کاملاً مؤثر نیستند.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو روشن

هزینه

این روش معمولا پرهزینه است. گزینه‌های ارزان‌تری برای انجام آن در خانه در دسترس هستند؛ اما نتایج آن به این اندازه دوام نمی‌آورند. برای این‌که نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، بیشترین نتیجه را ببینید، درمان کراتینه نباید بیش از سه بار در سال انجام شود، زیرا با گذشت زمان ممکن است به مو آسیب برساند. تابستان، زمانی که ایجاد موخوره و وز شدن مو، به‌دلیل رطوبت بیشتر است، معمولاً زمانی است که برای این کار بهتر است.

نگهداری سخت

کمتر شستن موها و اجتناب از شنا کردن، از نکاتی است که باید برای مراقبت از کراتینه موها باید در نظر بگیرید. این مراقبت‌ها ممکن است نگهداری از آن را برای برخی افراد سخت‌تر کند. نوع آب روی موهای شما تاثیر زیادی دارد. شنا در آب کلردار یا نمک (عمدتاً استخر یا اقیانوس) می‌تواند عمر درمان کراتینه را کوتاه کند. همچنین باید روی شامپو و نرم‌کننده‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که فاقد کلرید سدیم و سولفات هستند؛ زیرا هر دو می‌توانند نتیجه‌ی کراتینه را از بین ببرند. خرید شامپو و مراقبت مو در حفظ نتایج کراتینه بسیار تاثیرگذار است.

بعد از کراتینه برای شستن موها باید صبر کنید. باید ۳ تا ۴ روز بعد از کراتینه صبر کنید و بعد موهای خود را خیس کنید، بنابراین اگر فردی هستید که دوست ندارید شستن مو را حذف کنید، ممکن است این درمان برای شما مناسب نباشد. این روش برای همه توصیه نمی‌شود؛ مثلا برای زنان باردار. و این مهم‌ترین تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو است.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - زن با لباس قرمز

بوتاکس مو چیست ؟

بوتاکس مو یک روش طبیعی برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده است که برای صافی نیمه دائم موها نیز استفاده می شود. در این روش، موها را به وسیله آمپولی که حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آمینو اسید و لیپیدها است، آغشته می کنند. سپس موها را ماساژ می دهند تا مواد بوتاکس، به خوبی به همه جای مو نفوذ کند. بعد از نهایت 45 دقیقه موها را می شویند و با سشوار به صورت عمودی روی مو می گیرند تا خشک شود. این درمان برای انواع مو استفاده می شود و عوارض جانبی مانند ریزش مو و نازک شدن تار مو را ندارد. بعد از انجام بوتاکس مو و کراتینه مو تا ۷۲ ساعت نباید به حمام بروید. بعد از انجام بوتاکس مو هم باید از شامپو و دیگر محصولات مراقبتی بدون سولفات استفاده کنید.

آیا بوتاکس مو شامل استفاده از ماده‌ی بوتاکس است ؟

بوتاکس مو در واقع حاوی ماده‌ی سم بوتولینوم، ماده‌ی اصلی بوتاکس نیست. در عوض، این نامی است که بر اساس نحوه‌ی عملکرد محصول به آن داده‌اند. درست مانند بوتاکس که با شل کردن ماهیچه‌ها باعث صاف کردن پوست می‌شود، «بوتاکس مو» با پر کردن فیبرهای تکی مو به پر کردن و صاف کردن آن کمک می‌کند.

بوتاکس مو چطور کار می‌کند ؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان حالت‌دهنده‌ی عمیق است که الیاف مو را با پرکننده‌هایی شبیه کراتین می‌پوشاند. این درمان، قسمت‌های شکسته یا نازک روی هر تار مو را پر می‌کند تا موها پرتر و براق‌تر به نظر برسند.

مواد تشکیل‌دهنده، بسته به محصول متفاوت است. فیبرسئوتیک L’Oreal Professional از ماده‌ای به نام Intra-Cylane برای پر کردن تارهای مو با الیاف انعطاف‌پذیر و نرم استفاده می‌کند. این ماده به ایجاد ظاهری پرتر و صاف‌تر در موها کمک می‌کند. یکی دیگر از محصولات محبوب، بوتاکس موی Majestic، ادعا می‌کند که از ترکیبی از موارد زیر استفاده می‌کند:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین E
  • کمپلکس کلاژن

چه کسانی می‌توانند از بوتاکس برای مو استفاده کنند ؟

در صورت داشتن مشکلات زیر می‌توانید از بوتاکس برای مو استفاده کنید:

  • انتهای دوشاخه در موها (موخوره)
  • موهای بسیار ظریف، فاقد حجم یا درخشندگی
  • موی آسیب‌دیده
  • موهای وز شده
  • موهای مجعدی که می‌خواهید صاف شوند

به‌طور کلی، بوتاکس مو برای هر نوع مو، ایمن در نظر گرفته می‌شود. یک تفاوت کراتین مو با بوتاکس مو، بی‌ضرر بودن بوتاکس نسبت به کراتین است.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو فر

هنگام بوتاکس مو چه اتفاقی می‌افتد ؟

در بوتاکس مو از هیچ نوع تزریقی استفاده نمی‌شود. در عوض، این یک ماده‌ی حالت‌دهنده است که مستقیماً روی تارهای موی شما اعمال می‌شود. می‌توانید برای انجام این روش به آرایشگاه مراجعه کنید یا محصولات را برای استفاده در منزل خریداری کنید.

درمان با شامپو شروع می‌شود تا کوتیکول‌های موهای شما را باز کند و تارها را برای حالت دادن آماده کند. سپس بوتاکس مو با ماساژ محصول از ریشه تا نوک، روی تارها انجام می‌شود. این محصول برای مدتی، معمولا بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه، روی موهای مرطوب باقی می‌ماند. برخی از آرایشگران ممکن است قبل از خشک کردن و صاف کردن موها با اتو، محصول را آبکشی کنند. سایر آرایشگران ممکن است این محصول را روی موهای شما بگذارند در حالی که موهای شما را خشک و صاف می‌کنند تا به نفوذ بیشتر محصول در تارهای مو کمک کنند.

بلافاصله پس از خشک کردن موهای خود، نتایج درمان بوتاکس مو را خواهید دید.

بوتاکس مو چقدر موثر است ؟

بوتاکس مو در حال حاضر یک روش محبوب است و بسیاری از روش‌های خانگی آن‌ هم وجود دارند که ادعا می‌کنند واقعا اثرگذار هستند. اما به‌ سختی می‌توان پی برد که این محصولات چقدر خوب کار می‌کنند یا اینکه آیا مواد اولیه‌ی آن باکیفیت هستند یا نه. در واقع همه‌چیز به کیفیت مواد آن بستگی دارد. بهترین گزینه برای به دست آوردن نتایج خوب این است که به یک سالن مورد اعتماد مراجعه کنید و از یک آرایشگر، توصیه‌هایی برای این روش بخواهید. آرایشگران می‌توانند محصولات خود را از فروشندگان تایید شده خریداری کنند تا بدانند بهترین محصولات را از فروشندگان قابل اعتماد دریافت می‌کنند.

اثرات بوتاکس مو بین ۲ تا ۴ ماه باقی می‌ماند؛ اگرچه بازه‌ی زمانی دقیق آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. توصیه می‌شود برای حفظ نتایج بوتاکس مو از شامپوهای کم‌سولفات یا بدون سولفات استفاده کنید. در واقع استفاده از ماسک و مراقبت مو برای حفظ نتایج بوتاکس مو، مهم است.

آیا بوتاکس مو بی‌خطر است ؟

این محصول برای استفاده، بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اگرچه مانند هر روش درمانی دیگر برای مو، خطر تحریک پوست یا واکنش آلرژیک وجود دارد. برای کاهش خطر عوارض جانبی، مواد مورد استفاده، نباید با پوست شما تماس داشته باشد.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در چیست ؟

می دانید تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو چیست ؟ همان طور که قبلاً گفتیم، بوتاکس مو و کراتینه مو هر دو برای سلامت، نرمی و صاف شدن موها استفاده می شود. با این حال تفاوت هایی با هم دارند که بهتر از قبل از انجام هریک، راجع به آن ها بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • اولین تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو در این است که اکثر روش های کراتینه، حاوی مواد شیمیایی از جمله فرمالدهید ها هستند که برای سلامتی بسیار مضر است. در حالیکه بوتاکس مو حاوی مواد ارگانیک و طبیعی است
  • دیگر تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در میزان ماندگاری است. ماندگاری کراتین مو تا 6 ماه است ولی ماندگاری بوتاکس مو حداکثر 4 ماه است.
  • کراتینه صافی مو برای کسانی که موهای بسیار وز، مجعد و فر دارند مناسب است تا آنها را صاف و لخت کند و هیچ گونه خاصیت درمانی ندارد. اما بوتاکس مو و کراتین درمانی یک روش بازسازی کننده عمیق مو است که برای انواع مو قابل استفاده است و حتی موجب ترمیم موهای آسیب دیده و موخوره می شود.
  • تاثیر صافی در روش کراتینه صافی مو بیشتر است. بنابراین اگر موهای فر دارید و می خواهید موهایتان کاملاً لخت شود بهتر است از روش کراتینه استفاده کنید. بوتاکس مو و کراتینه درمانی تا حدودی حالت مو را حفظ می کند و صرفا به ان حجم می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد و موها را نرم و درخشان می کند.

کراتینه مو اگر به درستی و با مواد مرغوب انجام نشود، عوارضی از جمله ریزش مو و نازک شدن تار مو را به همراه دارد. و استفاده بیش از حد آن، خطر سرطان پوست و ریه (به دلیل وجود فرمالدهید) را افزایش می دهد. اما بوتاکس مو نه تنها این عوارض را ندارد بلکه به حفظ سلامت موها کمک می کند؛ فقط در موارد نادر ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی شود.

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در ماندگاری

پس از انتخاب بین کراتینه مو و بوتاکس سوال مهم مدت زمان ماندگاری این فرآیند هست. باید در نظر داشت ماندگاری این دو روش بسیار وابسته به نگهداری‌های پس از آن است. باتوجه به فرق بوتاکس مو با کراتینه در هزینه‌ها، یکی از سوالات مهم در مورد این روش، ماندگاری آن است. با توجه به جنس موهای شما ماندگاری بوتاکس بین 2 تا 4 ماه است. اما بسته به مراقبت‌ها، ماندگاری می‌تواند تا 6 ماه هم ادامه پیدا کند. از جمله مهمترین مراقبت‌ها پس از بوتاکس، قرنطینه مو به مدت 72 ساعت است. در این زمان نباید موها را بشورید یا شانه کنید. هرچه زمان شستن طولانی‌تر باشد، جذب مواد بوتاکس بیشتر می‌شود. کراتینه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی ، ماندگاری بالاتری نسبت به بوتاکس دارد. اما ماندگاری کراتینه هم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات و نرم‌کننده مخصوص بعد از آن وابسته است. کراتینه نیز مانند بوتاکس نیاز به قرنطینه پس از قراردادن روی مو دارد. این قرنطینه بنا به مواد مصرفی می‌تواند بین 1تا3 روز باشد. بنابراین فرق بوتاکس مو با کراتینه در ماندگاری مقدار قابل توجهی است.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - اتو

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در روش انجام

تفاوت بوتاکس مو و کراتینه در روش انجام نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب این دو روش است. مسیر کلی هر دو روش تقریبا یکسان است اما به طور کلی کراتینه فرآیندی طولانی‌تر است. فرق بوتاکس با کراتینه مو در روش انجام بسیار اندک است، در روش بوتاکس ابتدا موها با استفاده از یک شامپوی قلیایی شست‌وشو می‌شوند تا کوتیکول و آلودگی‌های روی سطح مو پاک شود. سپس مواد بوتاکس بر روی موهای نمدار قرار داده می‌شود. پس از یک ساعت مو با استفاده از یک شامپوی بدون سولفات شسته و سپس خشک می‌شود. در مرحله بعد نوبت اتوکشی موها با استفاده از اتوموهای سرامیکی است. دقت کنید که اگر موهای شما قبلا دکلره شده، از درجه حرارت 120تا 220 درجه‌سانتی‌گراد و اگر موهای شما بدون رنگ و دکلره  است، از حرارت320 درجه، استفاده کنید. انجام کراتینه مو بستگی به روش انتخابی دارد یعنی مراحل کراتینه برزیلی، کراتینه احیا، کراتینه اکسپرس و کراتینه ژاپنی تفاوت‌هایی با هم دارند. عمده این تفاوت به مقدار و نوع ماده مصرفی و همین‌طور زمان قراردادن ماده روی مو بستگی دارد. اما روال کلی به شرح زیر است: ابتدا موها با استفاده از یک شامپو با Ph مناسب شسته می‌شود. این شامپو باید بدون سولفات باشد. در مرحله بعد مو تا حد زیادی خشک می‌شود و بعد مواد کراتینه روی مو قرار می‌گیرد. از اینجا به بعد روند کار متفاوت است. در کراتینه ژاپنی و برزیلی مواد بین1 تا 5 ساعت (1 ساعت برای برزیلی و 5 ساعت برای ژاپنی) روی مو قرار می‌گیرد. با توجه به جنس و حجم مو شاید لازم باشد پس از این زمان موها شسته و مجدد موادگذاری شود. پس از موادگذاری مجدد، موها شسته و خشک می‌شود، سپس با اتوموهای سرامیکی و با درجه حرارت بالا موها شانه و اتوکشی می‌شود. در کراتینه اکسپرس مواد به مدت حداکثر 45 دقیقه روی مو باقی می‌ماند. کراتینه احیا نیز روندی مشابه دارد اما اتوکشی با دمای کمتری انجام می‌شود.

تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در مزایا و معایب

مواد طبیعی به‌کار رفته در بوتاکس باعث افزایش مزیت‌های این روش می‌شود. در حالی‌که عمده فرق بوتاکس مو با کراتینه در راستای همین موضوع است.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - اتو مو

1-تفاوت کراتینه و بوتاکس مو در تقویت‌

مزیت

استفاده از مواد ارگانیک در بوتاکس، باعث شده تا این ماده بتواند نقش مهمی در احیای مو و همین‌طور کاهش ریزش مو داشته باشد. قرار گرفتن انواع مختلفی از مواد مغذی و ویتامین‌ها بر روی مو باعث تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش غیر طبیعی مو می‌شود. شاید شما هم واژه‌ی موهای آدامسی را شنیده باشید. در این شرایط مو به دلیل از دست دادن پروتئین‌های ساختاری و آسیب‌های ناشی از رنگ‌کردن و دکلره، به راحتی کشیده می‌شود اما مجدد به حالت قبل برنمی‌گردد و کشسانی خود را از دست می‌دهد.  بوتاکس‌مو باعث افزایش بازگشت مو به حالت قبلی و افزایش پایداری و کشسانی موها می‌شود. همچنین این روش به دلیل قرار گرفتن لایه محافظتی بر روی مو باعث محافظت نسبی در برابر آسیب‌های بعدی می‌شود.  در مقابل روش کراتینه مو را داریم این روش نیز تا حد زیادی باعث تقویت مو می‌شود و از موها در مقابل اشعه نور خورشید و آلودگی محافظت می‌کند، اما فرق بوتاکس مو با کراتینه در میزان تقویت است، کراتینه در مقابل بوتاکس مو از قابلیت تقویت کمتری برخوردار است.

معایب

اما در رابطه با معایب این دو روش در مبحث تقویت مو باید بدانید که سنگینی مواد مورد استفاده باعث فرق کراتینه و بوتاکس مو می‌شود. ممکن است تا چند روز پس از کراتینه موهای براق و زیبایی داشته باشید اما باید بدانید موهای کراتینه شده، کدرتر از موهای بوتاکس شده دیده می‌شوند. در ادامه باید به این موضوع اشاره کرد که در مواردی بسیار، کراتینه منجر به ریزش مو سکه‌ای در بسیاری از افراد شده است. در واقع بنا به نظر متخصصان استفاده از دمای بسیار بالا و همین‌طور مواد شیمیایی مضر باعث آسیب به بافت مو شده و خشکی و ریزش مو را به همراه دارد. این ریزش مو گاهی به حدی است که نیازمند مراجعه به دکتر و تجویز دارو برای رفع این مشکل است.  در ادامه لازم است بدانید مشکل خشکی مو به همین سادگی نیست و خشکی مو علاوه بر ظاهر نامناسب، باعث ایجاد موخوره در موها می‌شود. حال تصور کنید موهای شما که با هزینه گزاف کراتینه شده‌اند، دچار موخوره شود و تنها راه از بین بردن موخوره نیز، کوتاه کردن مو است. اما در مورد معایب بوتاکس، باید دقت کرد برخورد مواد بوتاکس مو با پوست سر، بسته به حساسیت پوست، می‌تواند منجر به مواردی نظیر آلرژی یا خشکی پوست سر و خارش شدید شود. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل جلوگیری از برخورد مواد به پوست سر است.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو سالم

2-تفاوت کراتینه و بوتاکس مو : درمان مشکلات پوستی

شوره، خارش پوست سر و پسوریازیس از جمله مشکلات عدیده بسیاری از افراد است. اما در  بوتاکس به دلیل نفوذ مواد به پوست سر و نتیجتا تقویت پوست، تا حدودی می‌تواند باعث درمان این بیماری‌ها شود، اما درمان جدی‌تر نیاز به مراجعه به پزشک دارد. متاسفانه تا کنون اطلاعاتی از بهبود مشکلات پوستی با استفاده از کراتینه در دسترس نیست.

3-تفاوت کراتینه و بوتاکس مو : آسیب به مو و بافت مو

فرق بوتاکس مو با کراتینه، در حفظ و نگهداری از بافت‌مو یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب روش است. بوتاکس مو بر خلاف کراتینه، به هیچ‌وجه به بافت یکپارچه‌ مو آسیب نمی‌رساند و پیوندهای پپتیدی موجود در ساختار مو را نمی‌شکند. در نتیجه مو از داخل و بیرون احیا می‌شود و این موضوع در طی زمان باعث ضعیف شدن ریشه مو نمی‌شود. اما در مقابل کراتین به دلیل مصنوعی و شیمیایی بودن، ممکن است باعث آسیب به بافت‌ مو شود، ضمن اینکه می‌تواند باعث حساسیت در ناحیه چشم و پوست نیز شود.

4-تفاوت کراتینه و بوتاکس مو : رنگ ‌مو

یکی از عمده تفاوت بوتاکس و کراتین مو، تغییر در رنگ‌مو است. معمولا پس از بوتاکس، مو تا چند درجه تغییر رنگ و روشن شدن دارد، این موضوع به خصوص در بالیاژ و آمبره با شدت بیشتری دیده می‌شود. در حالیکه تغییر رنگ در کراتینه کمتر دیده می‌شود. اما در مورد رنگ‌کردن مو فرق بوتاکس مو با کراتینه در مدت زمان استراحت مو و رنگ‌نزدن پس از انجام روش است. پس  از کراتینه و بوتاکس، با توجه به آسیب‌های کراتینه بهتر است پس  تا چند ماه تغییری در رنگ موهای خود ندهید، اما رنگ کردن مو بعد از بوتاکس آسیب زیادی نمی‌رساند.

تفاوت کراتینه و بوتاکس - مو وز

5-تفاوت کراتینه و بوتاکس مو : مراقبت کمتر از مو

پس از کراتینه یا بوتاکس مو، موها تا حد زیادی حالت صاف و بدون وز خواهند داشت، از این رو تا مدت‌ها، نیازی به مراقبت و استفاده از سایر مواد آرایشی نظیر کرم‌های مو و یا موس و … ندارید و موهای شما حالت زیباتری دارد.با توجه به وجود مواد کراتینه یا بوتاکس بر روی مو، شانه‌زدن مو هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود و مو، گره‌خوردگی کمتری دارد. . اما فرق بوتاکس مو با کراتینه در اینجا نیز مشهود است. چون موهای بوتاکس شده  به نسبت کراتینه از صافی کمتری برخوردار است و این موضوع در تصمیم  افراد دارای موهای کرلی و وز با شدت بالا موثر است.

6-تفاوت کراتینه و بوتاکس مو : چرب شدن مو

وجود مواد سنگین کراتین روی مو باعث چرب شدن سریع‌تر مو نسبت به حالت عادی و یا حالتی که مو دارای بوتاکس است می‌شود. تفاوت کراتین و بوتاکس مو در این مورد بسیار چشمگیر است به‌گونه‌ای که ممکن است پس از کراتینه شما هر روز لازم باشد موهای خود را بشورید و همین امر در نهایت سبب خشکی پوست سر می‌شود اما در بوتاکس مو شما این مشکل را ندارید و چرب شدن موها روند طبیعی و نرمال دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید